Υπέρ της επιστροφή των V10 κινητήρων στη Formula 1 είναι οι Lewis Hamilton και Max Verstappen, οι οποίοι ανυπομονούν γι’ αυτή τη στιγμή.
Η πλήρης αλλαγή κατεύθυνσης στους κανονισμούς κινητήρων εξετάζουν στη Formula 1 τα επόμενα χρόνια. Το σπορ έχει περάσει στην εποχή των V6 υβριδικών κινητήρων από το 2014 και το σετ κανονισμών του 2026 θα παραμείνει στην ίδια λογική, όμως με ορισμένες μεγάλες διαφορές όπως την αφαίρεση της MGU-H.
H FIA αναμένεται να συζητήσει σοβαρά με τις ομάδες τους επόμενους μήνες το σενάριο να επιστρέψει μελλοντικά η Formula 1 σε κινητήρες V10. Για την κίνηση αυτή οι κατασκευαστές δεν είναι απόλυτα σίγουροι, καθώς πρέπει να συμβαδίζει με τη στρατηγική τους στην αυτοκίνηση και όχι μόνο.
Στο περιθώριο του Grand Prix Κίνας ένα από τα κύρια θέματα συζήτησης ήταν η επιστροφή στους V10 κινητήρες. Για το θέμα αυτό ρωτήθηκαν δύο παγκόσμιοι πρωταθλητές, Lewis Hamilton και Max Verstappen, οι οποίοι είχαν κοινή άποψη. O 7 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής είπε:
«Δεν είναι μυστικό πως οι V6 ποτέ δεν είχαν φοβερό ήχο. Θυμάμαι την πρώτη φορά που πήγα σε αγώνα της Formula 1. Ήταν στο Σπα το 1996 και ο Μίκαελ Σουμάχερ περνούσε από την πρώτη στροφή. Θυμάμαι τα πλευρά μου να δονούνται και αυτό με είχα καθηλώσει. Ήταν το καλύτερο πράγμα που είχα νιώσει και τα τελευταία χρόνια το έχουμε χάσει αυτό. Εάν μπορούμε να επιστρέψουμε ξανά σε αυτούς τους κινητήρες με τον φοβερό ήχο ενώ μπορούμε να πετύχουμε τους στόχους βιωσιμότητας, τότε γιατί να μην το κάνουμε; Είναι όμως μια ενδιαφέρουσα αλλαγή από τους V10 στους V6 με πρόσχημα την εξοικονόμηση χρημάτων και οι V6 έχουν κοστίσει πολλά περισσότερα χρήματα για να λειτουργήσουν. Ίσως πρέπει να εστιάσουμε στα βιώσιμα καύσιμα και αυτό θα είναι καλύτερο για το μέλλον».
Ακούστε την εκπομπή μας για τηv F1 με την ανάλυση του GP Κίνας με τη νίκη του Oscar Piastri και τους λόγους που αποκλείστηκαν οι οδηγοί της Ferrari στο παρακάτω βίντεο.
Ο Verstappen από τη μεριά του συμφωνεί απόλυτα με τον Βρετανό της Ferrari λέγοντας πως θα είναι μακράν μια καλύτερη λύση από την τωρινή των V6.
Επιπλέον δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο μια αλλαγή σε V10 κινητήρες να τον κρατήσουν περισσότερα χρόνια στη Formula 1 απ’ όσα είχε αρχικά υπολογίσει.