O Sebastian Vettel ήταν ο ταχύτερος οδηγός στη πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών στη πίστα του Sochi, με τις διαφορές να είναι μικρές.
Ο Γερμανός έδειξε να είναι δυνατός στο FP1 και το απέδειξε στο δεύτερο μισό του, όταν με την hyper-soft γόμα έγραψε το 1:34.488 για να πάρει την 1η θέση και να ξεκινήσει με το δεξί το τριήμερο. Ο Vettel θέλει να επιστρέψει στις νίκες και έκανε την ιδανική αρχή. Στην 2η θέση βρέθηκε ο Max Verstappen, ο οποίος έμεινε μόλις 0.050s μακριά από την Ferrari και έδειξε να έχει την ταχύτητα. Όμως τόσο ο ίδιος, ο teammate του, οι δύο Toro Rosso και ο Fernando Alonso έκαναν αλλαγές στις κινητήριες μονάδες τους και θα δεχθούν 35 θέσεις ποινές. Στην 3η θέση έκλεισε ο Lewis Hamilton, o οποίος ήταν 0.330s μακριά από τον Vettel στη πρώτη περίοδο. Όμως, ο καλύτερος χρόνος του έγινε με την soft γόμα, η οποία είναι τρία σκαλοπάτια πιο αργή από αυτή των δύο πρώτων. Όμως όπως γνωρίζουμε καλά, το FP1 δεν είναι για συμπεράσματα, αλλά για συλλογή δεδομένων.
Ο Valtteri Bottas έμεινε στην 4η θέση μπροστά από τον Daniel Ricciardo που έχασε χρόνο με μηχανικά προβλήματα. Στην 6η και εντυπωσιακή θέση ήταν ο Esteban Ocon, 1.1s μακριά από τη κορυφή με την HS γόμα, μπροστά από τον Kimi Raikkonen. Τη πρώτη 10άδα έκλεισαν οι Kevin Magnussen, Nico Hulkenberg & o Antonio Giovinazzi που ήταν ο ταχύτερος των οδηγών που έκαναν έκτακτες συμμετοχές στη διαδικασία.
Ο Lando Norris στη McLaren ήταν ταχύτερος από τον Stoffel Vandoorne στη McLaren, o Artem Markelov έμεινε στην 15η θέση, ενώ ο Nicholas Latifi ολοκλήρωσε 17ος.
Η πίστα ήταν αρκετά βρώμικη στη πρώτη περίοδο και η πρόσφυση αρκετά μικρή ώστε να βγουν λογικά συμπεράσματα. Αρκετές ομάδες ακολούθησαν διαφορετικό πρόγραμμα, οπότε περιμένουμε το FP2 ώστε να δούμε και τις πρώτες προσομοιώσεις κατατακτηρίων.
To FP1
Αρκετή ώρα πριν ξεκινήσει η πρώτη περίοδος, 20 λεπτά για να είμαστε πιο ακριβείς, ο Lando Norris με το μονοθέσιο του Fernando Alonso, είχε σταθεί στην έξοδο του pit-lane, μπροστά από τις δύο Red Bull και τις δύο Toro Rosso. Αυτή η άκρως ασυνήθιστη εικόνα ήταν λόγω των κανονισμών για ποινές σε αλλαγή κομματιών από τη κινητήρια μονάδα.
Με τα νέα κομμάτια, όποιος έβγαινε πρώτος από το pit-lane, είναι πολύ πιθανό ακόμα και με 60 θέσεις ποινής, να μην ξεκινήσει τελευταίος, επειδή στο FP1 βγήκε πρώτος από το pit-lane. Πέρα από τον Βρετανό, θα βλέπαμε στη πρώτη περίοδο τον Latifi στην RP Force India, τον Markelov στη θέση του Sainz και τον Giovinazi στη θέση του Ericsson.
O Vandoorne από την άλλη, ήταν στη πίστα με τη soft γόμα και ήταν ο πρώτος που έγραψε χρονομετρημένη προσπάθεια. Όμως έπρεπε να περάσουν 10 λεπτά σχεδόν ώστε να δούμε δεύτερο μονοθέσιο να γράφει χρόνο και αυτός ήταν ο Leclerc. Με τη συμπλήρωση 20 λεπτών, είδαμε και τις μεγάλες ομάδες να βγαίνουν για χρόνους.
Οι Ferrari και Red Bull είχαν την hyper-soft γόμα, με την Mercedes να έχει την ultra-soft για τα πρώτα περάσματα της ημέρας. Όλοι είχαν αρκετά καύσιμα για το πρώτο ημίωρο, μέχρι να φτάσουμε στο 40-λεπτο όπου θα επέστρεφαν το σετ πίσω στη Pirelli.
H 1η θέση άλλαζε συνεχώς, με τον Verstappen να είναι εκείνος που ήταν στη κορυφή με χρόνο στο 1:34.960 και ήταν 0.366s μπροστά από τον Hamilton και ο Ricciardo ήταν στην 3η θέση. Ο Bottas ήταν 4ος μπροστά από τις δύο Ferrari που ξεκίνησε μουδιασμένα το τριήμερο, όντας 0.8s μακριά με τον Vettel και την ίδια γόμα ελαστικών. Ο Ricciardo όμως ήταν αυτός που επέστρεψε στο γκαράζ με υπερθέρμανση στα φρένα και καπνό να βγαίνει από το πίσω μέρος.
Καθώς είχαμε μπει στο δεύτερο μισό της διαδικασίας, είδαμε τους πρώτους οδηγούς να βγαίνουν για τα δεύτερα περάσματα τους, με τον Norris να είναι και πάλι πρώτος με την hyper-soft. O Βρετανός ανέβηκε στην 9η θέση, όμως ο Gasly τον εκτόπισε για να ανέβει στην 8η. Ταυτόχρονα, οι δύο Haas είχαν σκαρφαλώσει στις θέσεις 6 και 7.
Ο Hamilton βγήκε με τη soft γόμα σε αντίθεση με τον Vettel που τον είδαμε και πάλι με την hyper-soft για τα τελευταία λεπτά. Ο Βρετανός δεν κατάφερε να βελτιώσει, ενώ o Bottas τον ξεπέρασε για να ανέβει 2ος. Ο Vettel από την άλλη, έγραψε το 1:34.488 για να ανέβει στην 1η θέση της κατάταξης, με τον teammate του να είναι άφαντος.
O Hamilton κατάφερε να βελτιώσει και να βρεθεί 0.3s μακριά από τον Vettel σε μια πολύ πιο αργή γόμα, ενώ ο Verstappen τον ξεπέρασε αλλά για 0.050s έμεινε στην 2η θέση. Ο Bottas δεν κατάφερε να βελτιώσει εκ νέου, ενώ ο Raikkonen τελικά βελτίωσε, αλλά ήταν 1.7s πίσω. Εντυπωσιακός ήταν ο Ocon στην 6η θέση, καθώς ήταν 0.6s ταχύτερος από τις δύο Haas.
Μέχρι το τέλος δεν είδαμε άλλες σημαντικές αλλαγές στις μπροστά θέσεις, πέραν του Giovinazzi που ανέβηκε στη πρώτη 10άδα. Ο Vettel ολοκλήρωσε ταχύτερος, με την Ferrari να κάνει μια ιδανική αρχή.
Αποτελέσματα FP1