spot_img

Γελοίες αποφάσεις – Αστείοι αγωνοδίκες

Το GP Βελγίου για το 2017 ήταν ένα από τα καλύτερα της χρονιάς, όμως είχαμε μια ποινή που ήταν πέρα για πέρα αστεία.

Ο Kimi Raikkonen τερμάτισε στην 4η θέση στον χθεσινό αγώνα, κάνοντας το καλύτερο που μπορούσε, όμως δεν είχε την ευκαιρία να διεκδικήσει το βάθρο.

Όταν ο Max Verstappen εγκατέλειψε τον αγώνα, οι βοηθοί πίστας έβγαζαν το μονοθέσιό του σε ασφαλές σημείο πίσω από τις μπαριέρες στην ευθεία Kemmel. Το DRS απενεργοποιήθηκε, ενώ βγήκε διπλή κίτρινη σημαία.

Η διπλή κίτρινη σημαία σημαίνει πως υπάρχουν βοηθοί της πίστας μέσα στη πίστα ή είναι εκτεθειμένοι και οι οδηγοί πρέπει να είναι έτοιμοι ανά πάσα στιγμή να επιβραδύνουν, ενώ ταυτόχρονα να πηγαίνουν πιο αργά από το κανονικό. Να αφήνουν δηλαδή λίγο το πόδι από το γκάζι.

Ο Raikkonen όμως πήγε με τέρμα γκάζι σε καθεστώς διπλής κίτρινη σημαίας. Το αποτέλεσμα ήταν οι αγωνοδίκες να του επιβάλλουν ποινή 10 δευτερολέπτων stop/go. Η συγκεκριμένη ποινή, δεν μπορεί να εκτελεστεί σε pit-stop, αλλά ξεχωριστά. Το να δοθεί ποινή ήταν σωστό, όμως η συγκεκριμένη ήταν το λιγότερο γελοία και άδικη. Μπορεί να έγινε για παραδειγματισμό ή για κάτι ανάλογο, όμως η ιστορία “καίει” την παγκόσμια ομοσπονδία και τους αγωνοδίκες.

Και υπάρχουν πολλά σημεία που μπορεί να αποδειχθεί.

Καταρχάς, ο Φινλανδός δεν κέρδισε θέση, δεν έβγαλε κάποιον εκτός αγώνα, δεν είχε κάποιο πλεονέκτημα που του επέτρεψε να κερδίσει κάτι στη συνέχεια. Ήταν καθαρά υπερβολική, λάθος και αποδείχθηκε για ακόμα μια φορά πως οι αγωνοδίκες είναι αναξιόπιστοι και δεν έχουν συνοχή οι αποφάσεις τους.

Και που έχουμε ξαναδεί μια τέτοια ποινή φέτος; Πολύ σωστά. Στο Baku. Ο Sebastian Vettel έπαιξε συγκρουόμενα με τον Lewis Hamilton, τον χτύπησε επίτηδες, λόγω της δικής του θεωρίας για brake test του Βρετανού. Δηλαδή, παίρνεις την ίδια ποινή, είτε παίζεις συγκρουόμενα επίτηδες στη πίστα, είτε δεν τηρείς τις διπλές κίτρινες σημαίες. Και στις δύο περιπτώσεις, οι ποινές είναι τελείως λάθος και εκθέτουν την FiA. O Vettel τιμωρήθηκε με την μικρότερη δυνατή ποινή και ο Kimi με την πιο αυστηρή.

Και για να επανέλθουμε στις “φοβερές” αποφάσεις των αγωνοδικών. Το 2013, στο Βρετανικό GP, στον φοβερό αγώνα με τις εκρήξεις των ελαστικών της Pirelli, είχαμε ακριβώς την ίδια παράβαση, αλλά με διαφορετική απόφαση.

Ο νικητής του αγώνα τότε, Nico Rosberg, στους τελευταίους γύρους του αγώνα, αγνόησε διπλές κίτρινες σημαίες στο δεύτερο κομμάτι της πίστας πηγαίνοντας “κοπανημένος”. Επίσης, στον συγκεκριμένο γύρο, έγραψε το ταχύτερο προσωπικό του δεύτερο κομμάτι. Το συμβάν εξετάστηκε από τους αγωνοδίκες μετά τον αγώνα.

Η απόφαση; Μια απλή επίπληξη. Η FiA μπορεί να μην θέλει να αλλοιώσει το αποτέλεσμα του αγώνα, αλλά μια επίπληξη και μια ποινή 10s stop/go έχουν χαώδη διαφορά.

Συμφωνώ πως έπρεπε να δοθεί ποινή στον Raikkonen αλλά κάτι παραπάνω από 5s στον συνολικό χρόνο ή στα pit ήταν το πιο δίκαιο. Ευτυχώς για τον ίδιο, το SC τον βοήθησε και τερμάτισε στην θέση που θα τερμάτιζε αν έπαιρνε 5s ποινής, μιας και δεν είχε την ταχύτητα να παλέψει για το βάθρο.

Η μάστιγα με τις ποινές “ότι να’ναι” συνεχίζεται και φέτος, μιας και φαίνεται πως αν δεν αλλάξουν τα πράγματα εντός FiA και αγωνοδικών, δεν θα αλλάξει αυτή η κατάσταση.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles