O Charles Leclerc μίλησε για τις σκέψεις της F1 να επιστρέψει στους V8 κινητήρες τα επόμενα χρόνια και τις αλλαγές που θέλει να κάνει στα αγωνιστικά τριήμερα.
To τελευταίο χρονικό διάστημα γίνονται πολλές συζητήσεις σχετικά με το μέλλον της Formula 1 και που θα κινηθεί τα επόμενα χρόνια. Το 2026 το σπορ αλλάζει σελίδα και περνά σε μια νέα εποχή με δομικές αλλαγές σε κανονισμούς σασί και κινητήρων.
Η μακροπρόθεσμη κατεύθυνση που θέλει να ακολουθήσει η Formula 1 είναι το μεγάλο ερωτηματικό. Η FIA έχει δηλώσει μέσω του προέδρου της, Mohammed Ben Sulayem, πως επιθυμεί την επιστροφή των V8 κινητήρων στο σπορ. Οι κατασκευαστές δεν είναι ενάντια σε ένα τέτοιο σενάριο, όμως για την ώρα υπάρχει έντονος δισταγμός και αβεβαιότητα για το τι πραγματικά θα γίνει.
Παράλληλα γίνεται λόγος για δομική αλλαγή των αγωνιστικών τριημέρων της Formula 1. H Liberty Media σχεδιάζει όχι μόνο την αύξηση των Αγώνων Σπριντ σε διψήφια νούμερα και τα αντίστροφα grid αλλά έχει τεθεί στο τραπέζι ακόμη και η μείωση στη διάρκεια των Grand Prix.
Στο περιθώριο του GP Αζερμπαϊτζάν ο Charles Leclerc ρωτήθηκε σχετικά με το μεσοπρόθεσμο μέλλον της Formula 1. Αυτό περιλαμβάνει τόσο τη δομή των αγωνιστικών τριημέρων όσο και τη συζήτηση για την επιστροφή σε κινητήρες V8.
Ο οδηγός της Ferrari τόνισε πως ο σημερινός αριθμός Αγώνων Σπριντ είναι ικανοποιητικός:
«Προσωπικά πιστεύω ότι ο αριθμός των σπριντ που έχουμε τώρα είναι αρκετός και δεν θα ήθελα να γίνουν περισσότεροι. Τα αντίστροφα grid δεν ξέρω, όχι δεν θα τα ήθελα σε ένα κανονικό τριήμερο. Σε ένα με σπριντ, γιατί να μην το δοκιμάσουμε; Αλλά δεν θεωρώ ότι πρέπει να γίνει μέρος του DNA της Formula 1. Το σπορ πρέπει να μείνει ως έχει τώρα».
Δείτε τη νέα μας εκπομπή για την F1 με την πλήρη ανάλυση όλων όσων έγιναν στο GP Αζερμπαϊτζάν με ένα κλικ στο παρακάτω βίντεο
Οι υποστηρικτές των Αγώνων Σπριντ επισημαίνουν ότι προσφέρουν περισσότερη δράση και αυξάνουν την επισκεψιμότητα/τηλεθέαση σε τα αγωνιστικά τριήμερα. Παρόλα αυτά, υπάρχει προσοχή στο να μην αλλοιωθεί η βασική ταυτότητα του πρωταθλήματος. Η ιδέα των αντίστροφων grid θεωρείται από αρκετούς ως τεχνητά μέσο που μπορεί να χαλάσει το σπορ, γι’ αυτό και ο Leclerc προτείνει μόνο δοκιμές σε τριήμερα με σπριντ και όχι καθολική εισαγωγή σε κάθε Σαββατοκύριακο.
Ο Leclerc αναφέρθηκε και στην πιθανότητα επιστροφής σε κινητήρες V8 και μίλησε με νοσταλγία:
«Αυτό θα ήθελα πραγματικά να το ξαναδώ, περισσότερος θόρυβος θα ήταν πολύ ευπρόσδεκτος. Σίγουρα θα προτιμούσα να επιστρέψουμε σε κανονικούς V8 ή ακόμα και V10. Αυτό που μου λείπει περισσότερο από το σπορ είναι ο ήχος. ήταν αυτό που με έκανε να ερωτευτώ τη Formula 1. Θυμάμαι στο Μονακό όταν τα μονοθέσια περνούσαν στους δρόμους, ήταν ανατριχιαστικό. Τώρα αυτή η αίσθηση έχει χαθεί και είναι κρίμα».