Ο Max Verstappen ήταν ο μεγάλος νικητής του GP Εμίλια-Ρομάνια σε έναν χαοτικό αγώνα που είχε από προσπεράσματα μέχρι και ατυχήματα.
Ο Ολλανδός έκανε την τέλεια εκκίνηση σε βρεγμένο οδόστρωμα και πήρε τη πρωτοπορία από τον πρώτο μέχρι και τον τελευταίο γύρο. Κάνοντας εξαιρετική δουλειά με τόσο σε βρεγμένο αλλά και σε στεγνό πήρε την 11η νίκη της καριέρας του και είναι μόλις έναν βαθμό από τη κορυφή του Πρωταθλήματος. Στην 2η θέση του αγώνα ολοκλήρωσε ο Lewis Hamilton. O Πρωταθλητής είχε έναν περιπετειώδη αγώνα, πέφτοντας στην 9η θέση της κατάταξης. Όμως μια σειρά από φοβερά προσπεράσματα τον έφεραν στην 2η θέση και κάνοντας τον ταχύτερο γύρο διατηρεί τη πρωτοπορία στο Πρωτάθλημα. Το βάθρο των νικητών έκλεισε ο Lando Norris. O Βρετανός έκανε έναν εξαιρετικό αγώνα, χάνοντας θέσεις στην εκκίνηση. Όμως κάνοντας μια τρομερή ανάκαμψη κατάφερε με τη soft γόμα να κρατηθεί και να πανηγυρίσει το δεύτερο βάθρο της καριέρας του.
Διαβάστε επίσης: GP Πορτογαλίας: Απόλυτη κυριαρχία Quartararo
Οι δύο Ferrari ακολούθησαν στις θέσεις 4 και 5, σε μια πολύ δυναμική εμφάνιση. Ο Charles Leclerc έκανε έναν πολύ δυνατό αγώνα, ενώ παρά τα λάθη του, ο Carlos Sainz έκλεισε την πρώτη 5άδα σε μια δυναμική εμφάνιση. Ο Daniel Ricciardo δυσκολεύτηκε πολύ με την soft γόμα, αλλά κράτησε πίσω του τον Lance Stroll που πήρε ένα πολύ δυνατό αποτέλεσμα για την Aston Martin. O Pierre Gasly πλήρωσε την κακή επιλογή ελαστικών βροχής, όμως κατάφερε να πάρει βαθμούς. Ο Kimi Raikkonen ήταν στην 9η θέση σε μια εξαιρετική εμφάνιση, ενώ ο Esteban Ocon έκλεισε τη βαθμολογούμενη 10άδα.
Εκτός αυτής τερμάτισε ο Fernando Alonso, o οποίος δεν ήταν καθόλου καλός, όμως κράτησε πίσω του τον Sergio Perez που έκανε πολλά λάθη. Ο αγώνας όμως σημαδεύτηκε από την κόκκινη σημαία που προκάλεσε το τεράστιο ατύχημα στο μέσον του αγώνα. Ο George Russell πάτησε εκτός πίστας, έπεσε πάνω στον Valtteri Bottas και αμφότεροι οδηγοί διέλυσαν τα μονοθέσια τους στον τοίχο.
Το GP Εμίλια-Ρομάνια
Λίγα λεπτά πριν την εκκίνηση του GP Εμίλια-Ρομάνια, οι ουρανοί άνοιξαν και η βροχή έκανε την εμφάνιση της, γεμίζοντας νερό τη πίστα. Ο Sebastian Vettel αντιμετώπισε πρόβλημα και θα ξεκινούσε από το pit-lane. O Leclerc στον γύρο σχηματισμού είχε έξοδο στην Aqua Minerale αλλά δεν κόλλησε στην αμμοπαγίδα.
Στην εκκίνηση, ο Verstappen είχε εξαιρετικό πέταγμα και βρέθηκε αμέσως δίπλα στον Hamilton. Στην Τ2, ο Verstappen είχε την εσωτερική και έβγαλε εκτός πίστας τον Hamilton, o οποίος έπεσε στην 2η θέση. Πίσω είχαμε πολλές αλλαγές, με τον Ricciardo να κερδίζει θέσεις και τον Norris να χάνει. Στην έξοδο της Aqua Mineralle, o Latifi επέστρεφε στη πίστα, έκλεισε τον Mazepin και είχαν επαφή, με τον Καναδό να φεύγει στον τοίχο. Η Williams διαλύθηκε και το Safety Car έκανε την εμφάνιση του. Εκείνη τη στιγμή, ο Leclerc προσπέρασε τον Perez για την 3η θέση. Ο Sainz είχ εκερδίσει, ενώ και ο Bottas είχε χάσει.
Δείτε το GP Βελγίου για το Ελληνικό Πρωτάθλημα F1.
Πίσω από το SC, o Schumacher έχασε τον έλεγχο στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού και έσπασε την αεροτομή του. Το SC έμεινε παραπάνω στη πίστα χάνοντας αρκετούς γύρους. Η κατάταξη είχε ως εξής: Verstappen, Hamilton, Leclerc, Perez, Ricciardo, Gasly, Stroll, Sainz, Norris και Bottas.
To SC αποχώρησε στο τέλος του 6ου γύρου του GP Εμίλια-Ρομάνια. O Hamilton επιτέθηκε στον Verstappen αλλά δεν κατάφερε να τον περάσει και αμέσως δέχθηκε πίεση από τον Leclerc. Πίσω, ο Gasly είχε την wet γόμα ελαστικών και δεχόταν έντονη πίεση. Οι Norris, Sainz και Stroll τον προσπέρασαν ενώ και ο Bottas τα κατάφερε στον 12ο γύρο. Εκείνη τη στιγμή, ο Perez δέχθηκε ποινή stop/go 10s. Πίσω από το SC βγήκε εκτός πίστας, έχασε δύο θέσεις και τις ανέκτησε αμέσως.
Μπροστά, ο Verstappen είχε μια διαφορά 4s από τον Hamilton, ενώ ο Leclerc ήταν 10s πίσω. Ο Perez ήταν άλλα 10s πίσω, με τις δύο McLaren άλλα τόσα πιο πίσω. Από το pitwall της ομάδας, έδωσαν εντολή να περάσει μπροστά ο Norris, με τις διαφορές να έχουν ανοίξει για τα καλά. Στον 19ο γύρο, ο Verstappen έδωσε γύρο στον Alonso, o οποίος ήταν στην 16η θέση.
Στον 22ο γύρο του GP Εμίλια Ρομάνια, ο Vettel μπήκε για αλλαγή ελαστικών στην medium γόμα και ήταν ο πρώτος που πέρασε σε slick. H πίστα ήταν σε τέτοια κατάσταση όπου η αλλαγή ήταν κοντά Όμως όλοι οι οδηγοί είχαν προβλήματα με την φθορά των intermediate προς το παρόν.
Σε εκείνο το σημείο, ο Hamilton άρχισε να μειώνει τη διαφορά από τον Verstappen. Από τα 5s έπεσε στα 2s, ενώ ο Sainz προσπέρασε τον Ricciardo για την 6η θέση. Ο Tsunoda μπήκε για αλλαγή ελαστικών σε στεγνή γόμα.
Ο Verstappen μπήκε στο τέλος του 27ου γύρου για medium ελαστικά, με την Red Bull να κάνει τη πρώτη κίνηση. Ο Hamilton ακολούθησε στον επόμενο γύρο, με την Mercedes να κάνει ένα πολύ αργό pit-stop. Ως αποτέλεσμα έπεσε αμέσως πίσω του 5s.
Ο Verstappen είχε μπροστά μπόλικη κίνηση, δίνοντας γύρο μέχρι και στον 8ο Bottas. O Φινλανδός του έδωσε DRS και έχασε θέση από τον Stroll. Στον 33ο γύρο όμως, ο Russell δεν έκανε στην άκρη, με τον Hamilton να μπαίνει στην εσωτερική του. Πατώντας στο βρεγμένο, ο Βρετανός βγήκε εκτός πίστας και έσπασε την αεροτομή του στον τοίχο. Βάζοντας όπισθεν, κατάφερε να επιστρέψει στην πίστα για να κατευθυνθεί στα pit.
Κόκκινη Σημαία
Όμως στον επόμενο γύρο όμως είχαμε το μεγάλο ατύχημα. Ο Russell στη προσπάθεια του να περάσει τον Bottas από την εξωτερική πάτησε εκτός πίστας στην Τ1. Ως αποτέλεσμα, έχασε αμέσως τον έλεγχο, έπεσε πάνω στην Mercedes και διαλύθηκαν αμφότεροι στον τοίχο. Τα συντρίμμια ήταν τέτοια όπου οι αγωνοδίκες έβγαλαν την κόκκινη σημαία και ο αγώνας διεκόπη.
Σε εκείνο το σημείο η πρώτη 10άδα είχε ως εξής: Verstappen, Leclerc, Norris, Perez, Sainz, Ricciardo, Stroll, Raikkonen, Hamilton και Tsunoda. Από τον Stroll και μετά, όλοι πήραν τον γύρο τους πίσω και ετοιμαζόμασταν για δεύτερη εκκίνηση στην Ίμολα.
Οι αγωνοδίκες, σε αντίθεση με πέρυσι, αποφάσισαν πως δεν θα υπάρξει εκκίνηση από στάση, με τον Verstappen να κάνει λάθος δίχως να το πληρώνει. Ο Hamilton έχασε θέση από τον Tsunoda, o οποίος όμως έχασε τον έλεγχο στην Τ2 και έφυγε εκτός πίστας. Μπροστά όμως ο Leclerc δεν υπολόγισε σωστά την επιτάχυνση του Max, με τον Norris να τον προσπερνά. Ο Βρετανός ήταν με την soft γόμα, αλλά δεν μπορούσε να φτάσει την Red Bull.
O Hamilton κέρδισε άλλες τρεις θέσεις όταν ο Perez έκανε λάθος στο σικέιν Villeneuve αρχικά και έπεσε πολύ πίσω. Εν συνεχεία, πέρασε τον Stroll από την εσωτερική και τον Ricciardo από την εξωτερική στα φρένα για την Τ2 στον 42ο γύρο. Η διαφορά του από τον Norris ήταν στα 6s και μπορούσε να ανέβει μέχρι και 2ος. Ο Giovinazzi από την 10η θέση είχε πρόβλημα για τα φρένα και αυτό έφερε τον Ocon 10ο, με τον Γάλλο να προσπερνά τον Alonso.
O ρυθμός των McLaren ήταν πολύ κακός με την soft γόμα και είχαμε ακόμα 17 γύρους για το τέλος. Οι δύο Ferrari και ο Hamilton είχαν φτάσει πίσω από τον Norris. Την ίδια ώρα ο Ricciardo είχε πέσει 8s πίσω από τον Hamilton.
O Βρετανός έφτασε τον Sainz και κατάφερε να τον περάσει στον 5ο γύρο, ανεβαίνοντας στην 4η θέση, με τους Leclerc και Norris να απομένουν. Με 13 γύρους να απομένουν, είχαμε τριπλή μονομαχία για δύο θέσεις βάθρου.
Στον 55ο γύρο, ο Hamilton είχε DRS στον Leclerc, με τον Leclerc να μην έχει. Με σχετική άνεση, πέρασε στην 3η θέση και είχε μπροστά του μόνο τον Norris. O Πρωταθλητής είχε φτάσει αλλά σε δύο προσπάθειες δεν κατάφερε να βρεθεί δίπλα του.
Στον 60ο γύρο όμως είχε τη διαφορά στα 0.6s, επιτέθηκε και πέρασε από την εξωτερική στην Τ2. Τώρα είχαμε μάχη για το ποιος θα κάνει τον ταχύτερο γύρο, διότι ο επιπλέον βαθμός έδινε τη πρωτοπορία στο Πρωτάθλημα.
Ο Verstappen μπήκε στον τελευταίο γύρο με μια άνετη διαφορά, πέρασε τη γραμμή τερματισμού στη κορυφή και πήρε τη πρώτη του νίκη στο 2021. O Hamilton πήρε τον ταχύτερο γύρο και παραμένει στη κορυφή της βαθμολογίας με τον Norris να παίρνει το βάθρο με την McLaren σε έναν τρελό αγώνα στο GP Εμίλια-Ρομάνια.