Ο Sebastian Vettel ήταν ο ταχύτερος οδηγός στη πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών για το GP του Βελγίου, με τις διαφορές στις πέντε πρώτες θέσεις να είναι πολύ μικρές.
Ο Γερμανός πίεσε στο δεύτερο μισό της διαδικασίας και με την soft γόμα έγραψε το 1:44.358 για να πάρει την 1η θέση στην 90-λεπτη διαδικασία στο Spa, η οποία διεξήχθη υπό στεγνές καιρικές συνθήκες. Στην 2η θέση βρέθηκε ο Max Verstappen με την Red Bull RB14 και ήταν μόλις 0.1s πίσω από τον οδηγό της Ferrari και για την ώρα οι Αυστριακοί δείχνουν δυνατοί. Στην 3η θέση έμεινε ο Lewis Hamilton, 0.3s μακριά από την κορυφή, όμως ο ίδιος και ο teammate του δεν έβαλαν δεύτερο σετ της soft γόμας στο δεύτερο μισό της διαδικασίας και επέλεξαν τη medium.
Στην 4η θέση έμεινε ο Kimi Raikkonen μπροστά από τον Valtteri Bottas, o οποίος με την medium γόμα ήταν 0.3s πίσω από τον Vettel και αυτή ήταν η διαφορά των 5 πρώτων οδηγών. O Daniel Ricciardo έκλεισε στην 6η θέση, όμως έκανε μόλις μια προσπάθεια, καθώς ταλαιπωρήθηκε με μηχανικά προβλήματα.
Best of the Rest ήταν ο Esteban Ocon με την Force India, μπροστά από τον Nico Hulkenberg με την Renault. Και οι δύο είχαν την super-soft γόμα, με τη μεταξύ τους διαφορά να είναι στο 0.1s. Ακολούθησε ο Sergio Perez και ο Carlos Sainz που έκλεισαν τη πρώτη 10άδα.
Ο Pierre Gasly έκανε πολύ καλή περίοδο στην 11η θέση, μπροστά από τον Romain Grosjean σε μια μέτρια διαδικασία για την Haas. Ο Lance Stroll ήταν στην 16η θέση για την Williams, ενώ ταχύτερος οδηγός της McLaren ήταν ο Lando Norris με την medium γόμα, με τον Stoffel Vandoorne να αντιμετωπίζει τρία διαφορετικά προβλήματα.
To FP1
Με το που άνοιξε το πράσινο φως, αρκετοί οδηγοί βγήκαν στη πίστα ώστε να ολοκληρώσουν τα πρώτα περάσματα στη πίστα. Η μόνη αλλαγή στο FP1 ήταν η παρουσία του Lando Norris στη θέση του Fernando Alonso, αλλά μόνο για τη συγκεκριμένη διαδικασία.
Καθώς οι περισσότεροι έπαιρναν το χρόνο τους, η Red Bull και ο Verstappen είχαν μπει στη πίστα με στόχο να γράψουν χρόνους. Ο Ολλανδός με την soft γόμα ήταν στο 1:46.241 στα πρώτα 15 λεπτά. Έπειτα από λίγο είδαμε κι άλλους οδηγούς να μπαίνουν για να γράψουν τα πρώτα τους περάσματα και να δοκιμάσουν όλες τις αλλαγές που ετοίμασαν οι ομάδες.
Οι δύο Ferrari ήταν στη πίστα και μέχρι να συμπληρωθούν 20 λεπτά είχαν τον 2ο και τον 3ο ταχύτερο χρόνο, με τους Norris και Stroll να ακολουθούν. Γρήγορα οι Raikkonen και Vettel έκαναν το 1-2, με τον Φινλανδό στη κορυφή, ενώ είχε πλησιάσει η ώρα και των δύο Mercedes.
O Bottas ήταν με την super-soft όπως επέλεξε η ομάδα του και στην πρώτη του προσπάθεια, βρέθηκε στην 2η θέση, 0.391s πίσω από τον Raikkonen. O Hamilton ήταν από την άλλη με την soft γόμα και μέχρι να ολοκληρώσει τον γύρο του, ο teammate του έγραψε το 1:44.998. Ο Βρετανός στο “bus stop” βρήκε μπροστά του τον Grosjean που του κόστισε 0.4s σε χρόνο και έμεινε στην 3η θέση για την ώρα. Μέχρι να συμπληρωθούν τα πρώτα 30 λεπτά, είχαμε 17 οδηγούς να έχουν συμπληρώσει χρονομετρημένη προσπάθεια. Μόνο οι Vandoorne, Sirotkin & Ricciardo δεν είχαν γράψει χρόνους.
Όσο περνούσε η ώρα, η κατάσταση της πίστας ήταν όλο και καλύτερη, όμως ανά διαστήματα οι οδηγοί παρατηρούσαν ψιχάλες να πέφτουν, ιδιαίτερα στο τελευταίο κομμάτι.
O Hamilton όμως στον δεύτερο γύρο του, ήταν ταχύτερος όλων και με το 1:44.676 ανέβηκε στην 1η θέση και ήταν 0.3s ταχύτερος του teammate του, 0.768s ταχύτερος από την πρώτη Ferrari του Raikkonen και 0.799s από την πρώτη Red Bull του Verstappen. Σε εκείνο το σημείο είχαν συμπληρωθεί τα πρώτα 40 λεπτά και όλοι οι οδηγοί είχαν επιστρέψει στα pit.
Έπειτα από λίγα λεπτά ησυχίας, είδαμε και πάλι τους οδηγούς να βγαίνουν στη πίστα για το πρόγραμμα του δεύτερου μισού της διαδικασίας. Οι Sirotkin & Vndoorne βγήκαν τελικά στη πίστα, με τον Ricciardo να αντιμετωπίζει προβλήματα με το κινητήριο σύνολο του ξανά.
Η Ferrari έβαλε την soft γόμα στους οδηγούς της και πάλι, με τον Raikkonen να ανεβαίνει στην 2η θέση και να είναι μόλις 0.042s πίσω από τον Hamilton. Όμως ο Vettel ήταν ακόμα πιο γρήγορος και με το 1:44.358 ανέβηκε στην κορυφή των χρόνων. Ο Verstappen από την άλλη, επίσης με την soft γόμα κι αυτός, ανέβηκε στην 2η θέση και ήταν μόλις 0.151s μακριά από τον Vettel. Στην Mercedes είχαν επιλέξει διαφορετική στρατηγική και είχε τοποθετήσει την medium γόμα και στα δύο της μονοθέσια. Ο Bottas είχε γράψει τον ταχύτερο χρόνο του με τη συγκεκριμένη γόμα, όμως ήταν 0.3s μακριά από την κορυφή και στην 6η θέση.
Ο Ocon είχε βρεθεί στην 6η θέση με την super-soft γόμα μπροστά από τον Hulkenberg, ενώ ο Gasly είχε φέρει την Toro Rosso με την soft γόμα στην 10άδα, μπροστά από τους Grosjean και Perez. Πίσω τους ήταν οι δύο Sauber, ενώ μέτριο ξεκίνημα είχε κάνει η McLaren, με τον Norris στην 17η θέση και τον Vandoorne στην 19η.
Καθώς είχαμε μπει πλέον στα τελευταία 15 λεπτά, ο Sainz ήταν αυτός που βελτίωσε μόνο και ανέβηκε στην 9η θέση έχοντας την super-soft γόμα. Την ίδια στιγμή, οι περισσότερες ομάδες, είχαν μπει σε διαδικασία με πολλά καύσιμα για να πάρουν μια πρώτη γεύση το πώς είναι οι συνθήκες αγώνα, ειδικά στη φθορά καυσίμου.
H Red Bull έβγαλε τελικά τον Ricciardo με περίπου 3 λεπτά να απομένουν στη διαδικασία, με τον Αυστραλό να έχει μόλις μία προσπάθεια στο FP1.