Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.
Σαν σήμερα το 1942 γεννήθηκε στην πόλη Kahului της Χαβάης ο Danny Ongais. Αγωνιζόμενος με αμερικανική υπηκοότητα, ο Ongais ξεκίνησε να δραστηριοποιείται με το motorsport στην πατρίδα του, κάνοντας αξιόλογες εμφανίσεις σε τοπικούς αγώνες μοτοσικλετών. Στα μέσα των ‘60s εγκαταστάθηκε στις Η.Π.Α. και μέχρι τα τέλη της δεκαετίας υπήρξε μια επιβλητική παρουσία στους αγώνες drag της διοργανώτριας NHRA. Στα τέλη των ‘70s εντάχθηκε στο δυναμικό της Interscope Racing, την οποία εκπροσώπησε σχεδόν αποκλειστικά σε όλη του την υπόλοιπη καριέρα. Προκρίθηκε συνολικά σε 4 Grand Prix της F1, με καλύτερο αποτέλεσμα την 7η θέση στο GP Καναδά του 1977. Συμμετείχε συστηματικά στο CART/IndyCar έως το 1987 και κέρδισε 6 φορές, γλυτώνοντας από ένα φρικιαστικό ατύχημα το 1981, στον 63ο γύρο του Indianapolis 500. Το 1996, σχεδόν 9 χρόνια μετά την απόσυρσή του, ο 54χρονος Ongais επανεμφανίστηκε στο Brickyard για να οδηγήσει την ταχύτατη Lola T95/00 του αποθανόντος Scott Brayton.
Σαν σήμερα το 1950, το Πριγκιπάτο του Μονακό φιλοξένησε για πρώτη φορά Grand Prix στα πλαίσια του νεοσύστατου τότε παγκοσμίου πρωταθλήματος της F1. Μετά την αποχή της από το εναρκτήριο GP Μεγάλης Βρετανίας, η Ferrari έκανε το ντεμπούτο της στον θεσμό, με τρεις 125 V12 για τους Alberto Ascari, Luigi Villoresi και Raymond Sommer. Ωστόσο, ο αγώνας στιγματίστηκε από μια σπανιότατη σειρά ατυχημάτων στον πρώτο γύρο, καθώς ένα μεγάλο κύμα από το λιμάνι κατέβρεξε την πίστα στην στροφή Tabac. Σχεδόν οι μισοί οδηγοί του grid έπεσα στον τοίχο και εγκατέλειψαν, με τον Juan Manuel Fangio να σπρώχνει –κυριολεκτικά– μερικά ακινητοποιημένα αυτοκίνητα για να συνεχίσει τον αγώνα του. Τελικά πήρε πρώτος την καρό σημαία με την Alfa Romeo Alfetta, αφήνοντας έναν γύρο πίσω τον Ascari και δύο γύρους πίσω την Maserati 4CLT/48 του ντόπιου Louis Chiron.
Σαν σήμερα το 1972, η Ferrari κατέκτησε την έβδομη και τελευταία της νίκη στον δημοφιλή αγώνα αντοχής του Targa Florio. Νικήτρια αναδείχθηκε μια 312B, την οποία οδήγησε ο Arturo Merzario και ο άσσος του WRC Sandro Munari. Οι δύο Ιταλοί ξεπέρασαν τις δύο Autodelta Alfa Romeo T33 των Nanni Galli/Helmut Marko και Andrea de Adamich/Toine Hezemans.
Σαν σήμερα το 1978, ο Mario Andretti εγκαινίασε την επαναστατική Lotus 79 στο GP Βελγίου της F1 και κυριάρχησε εντυπωσιακά. Ο ομόσταυλος Ronnie Peterson συμμετείχε με την παλαιότερη Lotus 78 και υπέστη ένα κλατάρισμα στον 56ο γύρο, αλλά ανέκαμψε από το αναγκαστικό του pit stop ώστε να τερματίσει δεύτερος. Το βάθρο ολοκλήρωσε ο Carlos Reutemann της Ferrari, ύστερα από μια αποτυχημένη προσπάθεια του Jacques Laffite να τον προσπεράσει στον τελευταίο γύρο. Τελικά ο Γάλλος της Ligier πήρε κατάταξη στην 5η θέση, πίσω από την έτερη Ferrari του επίσης άτυχου Gilles Villeneuve· ο Καναδός είχε επίσης κλατάρισμα στον εμπρός-αριστερό τροχό όπως ο Peterson, στον 40ο γύρο.
Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 20 Μαΐου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό
Σαν σήμερα το 1989, η Porsche έγραψε ιστορία καθώς σημείωσε την τελευταία νίκη της ιστορίας της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Σπορ Αυτοκινήτων (WSC). Συγκεκριμένα, η νίκη αυτή καταγράφηκε στην πίστα της Dijon-Prenois στη Γαλλία, με τους Bob Wollek και Frank Jelinski να μοιράζονται μια 962C της Joest Racing. Στις άλλες δύο θέσεις του βάθρου τερμάτισαν οι εργοστασιακές Sauber-Mercedes C9/88 των Jean-Louis Schlesser/Jochen Mass και Mauro Baldi/Kenny Acheson.
Σαν σήμερα το 2000, η πίστα του Nürburgring στη Γερμανία αποτέλεσε τον έκτο σταθμό της σεζόν στην F1, για το Ευρωπαϊκό GP. Ο πρωταθλητής Mika Häkkinen προηγήθηκε στο πρώτο σκέλος του αγώνα, μέχρι που ο ερχομός της βροχής έφερε την κατάσταση της πίστας στα μέτρα του Michael Schumacher. Ο Γερμανός της Ferrari πήρε την πρωτοπορία στον 11ο γύρο και απομακρύνθηκε, με τη διαφορά μεταξύ των δύο μαινόμενων αντιπάλων να αυξομειώνεται με το πέρασμα των λεπτών. Τελικά ο Schumacher ξεπέρασε τον Häkkinen στον τερματισμό για σχεδόν 14 δευτερόλεπτα, με τον David Coulthard να καταλαμβάνει την τρίτη θέση του βάθρου τερματίζοντας έναν γύρο πίσω.
Σαν σήμερα το 2006, ο Marco Melandri κατέκτησε τη δεύτερη νίκη του στη σεζόν για το MotoGP, παίρνοντας πρώτος την καρό σημαία στο Bugatti Circuit για το GP Γαλλίας. Με την βροχή να κάνει το χατίρι στους αναβάτες και να μην επηρεάζει την έκβαση του αγώνα, οι πρώτοι γύροι είδαν τους Melandri, John Hopkins, Dani Pedrosa και Valentino Rossi να μονομαχούν για την πρωτοπορία. Ο Hopkins τέθηκε εκτός εξίσωσης όταν έκανε ένα λάθος στον 10ο γύρο, αφήνοντας τον Rossi ελεύθερο ώστε να ξεμακρύνει από τον νεαρό rookie της Repsol Honda. Ο «Γιατρός» έδειχνε να οδεύει προς τη νίκη, μέχρι που ένα μηχανικό πρόβλημα τον οδήγησε σε μια αποκαρδιωτική εγκατάλειψη στον 21ο γύρο. Ο Pedrosa τέθηκε εκ νέου επικεφαλής, με τα μαλακά του λάστιχα ωστόσο να χάνουν δυναμική και να τον καθιστούν έρμαιο στις διαθέσεις των Melandri και Loris Capirossi, οι οποίοι τελικά τον ξεπέρασαν στους τελευταίους γύρους.
Σαν σήμερα το 2017 πραγματοποιήθηκε ακόμα ένα GP Γαλλίας για το MotoGP, στην πόλη του Le Mans και το Bugatti Circuit. Η πρώτη σειρά εκκίνησης είχε ήδη μονοπωληθεί από αναβάτες της Yamaha στις κατατακτήριες δοκιμές, για πρώτη φορά μετά το GP Κατάρ του 2008. Οι ομόσταυλοι στην Movistar Yamaha, Maverick Viñales και Valentino Rossi, μονομάχησαν για τη νίκη καθόλη τη διάρκεια του αγώνα, μέχρι που ο «Γιατρός» έπεσε στην στροφή 11 του τελευταίου γύρου και εγκατέλειψε. Έτσι, ο Ισπανός κατέκτησε την τρίτη του νίκη για την Yamaha σε 5 αγώνες. Ο Johann Zarco τερμάτισε δεύτερος με μια δορυφορική Yamaha της Tech 3 και έγινε ο πρώτος Γάλλος αναβάτης που ανέβηκε στο βάθρο για την μεγάλη κατηγορία· ο τελευταίος ήταν ο Randy de Puniet, στο GP Μεγάλης Βρετανίας του 2009. Ο Dani Pedrosa έκανε έναν μοναχικό αγώνα για να τερματίσει τρίτος και να πλαισιώσει στο βάθρο τους Viñales και Zarco.