Νέες πληροφορίες «βλέπουν» το φως της δημοσιότητας για τα μονοθέσια τα οποία θα αγωνίζονται στην F1 τη σεζόν του 2026.
Σε λιγότερο από τρία χρόνια, το κορυφαίο μηχανοκίνητο σπορ ετοιμάζεται για τη μεγαλύτερη αλλαγή στην ιστορία του, όσον αφορά τους τεχνικούς κανονισμούς. Η FIA σε συνεργασία με τις ομάδες βρίσκονται σε συνεχή επικοινωνία για τη διαμόρφωση των κανονισμών.
Εμφανισιακά τα μονοθέσια θα αλλάξουν πλήρως από τα τωρινά, ενώ θα υιοθετηθούν νέοι κανονισμοί στις υβριδικές μονάδες ισχύος. Σε σύγκριση με τις αλλαγές του 2022, αυτές που θα δούμε στη Formula 1 το 2026 θα είναι σημαντικά μεγαλύτερων διαστάσεων.
Μονάδες Ισχύος
Οι πρώτες πληροφορίες σχετικά με τις νέες μονάδες ισχύος «βλέπουν» το φως της δημοσιότητας. Σύμφωνα με το AMuS, η αρχιτεκτονική των V6 κινητήρων δεν θα έχει μεγάλες αλλαγές, με το κατώτατο όριο βάρους να είναι 130 κιλά, ενώ το βάρος του τούρμπο ορίζεται στα 12 κιλά. Η MGU-K θα ζυγίζει 16 κιλά ενώ η μπαταρία 35.
Συνολικά οι μονάδες ισχύος θα ζυγίζουν 193 κιλά, 23% πάνω σε σχέση με την τωρινή γενιά.
Ακούστε την εκπομπή Slipstream #125 για τη Formula 1 με την ανάλυση του Grand Prix Ιαπωνίας.
Μονοθέσια από το μηδέν
Τα τωρινά μονοθέσια ζυγίζουν 798 κιλά (δίχως καύσιμα στο ντεπόζιτο) και με τις παραπάνω αλλαγές, το βάθος θα αυξηθεί πάνω από τα 800 κιλά. Όμως η FIA κάνει μεγάλες προσπάθειες ώστε να μειωθεί συνολικά το βάρος των μονοθεσίων. Ο αρχικός στόχος ήταν η μείωση του βάρους κατά 50 κιλά, όμως αυτό φαίνεται πως δεν μπορεί να επιτευχθεί. Ως πρώτο βήμα, επιθυμεί τη μείωση κατά 20 κιλά.
Υπάρχουν σκέψεις από την παγκόσμια ομοσπονδία μηχανοκίνητου αθλητισμού να αφήσει ελεύθερο το κατώτατο όριο στις ομάδες, κάτι που έχουν ήδη ζητήσει. Αυτό ωστόσο δημιουργεί ζητήματα ασφαλείας, καθώς υπάρχει το ενδεχόμενο οι ομάδες να θυσιάσουν μέρος της ασφάλειας των μονοθεσίων, ώστε να τα κάνουν ταχύτερα. Ο τομέας που η τεχνική ομάδα της οποίας ηγούνται οι Νικόλας Τομπάζης και Pat Symonds (από FIA και F1 αντίστοιχα) θεωρεί πως μπορεί να υπάρξουν… εκτπώσεις, είναι οι αναρτήσεις.
Όσον αφορά τις διαστάσεις των μονοθεσίων, αυτές αναμένεται να αλλάξουν, το ίδιο και το μέγεθος των ελαστικών. Το πλάτος μειώνεται από τα 200 εκατοστά στα 190 εκατοστά, ενώ το μεταξόνιο των μονοθεσίων από τα 360 εκατοστά στα 340 εκατοστά. Ο Symonds μάλιστα πιστεύει πως μπορεί να επιτευχθεί ο στόχος των 330 εκατοστών.
Αεροδυναμική σε νέο επίπεδο
Οι προσομοιώσεις κάνουν λόγο για 40% μείωση στην αεροδυναμική απόδοση των μονοθεσίων σε σχέση με τα φετινά. Λόγω των ενεργών αεροδυναμικών εξαρτημάτων, που ακόμα δεν έχει καθοριστεί το μέγεθός τους, η ταχύτητα των αγωνιστικών θα είναι παραπλήσια με σήμερα.
Επιπλέον αλλαγές στην αρχιτεκτονική των μονοθεσίων θα μειώσουν την επίδραση των αεροδυναμικών βοηθημάτων όπως το DRS στις μάχες. Σύμφωνα με τον Symonds, ορισμένες ιδέες που δεν εφαρμόστηκαν στους τωρινούς κανονισμούς θα υιοθετηθούν σε αυτούς του 2026. Με στόχο να μπορούν τα μονοθέσια να μάχονται δίχως να επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό από τον ακάθαρτο αέρα.
-
Κάντε μας like στο facebook
-
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
- Ακούστε τις εκπομπές μας στο Spotify
- Μπείτε στον server μας στο Discord