spot_img

Ο Marko άνοιξε το «κουτί της Πανδώρας» στη Red Bull

H εσωτερική διαμάχη στη Red Bull Racing ανάμεσα στην πλευρά Horner και στων αυστριακών είχε φτάσει στο απροχώρητο.

Το 2025 σηματοδοτεί το τέλος εποχής στη Red Bull Racing. Φέτος ήταν η πρώτη σεζόν που ολοκληρώθηκε δίχως τον Christian Horner στο «τιμόνι», με τον Βρετανό να απομακρύνεται από τη θέση του επικεφαλής μετά το GP Μ. Βρετανίας.

Οι αποχωρήσεις δεν σταμάτησαν εκεί. Λίγες ώρες μετά το τέλος του GP Άμπου Ντάμπι της Formula 1, ανακοινώθηκε πως ο αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marko, θα αποχωρήσει από τη θέση του.

Ο Max Verstappen έχασε οριακά το παγκόσμιο πρωτάθλημα Formula 1 του 2025, σε μια σεζόν που σημαδεύτηκε από βαθιές εσωτερικές αναταράξεις στη Red Bull Racing. Σύμφωνα με τον Μάρκο, η απώλεια του τίτλου συνδέεται άμεσα με την καθυστερημένη απομάκρυνση του Christian Horner από τη θέση του επικεφαλής.

Παρά την εντυπωσιακή αντεπίθεση στο δεύτερο μισό της χρονιάς, ο Ολλανδός ολοκλήρωσε το πρωτάθλημα μόλις δύο βαθμούς πίσω από τον παγκόσμιο πρωταθλητή Λάντο Νόρις. Για τον Μάρκο, όμως, η ζημιά είχε ήδη γίνει.

Ο 82χρονος Αυστριακός, σε μία αποκαλυπτική συνέντευξη στη De Limburger, απέρριψε τον χαρακτηρισμό περί «εμφυλίου πολέμου», τονίζοντας ότι η πραγματικότητα ήταν διαφορετική:

«Έτσι παρουσιάστηκε στα media, αλλά δεν ήταν κάτι προσωπικό. Μαζί με τον Didi (Dietrich Mateschitz) ιδρύσαμε τη Red Bull Racing το 2005. Ορίσαμε τον Horner ως επικεφαλής και εγώ ήμουν εκεί ως επιβλέπων. Η εξουσία βρισκόταν πάντα στην Αυστρία».

Δείτε τη νέα μας εκπομπή για την F1 με την πλήρη ανάλυση του GP Άμπου Ντάμπι και την ανάδειξη του Lando Norris ως πρωταθλητή με ένα κλικ στο παρακάτω βίντεο

Ο θάνατος του Dietrich Mateschitz (συνιδιοκτήτη της μαμάς Red Bull) τον Οκτώβριο του 2022 αποτέλεσε κομβικό σημείο για τη δομή εξουσίας της Red Bull. Ο Marko περιέγραψε ένα περιστατικό λίγους μήνες νωρίτερα, πριν από το GP Αυστρίας:

«Θυμάμαι ένα πάρτι εκείνη τη χρονιά. Ο Didi ήταν παρών, αλλά δεν ήταν καλά στην υγεία του. Ο Christian ήρθε και μου είπε: “δεν θα βγάλει τη χρονιά”. Από εκείνη τη στιγμή άρχισε να προσεγγίζει τον Chalerm Yoovidhya (σ.σ. τον Ταϊλανδό συνιδιοκτήτη της Red Bull)».

Σύμφωνα με τον Μάρκο, μετά τον θάνατο του Μάτεσιτς, ο Χόρνερ προσπάθησε να αποκτήσει τον πλήρη έλεγχο της εταιρείας με τη στήριξη του Ταϊλανδού συνιδιοκτήτη.

«Εκ μέρους της “Αυστρίας”, έκανα ό,τι μπορούσα για να το αποτρέψω».

Παρότι η προσπάθεια να απομακρυνθεί ο Horner αυτή στέφθηκε με επιτυχία, ο Μάρκο ξεκαθάρισε ότι αυτό δεν αποτέλεσε προσωπική δικαίωση, καθώς ο Φερστάπεν έχασε το πρωτάθλημα.

«Όχι. Έπρεπε να δράσουμε επειδή η απόδοση στην πίστα έπεφτε. Και αν το είχαμε κάνει νωρίτερα, θα είχαμε επανέλθει πιο γρήγορα και ο Verstappen θα ήταν παγκόσμιος πρωταθλητής φέτος. Είμαι απόλυτα πεπεισμένος γι’ αυτό».

Ο Marko δεν έκρυψε ότι τα τελευταία χρόνια της συνεργασίας με τον Horner ήταν ιδιαίτερα δύσκολα:

«Τα τελευταία χρόνια δεν ήταν ευχάριστα. Παίζονταν βρόμικα παιχνίδια».

Αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, σε δημοσιεύματα που τον παρουσίαζαν να έχει κάνει ρατσιστικά σχόλια εις βάρος Μεξικανών οδηγών την περίοδο του Sergio Perez:

«Αυτό ήταν κατασκευασμένο – πιθανότατα από το περιβάλλον του Horner».

Αντίστοιχα, διέψευσε και τους ισχυρισμούς ότι το 2024 διέδωσε πληροφορίες για καθυστέρηση στην εξέλιξη του κινητήρα, με στόχο – όπως υποστήριξε – να δικαιολογηθεί πιθανή αποχώρηση της Ford.

«Δεν είπα ποτέ κάτι τέτοιο. Ο Horner ήθελε να το χρησιμοποιήσει για να με θέσει σε διαθεσιμότητα. Δεν συνέβη λόγω της στήριξης του Max στην Τζέντα».

Τελικά, ο Χόρνερ έχασε και την υποστήριξη της οικογένειας Yoovidhya:

«Όλο και πιο συχνά αποδεικνύαμε ότι έλεγε ψέματα για διάφορα ζητήματα. Όταν το συνειδητοποίησε και ο Charlem, άλλαξε στάση».

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Βρείτε μας στο TikTok
  • Ακούστε τις εκπομπές μας στο Spotify
  • Μπείτε στον server μας στο Discord

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles