spot_img

F1: To μεγάλο αρνητικό των φετινών κανονισμών

Οι νέοι κανονισμοί του 2022 εξέθεσαν ένα μεγάλο αρνητικό ζήτημα της F1, παρά το γεγονός πως έχει μειωθεί σημαντικά ο ακάθαρτος αέρας. 

Η εφαρμογή των νέων Τεχνικών Κανονισμών για το 2022 και η απόδοση των νέων μονοθεσίων εντός πίστας δίνουν ενθαρρυντικές ενδείξεις στην FIA για τον περιορισμό της χρήσης του DRS. Το σύστημα αυτό παρουσιάστηκε πρώτη φορά στη Formula 1 το 2011 με στόχο να κάνει πιο εύκολο για τους οδηγούς να προσπεράσουν. Τα τελευταία χρόνια της υβριδικής γενιάς μονοθεσίων είχε αρχίσει να αποτελεί το μοναδικό μέσο με το οποίο οι οδηγοί μπορούσαν να επιχειρήσουν προσπέρασμα. Έκτοτε η FIA έχει προσπαθήσει να περιορίσει το φαινόμενο.

Ο επικεφαλής του τμήματος αεροδυναμικής της FIA, Jason Somerville, τόνισε σε πρόσφατη συνέντευξη πως είναι πιθανό οι αγώνες της F1 στο μέλλον να διεξάγονται χωρίς τη χρήση DRS. 

«Στις αρχικές μας έρευνες και με τις αλλαγές στους Τεχνικούς Κανονισμούς ήμασταν αρκετά σκεπτικοί αν θα μπορούσαμε να καταργήσουμε το DRS. Είναι όμως μια λειτουργία την οποία μπορούμε να προσαρμόσουμε ανάλογα με την κάθε πίστα. Πιστεύω οι περισσότεροι από εμάς μακροπρόθεσμα θέλουμε σταδιακά να καταργηθεί το DRS. Δεν θα ήταν σωστό η μετάβαση αυτή να γίνει όμως τόσο σύντομα και ειδικά τώρα με τα νέα δεδομένα. Στα μονοθέσια του 2026 ήδη προσπαθούμε να βρούμε διαφορετικές λύσεις». 

Ακούστε την εκπομπή Slipstream με την ανάλυση του GP Ίμολα.

Μια από τις βασικές προϋποθέσεις, αναφορικά με την αλλαγή στον αεροδυναμικό σχεδιασμό φέτος, ήταν να μπορούν τα μονοθέσια να κρατάνε μικρή διαφορά από τα προπορευόμενα για περισσότερο χρόνο χωρίς την επιρροή του ακάθαρτου αέρα. Με αυτό τον τρόπο θα είναι πιο εύκολο για τους οδηγούς να επιχειρήσουν προσπεράσματα ακόμα και όταν δεν βρίσκονται σε ζώνη DRS.

To μεγάλο αρνητικό που έφεραν οι νέοι κανονισμοί του 2022, είναι πως μειώθηκε και το φαινόμενο του slipstream κι αυτό κανει αναγκαία τη χρήση του DRS στο προσπέρασμα. Ωστόσο ο Somerville πιστεύει πως οι αλλαγές αυτές είναι καρποφόρες.

«Είναι ξεκάθαρο ότι τα μονοθέσια μπορούν πλέον να μειώνουν τις διαφορές στις στροφές και στην συνέχεια στις ευθείες. Τώρα επιχειρείς το overtake και ο αντίπαλος είναι αμέσως σε θέση να περάσει στην αντεπίθεση. Είναι πολύ αναζωογονητικό σαν θέαμα και είχαme αρκετό καιρό να το δούμε στην Formula 1. Οι αγώνες πλέον δεν κρίνονται κατά κύριο λόγο από το DRS και ήταν θετικό που ελαττώσαμε την κάθετη δύναμη στα μονοθέσια». 

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Μπείτε στον server μας στο Discord

Δείτε το GP Silverstone για το Ελληνικό Πρωτάθλημα Formula G.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles