H Toyota ήταν η μεγάλη νικήτρια στον καταπληκτικό αγώνα για τις 6H του Spa, κάνοντας το 1-2 για πρώτη φορά μετά το 2014.
Οι Sebastien Buemi, Anthony Davidson και Kazuki Nakajima με το #8 TS050 Hybrid πήραν μια φανταστική νίκη στο Spa και δεύτερη συνεχόμενη. Το πλήρωμα του #8 στάθηκε πολύ τυχερό, καθώς εκμεταλλεύτηκε δύο φορές τη διαδικασία Full Course Yellow και έχτισαν μια ασφαλής διαφορά που κράτησαν μέχρι τέλους.
Στην 2η θέση βρέθηκε το #7 Toyota με τους Mike Conway και Kamui Kobayashi να έχουν συνολικά το ταχύτερο αυτοκίνητο, αλλά η τύχη με την FCY δεν ήταν μαζί τους. Μάλιστα, ο Kobayashi προσπάθησε στον τελευταίο γύρο να κάνει την επίθεσή του, αλλά κόλλησε στη κίνηση. Στην 3η θέση βρέθηκε η #2 Porsche 919 Hybrid των Brendon Hartley, Earl Bamber και Timo Bernhard σε έναν επεισοδιακό αγώνα για τους ίδιους.
Στην 4η θέση βρέθηκε η #1 Porsche που στάθηκε επίσης άτυχη με την FCY, ενώ την πρώτη 5άδα έκλεισε το #9 Toyota με το Le Mans spec.
Στην LMP2 κατηγορία, η G-Drive Racing κυριάρχησε απόλυτα. Οι Roman Rusinov, Alex Lynn και Pierre Thiriet πήραν μια φανταστική νίκη για το #26. Στην 2η θέση βρέθηκε το #31 της Rebellion Racing, με τους Bruno Senna, Julien Canal και Nicolas Prost να έχουν έναν εξαιρετικό αγώνα. Το #38 της Jackie Chan DC Racing έκλεισε το βάθρο.
Στην GTE-Pro, ο αγώνας ήταν ένας μονόλογος της Ferrari, με το #71 των Sam Bird και Davide Rigon να δίνουν μια εξαιρετική μάχη με το #51 των James Calado και Alessandro Pier Guidi για όλο τον αγώνα σχεδόν.Στην 3η θέση βρέθηκε το #66 Ford GT των Stephan Mucke, Olivier Pla και Billy Johnson.
Στην GTE-Am, η Aston Matin δεν είχε αντίπαλο στον αγώνα, με τους Pedro Lamy, Paul Dalla Lana και Mathias Lauda να παίρνουν μια εύκολη νίκη για το #98. Στην 2η θέση βρέθηκε η #77 Porsche, ενώ το βάθρο έκλεισε η #61 Ferrari.
Στην εκκίνηση, τα Toyota αμέσως επιτέθηκαν για την πρωτοπορία, με τον Lapierre στο #9 να το παρακάνει και να χάνει τα φρένα πέφτοντας στη 5η θέση. Ο Lotterer με το #1 διατήρησε την 1η θέση, με τα δύο Toyota #7 και #8 να τον ακολουθούν κατά πόδας.
Η μάχη ήταν έντονη στους πρώτους γύρους με τα Toyota να αλλάζουν θέσεις και να πιέζουν την #1 Porsche. Μάλιστα, το #9 είχε κρατηθεί αρκετά κοντά.
Στην LMP2, το #36 της G-Drive ξέφυγε μπροστά και πίσω γινόταν πραγματικός χαμός με μάχες να υπάρχουν παντού. Εξαιρετικός ήταν ο Bruno Senna με το #31, καθώς κέρδιζε τη μία θέση μετά την άλλη. Το #4 ByKolles πέρασε όλα τα LMP2 και εδραιώθηκε στην 6η θέση συνολικά.
Τρομερή μάχη είχαμε στην GTE-Pro, με τις Ferrari και Ford να δίνουν εξαιρετική μάχη. Το #71 ήταν στην 1η θέση, με τα δύο Ford GT να ακολουθούν και το #51 στην 4η.
Μετά από 35 λεπτά, η διαφορά στην κορυφή ήταν μόλις 5s ανάμεσα στα υβριδικά LMP1. Ο Conway ήταν ταχύτατος με το #7 και προς το τέλος του πρώτου stint πέρασε τον Lotterer για την πρώτη θέση. Οι δυο τους είχαν εκπληκτική μάχη για πολλούς γύρους, όμως ο Βρετανός πέρασε τον Γερμανό. Το ίδιο ακολούθησε και το έτερο Toyota, παίρνοντας την πρωτοπορία του αγώνα.
Τα πρώτα pit stop κύλησαν ομαλά, όμως άνοιξαν οι διαφορές στην κορυφή, με το #7 Toyota να ξεφεύγει κατά 10s. To #67 Ford αντιμετώπισε πρόβλημα με τα ηλεκτρικά κατά την έξοδο από τα pit και έχασε πολύτιμο χρόνο, πέφτοντας στην 8η θέση.
Οι διαφορές άνοιγαν συνέχεια και η στρατηγική έπαιξε σημαντικό ρόλο. Μπροστά, το #7 Toyota ήταν σε δικό του ρυθμό. Όμως, τα πράγματα άλλαξαν στα pit stop, όταν η #1 Porsche δεν άλλαξε ελαστικά και πέρασε στην 2η θέση χωρίζοντας τα Ιαπωνικά LMP1. Όμως, το #2 δεν είχε την τύχη με το μέρος του, καθώς ο Bamber είχε απώλεια πίεσης σε ένα από τα ελαστικά του και αναγκάστηκε να μπει στα pit, χάνοντας χρόνο.
Τρομερή μάχη είχαμε στην κορυφή της GTE-Pro, με τις δύο Ferrari να έχουν απίθανη μάχη με το #66 Ford GT. Μάλιστα, τα δύο Ιταλικά αγωνιστικά είχαν επαφή, αλλά κατάφεραν να περάσουν στις δύο πρώτες θέσεις.
Πριν το τέλος του stint, o Davidson με το #8 έφτασε τον Tandy με το #1 για την 2η θέση και πέρασε με σχετική άνεση.
Η δράση στη πίστα ήταν αμείωτη με πολλές μάχες να υπάρχουν σε όλες τις κατηγορίες. Το #67 Ford GT πάλευε να ανέβει και πάλι θέσεις, καθώς είχε μπλέξει με τις δύο GTE Porsche. To #4 ByKolles, είχε έναν πολύ καλό αγώνα στην 6η θέση συνολικά, με τον κινητήρα της Nissan να φαίνεται να δίνει την αξιοπιστία που δεν είχε τα προηγούμενα χρόνια.
Η Full Course Yellow, έκανε την εμφάνισή της, όταν η #86 Porsche σταμάτησε στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού. Αμέσως, όλα σχεδόν τα αυτοκίνητα μπήκαν στα pit, συμπεριλαμβανομένου των πρωτοπόρων. Αυτό ήταν ότι χειρότερο για το #7 Toyota, καθώς μπήκε πριν βγει η FCY, χάνοντας την 1η θέση από το #8. Μάλιστα, η διαφορά που ήταν υπέρ στα 25s, έγινε αμέσως 18s κατά. Αυτό δείχνει πόσο μπορείς να χάσεις, όταν δεν είναι η τύχη με το μέρος σου.
Ο Conway είχε τρομερό ρυθμό και ξεκίνησε την καταδίωξη του Nakajima με το #8 για την πρώτη θέση του αγώνα. Τα δύο Porsche είχαν μείνει αρκετά πίσω, με το #2 να έχει καλύψει τον χαμένο χρόνο και να είναι πίσω από το #1.
Στην GTE-Pro, οι δύο Ferrari είχαν ξεφύγει πολύ μπροστά, έχοντας μια ασφαλή διαφορά από τα δύο Ford και τις δύο Porsche. Μάλιστα το #51 και το #71 είχαν μια εκπληκτική μάχη, καθώς η διαφορά δεν ανέβηκε ποτέ πάνω από τα 2s.
Όμως, τα ατυχήματα δεν έλειψαν, με το #28 Oreca της TDS Racing να καταλήγει στον τοίχο, με αποτέλεσμα να βγει και πάλι η Full Course Yellow. Για δεύτερη συνεχόμενη φορά, το #7 έπεσε θύμα, καθώς με το που βγήκε από τα pit, βγήκε η FCY. Αυτό δεν έφερε μόνο το #8 πολύ μακριά, αλλά η #2 Porsche πέρασε στην 2η θέση.
Στην LMP2, η Rebellion Racing αντιμετώπισε προβλήματα με τους αισθητήρες και αναγκάστηκε να κάνει διεργασίες στα pit, χάνοντας τη 2η θέση. Με αυτόν τον τρόπο το #26 της G-Drive πήρε με άνεση την πρωτοπορία και το #38 τη 2η θέση.
Όμως, τα ατυχήματα συνεχίστηκαν, με τον Hartley στο #2 να πέφτει πάνω στο #35 στο Bus-Stop. Ως αποτέλεσμα, η Porsche αναγκάστηκε να αλλάξει τη μάσκα του αγωνιστικού χάνοντας τη 2η θέση. Έτσι τα Toyota επέστρεψαν στο 1-2, με μεταξύ τους διαφορά στα 30s.
Στα τελευταία 45 λεπτά ξεκίνησε η βροχή, όμως δεν ήταν αρκετά δυνατή για αλλαγή σε ελαστικά βροχής. Τα τελευταία pit stop ολοκληρώθηκαν με περίπου 10 λεπτά να απομένουν, με τη διαφορά στη κορυφή να πέφτει στα 6s.
To #7 με τον Kobayashi, πλησίασε τον Buemi με το #8 στα τελευταία λεπτά, με τη μάχη να ανάβει. Στον τελευταίο γύρο, ο Ιάπωνας έφτασε στα 0.7s από το #8, αλλά είχε τη στιγμή του στη κίνηση και παραλίγο να τεθεί εκτός αγώνα.
Έτσι, μέχρι το τέλος δεν άλλαξε τίποτα, με την Toyota να κάνει το 1-2 και να παίρνει τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη της. Αυτό ήταν το πρώτο 1-2 για την Ιαπωνική εταιρία μετά τις 6H της Κίνας το 2014.
Η Porsche τερμάτισε στις θέσεις 3 και 4 με το #2 ξανά μπροστά από το #1, ενώ το Toyota #9 βρέθηκε στην 5η θέση. Το #4 της ByKolles τερμάτισε σε μια εξαιρετική 6η θέση, χωρίς(ίσως για πρώτη φορά) κανένα πρόβλημα αξιοπιστίας.
Αποτελέσματα WEC 6H Spa