Η Ferrari βρέθηκε ξανά στο επίκεντρο της συζήτησης στο GP Αζερμπαϊτζάν, όχι για την επίδοση και το αποτέλεσμά της, αλλά τα team orders στους Lewis Hamilton και ο Charles Leclerc στους τελευταίους γύρους.
O Leclerc πάλευε με τους Liam Lawson και Yuki Tsunoda για την πέμπτη θέση, όμως έχασε έδαφος και έπεσε πίσω από τον Lando Norris. Με φθαρμένα σκληρά ελαστικά, δεν μπορούσε να αντισταθεί στον Hamilton, ο οποίος είχε πιο φρέσκα μεσαία και δεν είχε ελπίδα να μείνει μπροστά.
Έτσι, για να μπορέσει ο Hamilton να παλέψει με μεγαλύτερες προϋποθέσεις για την 5η θέση του αγώνα, η Ferrari έδωσε εντολή ώστε ο Hamilton να περάσει τον Leclerc δίχως να δώσει μάχη. Έτσι, δεν θα έφθειρε παραπάνω τα ελαστικά του.
Μόλις στον τελευταίο γύρο, ο Leclerc ενημερώθηκε από τον αρχιμηχανικό του, Bryan Bozzi, πως ο Hamilton θα τον αφήσει να περάσει. «Θα αλλάξουμε θέσεις στην ευθεία του τερματισμού, αν ο Λιούις δεν περάσει. Ο Lewis θα σε αφήσει στην κύρια ευθεία», του είπε.
Ο Hamilton μετά τη στροφή 16 δέχθηκε εντολή να αφήσει τον teammate του να περάσει στην 8η θέση. Ο Βρετανός άφησε το πόδι από το γκάζι για να δώσει τη θέση, όμως πέρασε τη γραμμή του τερματισμού 0,4 δλ μπροστά από τον Leclerc και παρέμεινε 8ος.
Μετά το τέλος του αγώνα δημιουργήθηκε τεράστια ένταση σχετικά με τις εντολές προς τους οδηγούς, με τους Leclerc και Hamilton να δέχονται σωρεία ερωτήσεων. Ο Μονεγάσκος όμως είπε:
«Υπάρχουν κανόνες που ξέρουμε ότι πρέπει να ακολουθούμε και σήμερα ίσως δεν τηρήθηκαν. Αλλά αν είμαι 8ος ή 9ος δεν με νοιάζει. Αν παλεύαμε για πιο “ελκυστικές” θέσεις, ελπίζω να λειτουργούσαμε διαφορετικά. Δεν πρέπει αυτό να είναι το θέμα συζήτησης. Δυστυχώς, ήμασταν πολύ αργοί όλο το Σαββατοκύριακο και εκεί πρέπει να εστιάσουμε».
Δείτε τη νέα μας εκπομπή για την F1 με την πλήρη ανάλυση όλων όσων έγιναν στο GP Αζερμπαϊτζάν με ένα κλικ στο παρακάτω βίντεο
Από τη μεριά του ο Hamilton είπε:
«Ήμουν πιο γρήγορος και ο Charles ήταν γενναιόδωρος που με άφησε να περάσω. Αλλά το μήνυμα ήρθε πολύ αργά και ήμουν συγκεντρωμένος στο να πιέσω το αυτοκίνητο μπροστά, παρότι ήξερα ότι οι πιθανότητες ήταν σχεδόν μηδενικές. Σήκωσα το πόδι μου στην ευθεία και φρέναρα, αλλά χάσαμε την αλλαγή κατά τέσσερα δέκατα του δευτερολέπτου. Ήταν λάθος υπολογισμός από μένα και ζήτησα συγγνώμη στον Charles. Δεν θα ξανασυμβεί».
Η Ferrari έφυγε από το Μπακού με την 8η και 9η θέση, πίσω από Williams και Racing Bulls, σε έναν αγώνα όπου οι McLaren δυσκολεύτηκαν. Το αποτέλεσμα ήρθε σε ένα τριήμερο που υπήρχαν βλέψεις ακόμη και για την pole position το Σάββατο όπως παραδέχθηκε ο Hamilton, κάτι που έκανε πρώτη φορά εφέτος.
Το περιστατικό μεταξύ Hamilton και Leclerc αναδεικνύει τις αδυναμίες στη στρατηγική και στην επικοινωνία της Scuderia, μιας και η δεύτερη εντολή αλλαγής θέσεων ήταν ανούσια, καθώς ο Βρετανός λόγω διαφοράς στην ταχύτητα λόγω ελαστικών θα περνούσε έτσι κι αλλιώς. Την ίδια ώρα που ο ρυθμός της παρέμεινε κατώτερος των περιστάσεων.