spot_img

Γιατί ο Hamilon δεν πήρε ποινή στο GP Γερμανίας

Ο Lewis Hamilton πήρε μια τρομερή και αναπάντεχη νίκη εκκινώντας από την 14η θέση, σε ένα σενάριο που βγήκε κυριολεκτικά από το Hollywood.

O Βρετανός ξεκίνησε από το δεύτερο μισό του grid έπειτα από αστοχία στα υδραυλικά στο τέλος του Q1 και αυτόματα μετατράπηκε ο αγώνας του σε διαδικασία να σώσει όσους περισσότερους βαθμούς μπορούσε. Κάνοντας εξαιρετική διαχείριση ελαστικών και έχοντας ανταγωνιστικό ρυθμό κρατήθηκε κοντά στις δύο Ferrari πριν μπει για αλλαγή ελαστικών.

Η βροχή ήρθε δύο γύρους μετά το pit-stop του, με τον ίδιο να κερδίζει 2+ δευτερόλεπτα σε σχέση με τους Vettel, Bottas και Raikkonen. Την στιγμή που είχε φτάσει πίσω από τους δύο Φινλανδούς, ο Vettel έκανε το μεγάλο λάθος και βρέθηκε στις μπαριέρες και εκτός αγώνα. Αυτό πυροδότησε το safety car με τον Bottas να μπαίνει στα pit, αλλά ο Hamilton που έχοντας περάσει τον κώνο της εισόδου, έπειτα από ασυνεννοησία με τον αρχιμηχανικό του, επέστρεψε στην πίστα, πατώντας στο γρασίδι και ρισκάροντας να τραυματίσει το μονοθέσιό του.

Αυτό δεν του απέτρεψε όμως να γράψει τον ένα ταχύτερο γύρο μετά τον άλλο, έπειτα από τη μάχη με τον teammate του και να πάρει μια ανέλπιστη νίκη, που θύμισε εκείνη του 2000 με τον τότε θριαμβευτή να είναι ο Rubens Barichello.

Μετά τον αγώνα, η FiA μέσω του Charlie Whiting ξεκίνησαν έρευνα κατά πόσο νόμιμο ήταν αυτό που έκανε ο Hamilton κατά τη διάρκεια του SC. Ταυτόχρονα στα social media κυκλοφόρησε ένα έγγραφο με ποινή 5 δευτερολέπτων που είχε δεχθεί ο Raikkonen στο GP Ευρώπης το 2016 για το ίδιο ακριβώς παράπτωμα.

Έπειτα από αρκετή ώρα συζητήσεων στα γραφεία των αγωνοδικών, αποφασίστηκε εν τέλει να δοθεί επίπληξη στον Βρετανό, κάτι που τον έκανε να κρατήσει την 66η του νίκη και 44η με την Mercedes.

Οι αγωνοδίκες σε ανακοίνωσή τους, εξήγησαν τους λόγους της επίπληξης.

  • Ο οδηγός και η ομάδα παραδέχθηκαν πως υπήρξε μεταξύ τους ασυνεννοησία για το αν ο οδηγός θα μείνει στη πίστα ή θα μπει στα pit, πράγμα που οδήγησε στο παράπτωμα.
  • Το παράπτωμα έλαβε χώρα κατά τη διάρκεια του Safety Car και όχι σε καθαρό αέρα.
  • Σε καμία περίπτωση δεν υπήρξε ο οποιοσδήποτε κίνδυνος σε άλλον οδηγό και η αλλαγή κατεύθυνσης του οδηγού έγινε με ασφαλή τρόπο

Αξίζει να σημειώσουμε δύο πράγματα. Αρχικά πως στην περίπτωση της ποινής του Raikkonen, υπήρχε συγκεκριμένη οδηγία προς τους τότε αγωνοδίκες πως αν γίνει η συγκεκριμένη ενέργεια, πρέπει να ασκηθεί έρευνα και ποινή. Ο λόγος ήταν η χάραξη της πίστας, με τον αγώνα του GP Ευρώπης να είναι στο Αζερμπαϊτζάν, όπου η είσοδος είναι με 300+ χιλιόμετρα και η αλλαγή κατεύθυνσης προς μονοθέσια όπου έρχονται με τέτοια ταχύτητα είναι άκρως επικίνδυνη. Στην περίπτωση του GP Γερμανίας δεν υπήρχε καμία συγκεκριμένη οδηγία για το ίδιο περιστατικό, οπότε η ποινή ήταν αναμενόμενο να είναι πιο μικρή.

Δεύτερον, οι αγωνοδίκες ανέκαθεν κρατούσαν μια λογική στο να μην επηρεάζουν ποινές το αποτέλεσμα του αγώνα μετά την καρό σημαία, κάτι το οποίο έχουμε δει σε ανάλογες περιπτώσεις στο παρελθόν.

Είναι απόλυτα λογικό να υπάρχει αναστάτωση και έντονες συζητήσεις μετά τον αγώνα, όμως τα δύο περιστατικά είναι διαφορετικά ανάμεσα σε Raikkonen και Hamilton και σύμφωνα με τα όσα στοιχεία βγήκαν στη φόρα, η απόφαση για τον Βρετανό ήταν σωστή.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles