Ο Max Verstappen ήταν ο μεγάλος πρωταγωνιστής του GP Γαλλίας, κερδίζοντας τον 7ο αγώνα του στο 2022 και πλέον η διαφορά του στο πρωτάθλημα εκτοξεύθηκε κατακόρυφα.
Το GP Γαλλίας πρόσφερε μία απολαυστική μάχη για τη νίκη στους πρώτους 16 γύρους, με τον Charles Leclerc με Ferrari να αντιστέκεται στη Red Bull Racing του Max Verstappen. Ωστόσο, ο αγώνας πήρε μία εντελώς διαφορετική τροπή στο 18ο γύρο. Ο Μονεγάσκος έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του και κατέγραψε μία ακόμα εγκατάλειψη από την πρώτη θέση, την τρίτη του για το 2022. Ο Verstappen την εκμεταλλεύτηκε και αυτή στο έπακρο, σημειώνοντας την 7η νίκη του σε 12 φετινούς αγώνες. Ο Ολλανδός απολαμβάνει, πλέον, ένα προβάδισμα της τάξης των 63 πόντων από το Leclerc στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος οδηγών.
Ο Max Verstappen, συνεπώς, με Red Bull Racing πήρε τη νίκη στο Circuit Paul Ricard, με το Lewis Hamilton με Mercedes να τερματίζει στη 2η θέση. Μετά από μία φοβερή μάχη, ο George Russell με Mercedes συμπλήρωσε το podium στην 3η θέση, μπροστά από το Sergio Perez στην 4η θέση. Την πρώτη πεντάδα ολοκλήρωσε ο Carlos Sainz με Ferrari.
Ο Fernando Alonso με Alpine ήταν στην 6η και ο Lando Norris με McLaren στην 7η θέση. Ακολούθησαν και πάλι μία Alpine και μία McLaren στις θέσεις 8 και 9, οι Esteban Ocon και Daniel Ricciardo. Τέλος, ο Lance Stroll με Aston Martin πήρε τον τελευταίο βαθμό στη 10η θέση, τερματίζοντας οριακά μπροστά από τον teammate του, Sebastian Vettel.
Εκτός δεκάδας ήταν και ο Pierre Gasly με Alpha Tauri στη 12η θέση. Ο Alex Albon με Williams κατέλαβε τη 13η θέση, με τους Valtteri Bottas με Alfa Romeo και Mick Schumacher με Haas να συμπληρώνουν την κατάταξη των οδηγών που τερμάτισαν.
Οι οδηγοί που δεν ολοκλήρωσαν το GP Γαλλίας ήταν οι Zhou Guanyu (Alfa Romeo), Nicholas Latifi (Williams), Kevin Magnussen (Haas), Yuki Tsunoda (Alpha Tauri) και Charles Leclerc με Ferrari.
Ακούστε την εκπομπή Slipstream με την ανάλυση του GP Αυστρίας.
Αγώνας
Οι καιρικές συνθήκες ήταν αίθριες και παρόμοιες με όλες τις υπόλοιπες περιόδους του τριημέρου ενόψει του GP Γαλλίας, με τις θερμοκρασίες αέρα και οδοστρώματος στους 30 και 51 βαθμούς κελσίου αντίστοιχα.
Αναφορικά με τις επιλογές ελαστικών, οι Bottas, Gasly και Sainz εκκινούσαν με hard γόμα, ενώ όλο το υπόλοιπο grid χρησιμοποιούσε medium ελαστικά.
Εκκίνηση χωρίς ιδιαίτερα απρόοπτα
Στην εκκίνηση όλα κύλησαν ομαλά, με το Leclerc να διατηρεί την πρώτη θέση από το Verstappen, ο Hamilton πέρασε το Hamilton για την 3η θέση, ενώ και ο Alonso «πετάχτηκε» στην 5η θέση. Ο Russell πέρασε το Norris για την 6η θέση, ενώ οι Ricciardo, Ocon και Stroll συμπλήρωναν την πρώτη δεκάδα. Ο Tsunoda είχε μία επαφή με τον Ocon στο chicane των στροφών 8 και 9 κι έπεσε στην τελευταία θέση της κατάταξης.
