O Max Verstappen ήταν ο μεγάλος πρωταγωνιστής του GP Ιαπωνίας, κερδίζοντας με άνεση τον τρίτο του αγώνα στη φετινή αγωνιστική σεζόν.
Με αέρα πρωταθλητή και με τεράστια άνεση, ο Max Verstappen κέρδισε από την pole position το Grand Prix Ιαπωνίας, τον τέταρτο αγώνα της Formula 1 στην αγωνιστική σεζόν του 2024. Ο Ολλανδός οδηγός είχε την τέλεια στρατηγική, δεν οδήγησε αυτή τη φορά τον αγώνα σε όλους του τους γύρους και με τη νίκη του διεύρυνε το προβάδισμά του στη βαθμολογία οδηγών.
Στη δεύτερη θέση τερμάτισε τον αγώνα ο Sergio Perez. O Μεξικανός οδηγός έκανε τη δουλειά που έπρεπε, τα προσπεράσματα που έπρεπε και ολοκλήρωσε το 1-2 για τη Red Bull Racing. Ετσι συνεχίστηκε η παράδοση του 2024 να έχουμε 1-2 σε κάθε GP. Τρίτος τερμάτισε ο Carlos Sainz της Scuderia Ferrari, o οποίος ακολούθησε έναν αγώνα τακτικής και υπομονής κι έτσι ανέβηκε στο βάθρο για τρίτη φορά στη σεζόν.
Ο αγώνας διεκόπη στον πρώτο γύρο έπειτα από σύγκρουση των Daniel Ricciardo και Alex Albon. Οι δύο οδηγοί είχαν επαφή πριν τη στροφή 3 και κατέληξαν στα προστατευτικά ελαστικά. Τα δύο τους μονοθέσια διαλύθηκαν.
Ακούστε την εκπομπή μας για την F1 με την ανάλυση του Grand Prix Αυστραλίας. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να πατήσετε στο παρακάτω βίντεο.
Ο Αγώνας
Μια ηλιόλουστη Σουζούκα υποδέχτηκε τους οδηγούς και τις ομάδες της Formula 1, καθώς τα μονοθέσια πήραν τις θέσεις τους για την εκκίνηση του αγώνα. Πολύ σημαντική ήταν η επιλογή των ελαστικών, με τους 9 από τους 10 πρώτους να προτιμούν τη μεσαία γόμα, ενώ μόνο ο Alonso ξεκίνησε με τη μαλακή. Αντίθετα, στις πιο πίσω θέσεις, πολλοί οδηγοί έβαλαν τη μαλακή γόμα της Pirelli, ελπίζοντας προφανώς να κερδίσουν θέσεις στους πρώτους γύρους.
Τα κόκκινα φώτα έσβησαν και οι δύο Reed Bull διατήρησαν τις θέσεις τους, όπως και οι Norris Sainz και Alonsoπου ακολουθούσαν, παρά την προσπάθεια του Ισπανού της Ferrari να πιέσει τον Βρετανό της McLaren. Πολύ γρήγορα όμως η δράση σταμάτησε καθώς ο αγώνας διακόπηκε με την εμφάνιση της κόκκινης σημαίας. Ο λόγος ήταν η επαφή ανάμεσα στους Daniel Ricciardo και Alex Albon, που έστειλε και τα δύο μονοθέσια στις προστατευτικές μπαριέρες και εκτός αγώνα.
Οι δύο οδηγοί βγήκαν ανέπαφοι από τα κατεστραμμένα μονοθέσια και όλοι οι υπόλοιποι επέστρεψαν στο pit lane, για να περιμένουν, μέχρι να απομακρυνθούν τα συντρίμμια και να επισκευαστούν οι μπαριέρες. Έπειτα από διακοπή περίπου μισής ώρας, όλα ήταν έτοιμα για να ξεκινήσει ξανά ο αγώνας.
Οι 18 οδηγοί που συνέχιζαν πήραν ξανά τις θέσεις τους στο grid και τα κόκκινα φώτα έσβησαν για δεύτερη φορά. Η μεγαλύτερη διαφορά από την πρώτη εκκίνηση ήταν ότι και οι δύο Mercedes των Russell και Hamilton άλλαξαν στρατηγική και έβαλαν ένα φρέσκο σετ σκληρής γόμας για το ξεκίνημα του αγώνα, ενώ ο Alonso έμεινε μαλακά και οι υπόλοιποι της πρώτης 10άδας συνέχισαν με τα μεσαία.
Ο Verstappenδιατήρησε την πρώτη θέση, μπροστά από τον Πέρεζ και, όπως και την πρώτη φορά, οι Norris, Sainz, Alonso k Piastri ακολούθησαν με τη σειρά που ξεκίνησαν. Ο LEclerc εκμεταλλεύτηκε τη μαλακότερη γόμα και πέρασε τον Hamilton για να πάρει την 7η θέση, ενώ προσωρινά και ο Tsunoda βρέιθηκε μπροστά από τον Russell, αλλά ο Βρετανός ξαναπέρασε για να ανέβει 9ος. Πιο κερδισμένος από όλους ήταν ο Stroll, ο οποίος ανέβηκε 5 θέσεις και βρέθηκε στην 11η.
Ήδη από τους πρώτους γύρους ο Verstappen πήρε μια μικρή διαφορά από τον Πέρεζ, κάτι στο οποίο βοήθησε και ένα μικρό λάθος του Μεξικανού. Το δίδυμο της Red Bull δεν ένιωθε πίεση από τον Norris, ο οποίος ανησυχούσε περισσότερο για τον Sainz που βρισκόταν πίσω του, ενώ το ρίσκο του Alonso δεν φάνηκε να φέρνει αποτέλεσμα, αφού δεν μπορούσε να ακολουθήσει το ρυθμό τους. Πολύ γρήγορος ήταν ο Leclerc, που πίεζε ασφυκτικά τον Piastri.
Η McLaren έκανε πρώτη την κίνησή της και φώναξε στα pit διαδοχικά τους Norris και Piastriγια να βάλουν τα σκληρά ελαστικά. Ο επόμενος που ακολούθησε ήταν ο Alonso, ο οποίος άλλαξε τη μαλακή γόμα με τη μεσαία και επέστρεψε στην πίστα ανάμεσα στους Norris και Piastri. Οι Red Bull και Ferrari παρέμειναν στην πίστα. Στρατηγική κίνηση έκανε και η Mercedes, δίνοντας εντολή στους οδηγούς της να αλλάξουν θέσεις, φέρνοντας τον Russell μπροστά από τον Hamilton .
Οι Red Bull ακολούθησαν το παράδειγμα στους επόμενους γύρους, μαζί με τον Sainz, και μπήκαν στα pit, αλλά άλλαξαν τη μαλακή γόμα με άλλο ένα σετ μαλακής, ενώ ο Leclerc συνέχισε στην πίστα. Ο Norris ήταν ο κερδισμένος από αυτήν τη διαδικασία καθώς βρέθηκε μπροστά από τον Perez-και πίσω από τον Verstppaen, φυσικά- στη δυνητικά 2η θέση, που σε εκείνο το σημείο ήταν η 3η, αφού ο Leclercδεν είχε κάνει ακόμα pit stop.
Όλοι οι παραπάνω προσπέρασαν στην πίστα τις Mercedes των Russell και Hamilton , που είχαν παραμείνει με τα σκληρά ελαστικά που είχαν βάλει στην επανεκκίνηση. Ο Verstappen γρήγορα έφτασε και πέρασε τον Leclerc , και πήρε και τυπικά την πρώτη θέση στον αγώνα. Ο Μονεγάσκος της Ferrari ήταν από τους λίγους που προσπαθούσε να εφαρμόσει στρατηγική ενός pit stop.
Ο Perez έφτασε και πέρασε τον Norris για να πάρει πίσω τη θέση που έχασε στο pit stop και άρχισε να πλησιάζει γοργά τον Leclerc. Ήταν ο 23ος γύρος του αγώνα, ο οποίος χαρακτηρίστηκε από την ταυτόχρονη είσοδο στα pit 5-6 μονοθεσίων. Η RB έκανε την καλύτερη δουλειά, καθώς επέτρεψε στον Tsunoda να κερδίσει δύο θέσεις και να επιστρέψει στον αγώνα στην 11η θέση και να παλέψει για βαθμούς.
Όταν ήρθε η ώρα για το pit stop του Leclerc , ο Μονεγάσκος «βούτηξε» στα pit ταυτόχρονα με τον Νόρις. Οι δύο τους επέστρεψαν στην πίστα με την ίδια σειρά, αλλά με τον Ράσελ ανάμεσά τους, κάτι που έδωσε στον Leclerc την ευκαιρία να πάρει μια ανάσα. Όλοι όσοι βρίσκονταν μπροστά από τον Μονεγασκο έπρεπε να κάνουν άλλο ένα pit stop και αυτό του έδινε τη δυνατότητα να ανέβει μέχρι και την 3η θέση, πίσω από τις Red Bull.
Έτσι ακριβώς συνέβη, όταν και ο Sainz μπήκε τελευταίος για το δικό του pit stop. Ο Leclerc είχε βρεθεί για λίγο μπροστά από τον Perez , αλλά ο Μεξικανός με πιο φρέσκα ελαστικά τον πέρασε εύκολα για να πάρει τη 2η θέση, πίσω φυσικά από τον Verstappen, που διατηρούσε άνετα την πρωτιά. Ο Sainz μετά την αλλαγή ελαστικών βρέθηκε στην 7η θέση, πίσω από τις δύο Mercedes αλλά με φρέσκα ελαστικά.
Ο Russell μπήκε στα pit και ο Hamilton δεν είχε κανένα τρόπο να αμυνθεί και έτσι ο Sainz μέσα σε ένα γύρο βρέθηκε στην 5η θέση, όχι υπερβολικά μακριά από τον Norris, ο οποίος δεν είχε χάσει την επαφή του με τον Leclerc. Λίγο αργότερα και ο Hamilton μπήκε για δεύτερη φορά στα pit και έπεσε στην 9η θέση, πίσω από τον Russell.
Την τελευταία θέση της βαθμολογούμενης 10άδας είχε ο τοπικός ήρωας Tsunoda, ο οποίος επικράτησε σε έναν ιδιαίτερα θεαματικό υπο-αγώνα για τις πιο πίσω θέσεις, γεμάτο στρατηγική, μάχες και προσπεράσματα.
Ο Sainz είχε την ταχύτητα και τα ελαστικά για να επιτεθεί στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα και το έκανε με μεγάλη επιτυχία, περνώντας αρχικά τον Norris και στη συνέχεια τον Leclerc για να ανέβει στην 3η θέση. Ο Leclerc άλλωστε είχε πάρει το μήνυμα από τη Ferrari να μην αμυνθεί απέναντι στον ομόσταβλό του, για να μην φθείρει τα ελαστικά του και κινδυνεύσει από τον Norris.
Με φρέσκα ελαστικά στο μονοθέσιό του, ο Russell έφτασε πίσω από τους Πιάστρι και Alonso, που έδιναν τη δική τους μάχη για την 6η θέση. Ο Rusell επιτέθηκε με ένταση στον Αυστραλό της McLaren, χωρίς αποτέλεσμα, κάτι στο οποίο βοήθησε και ο Alonso, δίνοντας DRS στον Πιάστρι. Στον τελευταίο γύρο όμως ο Russell κατάφερε να περάσει και να πάρει την 7η θεση.
Όλα αυτά ελάχιστα απασχόλησαν τον Verstappen, ο οποίος με μεγάλη άνεση πέρασε πρώτος τη γραμμή του τερματισμού, για να πάρει την 3η φετινή του νίκη, μπροστά από τον Perez, ο οποίος συμπλήρωσε το επίσης τρίτο φετινό 1-2 της Red Bull. Ο Sainz ηγήθηκε του 3-4 που έκανε η Ferrari, με τον Leclerc πίσω του, και ακολούθησαν οι Norris, Alonso, Russell, Piastri, Hamilton και Tsunoda.
Αποτελέσματα GP Ιαπωνίας
-
Κάντε μας like στο facebook
-
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
- Ακούστε τις εκπομπές μας στο Spotify
- Μπείτε στον server μας στο Discord
- Μπείτε στη λίγκα μας στο F1 Fantasy