Καθώς οι κανονισμοί της F1 από το 2026 θα ενισχύσουν την ηλεκτρική ισχύ στο τριπλάσιο, η Honda θα επιστρέψει με νέο συνεργάτη την Aston Martin.
Με στόχο την επίτευξη ανθρακικής ουδετερότητας ως το 2030, από το 2026, η Formula 1 θα εφαρμόσει νέους κανονισμούς με αναλογία μέγιστης ισχύος κινητήρα/ηλεκτροκινητήρα 50/50. Αυτό σημαίνει μια σημαντική αύξηση στην ανάπτυξη της ηλεκτρικής ισχύος σε σύγκριση με την τρέχουσα αναλογία, ενώ απαιτείται επίσης η χρήση ενός 100% βιώσιμου καυσίμου.
Συγκεκριμένα, οι κανονισμοί του 2026 απαιτούν μείωση της ισχύος του κινητήρα, ενώ παράλληλα τριπλασιάζεται η ισχύς του συστήματος ανάκτησης ενέργειας (ERS), το οποίο ανακτά κινητική ενέργεια σε συγκεκριμένες καταστάσεις, όπως το φρενάρισμα, και τη μετατρέπει σε ηλεκτρική ενέργεια. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα τη μέγιστη παραγωγή ισχύος που θα είναι περίπου ισοδύναμη μεταξύ θερμικού κινητήρα και ηλεκτροκινητήρα.
Οι εν λόγω αλλαγές στους κανονισμούς των μονάδων ισχύος της F1 συνάδουν με την κατεύθυνση που ακολουθεί η Honda προς την επίτευξη της ανθρακικής ουδετερότητας. Δουλεύοντας με αυτούς τους κανονισμούς, η Honda θα ωφεληθεί σημαντικά καθώς ανοίγονται νέες ευκαιρίες για ανάπτυξη μελλοντικών τεχνολογιών προς αυτή την κατεύθυνση. Έτσι, η Honda αποφάσισε να αποδεχτεί τη νέα πρόκληση συμμετοχής στους αγώνες της F1.
Ακούστε την εκπομπή/podcast, Slipstream, με την ανάλυση του Grand Prix Μονακό.
Ο Toshihiro Mibe, CEO της Honda, μίλησε για τη νέα συνεργασία με την Aston Martin.
«Ένας από τους βασικούς λόγους για την απόφασή μας να ανταποκριθούμε στη νέα πρόκληση στη F1 είναι ότι ο κορυφαίος θεσμός αγώνων στον κόσμο επιδιώκει να λειτουργεί εφεξής με έναν βιώσιμο τρόπο. Αυτό έρχεται σε πλήρη συμφωνία με την κατεύθυνση της Honda για ανθρακική ουδετερότητα και θα μας διευκολύνει περαιτέρω την ανάπτυξη των τεχνολογιών μας στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Η Honda είναι μια εταιρεία με ιστορία ανάπτυξης μέσα από προκλήσεις και νίκες σε αγώνες παγκόσμιας κλάσης. Με τους νέους κανονισμούς του 2026, το κλειδί για τη νίκη θα είναι ένας συμπαγής, ελαφρύς και ισχυρός ηλεκτροκινητήρας με μπαταρία υψηλής απόδοσης ικανή να διαχειρίζεται την υψηλή και ταχεία απόδοση ισχύος σε συνδυασμό με μία τεχνολογία διαχείρισης ενέργειας. Πιστεύουμε ότι από αυτή τη νέα πρόκληση θα αποκτήσουμε τεχνολογίες και τεχνογνωσία τις οποίες θα μπορέσουμε να εφαρμόσουμε άμεσα στα μελλοντικά μας ηλεκτρικά οχήματα μαζικής παραγωγής, όπως ένα ηλεκτρικό σπορ μοντέλο-ναυαρχίδα, καθώς και σε τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης σε διάφορους τομείς, συμπεριλαμβανομένου του eVTOL που βρίσκεται επί του παρόντος σε στάδιο έρευνας και ανάπτυξης. Η Honda και ο νέος μας συνεργάτης, η Aston Martin F1 Team, μοιράζονται την ίδια ειλικρίνεια και αποφασιστικότητα για τη νίκη, οπότε ξεκινώντας από το 2026, θα συνεργαστούμε και θα αγωνιστούμε για τον τίτλο του Πρωταθλήματος ως Aston Martin Aramco Honda. Η Honda τρέφει απεριόριστο σεβασμό για τη FIA, η οποία πήρε την τολμηρή απόφαση να εισάγει αυτούς τους νέους και απαιτητικούς κανονισμούς προκειμένου να διασφαλίσει τη βιωσιμότητα τόσο των αγωνιστικών δραστηριοτήτων όσο και του παγκόσμιου περιβάλλοντος, και το Formula One Group*3, το οποίο ενισχύει την αξία του εμπορικού σήματος της F1 και διασφαλίζει την εξέλιξη της F1 ως η κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού σε όλο τον κόσμο».
-
Κάντε μας like στο facebook
-
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
- Ακούστε τις εκπομπές μας στο Spotify
- Μπείτε στον server μας στο Discord
O πρόεδρος της Honda Racing Corporation, Koji Watanabe, πρόσθεσε.
«Εν μέσω σημαντικών αλλαγών στην εταιρεία μας και το περιβάλλον του μηχανοκίνητου αθλητισμού που οδηγούν στη μετάβαση σε μία ανθρακικά ουδέτερη κοινωνία, η επαναφορά της HRC θα αποτελέσει τη βέλτιστη πλατφόρμα για την υποστήριξη και την περαιτέρω εξέλιξη των δραστηριοτήτων του μηχανοκίνητου αθλητισμού, ως πλεονέκτημα για τη Honda. Θα δημιουργήσουμε βιώσιμες επιχειρησιακές δομές για τις αγωνιστικές μας δραστηριότητες και θα συνεχίσουμε να προσφέρουμε περισσότερο όραμα και ενθουσιασμό στους φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού σε όλο τον κόσμο».
Η ιστορία της συμμετοχής της Honda στην F1
1964 – 1968 Συμμετείχε ως ομάδα υπεύθυνη τόσο για τον κινητήρα όσο και για το πλαίσιο, σημειώνοντας την πρώτη νίκη της Honda στο Grand Prix του Μεξικού το 1965
1983 – 1992 Συμμετείχε ως προμηθευτής κινητήρων
1986 Κέρδισε τον τίτλο του Πρωταθλήματος των Κατασκευαστών ως Williams Honda
1987 Κέρδισε και τους δύο τίτλους του Πρωταθλήματος Οδηγών & Κατασκευαστών
1988-1991 Κέρδισε και τους δύο τίτλους του Πρωταθλήματος Οδηγών & Κατασκευαστών για τέσσερις συνεχείς χρονιές ως McLaren Honda
2000 – 2005 Συμμετείχε ως προμηθευτής κινητήρων στη ΒΑR Honda εξελίσσοντας επίσης από κοινού το πλαίσιο του μονοθεσίου της
2006 – 2008 Συμμετείχε ως ομάδα υπεύθυνη για τον κινητήρα και το πλαίσιο
2015 – 2017 Συμμετείχε ως προμηθευτής κινητήρων. Ήταν προμηθευτής της ομάδας της McLaren
2018- Ξεκίνησε να προμηθεύει με μονάδες ισχύος την Toro Rosso (σήμερα, Scuderia Alpha Tauri)
2019- Ξεκίνησε να προμηθεύει με μονάδες ισχύος την Red Bull Racing
2021 Ο Max Verstappen κέρδισε τον τίτλο του Πρωταθλήματος Οδηγών για την Red Bull Racing Honda
Η Honda ολοκλήρωσε τη συμμετοχή της στη F1
2022 – Η HRC ξεκίνησε να παρέχει τεχνική υποστήριξη στην Red Bull Powertrains
Η Red Bull Racing και ο Max Verstappen κέρδισαν και τους δύο τίτλους, Οδηγών και Κατασκευαστών.
Δείτε το GP Άμπου Ντάμπι για το ελληνικό πρωτάθλημα eSports, Formula G.