H FIA σε συνεργασία με την FOM προέβη σε σημαντικές αλλαγές στους κανονισμούς της F1 για το 2026 ένα μήνα πριν τα μονοθέσια «πατήσουν» πίστα.
Η FIA επικύρωσε μια σειρά από ειδικές τροποποιήσεις στους κανονισμούς της Formula 1 για το 2026. Οι αλλαγές αυτές συνοδεύουν το νέο, ριζικό τεχνικό πλαίσιο που υπόσχεται να μεταμορφώσει το άθλημα όσο καμία άλλη αναδιάρθρωση από το 2014 και την έναρξη της υβριδικής εποχής.
Το 2026 φέρνει:
- Εντελώς νέους υβριδικούς κινητήρες σε διάταξη 50/50 μεταξύ θερμικής και ηλεκτρικής ενέργειας.
- Οδήγηση με αυξημένη διαχείριση ενέργειας σε κάθε γύρο.
- Κατάργηση του DRS.
- Μείωση του ground effect και νέο αεροδυναμικό πλαίσιο.
- Νέα ελαστικά από την Pirelli.
Με 11 ομάδες στο grid – συμπεριλαμβανομένων των νεοεισερχόμενων Audi και Cadillac – η FIA αποφάσισε να… χαλαρώσει ορισμένους περιορισμούς, επιτρέποντας μεγαλύτερη ευελιξία σε τεστ, προσωπικό και λειτουργικές δομές.
Η πρώτη και πιο άμεση διαφοροποίηση αφορά το επιτρεπόμενο προσωπικό πίστας: Οι ομάδες μπορούν πλέον να χρησιμοποιούν 60 μέλη, αντί για 58. Η FIA εξήγησε ότι το μέτρο είναι απαραίτητο ώστε οι ομάδες να μπορούν να υποστηρίξουν αποτελεσματικά τα νέα, πιο περίπλοκα μονοθέσια. Οι αλλαγές εγκρίθηκαν από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού και πλέον αναμένεται η τυπική επικύρωση από την Επιτροπή της F1.
Μία από τις σημαντικότερες τεχνικές καινοτομίες είναι η εισαγωγή ενεργών αεροδυναμικών στοιχείων. Οι οδηγοί θα μπορούν να μεταβαίνουν από mode ευθείας σε mode στροφών, με αυτόματες αλλαγές στις γωνίες των πτερύγων για διαφορετικές συνθήκες. Με άλλα λόγια, η ενεργή αεροδυναμική αποκτά νέο ρόλο, αντικαθιστώντας ουσιαστικά το παραδοσιακό DRS.
Δείτε τη νέα μας εκπομπή για την F1 με την πλήρη ανάλυση του GP Άμπου Ντάμπι και την ανάδειξη του Lando Norris ως πρωταθλητή με ένα κλικ στο παρακάτω βίντεο
Επιπλέον συμφωνήθηκαν αλλαγές στα τριήμερα που περιλαμβάνουν Αγώνες Σπριντ. Ο Διευθυντής Αγώνων, Rui Marquez, αποκτά την εξουσία να επεκτείνει τη μοναδική περίοδο ελεύθερων δοκιμών σε περίπτωση κόκκινης σημαίας. Τα όρια χρήσης ελαστικών στις κατατακτήριες σπριντ δεν θα αφαιρούνται πλέον σε περίπτωση που η διαδικασία διεξαχθεί υπό βρόχινες συνθήκες.
Πρόκειται για μέτρα που στοχεύουν στη μεγαλύτερη σταθερότητα διαδικασιών, σε ένα format που συνεχίζει να διχάζει ομάδες και οδηγούς.
Η FIA ανακοίνωσε επίσης μια πλήρη κατηγοριοποίηση σε έξι ενότητες, προκειμένου να υπάρχει σαφέστερη δομή για επανεκκινήσεις, διακοπή αγώνων και διαδικαστικά θέματα:
Α: Γενικές Κανονιστικές Διατάξεις
Β: Αγωνιστικοί Κανονισμοί
Γ: Τεχνικοί Κανονισμοί
Δ: Οικονομικοί Κανονισμοί για τις Ομάδες F1
Ε: Οικονομικοί Κανονισμοί για τους Κατασκευαστές Μονάδων Ισχύος
ΣΤ: Επιχειρησιακοί Κανονισμοί



