spot_img

Τα ερωτήματα που προκύπτουν με τη Red Bull και το Budget Cap

Στην έκδοση των αποτελεσμάτων της FIA σχετικά με τους οικονομικούς κανονισμούς του 2021 επιβεβαιώθηκε το γεγονός πως η Red Bull Racing υπερέβη το budget cap, χωρίς να ανακοινώνονται, όμως, λεπτομέρειες.

Τα αποτελέσματα σε σχέση με τους οικονομικούς κανονισμούς του 2021 εκδόθηκαν από την FIA το απόγευμα της Δευτέρας. Αυτό που τράβηξε τα βλέμματα περισσότερο απ’ όλα ήταν η επιβεβαίωση πως η Red Bull Racing υπερέβη το budget cap της περασμένης σεζόν. Η παραβίαση του ορίου κόστους χαρακτηρίστηκε ως «μικρού μεγέθους» (minor) από την Ομοσπονδία, κάτι που σημαίνει πως δεν ξεπερνούσε το 5% των 148,6 εκατ. δολαρίων. Για την ακρίβεια, κυμαίνεται από 1 μέχρι 7,4 εκατ. δολάρια.

Η Red Bull Racing εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία ισχυρίζεται πως ήταν απογοητευμένη, αλλά και έκπληκτη την ίδια ώρα. Η αυστριακή ομάδα, μέσω δηλώσεων του επικεφαλής της, Christian Horner, διαβεβαίωνε πως στην υποβολή τους φαινόταν πως δεν ξεπερνούσαν το budget cap. Λίγες ώρες μετά την ανακοίνωση της FIA, έρχονται στη δημοσιότητα λεπτομέρειες σχετικά με το πώς προέκυψε αυτό το αναπάντεχο, για τη Red Bull Racing, αποτέλεσμα.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της γερμανικής ιστοσελίδας Auto Motor Und Sport (AMUS), υπάρχουν οικονομικά στοιχεία τα οποία η FIA συμπεριλαμβάνει στις δαπάνες μίας ομάδας, κάτι που δεν έκανε η Red Bull Racing. Για παράδειγμα, οι μισθοί προσωπικού σε περίπτωση ασθένειας φημολογείται πως είναι μία κατηγορία εξόδων που ενώ η Ομοσπονδία τη συνυπολογίζει με τις υπόλοιπες δαπάνες, η αυστριακή ομάδα δεν το έκανε.

Από εκεί και πέρα, υπάρχουν άλλοι δύο βασικοί παράγοντες στους οποίους η FIA με τη Red Bull Racing ερμήνευσαν διαφορετικά την κατάσταση. Αρχικά, πρόκειται για μία επιστροφή φόρου, για την οποία δε θα μπορούσε να γίνει εξαρχής γνωστό το ποσό. Έπειτα, έχει να κάνει με το δικαίωμα που έχουν οι ομάδες να εξαιρούν τα 3 άτομα με το μεγαλύτερο μισθό, εκτός των οδηγών. Στην παραπάνω περίπτωση, η αυστριακή ομάδα φέρεται να μη μέτρησε στις δαπάνες της το ποσό με το οποίο αμείβεται ο Επικεφαλής Τεχνικός Διευθυντής της, Adrian Newey. Ο ίδιος έχει πολύ υψηλή αμοιβή, η οποία φέρεται να φτάνει μέχρι τα 10 εκατ. δολάρια! Κατά συνέπεια, η παραβίαση του budget cap ίσως και να οφείλεται αποκλειστικά και μόνο σε αυτή τη διαφορετική ερμηνεία μεταξύ της Ομοσπονδίας και της Red Bull Racing.

Αναφορικά με τις αντιπάλους της αυστριακής ομάδας, κυριότερα τις Mercedes και Ferrari, υπάρχει η επιθυμία να τιμωρηθεί ουσιαστικά η παραβίαση. Μπορεί η FIA να κατατάσσει το παράπτωμα ως «μικρής σημασίας», όμως και πάλι ενδέχεται να είναι σημαντικό το ποσό. Σύμφωνα με το δημοσίευμα του AMUS, με τους παλαιότερους κανονισμούς μία εμπρός αεροτομή κόστιζε 100 χιλ. ευρώ και μία πίσω αεροτομή 65 χιλ. ευρώ. Κατά συνέπεια, ακόμα και με ένα ποσό της τάξεως των 7 εκατ. δολαρίων θα μπορούσε να αποκομίσει τεράστιο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, το οποίο και πάλι, σύμφωνα με την FIA, θεωρείται «μικρού μεγέθους» παραβίαση.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Ακούστε τις εκπομπές μας στο Spotify
  • Μπείτε στον server μας στο Discord

Οι υπόλοιπες ομάδες της Formula 1 ζητούν από την Ομοσπονδία να τιμωρήσουν παραδειγματικά την παραβίαση της Red Bull Racing, ισχυριζόμενες πως αυτή της έδωσε πλεονέκτημα για περισσότερες από μία χρονιές. Ανεξάρτητα από τις προβλεπόμενες ποινές που αντιστοιχούν σε «μικρού μεγέθους» παραβίαση, υπάρχει μία φήμη στα paddock που θέλει την αυστριακή ομάδα να στερείται το διπλάσιο του ποσού που ξεπέρασε το budget cap του 2021. Επίσης, ενδέχεται να επιβληθεί περιορισμός στις αεροδυναμικές δοκιμές, ανάλογα με το πώς μεταφράζεται το ποσό της παραβίασης σε χρόνο στην πίστα.

Ακούστε την εκπομπή Slipstream με την ανάλυση του GP Ιαπωνίας και την παραβίαση του Budget Cap από τη Red Bull.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles