Οι Αμερικανοί της General Motors πήραν την επίσημη έγκριση από την FIA ώστε να γίνουν σε λίγα χρόνια επίσημος προμηθευτής κινητήρων της F1 με την ομάδα της Cadillac.
Η General Motors επισημοποίησε την παρουσία της στη Formula 1 με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο: λαμβάνοντας την έγκριση της FIA να γίνει κατασκευαστής κινητήρων από τη σεζόν του 2029. Πρόκειται για μια εξέλιξη που εδραιώνει τη δέσμευση της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στο project Cadillac F1, το οποίο ξεκινά την πορεία του το 2026.
Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, η ομάδα της Cadillac θα αγωνιστεί την τριετία 2026–2028 με κινητήρες Ferrari, μέχρι να ολοκληρωθεί η ανάπτυξη και η πιστοποίηση των νέων αμερικανικών μονάδων ισχύος. Οι κινητήρες θα φέρουν την υπογραφή της GM Performance Power Units LLC, μιας νέας θυγατρικής της GM, που συνεργάζεται με την TWG Motorsports (την εταιρεία πίσω από την Andretti Global).
Η ανάπτυξη της μονάδας ισχύος έχει ήδη ξεκινήσει και θα ενισχυθεί περαιτέρω με την ίδρυση ενός ειδικού τεχνικού κέντρου δίπλα στο Charlotte Technical Center στη Βόρεια Καρολίνα, που θα τεθεί σε λειτουργία το 2026.
Ακούστε την εκπομπή μας για τη Formula 1 με την ανάλυση του Grand Prix Σ. Αραβίας και τη νίκη του Oscar Piastri έναντι του Max Verstappen
Ο Russ O’Blenes, CEO της GM Performance Power Units LLC, δήλωσε:
«Με αυτή την έγκριση, επιταχύνουμε τις προσπάθειες μας για να φέρουμε ένα αμερικανικής κατασκευής μοτέρ στη Formula 1».
Η είσοδος της GM ως κατασκευαστής κινητήρων από το 2029 και όχι από το 2028, όπως είχε αρχικά δηλωθεί, δεν είναι τυχαία. Εκείνη τη χρονιά εξετάζεται σοβαρά το ενδεχόμενο να υπάρξει σημαντική απλοποίηση του τεχνικού κανονισμού, με μονάδες ισχύος μικρότερης πολυπλοκότητας και κόστους, σε σχέση με τους υβριδικούς turbo κινητήρες της περιόδου 2026–2028.
Η καθυστέρηση κατά ένα έτος επιτρέπει στην GM να αποφύγει μια μεγάλη επένδυση σε τεχνολογία που ίσως αποδειχθεί προσωρινή, και να προσαρμοστεί καλύτερα στη μορφή που θα έχει το σπορ από το 2029 και μετά.
Με αυτή την εξέλιξη, η GM προστίθεται στη λίστα των κατασκευαστών κινητήρων της Formula 1, μαζί με τις Ferrari, Mercedes, Honda, Audi και τη Red Bull, που συνεργάζεται με τη Ford για τη δική της μονάδα ισχύος. Είναι η πρώτη φορά που ένας αμερικανικός κατασκευαστής θα προσφέρει δικό του κινητήρα στην εποχή της υβριδικής F1, και η πρόκληση είναι μεγάλη.
Το ζητούμενο για την Cadillac δεν είναι μόνο να καταφέρει να φέρει στην πίστα ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο, αλλά και να δείξει ότι η τεχνογνωσία των ΗΠΑ έχει θέση στην καρδιά της παγκόσμιας τεχνολογικής αιχμής του motorsport.