spot_img

Σαν σήμερα, 7 Ιουλίου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1936 γεννήθηκε στο Fribourg ο Jo ‘Seppi’ Siffert. Από τα ‘60s έως και τις αρχές των ‘70s, ο Ελβετός είχε ξεχωρίσει στην F1 και κυρίως στους αγώνες αντοχής με την Porsche. Κατέκτησε συνολικά 14 νίκες στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Σπορ Αυτοκινήτων (WSC), μεταξύ αυτών τις 24 ώρες της Daytona, τις 12 ώρες του Sebring, το Targa Florio και δύο νίκες στην κατηγορία του στο Le Mans. Στην F1 ξεκίνησε να αποκτά απήχηση κυρίως στα μέσα των ‘60s, όταν επικράτησε του θρυλικού Jim Clark σε ένα μη-πρωταθληματικό Grand Prix στην Enna-Pergusa για δύο διαδοχικές χρονιές. Στο επίσημο πρωτάθλημα κέρδισε μόλις δύο φορές – το 1968 στην Μεγάλη Βρετανία με μια ιδιωτική Lotus 49B και το 1971 στην Αυστρία με μια εργοστασιακή BRM P160. Δυστυχώς ο Siffert σκοτώθηκε άδοξα τον Οκτώβριο του 1971, σε έναν μη-πρωταθληματικό αγώνα στο Brands Hatch.

Σαν σήμερα το 1957, ο Juan Manuel Fangio αποδείχθηκε ασταμάτητος για ακόμα μία φορά, παίρνοντας πρώτος την καρό σημαία στη Rouen-Les-Essarts της Γαλλίας για την τρίτη του νίκη στη σεζόν. Ο Αργεντινός άσσος της Maserati έκανε μια μέτρια εκκίνηση από την pole position και είχε πέσει τρίτος, αλλά χρειάστηκε μόλις τρεις γύρους ώστε να ανακτήσει την πρωτοπορία. Οι τρεις Ferrari 801 (ή Lancia D50) των Luigi Musso, Peter Collins και Mike Hawthorn τον καταδίωξαν αλλά δεν κατάφεραν να τον υποσκελίσουν, τερματίζοντας τελικά πίσω του με πολύ μεγάλες διαφορές.

Σαν σήμερα το 1959 γεννήθηκε στην Σιένα της Ιταλίας ο Alessandro Nannini. Ο ‘Sandro’ προβιβάστηκε στην F1 το 1986 μέσω της Minardi και παρόλο που περιορίστηκε σε πολύ λίγους τερματισμούς εξαιτίας της κάκιστης αξιοπιστίας των μονοθεσίων που οδηγούσε, επέδειξε αρκετή προοπτική ώστε να μεταφερθεί στην Benetton το 1988. Έκτοτε εντυπωσίασε ουκ ολίγες φορές ανεβαίνοντας στο βάθρο, ενώ του απονεμήθηκε η νίκη στο περιβόητο GP Ιαπωνίας του 1989 ύστερα από τον αμφιλεγόμενο αποκλεισμό του Ayrton Senna. Ο Nannini δεν έμελλε να κερδίσει άλλο Grand Prix και δυστυχώς η καριέρα του στην F1 τερματίστηκε άδοξα τον Οκτώβριο του 1990, έπειτα από ένα ατύχημά του με ελικόπτερο. Ο Ιταλός σχεδόν έχασε το δεξί του χέρι και χρειάστηκε να μείνει εκτός ενεργού δράσης για πολύ καιρό. Τελικά επέστρεψε στους αγώνες το 1993 και περιορίστηκε σε αγώνες αυτοκινήτων τουρισμού με την Alfa Romeo, κατακτώντας νίκες στο DTM και στην αντίστοιχη ιταλική διοργάνωση έως το 1996.

Σαν σήμερα το 1967 γεννήθηκε Hobro της Δανίας ο πιο επιτυχημένος οδηγός στην ιστορία των 24 ωρών του Le Mans, Tom Kristensen. Ο τωρινός ζωντανός θρύλος των αγώνων αντοχής ξεκίνησε την καριέρα του στα ‘90s με την φιλοδοξία να φτάσει μέχρι την F1. Έχοντας κερδίσει πολλούς αγώνες στα αυτοκίνητα τουρισμού, την F3 και την F3000 ανά την Ιαπωνία και όχι μόνο, ο Kristensen δυστυχώς περιορίστηκε σε ρόλο δοκιμαστή οδηγού για μικρομεσαίες ομάδες και δεν προβιβάστηκε ποτέ στην F1, εστιάζοντας από τα τέλη των ‘90s στα σπορ αυτοκίνητα και τους αγώνες αντοχής. Το 1997, αφού βρέθηκε απροειδοποίητα στην Team Joest ως αντικαταστάτης του Davy Jones στην Porsche για το Le Mans, στέφθηκε νικητής και έκτοτε ξεκίνησε μια εμβληματική πορεία στον ευρύτερο χώρο αυτού του είδους αγώνων. Μέχρι να αποσυρθεί το 2014, ο Kristensen κέρδισε άλλες 8 φορές στο Sarthe με την Audi και το 2013 στέφθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής στο WEC.

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 6 Ιουλίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα το 1968, το GP Γαλλίας της F1 φιλοξενήθηκε για τελευταία φορά στην Rouen-Les-Essarts. Επικρατώντας στις απαιτητικές βρόχινες συνθήκες, ο Jacky Ickx της Ferrari κατάφερε να κατακτήσει την παρθενική του νίκη στο πρωτάθλημα, σε έναν αγώνα που δυστυχώς αμαυρώθηκε από τον φρικτό θάνατο του Jo Schlesser. Ο Γάλλος, μόλις στο τρίτο του Grand Prix, οδηγούσε μια πειραματική Honda RA302 που αρνήθηκε κατηγορηματικά να αναλάβει ο πεπειραμένος John Surtees και είχε μια άσχημη σύγκρουση στην στροφή Six Frères, μόλις στον δεύτερο γύρο. Το ατύχημα προκάλεσε μια τεράστια πυρκαγιά εξαιτίας του πλαισίου μαγνησίου της Honda, αφήνοντας μηδαμινές πιθανότητες επιβίωσης στον Schlesser. Μέχρι να δυναμώσει η βροχή, ο Ickx μονομαχούσε με τους Surtees και Pedro Rodríguez και τελικά έριξε γύρο σε όλους εκτός από τον Βρετανό, με τον Μεξικανό να καθυστερείται από μηχανικά προβλήματα και να μην παίρνει κατάταξη στον τερματισμό.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 1974, με αφορμή την ελλιπέστατη αξιοπιστία της καινούριας Lotus 76, ο επικεφαλής Colin Chapman πίεσε την ομάδα να επιστρατεύσει την παμπάλαια πλέον Lotus 72 με κάποιες τροποποιήσεις για το GP Γαλλίας. Ο αγώνας διεξήχθη για πρώτη φορά στην Dijon-Prenois, σε μια χάραξη τόσο μικρή σε μήκος που προσέφερε γυρολόγια κάτω του ενός λεπτού, στην πρώτη από τις μόλις δύο τέτοιες περιπτώσεις στα χρονικά της F1. Η αναδιαμορφωμένη Lotus 72E κατάφερε παραδόξως να αποδώσει, με τον Ronnie Peterson να προσπερνά τον Niki Lauda της Ferrari στον 16ο γύρο και να κατακτά άνετα τη νίκη με διαφορά 20 δευτερολέπτων. Ο Clay Regazzoni, οδηγώντας την έτερη Ferrari, ξεπέρασε οριακά την Tyrrell του Jody Scheckter για να τερματίσει τρίτος. Η μικρή χάραξη της Dijon-Prenois αποδείχτηκε σχετικά αδιάφορη και οι διοργανωτές φρόντισαν να την μεγαλώσουν, μέχρι να επιστρέψει η περιοχή στο καλεντάρι το 1977.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1985, ο Nelson Piquet πήρε πρώτος την καρό σημαία στο GP Γαλλίας του Paul Ricard και προσέφερε στην ιστορική ομάδα της Brabham την 35η και τελευταία της νίκη στην F1, καθώς και πρώτη για την προμηθεύτρια ελαστικών της Pirelli μετά το 1957. Ο Βραζιλιάνος είχε εκκινήσει μόλις 5ος αλλά μέχρι τον 11ο γύρο είχε τεθεί επικεφαλής, προσπερνώντας τον poleman Keke Rosberg στην στροφή Beausset (τωρινή στροφή 11). Με την είσοδο στο τελευταίο σκέλος του αγώνα, ο Φινλανδός πήρε την απόφαση να μπει στα pits για αλλαγή ελαστικών. Τελικά δικαιώθηκε, καθώς προσπέρασε τον Elio de Angelis και έπειτα τον Alain Prost στον τελευταίο γύρο, τερματίζοντας έτσι δεύτερος. Έπειτα από τον θάνατο του de Angelis στην ίδια πίστα το 1986, αυτή ήταν η τελευταία φορά που φιλοξενήθηκε το GP Γαλλίας στην πλήρη χάραξη του Paul Ricard έως το 2018.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 1991, το GP Γαλλίας φιλοξενήθηκε στην καινούρια πίστα του Magny-Cours στα κεντρικά της χώρας και προσέφερε μια εντυπωσιακή μονομαχία για τη νίκη ανάμεσα στους Nigel Mansell και Alain Prost. Με τον Riccardo Patrese να κάνει καταστροφική εκκίνηση λόγω δυσλειτουργίας στο κιβώτιο ταχυτήτων του, ο Prost προηγήθηκε για τους πρώτους 21 γύρους, μέχρι να χάσει την πρωτοπορία από τον Mansell στα φρένα για την στροφή 5 ενώ προσπαθούσε να ντουμπλάρει την Jordan του Andrea de Cesaris. Οι δύο άσσοι των Ferrari και Williams παρέμειναν κοντά, μέχρι ο Βρετανός να χάσει τη θέση του στα pits stops ώστε να την ανακτήσει εντυπωσιακά στον 55ο γύρο με προσπέραση από την εξωτερική, πάλι στην στροφή 5. Η κατάταξη δεν διαφοροποιήθηκε ξανά μέχρι τον τερματισμό και ο Mansell έγινε τότε ο πολυνίκης Βρετανός της F1 με 17 νίκες, μπροστά από τον Stirling Moss. Το βάθρο έκλεισε από τον πρωταθλητή Ayrton Senna.

Σαν σήμερα το 2002, στο GP Μεγάλης Βρετανίας, ο Juan Pablo Montoya έδειχνε πως θα σταματήσει το νικηφόρο σερί της Ferrari από την pole position, μέχρι που άνοιξαν οι ουρανοί πάνω από την πίστα του Silverstone από τον 9ο γύρο κι έπειτα. Ως εκ τούτου, ο Κολομβιανός της Williams βρέθηκε σε υποδεέστερη θέση από την ταχύτατη Ferrari F2002 και τελικά ξεπεράστηκε τόσο από τον Γερμανό πρωταθλητή όσο και από τον ομόσταυλο Rubens Barrichello – μάλιστα ο Βραζιλιάνος είχε χάσει πολλές θέσεις με την κακή του εκκίνηση αλλά μπόρεσε να βρεθεί δεύτερος μετά από μόλις 19 γύρους. Ο Montoya τελικά πλαισίωσε τους οδηγούς της Ferrari στο βάθρο και ήταν ο μόνος που δεν δέχτηκε γύρο. Οι BAR-Honda των Jacques Villeneuve και Olivier Panis καθώς και η Sauber του Nick Heidfeld ολοκλήρωσαν την βαθμολογούμενη εξάδα.

Σαν σήμερα το 2013, ο πρωταθλητής Sebastian Vettel σημείωσε την πρώτη εντός έδρας νίκη του στην F1 κερδίζοντας στο Nürburgring, για το GP Γερμανίας. Ο μεγάλος άσσος της Red Bull χρειάστηκε να αντισταθεί στην πίεση των δύο οδηγών της Lotus, η οποία μάλιστα επιστράτευσε team orders ώστε να δώσει ευκαιρία στον ταχύτερο του Romain Grosjean, Kimi Räikkönen, να διεκδικήσει τη νίκη. Παρόλο που το μονοθέσιο απέδιδε καλύτερα στις ζεστές συνθήκες πίστας, ο Φινλανδός βετεράνος τελικά έμεινε πίσω από τον Vettel στον τερματισμό για μόλις ένα δευτερόλεπτο, με τον Γάλλο ομόσταυλό του να κλείνει το βάθρο. Το Nürburgring δεν φιλοξένησε ξανά Grand Prix της F1 για πολλά χρόνια μέχρι που επέστρεψε έκτακτα το 2020 ως GP Άϊφελ, ώστε να αναπληρώσει μαζί με άλλες πίστες το κενό που άφησαν μερικοί ακυρωμένοι αγώνες ελέω COVID-19.

Σαν σήμερα

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Σαν σήμερα το 2019, ο Marc Márquez κέρδισε με άνεση στο GP Γερμανίας του MotoGP και έκανε συνολικά 10 τις νίκες του στο Sachsenring, ισοφαρίζοντας τις 10 νίκες του Valentino Rossi στο Mugello για το ρεκόρ συνεχόμενων νικών σε μια πίστα. Ο Ισπανός πολυπρωταθλητής της Repsol Honda δεν έκανε την καλύτερη εκκίνηση αλλά το φρενάρισμά του για την πρώτη στροφή τον διατήρησε στην πρωτοπορία. Οι επόμενοι γύροι βρήκαν τον Márquez να διευκολύνεται στο έργο του, καθώς οι Fabio Quartararo και Álex Rins εγκατέλειψαν λόγω πτώσεων και τον άφησαν έτσι χωρίς αντίπαλο έως τον τερματισμό. Στην μάχη για τις άλλες δύο θέσεις του βάθρου, οι Maverick Viñales και Cal Crutchlow βρίσκονταν πολύ κοντά μέχρι και τον προτελευταίο γύρο, όταν ο Βρετανός σχεδόν έπεσε στην στροφή 10 και συμβιβάστηκε έπειτα με την τρίτη θέση. Η πρώτη πεντάδα έκλεισε με τις εργοστασιακές Ducati των Danilo Petrucci και Andrea Dovizioso.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles