spot_img

Σαν σήμερα, 23 Απριλίου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1933, οι Achille Varzi και Tazio Nuvolari προσέφεραν μια επική μονομαχία στο GP Μονακό, με τον δεύτερο εν τέλει να μένει εκτός αγώνα καθώς η Alfa Romeo 8C παρουσίασε μηχανικό πρόβλημα στον 99ο από τους 100 γύρους. Μάλιστα, ο Nuvolari αποκλείστηκε από τα αποτελέσματα γιατί βοηθήθηκε από τους μηχανικούς του ώστε να σπρώξουν το αυτοκίνητο να περάσει την γραμμή τερματισμού. Ο Baconin Borzacchini κατέλαβε τελικά την δεύτερη θέση, με τον Philippe Étancelin να οδεύει ολοταχώς για την τρίτη θέση μέχρι να εγκαταλείψει με αστοχία στο διαφορικό. Αξίζει να αναφέρουμε πως ο αγώνας αυτός είναι ο πρώτος στα χρονικά όπου εφαρμόστηκε η λύση των χρονομετρημένων προκριματικών, οι οποίοι καθόριζαν με βάση τον χρόνο γύρου τη θέση εκκίνησης κάθε οδηγού· μέχρι τότε, οι συμμετέχοντες ξεκινούσαν στον κάθε αγώνα σε τυχαία θέση που προέκυπτε από κλήρωση.

Σαν σήμερα το 1961 γεννήθηκε ο Pierluigi Martini. Όταν καθιερώθηκε στη Formula 1 το 1985, ο Ιταλός συνέδεσε σταδιακά το όνομά του με την μικρή ομάδα της Minardi. Μέχρι το τέλος της παρουσίας του στο πρωτάθλημα το 1995, ο Martini εκπροσώπησε την ιταλική ομάδα στους 107 από τους 124 αγώνες που παρουσιάστηκε, κάνοντας κάποιες παρενθετικές εμφανίσεις με την Scuderia Italia. Μοιραία υπήρξε μπροστάρης σε πολλές ξεχωριστές στιγμές στην ιστορία της Minardi, με τις δύο 4ες θέσεις που κατέγραψε το 1991 να αποτελούν τα καλύτερα αποτελέσματά του. Επίσης, έστρεψε πολλά βλέμματα πάνω του στον εναρκτήριο αγώνα του 1990 στο Phoenix, όταν προκρίθηκε στην πρώτη σειρά εκκίνησης με την αδύναμη M189. Μετά τη Formula 1 εστίασε στους αγώνες αντοχής, κατεβαίνοντας στις 24 ώρες του Le Mans με την Porsche και την BMW. Αφού κατέκτησε τον θρυλικό αγώνα το 1999 μαζί με τους Joachim Winkelhock και Yannick Dalmas, ολοκλήρωσε την καριέρα του.

Σαν σήμερα, επίσης το 1961, γεννήθηκε ο Chris Kneifel. Ο πανύψηλος δίμετρος Αμερικανός είχε αρχικά αγωνιστεί στη Formula Ford και Formula Atlantic, πριν μεταπηδήσει στους αγώνες IndyCar και το νεοσύστατο CART στις αρχές των 1980s. Κατέγραψε 19 εκκινήσεις κατά το διάστημα 1982-1984 (συμπεριλαμβανομένου του Indianapolis 500 το 1983-1984) και κατέγραψε έξι τερματισμούς στην πρώτη δεκάδα. Μάλιστα, το 1984 έγινε ο τελευταίος οδηγός που προκρίθηκε στο θρυλικό event του Brickyard με ταχύτητα κάτω των 200 mph (περίπου 320 km/h). Μετά το CART, ο Kneifel οδήγησε ελάχιστα στο Trans-Am και αργότερα μεταπήδησε στους αγώνες αντοχής μέσω της Chevrolet, στο αμερικανικό πρωτάθλημα ALMS. Το 2001 τού προσέφερε τη μεγαλύτερη στιγμή της καριέρας του – κατέκτησε τη συνολική νίκη στις 24 ώρες της Daytona μαζί με τους Ron Fellows, Johnny O’Connell και Franck Fréon. Από το 2001 μέχρι το 2004 επιτέλεσε καθήκοντα αλυτάρχη αγώνων για το πρωτάθλημα των Champ Cars.

Σαν σήμερα το 1962, ο αείμνηστος Stirling Moss ενεπλάκη σε ένα πολύ μεγάλο ατύχημα, σε έναν υποστηρικτικό αγώνα F1 που έλαβε χώρα στο Goodwood της Μεγάλης Βρετανίας. Ο Βρετανός είχε αρχικά μείνει τρεις γύρους πίσω λόγω επισκευών στο κιβώτιο ταχυτήτων του στα pits. Όταν επέστρεψε στην πίστα κινήθηκε σε γυρολόγιο-ρεκόρ, μέχρι που έχασε τον έλεγχο της Lotus-Climax στη στροφή St. Mary’s. Η σύγκρουση ήταν τόσο σφοδρή που τον άφησε σε κωματώδη κατάσταση για έναν μήνα, καθώς και ελαφρώς παράλυτο για τους επόμενους μήνες. Ο Moss ανέκαμψε και το 1963 έκανε ένα ιδιωτικό τεστ με μια Lotus 19, αλλά ένιωθε πλέον εκτός αγωνιστικής φόρμας και ετοιμότητας. Έτσι, τερμάτισε την επαγγελματική του καριέρα και άφησε εποχή ως ένας μοναδικός οδηγός που δεν κατέκτησε ποτέ το «στέμμα» των αγώνων ταχύτητας.

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 22 Απριλίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα το 1963 γεννήθηκε ο Paul Belmondo. Ο Γάλλος, γιος του αείμνηστου ηθοποιού Jean-Paul Belmondo, αναρριχήθηκε στις κατηγορίες formula χωρίς να εντυπωσιάσει και εισήλθε στη Formula 1 το 1992 ως pay driver. Οδήγησε για την παραπαίουσα March σε 11 αγώνες και τερμάτισε ένατος στο GP Ουγγαρίας, χάνοντας την υπόλοιπη χρονιά όταν στέρεψε η χρηματοδότηση των χορηγών του. Εκείνη την περίοδο είχε ήδη ξεκινήσει να δραστηριοποιείται και στους αγώνες αντοχής, καταγράφοντας αδιάφορες εμφανίσεις στις 24 ώρες του Le Mans με Group C αγωνιστικά. Το 1994 επέστρεψε στη Formula 1 μέσω μιας άλλης ανέλπιστης ομάδας: της Pacific. Κατάφερε να προκριθεί μόλις σε δύο από τους 16 αγώνες της σεζόν και εγκατέλειψε οριστικά το πρωτάθλημα για να επικεντρωθεί στους αγώνες αντοχής. Μάλιστα, ίδρυσε την δική του επώνυμη αγωνιστική ομάδα και την εκπροσώπησε στα πρωταθλήματα FIA GT και Le Mans Endurance Series, μέχρι που η ομάδα τερμάτισε τις λειτουργίες της το 2007.

Σαν σήμερα το 1973, ο Shekhar Mehta επικράτησε στο πρώτο Rally Σαφάρι για το νέο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally (WRC), οδηγώντας ένα Datsun 240Z. Έχοντας συνοδηγό τον συμπατριώτη Lofty Drews, ο ντόπιος Mehta κατέκτησε τον αφρικανικό μαραθώνιο στην Κένυα ξεπερνώντας το Datsun 1800SSS του Σουηδού Harry Källström. Εξαιτίας της ιδιομορφίας του τεράστιου αυτού event (περίπου 5300 χιλιόμετρα απόστασης), η απονομή της νίκης βάσει συνολικού χρόνου κατέστη ανέφικτη. Επομένως, η διαδρομή του event χωρίστηκε σε συνολικά 56 σημεία ελέγχου, με βάση τα οποία απονέμονταν ποινές χρόνου ανάλογα με το πού βρισκόταν το εκάστοτε αυτοκίνητο σε σχέση με τα σημεία αυτά. Οι Mehta και Källström συγκέντρωσαν τον ίδιο χρόνο ποινών, με τον Κενυάτη να επικρατεί στην ισοπαλία.

Σαν σήμερα το 1984, οι Derek Bell και Stefan Bellof επικράτησαν στον αγώνα αντοχής 1000 χιλιομέτρων της Monza, για την έναρξη της σεζόν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Σπορ Αυτοκινήτων (WSC). Το δίδυμο αυτό μοιράστηκε μια Porsche 956 της Rothmans, εκκίνησε από την pole position και άφησε πίσω του το έτερο αυτοκίνητο της ομάδας με οδηγούς τους Jochen Mass και Jacky Ickx. Το βάθρο του αγώνα ολοκληρώθηκε από τους Mauro Baldi και Paolo Barilla, που οδήγησαν μια Lancia LC2 της Martini Racing.

Σαν σήμερα το 1989, η Formula 1 και η πίστα της Imola προσέφεραν ένα πρώτο δείγμα της μυθικής αντιπαλότητας μεταξύ Ayrton Senna και Alain Prost, για το GP Σαν Μαρίνο. Συγκεκριμένα, οι δυο οδηγοί της McLaren είχαν συμφωνήσει πριν τον αγώνα να διατηρηθούν οι θέσεις αμέσως μετά τα πρώτα μέτρα της εκκίνησης. Λόγω της μεγάλης απόστασης μέχρι την στροφή Tosa, το πρώτο σημείο φρεναρίσματος στον γύρο, όποιος είχε καλύτερο πέταγμα δεν θα δεχόταν επίθεση στο φρενάρισμα για τη στροφή αυτή.

Η συμφωνία τηρήθηκε, με τον poleman Senna να εκκινεί καλύτερα και τον Prost απλώς να τον ακολουθεί στις επόμενες στροφές. Ωστόσο, στο ξεκίνημα του τέταρτου γύρου, ο Gerhard Berger είχε ένα τρομακτικότατο ατύχημα στη στροφή Tamburello, με την Ferrari να τυλίγεται στις φλόγες μετά την σύγκρουση με τον τοίχο. Ευτυχώς ο Αυστριακός γλύτωσε με κάποια σπασμένα πλευρά και εγκαύματα στα χέρια, επιστρέφοντας στη δράση μετά από λίγες εβδομάδες. Ο αγώνας χρειάστηκε να επανεκκινηθεί, με τον Prost να κάνει αυτήν τη φορά καλύτερο πέταγμα. Προς έκπληξή του όμως, είδε τον Βραζιλιάνο ομόσταυλό του να μπαίνει στο slipstream και να τον προσπερνά στα φρένα για την Tosa, αψηφώντας την μεταξύ τους συμφωνία. Ο Senna τελικά κατέκτησε τη νίκη, με τον Prost δεύτερο και στην τρίτη θέση, έναν γύρο πίσω, τον Alessandro Nannini της Benetton.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1996 γεννήθηκε ο Álex Márquez, ο μικρός αδερφός του τεράστιου θρύλου στους αγώνες μοτοσικλετών Marc Márquez. Ο Álex ακολούθησε μοιραία τα χνάρια του αδερφού του στον κόσμο των αγώνων Grand Prix για τα δίτροχα και, όταν ο Marc στέφθηκε πρωταθλητής στο MotoGP το 2014, ο ίδιος κατέκτησε την μικρότερη κατηγορία Moto3 – έγιναν τα πρώτα αδέρφια που κατέκτησαν παγκόσμιους τίτλους μοτοσικλετών την ίδια χρονιά. Ακολούθησε μια πενταετία συστηματική βελτίωσης του Álex στη Moto2 με αποκορύφωμα τον αντίστοιχο τίτλο του 2019 με την Marc VDS Racing Team, δίνοντάς του έτσι το εισιτήριο για προβιβασμό στα μεγάλα σαλόνια του MotoGP. Ο Álex πλαισίωσε τον αδερφό του στην εργοστασιακή Repsol Honda το 2020 αλλά δυσκολεύτηκε να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις της ιδιόμορφης RC213V, κατακτώντας μόλις δύο βάθρα. Από το 2021 οδηγεί μια δορυφορική Honda της LCR Team αναζητώντας μια δεύτερη ευκαιρία σε μεγάλη ομάδα.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Σαν σήμερα το 2000, ανήμερα του Πάσχα, ο David Coulthard σημείωσε τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη του στο GP Μεγάλης Βρετανίας, με τον ομόσταυλο Mika Häkkinen να ολοκληρώνει το 1-2 για την ομάδα της McLaren. Ο poleman Rubens Barrichello ηγήθηκε τον αγώνα μέχρι τον 31ο γύρο, μέχρι που έχασε την πρωτοπορία στη στροφή Stowe και εγκατέλειψε λίγο αργότερα. Η τρίτη θέση του βάθρου κατέληξε στον Michael Schumacher, με τις Williams των Ralf Schumacher-Jenson Button και την Jordan του Jarno Trulli να κλείνουν τη βαθμολογούμενη εξάδα. Δυστυχώς για τους εγχώριους λάτρεις του πρωταθλήματος, το αγωνιστικό τριήμερο χαρακτηρίστηκε από την χαμηλή προσέλευση θεατών λόγω των ζημιών που προκάλεσαν οι έντονες βροχοπτώσεις στις αρχές της εβδομάδας στους χώρους στάθμευσης οχημάτων και τις εξέδρες. Έτσι αρκετοί αναγκάστηκαν να μην παρακολουθήσουν τον αγώνα, χάνοντας την ευκαιρία να πανηγυρίσουν ιδίοις όμμασιν τη νίκη ενός δικού τους οδηγού, εκτός από ελάχιστους που περπάτησαν προς την πίστα.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 2005 η Formula 3000, ο βασικότερος υποστηρικτικός θεσμός της Formula 1 για δεκαετίες, πέρασε σε μια καινούρια εποχή. Το πρωτάθλημα μετονομάστηκε σε GP2 Series και το πεπαλαιωμένο πλαίσιο της Lola B02/50 με κινητήρα Judd αντικαταστάθηκε από την μοντέρνα Dallara GP2/05 με κινητήρα Renault-Mecachrome. Η αυλαία της ανανεωμένης διοργάνωσης άνοιξε με τον πρώτο αγώνα μεγάλης απόστασης, στην πίστα της Imola. Νικητής αναδείχθηκε ο Heikki Kovalainen της Arden International, με δεύτερο τον José María López της DAMS και τρίτο τον Scott Speed της iSport International. Ο poleman Nicolas Lapierre δεν εκκίνησε στον αγώνα λόγω μηχανικών προβλημάτων.

Σαν σήμερα το 2006, ο Michael Schumacher ξεπέρασε τη Renault του Fernando Alonso και επικράτησε στο GP Σαν Μαρίνο, για την πρώτη νίκη στη σεζόν, για εκείνον αλλά και για την Ferrari. Ο Ισπανός πίεσε τον Γερμανό στους τελευταίους γύρους, αλλά ένα κρίσιμο λάθος του εκμηδένισε τις όποιες πιθανότητες να κερδίσει. Το βάθρο ολοκλήρωσε ο Juan Pablo Montoya, ο οποίος εκμεταλλεύτηκε ένα λάθος του Jenson Button στο δεύτερο pit stop του. Η μάνικα ανεφοδιασμού είχε κολλήσει στην εσοχή του πλαισίου και ο Βρετανός βγήκε από το pit box χωρίς να το καταλάβει, προκαλώντας ζημιά στη μάνικα και χάνοντας πολλά δευτερόλεπτα μέχρι να αφαιρέσουν οι μηχανικοί του το τμήμα που είχε απομείνει στην εσοχή· τελικά τερμάτισε έβδομος. Επίσης, ο αγώνας αυτός ήταν ο τελευταίος για τον Yuji Ide, ο οποίος εμβόλισε τον Christijan Albers στον πρώτο γύρο. Η super licence του Ιάπωνα κατασχέθηκε και ο ίδιος δεν αγωνίστηκε ξανά στο πρωτάθλημα.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 2017, ο Marc Márquez διατήρησε την παντοκρατορία του στην πίστα του Circuit of the Americas και σημείωσε την πέμπτη του νίκη σε ισάριθμα χρόνια στο MotoGP. Μάλιστα, από τότε που εισήλθε στη μεγάλη κατηγορία το 2013 μέχρι και εκείνο το σημείο, είχε κερδίσει σε όλους τους αγώνες που έλαβαν χώρα επί αμερικανικού εδάφους – ασύλληπτο αν αναλογιστούμε το γεγονός πως φιλοξενούνταν αγώνες και σε άλλες αμερικανικές πίστες όπως η Laguna Seca και η Indianapolis. Ο Ισπανός είχε εκκινήσει από την pole position αλλά έχασε τη θέση του από τον ομόσταυλο Dani Pedrosa. Τελικά ανέκτησε την πρωτοπορία στη στροφή 7 του όγδοου γύρου και έκτοτε δεν κοίταξε πίσω. Οι δύο αναβάτες της Repsol Honda πλαισιώθηκαν στο βάθρο από τον Valentino Rossi, ο οποίος προσπέρασε τον Pedrosa για την δεύτερη θέση και σημείωσε το τρίτο συνεχόμενο βάθρο του από την αρχή της σεζόν.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles