spot_img

Η F1 λέει «όχι» στην επιστροφή των V10

Η F1 απορρίπτει κάθε πιθανότητα να επανεξετάσει τα σχέδια της για υβριδικούς κινητήρες turbo, ώστε να επιστρέψει στους V10 ή V8 με εναλλακτικού τύπου καύσιμα.

Τον Ιούλιο, στα πλαίσια του Grand Prix Βρετανίας, ο Sebastian Vettel πραγματοποίησε ένα demo run λίγων γύρων με την θρυλική Williams FW14B που έχει στην κατοχή του, χρησιμοποιώντας εναλλακτικό καύσιμο. Σύμφωνα με τον ίδιο, το αυτοκίνητο λειτούργησε άψογα με το συγκεκριμένο καύσιμο, κάνοντας τόσο τον ίδιο, όσο και αρκετούς άλλους να αναρωτηθούν αν η F1 χρειάζεται όντως να συνεχίσει να εξελίσει υβριδικούς turbo κινητήρες ή αν μπορεί να γυρίσει στους απλούστερους ( και πολύ πιο αγαπητούς από το κοινό) κινητήρες παλιότερης τεχνολογίας, όπως οι V10.

Μετά το τέλος της επίδειξης ο Vettel είχε αναφερθεί υπέρ της επιστροφής των V10.

«Αγαπώ τα αυτοκίνητα. Αγαπώ την αίσθηση που μου δίνει ένας V10. Είναι βέβαια άλλη συζήτηση, αλλά γιατί είναι καλύτερα να έχουμε υβριδικούς turbo κινητήρες; Τι είναι πιο οικονομικό επίσης; Οι σημερινοί κινητήρες κοστίζουν μια περιούσια, όπως κοστίζει και μια περιουσία το να τους εξελίξει κανείς».

Τα «μεγάλα κεφάλια» της Formula 1 ωστόσο έχουν διαφορετική άποψη, καθώς δεν θεωρούν πως η στροφή σε παλιάς τεχνολογίας κινητήρες είναι βιώσιμη μακροπρόθεσμα για το σπορ, ενώ πιστεύουν πως μια τέτοια κίνηση θα απομάκρυνε τους κατασκευαστές. Επί των λεγομένων του Vettel τοποθετήθηκε ο διευθύνων σύμβουλος της Formula 1, Ross Brawn.

«Καταλαβαίνω τι λέει. Ωστόσο, πιστεύω ότι κατασκευαστές υποστήριξαν την φιλοσοφία ενός αποδοτικού υβριδικού συνόλου διότι υπάρχουν κι άλλες παράμετροι εδώ: η κατανάλωση του καυσίμου, ο τύπος του καυσίμου και η συνολική απόδοση. Ειδικά η απόδοση παίζει τεράστιο ρόλο. Ακόμα κι αν χρησιμοποιήσουμε αποκλειστικά εναλλακτικού τύπου καύσιμα, θέλουμε να υπάρχει απόδοση. Γι αυτό και προτιμούμε τους υβριδικούς κινητήρες. Είναι κάτι που τραβάει τους κατασκευαστές, είναι διατεθειμένοι να επενδύσουν και να χρηματοδοτήσουν την έρευνα για την εξέλιξή τους. Δεν νομίζω ότι υπάρχει έστω και ένας κατασκευαστής που θα έβαζε χρήματα για να εξελίξει έναν απλό V10. Είναι εντελώς διαφορετική formula κάτι τέτοιο».

Ακούστε την εκπομπή Slipstream με την ανάλυση του Grand Prix Ιταλίας.

Ο Brawn επίσης σχολίασε πως αμφιβάλλει πως η νέα γενιά φιλάθλων της F1 ενδιαφέρεται και ζητά διακαώς την επιστροφή των παλαιότερων κινητήρων όπως τους V10 με τον θηριώδη ήχο.

«Υπάρχει πλέον πολύ μεγάλο ποσοστό που θεωρεί αυτούς τους κινητήρες παράξενους. Στους ανθρώπους αρέσουν τα διαφορετικά πράγματα και υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός ατόμων στους οποίους αρέσει πολύ το γεγονός ότι μπορούν να συζητούν άνετα στις κερκίδες χωρίς να έχουν την φασαρία από τα μονοθέσια. Δεν είναι τόσο σημαντικό γι αυτούς. Προερχόμαστε από μια περίοδο που μας άρεσε να ακούμε τους V12, αλλά ήταν επίπονη. Ξεχνάμε πόσο δυνατά ακουγόταν αυτοί οι κινητήρες».

Είναι κοινό μυστικό πως ο ήχος είναι κάτι που λείπει από πολλούς φίλους της Formula 1, ειδικά όσους είναι πιο παλιοί. Εξάλλου ένα από τα στοιχεία που κάνει τον μηχανοκίνητο αθλητισμό συναρπαστικό, είναι ο ήχος των κινητήρων, των εξατμίσεων, τα κατεβάσματα και οι επιταχύνσεις ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου. Ωστόσο, καλώς ή κακώς η τεχνολογία προχωράει και είναι αποδεδειγμένο ότι μια σύγχρονη, υβριδική μονάδα ισχύος της Formula 1, είναι ασύγκριτα πιο αποδοτική από έναν παλαιού τύπου κινητήρα. Έχει μεγαλύτερη ισχύ, καίει σχεδόν τη μισή ποσότητα καυσίμου και σύμφωνα με την Mercedes, ο συντελεστής απόδοσής της είναι περίπου 0,52 ( δηλαδή παραπάνω από τη μισή ενέργεια που προσφέρεται στον κινητήρα συνολικά, μετατρέπεται σε κινητική ενέργεια, την ώρα που ένας συμβατικός ατμοσφαιρικός κινητήρας έχει συντελεστή περίπου 0,2).

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Ακούστε τις εκπομπές μας στο Spotify
  • Μπείτε στον server μας στο Discord

Γίνεται λοιπόν εύκολα αντιληπτό πως κανένας κατασκευαστής δεν θα επενδύσει σε μια τεχνολογία αφενός ξεπερασμένη, αφετέρου με περιορισμένες δυνατότητες βελτιστοποίησης, μόνο και μόνο για να υπάρχει ήχος στις πίστες και στη Formula 1 το γνωρίζουν καλά αυτό. Ας κάνουμε λοιπόν υπομονή μέχρι το 2026 και τους νέους κινητήρες, οι οποίοι λόγω της μικρότερης καύσης αναμένονται ακόμα πιο «ήσυχοι» για να δούμε ποια κατεύθυνση θα πάρει η αρχή του σπορ πάνω σε αυτό το ζήτημα.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles