Έπειτα από ανησυχητικά ευρήματα των ομάδων, αναμένεται να αλλάξουν σημαντικά οι τεχνικοί κανονισμοί της F1 για το 2026.
Απομένουν λιγότερα από δύο χρόνια ώστε η Formula 1 να περάσει σε μία νέα εποχή. Γνωρίζουμε πως το 2026 θα εφαρμοστούν οι νέοι κανονισμοί μονάδων ισχύος, ενώ παράλληλα οι τεχνικοί κανονισμοί των μονοθεσίων θα αλλάξουν σημαντικά.
Για πρώτη φορά στην ιστορία του, το κορυφαίο μηχανοκίνητο σπορ θέλει να θεσπίσει τα ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα στα μονοθέσια. Το σχέδιο αυτό προβλέπει πως κατά τη διάρκεια των στροφών η γωνία κλίσης των αεροτομών θα παράγει υψηλή κάθετη δύναμη, ενώ στις ευθείες θα αλλάζει, ώστε να μειώνεται η αντίσταση αέρα (οπισθέλκουσα).
- Μην χάσετε απόψε στις 9μμ, την εκπομπή Slipstream για την F1 με την ανάλυση του GP Ιαπωνίας. Θα μπορείτε να την ακούσετε πατώντας εδώ.
Για να μην γίνουν περίπλοκοι οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί, η πίσω αεροτομή είχε οριστεί αρχικά ως το ενεργό αεροδυναμικό βοήθημα, σε συνδυασμό με το DRS. Ωστόσο, προσομοιώσεις που έκαναν οι ομάδες της Formula 1 στα περίπλοκα και προηγμένα τεχνολογικά λογισμικά τους εμφάνισαν ορισμένα ανησυχητικά χαρακτηριστικά.
Σύμφωνα με το motorsport.com, οι προσομοιώσεις ομάδων έδειξαν πως όταν η κάθετη δύναμη είναι στο χαμηλότερο δυνατό επίπεδο στις ευθείες (λόγω των ενεργών αεροδυναμικών βοηθημάτων) και η ισχύς του κινητήρα είναι στο μέγιστο επίπεδο, τα μονοθέσια ήταν αδύνατο να οδηγηθούν. Αρκετά παραδείγματα εμφάνισαν αστάθεια κατά την επιτάχυνση που είχε ως αποτέλεσμα να χάνεται ο έλεγχος. Επιπλέον ήταν αδύνατη η προσέγγιση οποιασδήποτε στροφής δίχως να χάνεται ο έλεγχος του πίσω μέρους των μονοθεσίων. Η απώλεια αεροδυναμικής είναι τρεις φορές μεγαλύτερη απ’ όταν τα μονοθέσια του σήμερα έχουν ανοικτό το DRS.
Ακούστε την εκπομπή μας για την F1 με την ανάλυση του Grand Prix Αυστραλίας. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να πατήσετε στο παρακάτω βίντεο.
Σύμφωνα με το εν λόγω δημοσίευμα, για να μπορέσει ένας οδηγός να μείνει εντός πίστας και να μην καταλήξει σε μπαριέρες ή αμμοπαγίδα, πρέπει να οδηγήσει πολύ συντηρητικά το μονοθέσιο. Ο ρυθμός που έδειξαν οι προσομοιώσεις είναι πιο αργός και από τα τωρινά μονοθέσια της Formula 2.
H FIA είναι ενήμερη για τα ευρήματα των ομάδων και ήδη ετοιμάζεται να αναλάβει δράση. Αποφασίστηκε τόσο η εμπρός όσο και η πίσω αεροτομή των μονοθεσίων να είναι ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα ώστε να μην χάνεται η αεροδυναμική ισορροπία τους. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να γραφτούν από την αρχή ορισμένα Άρθρα των κανονισμών.
Ο επικεφαλής της Red Bull Racing, Christian Horner, μίλησε για την εξέλιξη των κανονισμών της Formula 1 για το 2026.
«Πιστεύω πως έχει γίνει καλή πρόοδος. Η FIA άκουσε τις συμβουλές των ομάδων και ήδη έχουν γίνει ορισμένες μεγάλες αλλαγές στους κανονισμούς. Περιμένουμε και τους κανονισμούς που αφορούν το σασί, οι οποίοι είναι ένα δομικό κομμάτι των κανονισμών του 2026. Πολλά διαφορετικά τμήματα δουλεύουν σκληρά στους κανονισμούς και είναι πολύ σημαντικό να υπάρξει κάποια λύση σύντομα».
Ο Χόρνερ ήταν από τους πρώτους που το 2023 είχε προειδοποιήσει για «μονοθέσια Φρανκενστάιν» λόγω των κανονισμών.
-
Κάντε μας like στο facebook
-
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
- Ακούστε τις εκπομπές μας στο Spotify
- Μπείτε στον server μας στο Discord
- Μπείτε στη λίγκα μας στο F1 Fantasy