Η Ferrari φέρεται να σχεδιάζει μια ριζοσπαστική προσέγγιση ενόψει των νέων κανονισμών του 2026 στην F1, με στόχο να βάλει τέλος στη μακροχρόνια «ξηρασία» τίτλων που κρατάει από το 2008.
Η ομάδα του Μαρανέλο θα μπει στη νέα εποχή κανονισμών με τη δεύτερη μεγαλύτερη περίοδο χωρίς Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στην ιστορία της στη Formula 1, γεγονός που αυξάνει την πίεση ώστε οι Charles Leclerc και Lewis Hamilton να έχουν στη διάθεσή τους ένα μονοθέσιο ικανό να παλέψει για κορυφές.
Σύμφωνα με το Motorsport Italia, η Ferrari προσανατολίζεται σε έναν ευέλικτο αεροδυναμικό σχεδιασμό και σασί, δύο τομείς που αποτέλεσαν αδυναμία της το 2025. Για να το επιτύχει, δίνει έμφαση στη μείωση του βάρους του κινητήρα, καθώς οι νέες μονάδες V6 υβριδικής τεχνολογίας εκτιμάται ότι θα είναι κατά περίπου 30 κιλά βαρύτερες από τις τωρινές.
Αυτό φαίνεται πως οδηγεί την ομάδα σε λύσεις αντίστοιχες με εκείνες της Mercedes W13, με πολύ μικρά sidepods, σε μια προσπάθεια εξοικονόμησης κιλών και βελτίωσης της ισορροπίας.
Ωστόσο, το φιλόδοξο πλάνο έχει ήδη δεχθεί χτύπημα, καθώς δύο κορυφαία στελέχη του τμήματος κινητήρων αποχώρησαν από το Μαρανέλο. Ο Wolf Zimmermann, επικεφαλής εξέλιξης κινητήρων, και ο αναπληρωτής του Lars Schmidt εγκατέλειψαν τη Ferrari για να ενταχθούν στο project της Audi, όπου έχουν ξανασυναντήσει τον πρώην επικεφαλής της Scuderia, Mattia Binotto.
Ο Ιταλός δημοσιογράφος Leo Turrini έγραψε στο blog του:
«Πρώτη υπόθεση: οι αμφιβολίες για τις προοπτικές του κινητήρα του 2026 είναι πραγματικές, και ο χωρισμός είναι αποτέλεσμα μιας απογοήτευσης που ελπίζουμε να διαψευστεί από τα γεγονότα.
Δεύτερη: ο Zimmermann και ο Schmidt πείστηκαν από τον Mattia Binotto, που βρήκε τα επιχειρήματα για να τους πάρει μαζί του στην Audi».
Δείτε τη νέα μας εκπομπή για την F1 με την εκτενή ανάλυση όλων όσων έγιναν στο GP Ιταλιας με ένα κλικ στο παρακάτω βίντεο
Ο Turrini προσθέτει με ανησυχία:
«Μέχρι τα μέσα Σεπτεμβρίου, η Ferrari δεν έχει ακόμη δοκιμάσει ολόκληρη την μονάδα ισχύος του 2026 στον πάγκο. Και απομένουν τρεις μήνες μέχρι την ομολογκασιόν των εξαρτημάτων. Η εναλλαγή μηχανικών στη F1 είναι φυσιολογική. Η έλλειψη αποτελεσμάτων όμως διευκολύνει τη φημολογία. Όταν κερδίζεις, προσελκύεις νίκες. Όταν χάνεις, μοιάζει με ένα Grand Hotel όπου οι άνθρωποι έρχονται και φεύγουν…».
Ο Fred Vasseur παραμένει στο τιμόνι της Scuderia και έχει μπροστά του το δύσκολο έργο να οδηγήσει τη Ferrari στη νέα εποχή κανονισμών. Παρά τις αποχωρήσεις και την πίεση του χρόνου, ο Γάλλος δείχνει αποφασισμένος να συνεχίσει το σχέδιο ανασυγκρότησης που ξεκίνησε το 2023.