Μετά την Cadillac Racing θα κάνουμε αρκετό καιρό ώστε να δούμε αύξηση στον αριθμό των ομάδων της F1 όπως είπε ο Stefano Domenicali.
Μετά από μια μακρά διαδικασία αξιολόγησης, η Cadillac πήρε τελικά το «πράσινο φως» να αποτελέσει την 11η ομάδα της Formula 1. Με την υποστήριξη της General Motors, η νέα ομάδα δεν θα περιοριστεί απλώς στην παρουσία της στο grid, αλλά από το 2028 θα εξελιχθεί και σε κατασκευαστή κινητήρων.
Το project ξεκίνησε υπό τον Michael Andretti και η αρχική ονομασία της ομάδας ήταν Andretti Global. Όμως λόγω διαμάχης του Αμερικανού με τη Liberty Media, το πλάνο άλλαξε και η Cadillac μπήκε στο προσκήνιο με πλήρη εμπλοκή.
Παρότι οι κανονισμοί της FIA επιτρέπουν έως και 12 ομάδες, αρκετές πίστες δεν έχουν την απαιτούμενη χωρητικότητα σε paddock και pitlane. O CEO της Formula 1, Stefano Domenicali, μίλησε για το πόσο πολύπλοκο είναι στη σημερινή εποχή να εισέλθει μια 12η ομάδα στο grid μετά την άφιξη της Cadillac.
«Πρέπει να είμαστε προσεκτικοί. Θα αξιολογήσουμε μόνο προτάσεις μεγάλης σημασίας, γιατί ήδη έχουμε φτάσει στο όριο από πλευράς logistics δεν υπάρχει άλλο περιθώριο».
Δείτε τη νέα μας εκπομπή για την F1 με την εκτενή ανάλυση όλων όσων έγιναν στο GP Ιταλιας με ένα κλικ στο παρακάτω βίντεο
Η Formula 1 έχει φιλοξενήσει περισσότερα μονοθέσια στο παρελθόν: το 2016 είχε 22 μονοθέσια στο grid, ενώ το 2010 ακόμη και 24. Ωστόσο, ο Domenicali δεν δείχνει διατεθειμένος να επιστρέψει άμεσα σε τέτοιους αριθμούς, δίνοντας προτεραιότητα στην ποιότητα έναντι της ποσότητας.
«Βλέπω τεράστιο ενδιαφέρον από funds και επενδυτές που θέλουν να αγοράσουν ομάδες, ας τις αποκαλέσουμε franchises, γιατί η αξία τους αυξάνεται εκθετικά. Το ίδιο συμβαίνει και με την επένδυση στη Formula 1 γενικότερα. Λαμβάνουμε πολλές προτάσεις, το ίδιο και οι ομάδες, και αυτό είναι θετικό. Όμως ακριβώς επειδή όλα πάνε καλά, πρέπει να είμαστε προσεκτικοί και να προστατεύσουμε την αξία που χτίσαμε», πρόσθεσε ο Ιταλός.
Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα ήταν η απόρριψη της πρότασης της Andretti, η οποία παρότι εγκρίθηκε από τη FIA τον Οκτώβριο του 2023, δεν πήρε τελικά το «ΟΚ» από τη Formula 1.
«Έχουμε πει από την αρχή ότι για εμάς (Liberty Media) είναι θεμελιώδες να υπάρχει ένα ποιοτικό project, με προοπτική στο μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο μέλλον. Όταν λάβαμε το project της Andretti, η άποψή μας ήταν αρνητική, όχι γιατί η Andretti δεν είναι καλή. Ο Mario Andretti είναι θρύλος, εμβληματική μορφή και φίλος. Απλά δεν είδαμε την ουσία που θεωρούμε απαραίτητη. Τα πράγματα άλλαξαν όταν μπήκε η General Motors. Είδαμε μια μεγάλη επένδυση με δεκαετές πλάνο και μιλήσαμε άμεσα θετικά, γιατί πιστεύουμε ότι σε αυτή την περίπτωση το project μπορεί να προσφέρει προστιθέμενη αξία. Ήδη φαίνεται, επενδύουν στην αγορά των ΗΠΑ για να προωθήσουν τη νέα τους πρωτοβουλία, και αυτό εξασφαλίζει όφελος».