spot_img

GP Αυστραλίας FP1: Με το δεξί στο 2018 ο Hamilton και 1-2 η Mercedes

O Lewis Hamilton ήταν ο οδηγός που βρέθηκε στη κορυφή των χρόνων στη πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών για τον πρώτο αγώνα της χρονιάς.

O Βρετανός ξεκίνησε τη νέα χρονιά όπως ολοκλήρωσε και το 2017, ολοκληρώνοντας στην 1η θέση της κατάταξης μετά τα 90 επίσημα πρώτα λεπτά του 2018. Ο χρόνος του σταμάτησε στο 1:24.026 και έδειξε από νωρίς τις ορέξεις του για ένα GP στο οποίο έχει κυριαρχήσει στην υβριδική εποχή, κυρίως στις κατατακτήριες δοκιμές. Ο Valtteri Bottas βρέθηκε στη 2η θέση κάνοντας το 1-2 για την Mercedes, όμως ήταν 0.551s πιο αργός από τον teammate του. Και οι δύο οδηγοί έγραψαν τη ταχύτερη προσπάθεια με την ultra-soft γόμα. Στην 3η θέση ολοκλήρωσε η Red Bull του Max Verstappen, ο οποίος με την super-soft γόμα ήταν 0.7s πίσω από τον Hamilton.

Οι δύο Ferrari ακολούθησαν στις θέσεις 4 και 5, με τους Kimi Raikkonen και Sebastian Vettel να χρησιμοποιούν την super-soft γόμα για τα ταχύτερα περάσματά τους. Διαφορετική στρατηγική από την Scuderia στο FP1. Ο Daniel Ricciardo έμεινε στην 6η θέση, 1s πιο αργός από τον Hamilton.

O Romain Grosjean ήταν ο best of the res στην 7η θέση αλλά 1.7s πιο αργός, με τον Fernando Alonso να είναι στην 8η θέση, μπροστά από τους Carlos Sainz και Stoffel Vandoorne που έκλεισαν τη πρώτη 10άδα.

Δεν είχαμε κάποιο ιδιαίτερο συμβάν στο FP1, με την McLaren όμως να χάνει πολύτιμο χρόνο στα pit, με πρόβλημα στην εξάτμιση του Alonso.

Από το FP1, δεν μπορούμε να βγάλουμε ιδιαίτερα συμπεράσματα, μιας και οι ομάδες δεν έχουν ξεκινήσει να πιέζουν στο όριο ακόμα.

Το FP1

Με την έναρξη του FP1, o Sebastian Vettel ήταν ο πρώτος οδηγός που πάτησε πίστα σε επίσημη περίοδο ελεύθερων δοκιμών για το 2018. Τον ακολούθησαν όλα τα μονοθέσια, με τις ομαδες να βιάζονται να βγάλουν από νωρίς τους οδηγούς για τα installation laps.

O καιρός ήταν ιδανικός στην πρώτη περίοδο δοκιμών, με τον ήλιο να είναι πρωταγωνιστής. Στην πίστα επικράτησε ησυχία μετά από λίγα λεπτά, μιας και η κάθε ομάδα περιμένη από την άλλη ώστε να βγει να “καθαρίσει” τη πίστα.

Περίπου 25 λεπτά μετά την έναρξη της διαδικασίας, ο Sergei Sirotkin έγραψε χρονομετρημένη προσπάθεια με τον teammate του να τον ακολουθεί. Ταχύτερος όμως ήταν ο Daniel Ricciardo με χρόνο 1:27.608. Στη πίστα επίσης για τους πρώτους γρήγορους γύρους ήταν επίσης οι Sebastian Vettel και Valtteri Bottas. Στη συνέχεια ακολούθησαν και οι υπόλοιποι οδηγοί, με το κάθε πέρασμα να δίνει και ταχύτερο γύρο. Στα πρώτα λεπτά είδαμε ποικιλία στις γόμες ελαστικών, με τη κάθε ομάδα να έχει το δικό της πρόγραμμα.

Με τη συμπλήρωση 30 λεπτών στο FP1, η Red Bull είχε το 1-2, με τον Max Verstappen να έχει χρόνο στο 1:24.959 και ο Ricciardo να είναι λίγο πίσω του. Όμως όπως μπαίναμε στη τελευταία ώρα, ο Hamilton έγραψε το 1:24.914 για να ανέβει στη 1η θέση, ενώ έναν γύρο αργότερα βελτίωσε κι άλλο στο 1:24.531.

Μόνο οι δύο McLaren δεν είχαν γράψει χρονομετρημένη προσπάθεια μέχρι εκείνο το σημείο, όντας τα μονοθέσια στις δύο τελευταίες θέσεις. Η αξιοπιστία όπως ήταν λογικό θα χτυπούσε τον Alonso, με το νέο πρόβλημα που είχε η ομάδα να είναι στην εξάτμιση του Ισπανού.

Η δράση ελαττώθηκε στα επόμενα λεπτά, με τις ομάδες να κοιτούν τα δεδομένα από τη πίστα, να κάνουν αλλαγές στο set-up ώστε να προετοιμαστούν κατάλληλα για τη συνέχεια.

Ο Hamilton κατέβασε κι άλλο τον ταχύτερο γύρο του FP1 στο 1:24.147 και πλέον στη 2η θέση είχε ανέβει ο teammate του, όμως ήταν 0.4s πιο αργός. Οι δύο Red Bull ήταν στο 3-4, με τις Ferrari να ακολουθούν στο 5-6, έχοντας όμως χρησιμοποιήσει πιο αργή γόμα ελαστικών.

Ο Alonso έγραψε επιτέλους τον πρώτο χρονομετρημένο γύρο της χρονιάς για τον ίδιο με την super-soft και ανέβηκε στην 14η θέση. O Grosjean ήταν εντυπωσιακός, ανεβαίνοντας στην 7η θέση με την ultra-soft γόμα, ενώ ο Hamilton έριξε λίγο ακόμα τον χρόνο του στο 1:24.026.

Οι δύο Ferrari έβαλαν την super-soft γόμα για το τελευταίο μέρος του FP1, με τον Raikkonen να βελτιώνει στην 4η θέση, 0.8s πίσω από τον Hamilton, ενώ ο Vettel ήταν 0.1s πιο αργός του Φινλανδού. Ο Alonso από την άλλη, βελτίωνε συνεχώς τον χρόνο του, ανεβαίνοντας μέχρι και την 8η θέση στη κατάταξη.

Στα τελευταία λεπτά, οι οδηγοί βγήκαν με αρκετά καύσιμα στη πίστα, ώστε να κάνουν περάσματα και με βαρύ φορτίο. Η καρό σημαία έπεσε, με την μεγαλύτερη αλλαγή να τη κάνει ο Stoffel Vandoorne που ανέβηκε στα τελευταία λεπτά στην 10η θέση.

Η καρό σημαία έπεσε με τον Hamilton να ολοκληρώνει στην κορυφή και την Mercedes να κάνει το 1-2. Μετά τη λήξη του FP1, όλοι οι οδηγοί βρέθηκαν στο σημείο εκκίνησης, ώστε να κάνουν δοκιμαστικές εκκινήσεις και να δοκιμάσουν το νέο σύστημα της FiA για καλύτερη ορατότητα.

Αποτελέσματα FP1

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles