H Silly Season της F1 για το 2018 είναι μια από τις πιο ανατρεπτικές των τελευταίων ετών, με το όνομα του Stoffel Vandoorne να είναι στα περισσότερα πρωτοσέλιδα.
Ο Βέλγος διανύει μια αρκετά μέτρια σεζόν με την McLaren, καθώς στο μεγαλύτερο μέρος της χρονιάς η απόδοσή του σε σχέση με τον Fernando Alonso είναι κακή, όμως αρκετοί παράγοντες έχουν συμβάλει σε αυτό το τομέα. Οι κατατακτήριες είναι το αδύνατο σημείο του, καθώς έχει να κερδίσει τον Ισπανό από το 2017, όμως σε μέσο όρο διαφοράς, δεν βρίσκεται τελευταίος σε σχέση με προηγούμενους teammate.
Επιπλέον υπάρχει και ο παράγοντας του track position. Σε αρκετούς αγώνες, οι διαφορά των δύο στη πίστα μπορεί να είναι για παράδειγμα 10 δευτερόλεπτα, όμως ο Vandoorne να βρίσκεται 4 και 5 θέσεις πιο πίσω. Ναι, ευθύνεται όσον αναφορά τον ρυθμό στις κατατακτήριες, όμως στους αγώνες έχει δείξει καλό ρυθμό, με τρανό παράδειγμα το GP Ουγγαρίας όταν οι δύο MCL-33 ήταν μέσα στους βαθμούς και μπορούσε να μειώσει τη διαφορά από τον Alonso και να την κρατά στα 2-3s.
Το γεγονός πως το μονοθέσιο δεν έχει βελτιωθεί σχεδόν καθόλου μέσα στη χρονιά έχει παίξει τον ρόλο του, όμως το track position στη σημερινή F1 είναι άκρως σημαντικό και μπορεί να καθορίσει τον αγώνα σου.
Ως αποτέλεσμα της μέτριας αυτής χρονιάς μέχρι στιγμής, τα σενάρια τον θέλουν εκτός Woking πριν καν ολοκληρωθεί η χρονιά, με πιθανό προορισμό την Sauber, μιας και ο Fred Vasseur τον γνωρίζει χρόνια. Η όλο και μειωμένη εμπλοκή της Alfa Romeo παίζει τον ρόλο της στα σενάρια αυτά, όμως πολύ δύσκολα θα δούμε αλλαγή στην ελβετική ομάδα.
Από την άλλη έχουμε τον Esteban Ocon, τον νεαρό οδηγό της Mercedes ο οποίος είναι το μεγάλο θύμα της Silly Season και ενδέχεται να μείνει εκτός F1, μετά την εξαγορά της Force India από την Racing Point των Lawrence Stroll & Silas Chou. Ο μικρός Stroll αναμένεται να μετεγγραφεί από την Williams, όμως το πότε είναι άγνωστο για την ώρα. Αυτό θα φέρει τον Robert Kubica ή κάποιον άλλο pay driver στην Williams, με τον Οcon να μένει δίχως τιμόνι.
Σενάρια τον έστελναν στην McLaren, με τον Zak Brown να έχει ήδη προσεγγίσει την Mercedes για μελλοντική συνεργασία σύμφωνα με πληροφορίες. Όμως ο Γάλλος είναι αρκετά ψηλός για το σασί της MCL-33 και επιπλέον υπάρχει ακόμα ένας παράγοντας ο οποίος βάζει φρένο σε ένα τέτοιο σενάριο.
Σημείωση: Τα σενάρια για τον Sergio Perez είναι σενάρια φαντασίας, μιας και ο Μεξικανός φαίνεται να έχει συμφωνήσει με την RP Force India για να συνεχίσει και το 2019.
Και αυτό είναι το όνομα του Lando Norris. O νεαρός οδηγός εξέλιξης της McLaren είναι στη 2η θέση της βαθμολογίας στην F2 και είναι αρκετά υποσχόμενος ως ένα από τα μεγάλα ανερχόμενα ταλέντα. Έχει οδηγήσει αρκετές φορές μονοθέσιο F1, ήταν στο FP1 στο Βέλγιο και θα είναι στο FP1 και στην Monza, αυτή τη φορά στη θέση του Vandoorne.
Στην McLaren βλέπουν έναν μελλοντικό αστέρα στο πρόσωπό του και κρατώντας τον Vandoorne, μπορούν εύκολα να τον μετατρέψουν σε αποδιοπομπαίο τράγο και να χάσει τη θέση του μετά το 2019. Ο Norris είναι μόλις 19 ετών και δεν χρειάζονται βιασύνες στην προαγωγή του, καθώς έχει όλο το μέλλον μπροστά του.
Οποιοσδήποτε άλλος οδηγός θα ήθελε συμβόλαιο δύο ετών, με τον Sainz να έχει σίγουρα προστασία. Επιπλέον το 2019 είναι από τώρα χαμένη χρονιά για την McLaren.
Αρχισχεδιαστής δεν υπάρχει για την MCL-34, καθώς ο Matt Morris απολύθηκε, ο James Key δεν πρόκειται να έρθει πριν το 2019, οπότε οι όποιες βλέψεις για να είναι η ομάδα σταθερά σε υψηλές θέσεις, είναι μικρές.
Η παραμονή Vandoorne διατηρεί μια σταθερότητα, καθώς ο Βέλγος γνωρίζει την ομάδα και το 2019 είναι η χρονιά του όλα ή τίποτα για τη παραμονή του στο σπορ. Εξάλλου, ο μάνατζερ του δήλωσε πως θα βρίσκεται στο grid 100% την επόμενη χρονιά.
Η προαγωγή Norris είναι πρώιμη και όσο περισσότερο χρόνο παίρνει σε ελεύθερες δοκιμές με μονοθέσιο F1 και ταυτόχρονα αγωνίζεται σε άλλες κατηγορίες, μόνο καλύτερο θα τον κάνουν. Η επιλογή Ocon δεν φέρνει άμεσα κάποια συμφέροντα από την Mercedes, με το οικονομικό κομμάτι να μην βγάζει νόημα για τους Γερμανούς –καλύτερα να τον στείλουν στην Williams που συνεργάζονται ήδη- οπότε το να συνεχίσει με τον Vandoorne είναι η ιδανική λύση και σίγουρα μπορεί εύκολα με όρους στο συμβόλαιο να τον απομακρύνει στο τέλος του 2019.