Οι ομάδες της Formula 1 φοβούνται πως τα εύκαμπτα αεροδυναμικά θα προκαλέσουν “πονοκέφαλο” και νέες συζητήσεις το 2022 με τα νέα μονοθέσια.
Η συζήτηση που γίνεται φέτος για τις εύκαμπτες πίσω πτέρυγες δεν έχει ολοκληρωθεί, ενώ ο χρόνος μετράει αντίστροφα για τη νέα εποχή των μονοθεσίων της Formula 1. Τα εύκαμπτα μέρη των μονοθεσίων ίσως να συνεχίζουν να προβληματίζουν τη FIA και το 2022.
Διαβάστε επίσης: Η σύγκριση ταχύτητας ανάμεσα σε Mercedes και Red Bull
Στο GP Κατάρ, η πίσω αεροτομή συνέχισε να είναι στο επίκεντρο των συζητήσεων μεταξύ της Red Bull και της Mercedes. Στον προηγούμενο αγώνα, το GP Βραζιλίας, η αυστριακή ομάδα προσκόμισε έγραφα στη FIA που εξηγούσαν τις υποψίες της για την ευκαμψία της πίσω αεροτομής της Mercedes. Την επόμενη εβδομάδα, η FIA έκανε πιο αυστηρούς τους ελέγχους της στις πίσω πτέρυγες των μονοθεσίων. Παράλληλα, πάντως, κατέστησε σαφές πως οι έλεγχοι αυτοί δε θα οδηγήσουν σε αυστηρές κυρώσεις, όπως έγινε νωρίτερα μέσα στη σεζόν, όταν εισήχθη τεχνική ντιρεκτίβα σχετικά με τις πίσω πτέρυγες. Από τις φήμες που διέρρευσαν, πάντως, στο GP Κατάρ, προκύπτει το συμπέρασμα πως όλα τα μονοθέσια πέρασαν τους νέους ελέγχους, ακόμα και η W12 (Mercedes) για την οποία υπήρχαν αμφιβολίες.
Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με την ανάλυση του GP Κατάρ.
Η Red Bull θα ήθελε να υπάρχουν οι αυστηρές κυρώσεις σε περίπτωση που δεν περάσει κάποιο μονοθέσιο τον σχετικό τεχνικό έλεγχο, αυτό όμως βρήκε αντίθετες αρκετές ομάδες. Ο λόγος είναι πως το χρονικό διάστημα μέχρι το GP Σαουδικής Αραβίας, από τότε που πραγματοποιήθηκαν οι έλεγχοι, ήταν πολύ μικρό. Ήταν, λοιπόν, αδύνατο χρονικά να γίνουν οι όποιες απαραίτητες τροποποιήσεις, αν αυτό κρινόταν απαραίτητο. Αυτό, πάντως, πρόκειται ν’ αλλάξει στο μέλλον, καθώς η FIA σίγουρα θα ήθελε να εισάγει, ενόψει του 2022, όσο γίνεται πιο αυστηρούς ελέγχους για την ευκαμψία των αεροτομών.
Ένας άλλος τομέας που αναμένεται ν’ απασχολήσει τη διοργανώτρια αρχή έχει να κάνει με το διαχύτη των νέων μονοθεσίων. Οι νέοι κανονισμοί δίνουν στενά περιθώρια στους μηχανικούς, έτσι αυτοί, από την πλευρά τους, εκτιμάται πως θα πάρουν ρίσκα σχεδιάζοντας εύκαμπτα κομμάτια, σύμφωνα με τους φόβους του τεχνικού διευθυντή της Formula 1, Pat Symonds. Ένας επιπλέον προβληματισμός για τα νέα μονοθέσια είναι ο εξής: Σε αντίθεση με τα τωρινά δεδομένα, όλα τα εξαρτήματα από το πάτωμα των μονοθεσίων θα έχουν την ίδια απόσταση από το οδόστρωμα. Συνεπώς, ενδέχεται να υπάρχουν συχνά φθορές εξαιτίας της διέλευσης των μονοθεσίων από τα kerbs.
Γενικότερα, η Formula 1 σκοπεύει να κάνει λιγότερο περίπλοκα τα μονοθέσια, ώστε να μην είναι χρονοβόρα και απαιτητική διαδικασία ο έλεγχός τους. Τα μονοθέσια του μέλλοντος θα χωρίζονται σε συγκεκριμένα μέρη, αναφορικά με τον έλεγχο της νομιμότητάς τους. Η παρουσίασή τους στη FIA θα πρέπει να έχει τη μορφή τρισδιάστατου μοντέλου, με τους τεχνικούς επιθεωρητές να σκανάρουν τα μονοθέσια με τεχνολογία laser και να διαπιστώνουν αν “συμμορφώνονται” με τους τεχνικούς κανονισμούς.
-
Κάντε μας like στο facebook
-
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
-
Μπείτε στον server μας στο Discord
Ο σχεδιασμός των μονοθεσίων του 2022 γίνεται με σκοπό να γίνει πιο εύκολο σε αυτά ν’ ακολουθούν προπορευόμενα μονοθέσια. Εάν το συγκεκριμένο εγχείρημα είναι πετυχημένο και, όντως, έχουμε περισσότερες μάχες στην πίστα, η Formula 1 θα εγκαταλείψει σταδιακά το DRS. Σύμφωνα με τον Pat Symonds, η ιδανική κατάσταση για το άθλημα είναι να μη χρειάζεται στο μέλλον το DRS, με το αισιόδοξο σενάριο να κάνει λόγο για κατάργησή του ακόμα και το 2024. Θεωρείται, πάντως, δεδομένο πως αυτό θα συμβεί μέχρι το 2026, καθώς η Formula 1 θέλει ν’ αλλάξει την φιλοσοφία των μονοθεσίων σχετικά με την αεροδυναμική τους.
Ο Pat Symonds εξηγεί:
Εάν θέλουμε να πετύχουμε τους φιλόδοξους στόχους μας σχετικά με την κατανάλωση των καυσίμων, πρέπει να μειώσουμε σε μεγάλο βαθμό την αντίσταση του αέρα στις ευθείες. Συνεπώς, θα μειωθεί και η αντίσταση τριβής των ελαστικών. Για να συμβεί αυτό, απαιτείται να επηρεαστεί αρκετά και η αεροδυναμική των μονοθεσίων.
Στη Formula 1 δημιουργούνται συχνά συζητήσεις σχετικά με τη νομιμότητα των μονοθεσίων, καθώς οι κατασκευαστές συνηθίζουν να εργάζονται στο όριο των τεχνικών κανονισμών. Οι διάφορες καινοτομίες δημιουργούν συχνά ερωτηματικά μεταξύ των ομάδων, οι οποίες θέλουν να υπερασπιστούν και τα συμφέροντά τους, έτσι «ενοχλούν» συχνά τη FIA για οτιδήποτε καινούριο διαπιστώσουν σε αντίπαλα μονοθέσια.
Δείτε το GP Μπαχρέιν για το Ελληνικό eSports Πρωτάθλημα F1.