spot_img

Σαν σήμερα, 22 Μαΐου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1929 γεννήθηκε ο Sergio Mantovani. Ο Ιταλός ξεκίνησε αρχικά να τρέχει σε αγώνες αυτοκινήτων μόνο και μόνο για το κέφι του, μέχρι που επέδειξε προοπτική και αποφάσισε να ασχοληθεί σοβαρότερα με το motorsport. Στις αρχές των ‘50s περιπλανήθηκε με αξιώσεις σε ποικίλους μη-πρωταθληματικούς αγώνες της F1 και αγώνες αντοχής ανά την Ευρώπη, μέχρι που το 1953 μονιμοποιήθηκε στον ευρύτερο χώρο μέσω της Maserati. Η ιταλική φίρμα τού έδωσε ντεμπούτο στο GP Ιταλίας της ίδιας χρονιάς, όπου τερμάτισε 7ος μοιραζόμενος μια A6GCM με τον Luigi Musso. Το 1954, ο Mantovani προβιβάστηκε στην εργοστασιακή ομάδα και κατέγραψε δύο συνεχόμενες 5ες θέσεις σε Γερμανία και Ελβετία, με μια 250F. Δυστυχώς, τον Μάρτιο του 1955 είχε ένα άσχημο ατύχημα στο μη-πρωταθληματικό GP Βαλεντίνο, αποκομίζοντας τραυματισμούς που επέφεραν τον ακρωτηριασμό του ενός ποδιού του. Έτσι, τερμάτισε άδοξα την καριέρα του και καθιερώθηκε ως βασικός εκπρόσωπος της ιταλικής Επιτροπής Αγώνων.

Σαν σήμερα το 1955, το GP Μονακό επέστρεψε στο καλεντάρι της F1 για πρώτη φορά μετά το 1950. Ο Stirling Moss έδειχνε να βαίνει ολοταχώς για την παρθενική του νίκη στο πρωτάθλημα ύστερα από την εγκατάλειψη του ομόσταυλου Juan Manuel Fangio, μέχρι που ο κινητήρας της Mercedes W194 παρέδωσε πνεύμα, 20 γύρους πριν τον τερματισμό. Λίγες στιγμές αργότερα, ο νέος επικεφαλής Alberto Ascari προσέγγισε λάθος το chicane μετά το τούνελ και έπεσε στη θάλασσα. Ο Ιταλός άσσος της Lancia-Ferrari D50 γλύτωσε με μια σπασμένη μύτη, σε έναν αγώνα που έμελλε να είναι ο τελευταίος του καθώς σκοτώθηκε τέσσερις μέρες αργότερα, στη Monza. Οι συγκυρίες αυτές άφησαν στην πρωτοπορία την Ferrari 625 του Maurice Trintignant, ο οποίος κατέκτησε τη δική του παρθενική νίκη. Δεύτερος τερμάτισε ο Eugenio Castellotti με την έτερη Lancia-Ferrari D50, ενώ ο Jean Behra μοιράστηκε μια Maserati 250F με τον πρωτοεμφανιζόμενο Cesare Perdisa για την τρίτη θέση.

Σαν σήμερα το 1960 καταγράφηκε η πρώτη νίκη για την Maserati Tipo 61 ‘Birdcage’ στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Σπορ Αυτοκινήτων (WSC). Η επιτυχία αυτή έλαβε χώρα στον αγώνα 1000 χιλιομέτρων του Nürburgring, όπου οι Stirling Moss και Dan Gurney μοιράστηκαν το ιταλικό αγωνιστικό για την ομάδα της Camoradi USA. Οι δύο θρυλικοί οδηγοί ξεπέρασαν την εργοστασιακή Porsche 718 RS60 των Jo Bonnier και Olivier Gendebien, καθώς και την Ferrari 250 Testa Rossa των Cliff Allison, Phil Hill και Willy Mairesse.

Σαν σήμερα το 1961, μετά την απρόσμενη ήττα της στο Μονακό, η Ferrari κυριάρχησε κατά κράτος στο GP Ολλανδίας και ο Wolfgang von Trips κέρδισε για πρώτη φορά στο πρωτάθλημα, γράφοντας επίσης ιστορία ως ο πρώτος Γερμανός νικητής αγώνα στην F1. Η pole position είχε αρχικά καταλειφθεί από τον ομόσταυλο Phil Hill που τελικά τερμάτισε δεύτερος, με τις Lotus των Jim Clark και Stirling Moss να ολοκληρώνουν στις θέσεις 3-4. Μάλιστα, ο Moss χρειάστηκε να προσπεράσει την Ferrari του Richie Ginther στον τελευταίο γύρο. Παραδόξως, ο αγώνας στο Zandvoort δεν αποτελέστηκε από κάποιο pit-stop ή εγκαταλείψεις, με αποτέλεσμα να γίνει ο πρώτος από τους μόλις δύο αγώνες στην ιστορία της F1 (μαζί με το GP Ιταλίας του 2005) όπου τερμάτισαν όλα τα μονοθέσια που εκκίνησαν. Κάποιοι ίσως συμπεριλάβουν στη λίστα και το σκανδαλώδες Αμερικανικό GP του 2005, παρόλο που πολλές στατιστικές υπηρεσίες δεν το προσμετρούν για ευνόητους λόγους.

Σαν σήμερα το 1966, ο αείμνηστος Bruce McLaren οδήγησε μια McLaren M2A στο GP Μονακό και σηματοδότησε έτσι το ντεμπούτο της ιστορικής επώνυμης κατασκευάστριας εταιρείας. Ο αγώνας του Πριγκιπάτου σήμανε ακόμα μια αλλαγή εποχής στο πρωτάθλημα, με τους κινητήρες 1500cc να αντικαθίστανται πλέον από κινητήρες με μέγιστο επιτρεπόμενο κυβισμό στα 3000cc. Μόλις 4 μονοθέσια συμπλήρωσαν αρκετούς γύρους για να πάρουν κατάταξη –ο μικρότερος αριθμός στην ιστορία του πρωταθλήματος– με τα τρία εξ αυτών να είναι δίλιτρες BRM P261. Για την ακρίβεια, ο Jackie Stewart κατέκτησε τη νίκη, μπροστά από την Ferrari 246 F1-66 του Lorenzo Bandini και την έτερη P261 του ομόσταυλου Graham Hill. Η 4η και τελευταία θέση από τους καταταχθέντες οδηγούς κατέληξε στην ιδιωτική BRM του Bob Bondurant. Παρόλο που απονέμονταν βαθμοί στους πρώτους έξι, ο Richie Ginther εγκατέλειψε πριν συμπληρώσει αρκετούς γύρους, ενώ οι Guy Ligier και Jo Bonnier τερμάτισαν 25 και 27 γύρους πίσω αντίστοιχα.

Σαν σήμερα

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 21 Μαΐου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα το 1970 γεννήθηκε στο Σάο Πάολο ο Pedro Diniz, γνωστός ως η επιτομή της ιδιότητας του pay driver στην F1. Ο Βραζιλιάνος, γιος ενός εύπορου μεγαλοεπιχειρηματία της χώρας, ξεκίνησε την εμπλοκή του με τα καρτ και το motorsport γενικότερα στην ηλικία των 18. Μέσα σε ελάχιστα χρόνια αναρριχήθηκε στην F3 και την F3000, με τις επιδόσεις του ωστόσο να χαρακτηρίζονται από πενιχρές έως παντελώς αδιάφορες. Βέβαια, αυτό δεν τον απέτρεψε από το να προβιβαστεί στην F1 το 1995 για λογαριασμό της παραπαίουσας Forti. Μέχρι το 2000, ο Diniz είχε αγωνιστεί σε συνολικά 98 Grand Prix για τις ομάδες των Forti, Ligier, Arrows και Sauber, με την απόδοσή του να βελτιώνεται κάπως με το πέρασμα του χρόνου. Κατάφερε να βαθμολογηθεί σε ελάχιστους αγώνες αλλά αποφάσισε να αποσυρθεί στα τέλη του 2000, όταν η οικογένειά του αγόρασε το 40% της Prost και ανέλαβε διευθύνων ρόλο μέσα στην ομάδα.

Σαν σήμερα το 1977, ο Jody Scheckter κυριάρχησε από την αρχή έως το τέλος στο GP Μονακό ώστε να σημειώσει τη δεύτερη νίκη του στη σεζόν, οδηγώντας για τη νεοφώτιστη ομάδα της Wolf. Μάλιστα, αυτή ήταν και η 100η νίκη για τον εμβληματικό κινητήρα DFV της Ford-Cosworth. Ο Νοτιοαφρικανός ξεπέρασε στην εκκίνηση τον poleman John Watson, με τον Βρετανό της Brabham-Alfa Romeo να τον καταδιώκει μέχρι τον 49ο γύρο, όταν εγκατέλειψε με πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων. Ο Scheckter, παρόλο που σχεδόν έμεινε από καύσιμα στον τελευταίο γύρο, πλαισιώθηκε τελικά στο βάθρο από τους Niki Lauda και Carlos Reutemann της Ferrari. Ο συγκεκριμένος αγώνας σήμανε επίσης το ντεμπούτο του Riccardo Patrese στην F1· ο νεαρός Ιταλός οδήγησε για την Shadow και τερμάτισε έναν γύρο πίσω, στην 9η θέση.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1983 η θρυλική πίστα του Spa-Francorchamps επέστρεψε στην F1 μετά το 1970, φιλοξενώντας για πρώτη φορά το GP Βελγίου στην μικρότερη, ασφαλέστερη και δημοφιλή χάραξη των 7 χιλιομέτρων. Μεγάλος πρωταγωνιστής στο πρώτο μισό του αγώνα υπήρξε ο αείμνηστος Andrea de Casaris, ο οποίος εκκίνησε τρίτος και διατηρούσε την πρωτοπορία μέχρι να πέσει στην 6η θέση εξαιτίας ενός κακού pit stop. Ο Ιταλός οδηγός της Alfa Romeo προσπάθησε πεισματικά να ανακτήσει το χαμένο έδαφος, καταγράφοντας μάλιστα τον μοναδικό ταχύτερο γύρο της καριέρας του, αλλά εγκατέλειψε στον 26ο γύρο με αστοχία στον κινητήρα. Τελικά η νίκη κατέληξε στη Renault του poleman Alain Prost, με δεύτερη την Ferrari του Patrick Tambay και τρίτη την έτερη Renault του Eddie Cheever.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 2005, ο Kimi Räikkönen έκανε μια επιβλητική εμφάνιση και κατέκτησε την μοναδική του νίκη στο Πριγκιπάτο του Μονακό, σε έναν αγώνα που είδε τους οδηγούς της Renault να ταλαιπωρούνται σοβαρά από εκτεταμένη φθορά στα ελαστικά τους. Μεγάλοι πρωταγωνιστές υπήρξαν οι Nick Heidfeld και Mark Webber της Williams, οι οποίοι πλαισίωσαν τον Φινλανδό στο βάθρο. Βέβαια, ο Webber δεν εκτίμησε το γεγονός πως η ομάδα επέλεξε να δώσει προτεραιότητα στην στρατηγική του Γερμανού ομόσταυλού του, παρόλο που ο ίδιος είχε καλύτερο ρυθμό από τους δύο. Σε κάθε περίπτωση, κατάφερε να ξεπεράσει το εμπόδιο του Fernando Alonso μετά τα pit-stops και να τερματίσει τρίτος για το πρώτο του βάθρο στην F1. Ο Alonso, δεδομένου του κάκιστου ρυθμού της Renault, δημιούργησε πίσω του ένα τρενάκι οδηγών που διατηρήθηκε έως τον τερματισμό. Ο Ισπανός τερμάτισε 4ος, με την έτερη Renault του Giancarlo Fisichella έναν γύρο πίσω, στη 12η θέση.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 2011, ο Sebastian Vettel κατέγραψε την τέταρτη νίκη του στους πρώτους 5 αγώνες της σεζόν κερδίζοντας στο GP Ισπανίας. Η εκκίνηση είδε αρχικά τον Fernando Alonso να πετάγεται καταπληκτικά από την 4η θέση και να καταλαμβάνει την πρωτοπορία πριν την πρώτη στροφή. Ωστόσο, η Ferrari F150 υπολειπόταν σημαντικά σε ρυθμό αγώνα και ο Ισπανός τερμάτισε μόλις 5ος, έναν γύρο πίσω από τον Γερμανό οδηγό της Red Bull. Οι δύο McLaren των Lewis Hamilton και Jenson Button κατέλαβαν τις άλλες δύο θέσεις του βάθρου, ενώ ο poleman Mark Webber έκανε έναν υποτονικό αγώνα και ολοκλήρωσε στην 4η θέση, 48 δευτερόλεπτα πίσω. Στις πιο χαμηλές θέσεις, ο rookie Sergio Pérez τερμάτισε 9ος και πήρε τους πρώτους του βαθμούς, με αποτέλεσμα να γίνει ο πρώτος Μεξικανός οδηγός που βαθμολογήθηκε, μετά από σχεδόν τρεις δεκαετίες· ο τελευταίος ήταν ο Héctor Rebaque, στο GP Ολλανδίας του 1981.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Σαν σήμερα το 2016 πραγματοποιήθηκε ο έκτος αγώνας της σεζόν για το MotoGP, στην Ιταλία και την πίστα του Mugello. Μετά από μια συγκλονιστική μονομαχία ανάμεσα στους πρωταθλητές Jorge Lorenzo και Marc Márquez, η νίκη για την μεγάλη κατηγορία κρίθηκε τελικά στο photo finish. Ο Ισπανός αναβάτης της Movistar Yamaha αξιοποίησε στο έπακρο το slipstreaming του συμπατριώτη του στην τελική ευθεία, κερδίζοντας για μόλις 0.019 δευτερόλεπτα. Το βάθρο έκλεισε από τον Andrea Iannone της εργοστασιακής Ducati, με τον poleman Valentino Rossi να χάνει την ευκαιρία για μια εντός έδρας νίκη, καθώς παρέδωσε πνεύμα ο κινητήρας του μόλις στον 9ο γύρο. Επίσης, στην κατηγορία Moto2, ο αγώνας στο Mugello ήταν ο τελευταίος για τον 24χρονο Luis Salom· έμελλε να χάσει τη ζωή του σχεδόν δύο εβδομάδες αργότερα, στις ελεύθερες δοκιμές του GP Καταλονίας.

Σαν σήμερα

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles