Ο Sebastian Vettel ήταν ο μεγάλος πρωταγωνιστής των κατατακτήριων δοκιμών του GP Ιαπωνίας, παίρνοντας τη pole position στο 1-2 της Ferrari.
Ο Γερμανός μπήκε στις κατατακτήριες με ένα μόνο στόχο και έδειξε απίστευτα δυνατός στην αναγεννημένη Ferrari SF90-H σε σχέση με τη Παρασκευή. Ο Γερμανός σε μια από τις αγαπημένες του πίστες κατάφερε να πάρει τη pole position γράφοντας νέο ρεκόρ πίστας το 1:27.064 και κέρδισε τον teammate του για 0.189s και έπειτα από 9 σερί ήττες πήρε και πάλι το πάνω χέρι. Η Ferrari έκανε και πάλι το 1-2 και δείχνει ικανή στον αγώνα σε λίγες ώρες να το μετουσιώσει σε νίκη. Ο Valtteri Bottas πήρε τη 3η θέση για τη Mercedes και ήταν 0.229s μακριά από τη κορυφή και θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε τι θα γίνει στο GP Ιαπωνίας, με τη Mercedes να θέλει τη νίκη.
Ο Lewis Hamilton θα ξεκινήσει από τη 4η θέση και ήταν 0.009s πιο αργός από τον teammate του και σίγουρα στον αγώνα θα θέλει κάτι καλύτερο από αυτό, οπότε αναμένεται μια μεγάλη μάχη μεταξύ των δύο ταχύτερων μονοθεσίων. Ο Max Verstappen ήταν στη 5η θέση, με τη Red Bull να είναι 0.7s μακριά από τη κορυφή. Οι δύο οδηγοί της RBR μάλιστα, έκαναν τον ίδιο ακριβώς χρόνο, αλλά ο Ολλανδός παίρνει τη θέση γιατί τον σημείωσε νωρίτερα.
Η McLaren επιβεβαίωσε τη δυναμική της με το 7-8, με τον Carlos Sainz να είναι ο Best of the Rest, ενώ τη πρώτη 10άδα έκλεισαν οι Pierre Gasly και Romain Grosjean.
Επεισοδιακές κατατακτήριες δοκιμές, με τους Kevin Magnussen και Robert Kubica να προκαλούν κόκκινη σημαία στο Q1, με αμφότερους να έχουν έξοδο μετά τη τελευταία στροφή.
Q1
Οι δύο Ferrari με τη McLaren μαζί βγήκαν στη πίστα με τη medium γόμα, με τις ομάδες να κοιτούν και τον αγώνα, με τη πίστα ακόμα να είναι καθαρισμένη από λάστιχο.
Όμως με το που συμπληρώθηκαν δύο λεπτά στη διαδικασία, ο Kubica την ώρα που ξεκινούσε τον γρήγορο γύρο του, στην έξοδο από τη τελευταία στροφή είχε έξοδο και διέλυσε το μονοθέσιό του στις μπαριέρες. Το λάθος του Πολωνού φάνηκε άκρως παιδικό, μιας και ανοίγει υπερβολικά και αχρείαστα τη γραμμή του με βάση τη κατάσταση της πίστας.
Η δράση συνεχίστηκε μετά από λίγα λεπτά, με τις δύο Toro Rosso να έχουν τον ταχύτερο χρόνο με τον Gasly στο 1:29.614 και τον Kvyat 0.1s πίσω του, με 7 οδηγούς να έχουν γράψει χρόνο τη στιγμή που βγήκε και πάλι κόκκινη σημαία. Ο Magnussen στην έξοδο της τελευταίας στροφής έχασε τον έλεγχο και χτύπησε στα προστατευτικά ελαστικά. Ο Δανός έσπασε τη πίσω και εμπρός αεροτομή του, αλλά κατάφερε να συνεχίσει και με τη πληγωμένη του Haas να επιστρέψει στα pit, κινδυνεύοντας να μείνει εκτός.
Οι Mercedes και οι Ferrari δεν είχαν γράψει χρόνο και, με 11:42 να απομένουν, περίμεναν στην έξοδο του pit-lane υπομονετικά σε μια διαδικασία stop/go, με την ένταση του ανέμου να είναι στα 23 χλμ/ώρα.
Η πράσινη σημαία ήταν σαν έναυσμα εκκίνησης αγώνα με τους οδηγούς να μάχονται για ιδανική θέση στη πίστα για να γράψουν ένα καλό χρόνο. Ο Leclerc έγραψε το 1:28.405 για να πάρει τη 1η θέση από τον Verstappen με τον Vettel στη 3η θέση, ενώ οι δύο Mercedes ήταν μόλις στις θέσεις 6 και 7. Όμως στο δεύτερο γρήγορο γύρο τους έκαναν το 2-4, με τον Hamilton ταχύτερο εκ των δύο, αλλά 0.330s πίσω από τον Leclerc.
O Perez ήταν 16ος, αλλά ανέβηκε 11ος, με τον Grosjean Να γράφει τον 8ο χρόνο και με 3 λεπτά να απομένουν στην επικίνδυνη ζώνη ήταν οι Stroll, Russell, Raikkonen, Magnussen και Kubica. Οι τρεις πρώτοι βελτίωσαν το χρόνο τους, με τους δύο να περνούν στη 15άδα, με τον Perez τελικά να είναι αυτός που μένει έξω, με μια ακομα έκπληξη.
Από το Q1 αποκλείστηκαν οι Ricciardo, Perez, Russell, Magnussen & Kubica.
Q2
Τόσο στη Ferrari αλλά και στη Mercedes επέλεξαν τη soft γόμα, με τον Leclerc να είναι ο πρώτος που έγραψε χρόνο στο 1:28.179, αλλά ο Vettel ήταν ταχύτερος και έγραψε το 1:28.174. Ο Bottas έγραψε μόλις τον 3ο χρόνο για να έρθει ο Hamilton και να γράψει το 1;27.826 και να πάρει τη 1η θέση, με τον Verstappen να είναι μόλις 5ος. Ο Sainz είχε τον 7ο χρόνο, με τον Raikkonen να είναι ανάμεσα στις δύο McLaren και ο Grosejan ήταν 10ος.
Στα τελευταία λεπτά, όλοι εκτός των δύο Ferrari βγήκαν στη πίστα, με τον Hulkenberg να αντιμετωπίζει κάποιου είδους πρόβλημα με την υποβοήθηση και τα υδραυλικά και θα παραμείνει 15ος.
Οι δύο McLaren βελτίωσαν αισθητά, με τον Gasly να παίρνει την 9η θέση και ο Bottas πήρε τον ταχύτερο γύρο με το 1:27.668 και ο Albon στη 3η θέση. Ο Giovinazzi κέρδισε και πάλι τον Raikkonen, ενώ ο Grosjean πέρασε στη 10η θέση.
Από το Q2 αποκλείστηκαν οι Giovinazzi, Stroll, Raikkonen, Kvyat και ο Hulkenberg.
Q3
O Bottas ήταν ο πρώτος που έγραψε χρόνο στη τελευταία περίοδο στο 1:27.696, με τον Hamilton να είναι μόλις 0.1s πιο αργός. Ο Leclerc πήρε τη προσωρινή 1η θέση για να έρθει ο Vettel Να γράψει το 1:27.212 γράφοντας νέο ρεκόρ πίστας. Οι δύο Ferrari αναγεννήθηκαν και φαίνονται τα φαβορί.
Στα τελευταία λεπτά, ο Leclerc βγήκε πρώτος, με τον Verstappen να ακολουθεί και οι δύο Mercedes θα είχαν τον τελευταίο λόγο.
Ο Μονεγάσκος ήταν πολύ γρήγορος αλλά τα χάλασε στο τελευταίο κομμάτι και έμεινε 2ος, με τον Verstappen να παραμένει 5ος. Ο Vettel από τη μεριά του βελτίωσε και έγραψε το 1:20.064 και ήταν η σειρά των Mercedes. O Bottas πήρε τη 3η θέση, με τον Hamilton Να είναι μόλις στη 4η θέση παρά το τελευταίο ταχύτερο κομμάτι.
Ο Sainz κέρδισε τον Norris για την 7η θέση με τον Gasly 9ο και τον Grosjean στη 10η θέση.