Έχετε αναρωτηθεί ποτέ πόσο κοστίζει σε μία χώρα να διοργανώσει ένα Grand Prix της Formula 1 και αν τα ποσά είναι ίδια ανά ήπειρο;
Το αγωνιστικό πρόγραμμα του 2022 περιλαμβάνει 23 αγώνες, όμως συνολικά η Formula 1 διατηρεί συμβόλαιο με 25 πίστες. Η καθεμία από αυτές έχει κάνει ξεχωριστή συμφωνία με το άθλημα και τα χρήματα που δίνει στο άθλημα είναι διαφορετικά.
Η Formula 1 τα τελευταία χρόνια έχει μεγαλώσει αρκετά το αγωνιστικό της πρόγραμμα. Για αρκετά χρόνια η σεζόν είχε γύρω στους 16-17 αγώνες, όμως την τελευταία δεκαετία το πρόγραμμα γίνεται όλο και μεγαλύτερο. Το αγωνιστικό πρόγραμμα του 2022 θα είναι το μεγαλύτερο στην ιστορία της Formula 1 και θα περιλαμβάνει 23 αγώνες. Παράλληλα, υπάρχουν σκέψεις για περαιτέρω αύξηση του πλήθους των αγώνων.
Διαβάστε επίσης: Formula 1 2022 – Οι ημερομηνίες παρουσίασης των μονοθεσίων
Αυτήν τη στιγμή, υπάρχουν συμβόλαια με 25 πίστες (2 παραπάνω από το αγωνιστικό πρόγραμμα), καθώς οι πίστες σε Κίνα (Shanghai) και Κατάρ (Losail) έχουν συμφωνίες για το μέλλον. Εκτός αυτών, υπάρχουν συζητήσεις και για επιπλέον συμφωνίες, όπως είναι για παράδειγμα το Las Vegas.
Βαθμολογούμε τις πίστες της F1 από την καλύτερη στη χειρότερη.
Τα συμβόλαια που έχουν αυτήν τη στιγμή οι πίστες χωρίζονται σε βραχυχρόνια και μακροχρόνια. Το GP Βελγίου, λόγου χάρη, έχει συμβόλαιο που λήγει το 2022 και υπάρχουν συζητήσεις για επέκταση. Στην ίδια κατάσταση (μονοετές συμβόλαιο) βρίσκονται και τα GP Μπαχρέιν, Γαλλίας, Αυστρίας, Μεξικού. Το GP Αυστρίας έχει έναν όρο στο συμβόλαιο που μπορεί να ενεργοποιηθεί για ανανέωση και είναι πιθανό πως θα συμβεί αυτό, από τη στιγμή που η Red Bull έχει τα δικαιώματα της πίστας, ομοίως και αυτό του Μπαχρέιν. Τα GP Μονακό, Η.Π.Α. και Σιγκαπούρης βρίσκονται στο πρόγραμμα χωρίς συμβόλαιο, με τις διαπραγματεύσεις για νέα συμφωνία να βρίσκονται σ’ εξέλιξη.
Από την άλλη μεριά, υπάρχουν και οι πίστες με πολυετή συμβόλαια με τη Formula 1. Πιο πρόσφατη συμφωνία είναι αυτή που έγινε με το Κατάρ, που θα έχει αγώνα για 10 χρόνια, ξεκινώντας από το 2023. Ανάλογο status υπάρχει και για την πλειοψηφία των αγώνων στο πρόγραμμα, ενώ συμφωνία έως το 2025 έχει και το GP Κίνας. Η μοναδική πίστα που δεν έχει ακόμα γνωστοποιήσει τη συμφωνία της με τη Formula 1 είναι αυτή του Μαϊάμι, με τα πλάνα να κάνουν λόγο για παραμονή της για 10 χρόνια στο άθλημα.
-
Κάντε μας like στο facebook
-
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
-
Μπείτε στον server μας στο Discord
Το συνολικό ποσό που παίρνει η Formula 1 από τις πίστες ανέρχεται στα 800 εκατομμύρια δολάρια το χρόνο. Στον ακόλουθο πίνακα παρουσιάζονται οι συμφωνίες της κάθε πίστας και τα ποσά που δίνουν στο άθλημα. Η σειρά καθορίζεται με βάση τα χρήματα που πληρώνει η κάθε πίστα και η διάταξη είναι φθίνουσα (από το μεγαλύτερο ποσό στο μικρότερο).
Ποσά φιλοξενίας Grand Prix Formula 1
ΧΩΡΑ | ΠΙΣΤΑ | ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ | ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ | ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΣΧΟΛΙΑ |
Αζερμπαϊτζάν | Baku | 55.000.000 $ | 2024 | Ανανεώθηκε το 2021 |
Σαουδική Αραβία | Jeddah | 55.000.000 $ | 2025 | Πιθανή μελλοντική μετακίνηση στην Qiddiyah |
Κατάρ | Losail | 55.000.000 $ | 2031 | Από το 2023 |
Ρωσία | Sochi | 50.000.000 $ | 2025 | Igora Drive (Αγία Πετρούπολη) από το 2023 |
Κίνα | Shanghai | 50.000.000 $ | 2025 | Επιστροφή για το 2023 |
Μπαχρέιν | Sakhir | 45.000.000 $ | 2022 (+) | Επερχόμενη συμφωνία |
Ουγγαρία | Hungaroring | 40.000.000 $ | 2027 | |
Άμπου Ντάμπι | Yas Marina | 40.000.000 $ | 2030 | |
Αυστραλία | Albert Park | 35.000.000 $ | 2023 | |
Σιγκαπούρη | Marina Bay | 35.000.000 $ | 2021* | Στο πρόγραμμα του 2022, διαπραγματεύσεις |
Ολλανδία | Zandvoort | 32.000.000 $ | 2023 (+) | Επιλογή για 2ετή επέκταση (έως 2025) |
Καναδάς | Montreal | 30.000.000 $ | 2029 | |
Μεξικό | Autódromo Hermanos Rodríguez | 25.000.000 $ | 2022 | |
Μεγάλη Βρετανία | Silverstone | 25.000.000 $ | 2024 | |
Ιταλία | Monza | 25.000.000 $ | 2024 | Ανανεώθηκε το 2020 |
Ιαπωνία | Suzuka | 25.000.000 $ | 2024 | |
Βραζιλία | Interlagos | 25.000.000 $ | 2025 | |
Ισπανία | Barcelona | 25.000.000 $ | 2026 | |
Η.Π.Α. | Austin | 25.000.000 $ | 2021* | Στο πρόγραμμα του 2022, διαπραγματεύσεις |
Αυστρία | Red Bull Ring | 25.000.000 $ | 2022 (+) | Επιλογή για επέκταση (άγνωστο πόσο) |
Γαλλία | Paul Ricard | 22.000.000 $ | 2022 | |
Βέλγιο | Spa-Francorchamps | 22.000.000 $ | 2022 | Διαπραγματεύσεις για νέο συμβόλαιο |
Ιταλία | Imola | 20.000.000 $ | 2025 | Αρχική συμφωνία, χωρίς συμβόλαιο |
Μονακό | Monte Carlo | 15.000.000 $ | 2021* | Στο πρόγραμμα του 2022, διαπραγματεύσεις |
Η.Π.Α. | Miami | Συνεργασία* | 2031 | Αναμονή έγκρισης της πίστας |