Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.
Σαν σήμερα το 1922 γεννήθηκε ο Roy Salvadori από Ιταλούς γονείς στο Essex της Μεγάλης Βρετανίας. Η πιο αναγνωρίσιμη επιτυχία του Salvadori σημειώθηκε το 1959, όταν μοιράστηκε μια Aston Martin DBR1/300 με τον Carroll Shelby για να θριαμβεύσουν αμφότεροι στις 24 ώρες του Le Mans. Ο Ιταλός αγωνίστηκε επίσης σε 47 Grand Prix της Formula 1 κυρίως για τις ομάδες των Connaught, BRM, Vanwall, Cooper και Aston Martin, με την δεύτερη θέση του στο GP Γερμανίας του 1958 να αποτελεί το καλύτερο αποτέλεσμά του. Ο Salvadori απεβίωσε στο Μονακό το 2012 σε ηλικία 90 χρονών, τρεις εβδομάδες μετά τον θάνατο του Shelby.
Σαν σήμερα το 1957, ο Piero Taruffi κέρδισε τον ιστορικό μαραθώνιο αγώνα αντοχής του Mille Miglia οδηγώντας μια Ferrari 315 S. Ωστόσο, το event αμαυρώθηκε από ένα φρικιαστικό δυστύχημα στο οποίο ο Alfonso de Portago σκοτώθηκε στην πόλη του Guidizzolo, μαζί με τον Αμερικανό πλοηγό Edmunt Nelson και άλλους εννέα θεατές. Ο Ισπανός ευγενής οδηγός υπήρξε θύμα ενός ξαφνικού κλαταρίσματος ελαστικού στη Ferrari 335 S, με ταχύτητες που ξεπερνούσαν τα 240 km/h. Επίσης, ο Ολλανδός Joseph Göttgens είχε ένα άσχημο ατύχημα με μια Triumph TR3 κοντά στην Φλωρεντία και απεβίωσε στο νοσοκομείο λίγο αργότερα. Τρεις μέρες μετά το event, η ιταλική κυβέρνηση αποφάσισε να καταργήσει οριστικά τους δημόσιους δρόμους του Mille Miglia από κάθε μορφή αγώνων.
Σαν σήμερα το 1963 γεννήθηκε ο Stefano Modena, ένας εξωπραγματικά ταλαντούχος οδηγός των ‘80s και ‘90s. Μέχρι να στεφθεί πρωταθλητής στην F3000 το 1987, ο Ιταλός είχε επιδείξει ασύλληπτη ταχύτητα και πολλοί τον θεωρούσαν μελλοντικό παγκόσμιο πρωταθλητή. Ωστόσο, η καριέρα του στη Formula 1 περιορίστηκε σε ομάδες μεσαίας έως απελπιστικά χαμηλής δυναμικότητας όπως η EuroBrun και η Brabham. Εντυπωσίασε ουκ ολίγες φορές αλλά υπήρξε και αρκετά άγαρμπος οδηγικά. Ανέβηκε μόλις δύο φορές στο βάθρο (Μονακό 1989 και Καναδάς 1991), αλλά μια δύσκολη χρονιά στη Jordan τον έθεσε εκτός πρωταθλήματος στα τέλη του 1992. Έκτοτε επικεντρώθηκε σε διοργανώσεις αυτοκινήτων τουρισμού κυρίως με την Alfa Romeo και κέρδισε μερικούς αγώνες ανά την Ευρώπη, τερματίζοντας την καριέρα του το 2000. Εκτός από το σπάνιο οδηγικό του ταλέντο, ο Modena χαρακτηριζόταν και από κάποιες ιδιαίτερες δεισιδαιμονίες, όπως το να μην έχει ποτέ το μονοθέσιό του από την αριστερή μεριά του γκαράζ της ομάδας του.
Σαν σήμερα το 1968, ο Graham Hill σήκωσε μόνος στους ώμους του την ομάδα της Lotus μετά τον θάνατο του Jim Clark και επικράτησε στο GP Ισπανίας. Ο Βρετανός οδήγησε μια Lotus 49 στην πίστα της Járama και εκμεταλλεύτηκε τα προβλήματα αξιοπιστίας γρηγορότερων οδηγών όπως οι Chris Amon, Pedro Rodríguez και Jean-Pierre Beltoise. Έτσι, άφησε πίσω του τη McLaren M7A του Denny Hulme και την Cooper T86B του Brian Redman, με τον τελευταίο να ανεβαίνει στο βάθρο μόλις στον δεύτερο αγώνα του στη Formula 1.
Σαν σήμερα το 1974, η αντιπαθητική πίστα της Nivelles-Baulers φιλοξένησε για δεύτερη και τελευταία φορά το GP Βελγίου για τη Formula 1. Νικητής αναδείχθηκε ο Emerson Fittipaldi της McLaren, κρατώντας ελάχιστα πίσω του την Ferrari του Niki Lauda. Αρχικά, πρωτοπόρος του αγώνα υπήρξε ο poleman Clay Regazzoni με την έτερη Ferrari, αλλά έκανε ένα λάθος καθώς πήγαινε να ρίξει γύρο στον Carlos Pace λίγο πριν το μέσον του αγώνα και βγήκε εκτός πίστας. Τελικά τερμάτισε στην τέταρτη θέση, διότι μείωσε τον ρυθμό του στον τελευταίο γύρο για να μην μείνει από καύσιμα και άφησε ελεύθερο το πεδίο στον Jody Scheckter της Tyrrell. Ο Jean-Pierre Beltoise τερμάτισε πέμπτος για να δώσει στην ομάδα της BRM τους τελευταίους βαθμούς της ιστορίας της, πριν αυτή πάψει να υπάρχει το 1977.
Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 11 Μαΐου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό
Σαν σήμερα το 1984 γιορτάστηκε το άνοιγμα της μικρής χάραξης Grand Prix του Nürburgring με έναν αγώνα επίδειξης. Ο αγώνας αυτός οριοθετήθηκε στους 12 γύρους και περιλάμβανε 20 οδηγούς, όλους πίσω από το τιμόνι της καινούριας τότε Mercedes-Benz 190E 2.3-16. Το grid απαρτίστηκε από 16 μεγάλα ονόματα της Formula 1: Elio de Angelis, Jack Brabham, Phil Hill, Denny Hulme, James Hunt, Alan Jones, Jacques Laffite, Niki Lauda, Stirling Moss, Alain Prost, Carlos Reutemann, Keke Rosberg, Jody Scheckter, Ayrton Senna, John Surtees και John Watson. Οι υπόλοιποι τέσσερις οδηγοί ήταν βετεράνοι της «Πράσινης Κόλασης»: Klaus Ludwig, Manfred Schurti, Udo Schütz και Hans Herrmann. Το event ξεχώρισε για την εντυπωσιακή εμφάνιση του νεαρού Senna, ο οποίος συστήθηκε και επίσημα στο παγκόσμιο αγωνιστικό στερέωμα κατακτώντας τη νίκη στο ψιλόβροχο. Ο μόνος που προσπάθησε μάταια να τον καταδιώξει ήταν ο θρυλικός Lauda, ο οποίος μάλιστα είχε περιοριστεί σε ελάχιστους γύρους δοκιμών λόγω τηλεοπτικών υποχρεώσεων.
Σαν σήμερα το 1991, ο Ayrton Senna συνέχισε την τρομερή του παράδοση στους δρόμους του Πριγκιπάτου και κατέγραψε την τέταρτη νίκη του στο GP Μονακό. Συγκριτικά με τις προηγούμενες νίκες του ωστόσο, αυτήν τη φορά υπήρξε ανταγωνισμός έστω και βραχυπρόθεσμα. Συγκεκριμένα, ο εορτάζων Stefano Modena ξεκίνησε τον αγώνα από την πρώτη σειρά εκκίνησης με μια μέτρια Tyrrell 020 και καταδίωξε τον Βραζιλιάνο θρύλο για αρκετούς γύρους. Ωστόσο, ο κινητήρας της Honda έσπασε στο τούνελ κατά τον 43ο γύρο και γέμισε με λάδια την αγωνιστική γραμμή σε εκείνη την περιοχή, πιάνοντας εξαπίνης τον Riccardo Patrese ο οποίος γλίστρησε και έπεσε στις μπαριέρες. Τελικά, ο Senna πλαισιώθηκε στο βάθρο από τον Nigel Mansell και τον Jean Alesi, μπροστά από την Benetton του Roberto Moreno, την έτερη Ferrari του Alain Prost και την Scuderia Italia του Emanuele Pirro.
Σαν σήμερα το 1996 ολοκληρώθηκε το πρώτο Rally Ινδονησίας που διοργανώθηκε στα πλαίσια του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Rally (WRC). Ο δύο-φορές πρωταθλητής Carlos Sainz Sr. κατέκτησε τη νίκη με ένα Ford Escort RS Cosworth, ξεπερνώντας το Subaru Impreza του Pedro Liatti και το Toyota Celica ST205 του Juha Kankkunen.
Σαν σήμερα το 2002, το GP Αυστρίας της Formula 1 στιγματίστηκε από έναν τερματισμό που άφησε πικρή γεύση στους οπαδούς του σπορ. Με την Ferrari να έχει ήδη δώσει σημάδια ακόμα μίας ανερχόμενης σεζόν κυριαρχίας, ο Rubens Barrichello εκκίνησε από την pole position και κυριαρχούσε σε όλον τον αγώνα. Ωστόσο, η ομάδα επέλεξε να εξασφαλίσει στον πρωταθλητή Michael Schumacher τη μέγιστη δυνατή βαθμολογική συγκομιδή και έδωσε εντολή στον Βραζιλιάνο να παραχωρήσει τη θέση του. Ο ίδιος υπάκουσε αφήνοντας το γκάζι λίγα μέτρα πριν τη γραμμή του τερματισμού και προκάλεσε αλαλαγμό στο σαφέστατα δυσαρεστημένο κοινό του A1-Ring. Γνωρίζοντας την κατάσταση, ο Schumacher επέδειξε άρτιο αγωνιστικό ήθος και άφησε τον Barrichello να ανέβει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου, δίνοντάς του και το τρόπαιο του νικητή. Η Ferrari τιμωρήθηκε ύστερα με πρόστιμο ενός εκατομμυρίου δολαρίων για παραβίαση του τελετουργικού της απονομής, ενώ καταργήθηκαν τα team orders από τη σεζόν του 2003 και έπειτα.
-
Κάντε μας like στο facebook
-
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
-
Μπείτε στον server μας στο Discord
Σαν σήμερα το 2013, ο Fernando Alonso εκκίνησε από την πέμπτη θέση στο GP Ισπανίας και επικράτησε με μια εντυπωσιακή εμφάνιση, για τη δεύτερη νίκη του στη Βαρκελώνη και τρίτη επί ισπανικού εδάφους. Σε ένα γεγονός που σίγουρα δεν ανέμενε σχεδόν κανείς, αυτή ήταν και παραμένει μέχρι και σήμερα η 32η και τελευταία νίκη του Alonso στη Formula 1. Ο αγώνας έμεινε στην ιστορία για την απροσδόκητα έντονη φθορά των ελαστικών της Pirelli, με τον Alonso να αξιοποιεί μια στρατηγική τεσσάρων pit stop της Ferrari για να κατακτήσει τη νίκη χωρίς ιδιαίτερη απειλή. Ο Ισπανός πλαισιώθηκε στο βάθρο από τον Kimi Räikkönen της Lotus και τον ομόσταυλο Felipe Massa.
Σαν σήμερα το 2017, ο Peter Dumbreck οδήγησε στο Nürburgring Nordschleife το πλήρως ηλεκτρικό NIO EP9, ένα supercar της κινεζικής φίρμας NIO που συμμετέχει στην Formula E, και σταμάτησε τα χρονόμετρα στο 6:45,90. Ο Γερμανός είχε αποπειραθεί ξανά να γράψει γρήγορο γύρο στην «Πράσινη Κόλαση» με το αυτοκίνητο αυτό τον Οκτώβριο της προηγούμενης χρονιάς και είχε θέσει χρόνο-ρεκόρ για τη σχετική κατηγορία αυτοκινήτων. Με την επίδοση που προαναφέρθηκε, το ρεκόρ αυτό καταρρίφθηκε για 19,22 δευτερόλεπτα και το NIO EP9 κατέστη όχι μόνο το γρηγορότερο πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο στο Nürburgring για εκείνη την περίοδο, αλλά και το γρηγορότερο συνολικά αυτοκίνητο παραγωγής.
Σαν σήμερα το 2019, σε έναν σχετικά «αθόρυβο» αγώνα για το GP Ισπανίας, ο πρωταθλητής Lewis Hamilton πήρε την πρωτοπορία από τον poleman Valtteri Bottas στην εκκίνηση και οδήγησε την Mercedes στο πέμπτο της 1-2 στους πέντε πρώτους αγώνες της σεζόν. Ο Max Verstappen έκλεισε το βάθρο με την Red Bull Racing, κρατώντας πίσω του τις δύο Ferrari των Sebastian Vettel και Charles Leclerc.