Άμεση πίεση του Verstappen
Ο Verstappen δεν άφηνε το Leclerc να ξεφύγει, με τη διαφορά να παραμένει λίγο κάτω από το δευτερόλεπτο. Παράλληλα, ο Russell είχε περάσει τον Alonso για την 5η θέση. Μάχη είχε και η 3η θέση, με το Hamilton να δέχεται πίεση από τον Perez. Οι πρώτοι 8 γύροι κύλησαν με αγωνία στην κορυφή, χωρίς να επιχειρηθεί προσπέρασμα. Στον 7ο γύρο, ο Ocon πέρασε το Ricciardo για την 8η θέση. Στις πιο πίσω θέσεις, ο Sainz πέρασε και το Magnussen, ανεβαίνοντας στη 12η θέση, με το Δανό στο τέλος του γύρου 8 να μπαίνει στα pit για hard ελαστικά.
Συνεχής μάχη για την κορυφή
Ο Leclerc κρατούσε την πρώτη θέση, όμως ο Verstappen δεν ξέφευγε πάνω από το δευτερόλεπτο πίσω του. Ο Hamilton είχε εφάμιλλο ρυθμό με τους δύο πρωτοπόρους, με τον Perez να πέφτει στα 2,6s πίσω του στον 11ο γύρο και το Russell να πλησιάζει στα 1,3s. Ο Sainz πέρασε τις Aston Martin των Vettel και Stroll, ανεβαίνοντας στη 10η θέση στο 13ο γύρο.
Η πρώτη «ανάσα» για Leclerc, pitstop για Verstappen
Στην έναρξη του 15ου γύρου, ο Leclerc είχε ανοίξει τη διαφορά του από το Verstappen στα 1,7s και οι υπόλοιπες διαφορές στους πρώτους 8 οδηγούς είχαν σταθεροποιηθεί. Η Red Bull Racing επιχείρησε το πρώτο pitstop στον Ολλανδό στο τέλος του γύρου 16, με το Verstappen να πέφτει στην 7η θέση πίσω από το Norris. Παράλληλα, ο Sainz πέρασε και το Ricciardo για την 9η θέση. Ο Verstappen κατάφερε να απαλλαχθεί γρήγορα από το εμπόδιο του Norris για την 6η θέση.
Άλλη μία εγκατάλειψη για Leclerc
Ο Leclerc στο 18ο γύρο εγκατέλειψε έχοντας έξοδο στη στροφή 11, χάνοντας για ακόμα ένα αγώνα πολύτιμους πόντους. Η εγκατάλειψη του Μονεγάσκου έφερε το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα. Η πλειοψηφία του grid έκανε pitstop, με το Verstappen να επανέρχεται στην πρώτη θέση και τους Hamilton, Perez, Russell, Alonso, Norris, Ricciardo να αλλάζουν σε hard ελαστικά. Ο Sainz άλλαξε, επίσης, σε medium, ενώ στη δεκάδα βρίσκονταν και οι Ocon, Stroll, οι οποίοι έβαλαν και αυτοί hard ελαστικά. Μία ακόμα εγκατάλειψη ήταν αυτή του Tsunoda. Το αυτοκίνητο ασφαλείας έφυγε στο τέλος του γύρου 20.
Άμεση επίθεση από Sainz
Ο Sainz ήταν η μόνη Ferrari, πλέον, στον αγώνα, με τον Ισπανό να έχει πλεονέκτημα με τα medium ελαστικά και να περνά σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα τους Ricciardo, Norris και Alonso για να ανέβει στην 5η θέση. Στις πίσω θέσεις, οι Zhou και Schumacher είχαν επαφή, με τον Κινέζο να μπαίνει στα pit για να αλλάξει εμπρός πτέρυγα.
Ελέγχει τον αγώνα ο Verstappen
Ο Verstappen στην κορυφή διατηρούσε μία διαφορά ασφαλείας από το Hamilton στα 3s, με τον Perez να είναι κοντά του χωρίς να τον απειλεί, όπως και ο Russell στην 4η θέση. Ο Sainz πλησίαζε τη Mercedes του νεαρού Βρετανού. Ο Ισπανός, μετά από αρκετούς γύρους πίεσης, πραγματοποίησε ένα όμορφο προσπέρασμα στη στροφή 10 στο Russell και σκαρφάλωσε στην 4η θέση. Η διαφορά του Verstappen με το Hamilton στην κορυφή είχε ανέβει στα 5,5s μετά από ένα μικρό λάθος του Βρετανού στη στροφή 2.
Αρκετοί «ήσυχοι» γύροι, επαφή Magnussen-Latifi
Για αρκετούς γύρους δεν υπήρχε κάτι το αξιοσημείωτο, παρόλο που υπήρχαν μάχες στην πίστα. Μία από αυτές, εκτός βαθμών, και πιο συγκεκριμένα αυτή του Magnussen με το Latifi κατέληξε σε επαφή. Ο οδηγός της Haas οδηγήθηκε σε εγκατάλειψη, με το Latifi να συνεχίζει στη 16η θέση.
Απίστευτο προσπέρασμα Sainz για 3η θέση
Ο Sainz πραγματοποίησε στον 42ο γύρο ένα φανταστικό προσπέρασμα στα φρένα της τελευταίας στροφής για να ανέβει στην 3η θέση, αυτό συνέβη για πολύ λίγο όμως. Στο τέλος του επόμενου γύρου, ο Sainz έκανε το δεύτερο pitstop για νέο σετ medium ελαστικών. Ο Ισπανός εξέτισε και την ποινή 5 δευτερολέπτων για να πέσει στην 9η θέση, έχοντας 10 ακόμα γύρους για να ανακάμψει.
Μεγάλη μάχη και για το podium
Ο Perez με το Russell έδιναν σκληρή μάχη για την 3η θέση, με το Βρετανό να παραπονιέται πως ο Perez δεν του έδωσε αρκετό χώρο στο γύρο 43 που επιχείρησε να τον προσπεράσει. Παράλληλα, ο Sainz πέρασε άμεσα τους Ocon, Ricciardo και Norris για να ανέβει στην 7η θέση. Ο οδηγός της Alpine πέρασε και αυτός τη McLaren του Ricciardo για να βρεθεί, με τη σειρά του, στην 8η θέση.
Εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας και ανατροπή για το podium
Η εγκατάλειψη του Zhou έφερε το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα και «διέκοψε» τα προσπεράσματα για μικρό χρονικό διάστημα. Ωστόσο, στη συνέχιση της κανονικής ροής του αγώνα, ο Russell «έπιασε» στον ύπνο τον Perez και τον πέρασε για την τελευταία θέση του podium (3η).
Ιδανική εξέλιξη για το Verstappen, 7η φετινή νίκη
Ο Verstappen είδε πρώτος την καρό σημαία στο GP Γαλλίας, με τις Mercedes των Russell και Hamilton να ακολουθούν και να συμπληρώνουν το podium. Ο Perez περιορίστηκε στην 4η θέση, μπροστά από τον Sainz που ανέκαμψε ως την 5η θέση.
Κατά σειρά η Alpine και η McLaren είχαν τις θέσεις 6 μέχρι και 9, με τον Alonso (6η θέση) μπροστά από το Norris (7η θέση), ενώ και ο Ocon (8η θέση) τερμάτισε μπροστά από το Ricciardo (9η θέση). Η Aston Martin πήρε τον τελευταίο βαθμό, με το Stroll να βρίσκεται μπροστά από το Vettel.
Οι υπόλοιποι οδηγοί που τερμάτισαν στο GP Γαλλίας ήταν οι Gasly, Albon, Bottas, Schumacher. Τέλος, εγκατέλειψαν οι Zhou, Latifi, Magnussen, Leclerc και Tsunoda