H FIA έκανε πιο αυστηρά τα τεστ ευκαμψίας στις αεροτομές των μονοθεσίων από τον αγώνα της Κίνας και αυτό οδήγησε αρκετές ομάδες ώστε να διασφαλίσουν τη νομιμότητά τους.
Το… κυνήγι της FIA κατά των έξυπνων λύσεων των ομάδων της Formula 1 που δεν συμβαδίζουν με το «πνεύμα» των κανονισμών που έχει θεσπίσει συνεχίζεται δίχως διακοπή. Στο Grand Prix Κίνας έγινε η εφαρμογή της τεχνικής ντιρεκτίβας που αφορά την ευκαμψία των πίσω αεροτομών των μονοθεσίων.
Συγκεκριμένα η FIA μείωσε το όριο της ευκαμψίας μεταξύ του άνω και του κάτω στοιχείου της πίσω αεροτομής από 2 χιλιοστά στα 0,5 χιλιοστά όταν ασκείται βάρος της τάξης των 75 κιλών. Οι τεχνικοί έλεγχοι της FIA είναι στατικοί και όχι εν κινήσει.
Μιλώντας στο Motorsport-Total για την εφαρμογή της νέας τεχνικής οδηγίας, ο διευθυντής μονοθεσίων της FIA, Νικόλας Τομπάζης, μαρτύρησε τον αριθμό ομάδων που προέβησαν σε αλλαγές στις πίσω αεροτομές τους.
«Ευελπιστώ πως αυτή τη φορά να είναι αρκετό αυτό που κάναμε για να τελειώσει το ζήτημα. Πιστεύω πως 4 ή 5 ομάδες δεν συμβάδιζαν με τις νέες οδηγίες και έπρεπε να κάνουν τροποποιήσεις στις αεροτομές τους».
Ακούστε την εκπομπή μας για την F1 με την ανάλυση του GP Κίνας με τη νίκη του Oscar Piastri και τους λόγους που αποκλείστηκαν οι οδηγοί της Ferrari στο παρακάτω βίντεο.
Το ζήτημα των εύκαμπτων πίσω αεροτομών έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις από τις χειμερινές δοκιμές, με τη Red Bull Racing να θίγει πρώτη το ζήτημα δείχνοντας με το δάχτυλο τις Ferrari και McLaren πως δεν συμβάδιζαν με τους κανονισμούς. Τα νέα, πιο αυστηρά τεστ είναι μόνο η αρχή για την FIA, καθώς σύμφωνα με τον Τομπάζη δεν πρόκειται να επαναπαυτεί το τεχνικό του τμήμα.
«Θα συνεχίσουμε να χρησιμοποιούμε τις κάμερες για να κάνουμε μετρήσεις ώστε να είμαστε ασφαλείς. Θέλω να αποφεύγω τη λέξη αυτή, διότι το φαινόμενο αυτό είναι ιδιαίτερα περίπλοκο. Οι ομάδες πάντα θα προσπαθούν να αντλήσουν απόδοση από τα μονοθέσιά τους και πρέπει να παραμείνουμε καχύποπτοι. Η άποψή μας είναι πως αν ένα μονοθέσιο περάσει τους τεχνικούς ελέγχους είναι γενικά νόμιμο, εκτός εάν υπάρχουν κρυφοί μηχανισμοί ή κάτι άλλο σχετικό. Σε τέτοιες περιπτώσεις θα λάβουμε δράση. Ποτέ όμως δεν θα αναφέρουμε μία ομάδα προς εξέταση αν το μονοθέσιό της έχει περάσει τους τεχνικούς ελέγχους. Οι κανονισμοί μας δίνουν την ελευθερία να κάνουμε πιο αυστηρά τεστ όπως και έγινε με τις αεροτομές».
Η ομάδα που παραδέχθηκε δημόσια πως έκανε αλλαγές στην πίσω αεροτομή της ώστε να είναι σύμφωνη με τους κανονισμούς ήταν η Alpine.