Ο Lewis Hamilton ήταν ο μεγάλος πρωταγωνιστής του GP Η.Π.Α. στο Circuit of the Americas, καθώς κατέκτησε τον 6ο του Παγκόσμιο Τίτλο και είναι πλέον έναν πίσω από τον Michael Schumacher.
Ο Βρετανός έκανε μια εξαιρετική εκκίνηση και πέρασε από την εξωτερική τον Sebastian Vettel και ακολουθώντας διαφορετική στρατηγική, έκανε τα ελαστικά του να αντέξουν έως στο τέλος, όμως το γεγονός πως έχασε τη νίκη για 5 γύρους δεν τον ενοχλεί καθόλου. Για 3η σερί χρονιά, ο Hamilton κατακτά το Πρωτάθλημα Οδηγών και είναι το 5ο με τη Mercedes και πλέον είναι στη 2η θέση όλων των εποχών, μόνο πίσω από τον Michael Schumacher και του χρόνου θα έχει την ευκαιρία όχι μόνο να τον ισοφαρίσει σε τίτλους, αλλά και να τον ξεπεράσει σε νίκες.
Ο Valtteri Bottas ήταν ο νικητής του αγώνα, έχοντας μια δύσκολη δουλειά να πιάσει τον Hamilton με ένα παραπάνω pit-stop. Τα ελαστικά του όμως ήταν σε καλύτερη κατάσταση απ’ότι του teammate του και έφτασε σε ακόμα μια φετινή νίκη. Ο Max Verstappen ολοκλήρωσε τον αγώνα στη 3η θέση, κάνοντας έναν ήσυχο αγώνα, αλλά δεν κατάφερε να περάσει τον Hamilton στο τελευταίο γύρο, όμως θα είναι σίγουρα χαρούμενος με το ρυθμό αγώνα του.
Ο Charles Leclerc ολοκλήρωσε τον αγώνα στη 4η θέση σε έναν κάκιστο αγώνα για τη Ferrari, που ήταν εκτός ρυθμού ειδικά στο πρώτο stint και οποιαδήποτε ελπίδα νίκης πέταξε από νωρίς. Ο Alexander Albon έκλεισε τον αγώνα στη 5η θέση μπροστά από τον Daniel Ricciardo που ήταν ο Best of the Rest στην 6η θέση και μπροστά από τις δύο McLaren των Lando Norris και Carlos Sainz. Ο Nico Hulkenberg πήρε την 9η θέση μπροστά από τον Daniil Kvyat που έκλεισε τη 10άδα, αλλά είχε επαφή με τον Sergio Perez στο τελευταίο γύρο και ενδέχεται να πάρει ποινή.
Ο Αγώνας
Στην εκκίνηση, ο Bottas έκανε εξαιρετική εκκίνηση, όπως και οι Verstappen, Hamilton. O Φινλανδός έστριψε 1ος με τον Ολλανδό πίσω του και ο Hamilton ήταν κολλημένος πίσω από τον Vettel. Ο βρετανός με μία απίστευτη κίνηση από την εξωτερική τον προσπέρασε στην στοφή 9, με τον Leclerc να βουτάει και να τον περνάει στην στροφή 11. Πιο πίσω στην στροφή 1, οι Sainz και Albon είχαν επαφή, με τους Ricciardo και Norris να επωφελούνται και να περνάνε μπροστά. Στη πίσω ευθεία οι δύο Ferrari ¨ηταν δίπλα δίπλα, με τον Leclerc να κρατάει τη θέση του και ο Vettel είδε τον Norris Και τον Ricciardo να τον προσπερνάνε αμέσως και ο Γερμανός από 2ος είχε πέσει 7ος.
Ο Albon μπήκε για αλλαγή ελαστικών και πέρασε στη medium γόμα, με τον Bottas να έχει τον Verstappen στο 1.6s και τον Hamilton άλλο 1.6s πιο πίσω, με τον Leclerc να είναι πολύ πίσω στα 7.7s. H μάχη είχε ανάψει γι τη 5η θέση, με τον Ricciardo να είναι στο DRS του Norris και ο Vettel ελάχιστα πίσω και στον 7ο γύρο ήταν ήδη 16s πίσω από τον Bottas. O μεγαλύτερος κερδισμένος από την εκκίνηση ήταν ο Raikkonen, ο οποίος από τη 17η θέση ανέβηκε 11ος στο πρώτο γύρο.
Στον 8ο γύρο όμως, ο Vettel είδε την πίσω δεξιά ανάρτηση του να σπάει στην έξοδο της στροφής 9 και έβαλε τέλος στον αγώνα του με άδοξο τρόπο. Την ώρα που πάρκαρε το μονοθέσιό του, ο Ricciardo με μια γενναία βουτιά πέρασε τον Norris για τη 5η θέση. Το Virtual Safety Car έκανε την εμφάνισή του αλλά για πολύ λίγο, δίχως να αλλάξει κάτι. Στον 11ο γύρο, ο Bottas ήταν 2.3s μπροστά από τον Verstappen, με τον Hamilton στο 1.1s. O Leclerc ήταν στα 9.2s πίσω σε έναν κάκιστο αγώνα για την ώρα από μεριάς Ferrari, με τους Ricciardo, Norris, Gasly, Sainz, Raikkonen & Hulkenberg να κλείνουν τη πρώτη 10άδα.
Στον επόμενο γύρο, έφτασε τον Verstappen και μπήκε στο DRS, με τη Red Bull να τον καλεί για αλλαγή στο τέλος του 13ου γύρου για τη hard γόμα ελαστικών, με τη Mercedes πλέον στο 1-2 και τον Leclerc στα 12.4s. O Bottas μπήκε στον επόμενο γύρο για αλλαγή ελαστικών, επίσης στη hard γόμα και βγήκε άνετα μπροστά από τον Ολλανδό. Μέσα σε έναν γύρο, ο Φινλανδός έφτασε τον Leclerc και τον προσπέρασε από την εξωτερική στη στροφή 1, με τη Ferrari να μην είναι πουθενά σήμερα. Στη στροφή 12, ο Μονεγάσκος άνοιξε τη πόρτα στον Verstappen που τον πέρασε με άνεση, ενώ ο Hamilton έμενε έξω κάνοντας το overcut, με διαφορά στα 13s και μάλλον σε ένα pit-stop λιγότερο από τους αντιπάλους του.
Μέχρι τον 22ο γύρο, ο Bottas μείωσε τη διαφορά στα 2.2s, δείχνοντας τη διαφορά ανάμεσα σε ένα φρσκο και ένα παλιό σετ. Την ίδια στιγμή, οι περισσότεροι οδηγοί είχαν μπει για αλλαγή ελαστικών στη hard γόμα, με τον Perez να είναι ο μοναδικος που είχε μείνει με τη medium. O Leclerc μπήκε κάνοντας ένα κακό pit-stop και ήταν πλέον 40s μακριά από τον Hamilton.
O Bottas στον 24ο γύρο ήταν κολλημένος πίσω από τον teammate του και με το DRS πέρασε άνετα και μέχρι το τέλος του γύρου όπου ο Βρετανός μπήκε για αλλαγή ελαστικών είχε χάσει 1.5s. Όταν βγήκε από τα pit, είχε 20 δευτερόλεπτα διαφορά από τον Bottas, όμως πρώτα έπρεπε να περάσει τον Verstappen. O Βρετανός παρέμεινε σε στρατηγική 1 pits-stop και στο τέλος θα ήταν οριακό αν οι Bottas και Verstappen έκαναν 2 για να μπορέσει να τους περάσει. Όπως στο Μεξικό, έκανε ταχύτερο γύρο και στη συνέχεια ξεκίνησε έναν πιο αργό ρυθμό για να μπορέσει να επαναλάβει την εμφάνιση της προηγούμενης εβδομάδας.
H διαφορά άρχισε να μειώνεται σημαντικά, με τον Ωερσταππεν να μπαίνει στον 24ο γύρο για νέο σετ της medium γόμας, ενώ ο Kubica έγινε η δεύτερη εγκατάλειψη. Ο Bottas μπήκε στον επόμενο γύρο, επίσης για νέο σετ της medium και έφερε τον Hamilton ξανά στη κορυφή, με διαφορά σχεδόν 10 δευτερόλεπτα, με τη μάχη για τη νίκη και το βάθρο να κρίνεται στους τελευταίους 20 γύρους. Μέχρι τον 38ο γύρο, είχε πέσει ήδη στα 5.3s και έδειξε πως το COTA έχει τεράστια επίπτωση στα ελαστικά, σε αντίθεση με ότι είδαμε στο Μεξικό. Όταν ξεμπέρδεψαν από κίνηση με ντουμπλαρίσματα, η διαφορά έμεινε στα 5s αλλά γρήγορα ξεκίνησε να κατεβαίνει.
Μπαίνοντας στους τελευταίους 10 γύρους, ο Hamilton δεν μπήκε για να βάλει soft ελαστικά και θα τα έδινε όλα για να κερδίσει, με τον Bottas στα 2.5s πίσω του. Ο Albon με τρίτο pit-stop κέρδιζε θέσεις, ενώ ο Norris που μπήκε και πάλι έπεσε 10ος. Στον 51ο γύρο, ο Bottas μπήκε στο DRS αλλά μπροστά τους είχαν ντουμπλαρίσματα από τρεις οδηγούς. Ταυτόχρονα, ο Verstappen ήταν ταχύτερος και πλέον στα 4.5s από τον Bottas.
O Φινλανδός έκανε κίνηση να περάσει από την εξωτερική, αλλά ο Hamilton κράτησε τη γραμμή του και έμεινε μπροστά και πλέον είχαμε 5 γύρους για το τέλος, με τον Bottas κολλημένο πίσω. Πλέον ήταν σε θέση βολής και ο Bottas με το DRS πέρασε μπροστά και ανέκτησε τη πρωτοπορία του αγώνα και ο Verstappen ήταν πίσω για να πάρει τη 2η θέση στο τέλος. Μπαίνοντας στους τελευταίους δύο γύρους, ο Verstappen ήταν στο DRS, όμως ο Magnussen έμεινε από φρένα στη στροφή 12 και εγκατέλειψε βγάζοντας κίτρινη σημαία.
Στον τελευταίο γύρο, ο Bottas ήταν μπροστά άνετος με τον Verstappen στο DRS του Hamilton. O Ολλανδός ήταν κοντά αλλά ποτέ σε θέση βολής. Η καρό σημαία έπεσε με τον Bottas να παίρνει τη νίκη, όμως ο Hamilton ήταν ο πραγματικός νικητής, κατακτώντας τον 6ο τίτλο της καριέρας του, σε μια σεζόν γεμάτη επιτυχίες.