F1 – Η ιστορία ξαναγράφτηκε με άλλο νικητή

Το GP Γαλλίας αποτέλεσε έναν ακόμη αγώνα όπου είδαμε την ιστορία να ξαναγράφεται στην F1, έχοντας έναν νικητή με στρατηγική που λίγοι υλοποιούν.

Όχι μία αλλά δύο φορές έχουμε γίνει θεατές της ίδιας ιστορίας (Ουγγρικό GP 2019 & Ισπανικό GP 2021), με την ομάδα της Mercedes να εφαρμόζει στρατηγική δύο pit stop και να κλέβει την νίκη μέσα από τα χέρια της Red Bull, η οποία πλήρως αιφνιδιασμένη δεν είχε κανένα απολύτως περιθώριο αντίδρασης. Όμως, στο Γαλλικό GP που μόλις αφήσαμε πίσω μας οι ρόλοι φαίνεται να αντιστράφηκαν.

Διαβάστε επίσης: Η Mercedes χάνει το πρωτάθλημα μόνη της

Η Αυστριακή ομάδα καλεί στα pits τον Max στον 32ο γύρο και στην πρωτοπορία περνάει ο Lewis, ο οποίος μέσα σε τρεις κιόλας γύρους είδε την διαφορά να κατεδαφίζεται μαζί και με τις πιθανότητές του να φύγει από το Paul Ricard με τους 25 πόντους της νίκης. Εν ολίγοις, η αναμονή για τον Βρετανό λήγει στον 52ο από τους 53 γύρους του αγώνα, όπου ο Ολλανδός έχοντας προσπεράσει με ιδιαίτερη ευκολία τον teammate του καθώς και τον Valtteri Bottas, ανακτά την 1η θέση στην οποία και τερμάτισε.

Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειωθεί ότι ο Valtteri, πριν κιόλας ο Max εισέλθει στα pits για δεύτερη φορά βάζοντας την μέση γόμα, είχε προειδοποιήσει την ομάδα του σχετικά με την ταχύτητα φθοράς των ελαστικών. Επίσης τόνισε την αναγκαιότητα ενός δεύτερου pit stop, η οποία εν τέλει δεν ξέρουμε αν σχεδίαζε ή όχι την μετατροπή του αγώνα της σε στρατηγική δύο pit stop και τελικά πιάστηκε με το τεφτέρι στο χέρι να βγάζει τα νούμερα. Ή απλώς περίμεναν από την Red Bull να παραμείνει αδρανής για τρίτη συνεχόμενη φορά στις ίδιες ακριβώς συνθήκες.

Μην χάσετε απόψε στις 21:00 την εκπομπή “Slipstream” με την ανάλυση του GP Γαλλίας.

Συνεπώς ο Φινλανδός, φανερά αγανακτισμένος όταν είδε τον έναν από τους δύο Αυστριακούς ταύρους στους καθρέφτες του, άρχισε να εκφράζει πολύ ελεύθερα την άποψή του για την καθυστερημένη λήψη απόφασης. Ή ακόμη χειρότερα, για την πεποίθηση της Γερμανικής ομάδας ότι η ομάδα του Christian Horner θα θελήσει να κρατήσει την θέση στην πίστα από το να παίξει κορώνα/γράμματα το άμα η φθορά θα προκαλέσει ένα ακόμη σκηνικό, ανάλογο του προηγούμενου αγώνα για τον Ολλανδό. Να σημειωθεί ότι η Pirelli δήλωσε πως οι Max Verstappen και Lance Stroll αγωνίζονταν με χαμηλότερες πιέσεις ελαστικών από το προβλεπόμενο. Το ζήτημα αυτό διέψευσαν κατηγορηματικά οι δύο ομάδες.

Photo: Mercedes-AMG

Επιστρέφοντας στο κύριο θέμα, η ομάδα της Mercedes λίγο αργότερα ενημέρωσε μέσω του ασύρματου τον Valtteri ότι το λάθος ήταν αποκλειστικά δική τους ευθύνη.

Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με το preview του GP Γαλλίας.

Όμως, τα βάσανα του γερμανικού κολοσσού δεν τελείωναν εδώ. Λίγους γύρους πριν το πέσιμο της καρό σημαίας και με τα βλέμματα όλων στραμμένα στον Max και τον Lewis, ο Perez είχε αρχίσει να πιέζει αργά και βασανιστικά τον Φινλανδό, του οποίου τα ελαστικά παρέδιδαν το πνεύμα γύρο με τον γύρο. Ο Bottas, έχοντας χάσει την ευκαιρία για δεύτερη αλλαγή, απλά περίμενε την ώρα και την στιγμή που θα τον περάσει ο Μεξικανός.

Όπως κι έγινε εν τέλει: πρώτα ο Perez στον Bottas για το τρίτο σκαλί του βάθρου κι έπειτα ο Verstappen στον Hamilton για το ψηλότερο σκαλί.

Αξίζει σε αυτό το σημείο να κάνουμε μια παύση για να επισημάνουμε το γεγονός ότι η Mercedes, μετά το προσπέρασμα (50/53 γύρους) του Perez στον Bottas, του οποίου τα ελαστικά ήταν ιδιαίτερα καταπονημένα σε σχέση με αυτά του Sergio, δεν αντέδρασε βάζοντας τον Φινλανδό στα pits την στιγμή που είχε απόσταση 50 δευτερολέπτων από τον 5ο Norris, στερώντας του έτσι την ευκαιρία να κυνηγήσει τον ταχύτερο γύρο του αγώνα και τον έναν επιπρόσθετο πόντο στο πρωτάθλημα.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Συνεπώς, θα μπορούσαμε να πούμε ότι η Mercedes την Κυριακή που μας πέρασε είτε αμφισβήτησε την ομάδα της Red Bull, καθώς και οι δύο ομάδες έχουν βρεθεί ξανά στο ίδιο σκηνικό, είτε “πιάστηκε στον ύπνο” με την Αυστριακή ομάδα να λαμβάνει γρήγορες, αποφασιστικές καθώς και υψηλού ρίσκου αποφάσεις σε συνδυασμό με την αλάθητη οδήγηση των οδηγών της.

Η διαφορά στη βαθμολογία τόσο των οδηγών αλλά και των κατασκευαστών αυξήθηκε και πλέον η Red Bull οδεύει με ανεβασμένο ηθικό σε δύο αγώνες εντός έδρας.

Δείτε το μεγάλο τελικό του Ελληνικού Πρωταθλήματος F1.

Αλέξανδρος Τσιόλας

Related Articles

Σαν σήμερα, 30 Ιουλίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Στον κόσμο της F1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Το νέο Honda HR-V έρχεται πλήρως εξηλεκτρισμένο

Η Honda ανακοίνωσε ότι το νέο ανερχόμενο HR-V θα διατίθεται αποκλειστικά με το προηγμένο υβριδικό κινητήριο σύνολο e:HEV.

Ο Cristiano Fiorio νέος υπεύθυνος της Alfa Romeo στην F1

Ο Cristiano Fiorio, ανέλαβε τη θέση του υπεύθυνου για την παρουσία της Alfa Romeo στην F1 και θα αναφέρεται στον CEO Jean-Philippe Imparato.

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -

Latest Articles

Σαν σήμερα, 30 Ιουλίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Στον κόσμο της F1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Το νέο Honda HR-V έρχεται πλήρως εξηλεκτρισμένο

Η Honda ανακοίνωσε ότι το νέο ανερχόμενο HR-V θα διατίθεται αποκλειστικά με το προηγμένο υβριδικό κινητήριο σύνολο e:HEV.

Ο Cristiano Fiorio νέος υπεύθυνος της Alfa Romeo στην F1

Ο Cristiano Fiorio, ανέλαβε τη θέση του υπεύθυνου για την παρουσία της Alfa Romeo στην F1 και θα αναφέρεται στον CEO Jean-Philippe Imparato.

Σαν σήμερα, 29 Ιουλίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Στον κόσμο της F1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα, 28 Ιουλίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Στον κόσμο της F1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.