Το ντεμπούτο του Μαϊάμι στο πρωτάθλημα της Formula 1 πλαισιώθηκε από αρκετές μάχες εντός πίστας και κριτική από τους οδηγούς των ομάδων.
Το σαββατοκύριακο που μας πέρασε ολοκληρώθηκε το πρώτο Grand Prix Μαϊάμι στην ιστορία της Formula 1. Το κορυφαίο μηχανοκίνητο σπορ επέστρεψε στην Πολιτεία της Φλόριδας, σε ένα τριήμερο που η εξωαγωνιστική δράση με την παρουσία των διάσημων προσωπικοτήτων να επισκιάζουν αυτή εντός πίστας.
Ο Μαξ Φερστάπεν της Red Bull Racing αναδείχθηκε ο μεγάλος νικητής του αγώνα, κερδίζοντας τον Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari. Ο αγώνας δεν ήταν ο πιο εντυπωσιακός που έχουμε δει μέχρι τώρα, με τους οδηγούς να αναφέρουν ορισμένα από τα παράπονά τους.
Ένα σοβαρό παράπονο που είχαν είναι η άσφαλτος της πίστας, με τον οδηγό της Mercedes-AMG Petronas, Τζορτζ Ράσελ, να θέτει ζήτημα ασφαλείας.
«Κάτι πρέπει να γίνει, διότι πρώτα είναι θέμα ασφαλείας και δεύτερον δεν προσφέρει καλούς αγώνες. Δεν μπορείς να βγεις δίπλα σε άλλο μονοθέσιο, δεν υπάρχει πρόσφυση εκτός αγωνιστικής γραμμής. Είναι σαν να οδηγείς με σλικ ελαστικά στη βροχή».
Ακούστε την εκπομπή Slipstream με την ανάλυση του GP Miami.
Ο οδηγός της Alpine, Έστεμπαν Οκόν, αναφέρθηκε επίσης στο θέμα της ασφάλτου.
«Πριν τον αγώνα άκουγα πως οι πέτρες από τη Τζόρτζια που θα χρησιμοποιηθούν κάνουν την καλύτερη άσφαλτο στον κόσμο και τελικά ήταν καταστροφή. Δεν μπορούμε να προσπεράσουμε. Ο Σουμάχερ είχε επαφή με τον Φέτελ για το λόγο αυτό. Δεν μπορείς να κάνεις βουτιά στην εσωτερική κάποιου γιατί εκτός αγωνιστικής γραμμής χάνεις μισό δευτερόλεπτο απόδοση. Υπάρχει μόνο μια γραμμή να πάρεις, δεν ήταν καθόλου καλό. Πρέπει να έχουμε μια άσφαλτο όπως αυτή της Τζέντα».
Ένα ακόμη πρόβλημα που δημιούργησε η πίστα ήταν στο σικέιν στροφών 14-15. Ο οδηγός της Scuderia Ferrari, Κάρλος Σάινθ, τόνισε πως το σημείο αυτό δεν είναι σχεδιασμένο για μονοθέσια Formula 1.
«Με τα μονοθέσια που έχουμε που είναι πολύ βαριά και μεγάλα σε διαστάσεις στο σικέιν αυτό νιώθεις τυχερός όταν το περνάς και μερικές φορές έχεις μια περίεργη γραμμή και το μονοθέσιο αναπηδά έντονα. Είναι μια πίστα που μπορείς να την τροποποιήσεις σε διαφορετικούς σχεδιασμούς. Είμαστε ήδη σε επικοινωνία με την FOM και τον Ρος Μπρον με την ομάδα του ώστε να λύσουν το ζήτημα».
Ο παγκόσμιος πρωταθλητής, Μαξ Φερστάπεν, αναφέρθηκε επίσης αρνητικά για το σικέιν αυτό.
«Αν οδηγείς ένα go-kart είναι ωραίες στροφές, αλλά με τα τωρινά μονοθέσια Formula 1 δεν είναι καθόλου διασκεδαστικό. Δεν κάνει για τα μονοθέσιά μας. Μάλλον πρέπει να αλλάξουμε τα κερμπ, ώστε να είναι πιο ομαλά στην οδήγηση».
Ο μοναδικός οδηγός που του άρεσε το σικέιν αυτό ήταν ο Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari, ωστόσο ο Μονεγάσκος τόνισε πως όταν ακολουθείς ένα άλλο μονοθέσιο πολύ κοντά η φύση των στροφών κάνει την ορατότητα ιδιαίτερα δύσκολη.
Δείτε το GP Ιταλίας για το ΕΛληνικό Πρωτάθλημα Formula G.
Πηγή: Gazzetta.gr