Ο Valtteri Bottas ήταν ο μεγάλος νικητής του GP Ιαπωνίας και η Mercedes κατέκτησε το πρωτάθλημα κατασκευαστών σε ένα θεαματικό αγώνα.
Ο Φινλανδός έκανε τη τέλεια εκκίνηση και οδήγησε τον αγώνα με άψογο τρόπο, είχε πολύ καλό ρυθμό και έφτασε στην 6η νίκη της καριέρας του και 3η φετινή, μειώνοντας ταυτόχρονα τη διαφορά στη βαθμολογία των Κατασκευαστών. Ο Sebastian Vettel ολοκλήρωσε τον αγώνα στη 2η θέση, ξέροντας πως έκανε ένα μεγάλο λάθος στην εκκίνηση, όμως ο ρυθμός του δεν ήταν αρκετός για να απειλήσει τις Mercedes. Όμως κράτησε πίσω του τον Lewis Hamilton, τον οποίο η ομάδα του τον πήγε από στρατηγική ενός σε δύο pit-stop, θυσίασε τη θέση στη πίστα και μια ενδεχόμενη μάχη των οδηγών της. Γνωρίζοντας πως η Ferrari είναι πολύ δυνατή στις ευθείες, του έβαλε τη soft γόμα, ο Βρετανός έκανε τον ταχύτερο γύρο, αλλά η W10 δεν μπορούσε να πλησιάζει την SF90-H ούτε με DRS, με τον Vettel να μην παίζει ούτε άμυνα.
Το αποτέλεσμα αυτό φέρνει στη Mercedes τον 6ο σερί τίτλο της στους κατασκευαστές, με τέσσερις αγώνες να απομένουν και δεν αποκλείεται στον επόμενο αγώνα ο Hamilton να κλειδώσει και αυτό των οδηγών.
Στην 4η θέση τερμάτισε ο Alex Albon με τη Red Bull, ο οποίος πήρε ένα καλό αποτέλεσμα, αλλά ξέρει πως η διαφορά από τους τρεις πρώτους ήταν τεράστια. Ο Carlos Sainz πήρε ακόμα μια 5η θέση φέτος σε μια φοβερή εμφάνιση, ιδιαίτερα στο πρώτο μισό του αγώνα, φέρνοντας τη McLaren αγκαλιά πλέον με τη 4η θέση στους κατασκευαστές και πολύ κοντά σε ρυθμό αγώνα στη Red Bull. O Charles Leclerc έμεινε στην 6η θέση σε έναν κακό αγώνα για τον ίδιο, έχοντας επαφή στην εκκίνηση με τον Max Verstappen, ο οποίος από τη ζημιά οδηγήθηκε σε εγκατάλειψη. Ο Daniel Ricciardo πήρε την 7η θέση μπροστά από τους Pierre Gasly, Sergio Perez και Nico Hulkenberg.
Ο Αγώνας του GP Ιαπωνίας
Στην εκκίνηση, ο Bottas είχε εκπληκτικό πέταγμα και πέρασε αμέσως στη 1η θέση, με τις δύο Ferrari να έχουν πολύ κακό πέταγμα με τον Hamilton να χάνει θέση από τον Verstappen. O Ολλανδός πήγε από την εξωτερική και ο είχε επαφή με τον Leclerc και ο Ολλανδός έπεσε στις τελευταίες θέσεις. Ο Μονεγάσκος είχε ζημιά στην εμπρός αεροτομή και έναν Hamilton κολλημένο πίσω του.
Οι δύο McLaren ήταν στις θέσεις 4 και 5 με τον Albon κολλημένο πίσω από τον Norris, με τους αγωνοδίκες να αποφασίζουν πως το συμβάν ανάμεσα σε Leclerc και Verstappen δεν χρειάζεται έρευνα.
Ο Vettel από το replay φαίνεται πως κινήθηκε πριν σβήσουν τα κόκκινα φώτα. Η κατάσταση της αεροτομής του οδηγού της Ferrari ήταν άσχημη και έσπασε πριν την 130R, με τα θραύσματα να πηγαίνουν προς το Hamilton και να του σπάνε τον δεξί καθρέφτη σε ένα πολύ επικίνδυνο σημείο. Η Ferrari τον κάλεσε για αλλαγή ελαστικών και αεροτομής, του έβαλε τη medium γόμα και βγήκε τελευταίος.
Στον επόμενο γύρο, ο Albon έκανε μια γενναία βουτιά στην εσωτερική του Norris στο τελευταίο σικέιν, όμως ήταν με πολλά χιλιόμετρα χτυπώντας τον οδηγό της McLaren. O Βρετανός βγήκε εκτός πίστας και μπήκε στα pit με κλατάρισμα στο ελαστικό του.
Τα πράγματα για τη Ferrari πήγαν από το κακό στο χειρότερο, όταν οι αγωνοδίκες αποφάσισαν τελικά να εξετάσουν το συμβάν της εκκίνησης ανάμεσα σε Leclerc και Verstappen και για πιθανή άκυρη εκκίνηση του Vettel.
Η κατάταξη του GP Ιαπωνίας είχε ανακατευτεί και είχε ως εξής: Bottas, Vettel, Hamilton, Sainz, Albon, Gasly, Stroll, Hulkenberg, Perrez και Ricciardo στη 10άδα.
O Leclerc είχε ανέβει στη 16η θέση έχοντας περάσει τον Verstappen με το DRS, με τον Norris να είναι 18ος. Το μονοθέσιο του Ολλανδού είχε ζημιά και δεν είχε καλό ρυθμό.
Μπροστά ο Bottas είχε 4s διαφορά από τον Vettel, ενώ ο Hamilton ήταν 1.8s πίσω από τον Γερμανό στον 11ο γύρο. Ο Sainz είχε βγάλει εκτός DRS τον Albon, με τον Gasly να χάνει έδαφος, αλλά να κρατά εκτός του δικού του DRS τον Stroll. Μέχρι τον 15ο γύρο, ο Leclerc είχε ανέβει 13ος και ο Hamilton μπήκε στο DRS του Hamilton.
Ο Verstappen στην έδρα της Honda αναγκάστηκε να εγκαταλείψει, με τη ζημιά στο μονοθέσιό του να είναι μεγάλη.
Στο τέλος του 16ου γύρου, ο Vettel μπήκε για αλλαγή ελαστικών, με την ομάδα του να επιλέγει τη soft γόμα και τη στρατηγική των 2 pit-stop. Η Mercedes απάντησε με τον Bottas στον επόμενο γύρο, ενώ ο Hamilton έμεινε έξω. Ο Φινλανδός είχε πλέον τη medium γόμα και από την ομάδα του, του θύμισαν πως είναι σε στρατηγική δύο pit-stop, ενώ ο Hamilton σε στρατηγική ενός. Η διαφορά των δύο Mercedes ήταν στα 10.5s και θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν το πλεονέκτημα του Bottas στο πρώτο stint θα είναι καθοριστικό.
Τα ελαστικά του Hamilton ήταν σε πολύ κακή κατάσταση και έχανε 3s στο γύρο από τον teammate του, με τη Mercedes να μην τον βάζει ακόμα για αλλαγή ελαστικών. Πέρα από τον Βρετανό, ο Sainz, ο Ricciardo και ο Kvyat δεν είχαν μπει από τη πρώτη 10άδα. Στο τέλος του 21ου γύρου έβαλαν τον Hamilton για αλλαγή ελαστικών και βγήκε μπροστά από τον Sainz στη 3η θέση και 10s πίσω από τον Vettel που είχε ακόμα ένα pit-stop.
Η διαφορά άρχισε να πέφτει αμέσως, με τους πρώτους να έχουν σταθερό ρυθμό για την ώρα. Ο Leclerc μπήκε για ακόμα μια αλλαγή ελαστικών και βγήκε στην 11η θέση, ενώ ο Norris ξαναμπήκε για δεύτερο pit-stop και βγήκε στη 17η θέση για να κερδίσει μία όταν μπήκε ο Kvyat. Την ίδια ώρα, ο Sainz μπήκε για την αλλαγή ελαστικών του και έβαλε τη medium γόμα βγαίνοντας στην 6η θέση, με τον Ricciardo να μπαίνει στον 30ο γύρο για τη μοναδική του αλλαγή.
Ο Hamilton είχε φτάσει τη διαφορά στα 3s και η Ferrari βλέποντας μέχρι και τον κίνδυνο του undercut έφερε τον Γερμανό για τη medium γόμα και είχε 21 γύρους για να καλύψει τη διαφορά από τον Hamilton που ήταν πλέον 13.5s πίσω από τον Bottas. Από την άλλη, ο Leclerc έκανε το ένα προσπέρασμα μετά το άλλο και στον 36ο γύρο είχε ανέβει στην 6η θέση, με τον Albon να μπαίνει για τη δεύτερη αλλαγή ελαστικών και βγήκε 4ος.
Στον ίδιο γύρο, η Mercedes έφερε τον Bottas για τη δεύτερη αλλαγή ελαστικών, του έβαλε τη soft γόμα και βγήκε στη 2η θέση, 9s πίσω από τον Hamilton και έπρεπε να περάσει τη κίνηση στην οποία ο teammate του δυσκολεύτηκε.
Με το 1-2 για την ώρα, η Mercedes είχε το πρωτάθλημα κατασκευαστών στα χέρια της και ο Φινλανδός τώρα έπρεπε να περάσει εντός πίστας τον Hamilton για τη νίκη με 16 γύρους να απομένουν. Όμως από την ομάδα, είπαν στον Bottas πως ο Hamilton θα ξαναμπεί για αλλαγή ελαστικών, με τη διαφορά τους να ανεβαίνει για την ώρα και τα παιχνίδια στρατηγικής στη Mercedes να παίρνουν μια παράξενη τροπή που μπορεί να τους βγει μπούμερανγκ.
Πιο πίσω στην κατάταξη, ο Leclerc ήταν στα 6s από τον Sainz μπροστά, με τη φθορά ελαστικών να είναι παράγοντας στη Ferrari του, ενώ και ο Ricciardo πέρασε στη 10η θέση και ήταν πίσω από τον teammate του. Οι δύο Renault ήταν κολλημένες πίσω από τον Stroll που είχε τον Gasly 1s μπροστά του.
Ο Hamilton έκανε δύο σερί ταχύτερους γύρους που είναι και νέο ρεκόρ πίστας και είχε φτάσει τον Vettel στον 46ο γύρο και έμελλε να δούμε αν θα τον πέρναγε. Η πρώτη προσπάθεια δεν πέτυχε με DRS, ενώ στη δεύτερη ήταν πολύ μακριά, με τον Leclerc να μπαίνει για αλλαγή ώστε να κάνει τον ταχύτερο γύρο. Η δύναμη της Ferrari στην ευθεία ήταν τέτοια που ο Hamilton ακόμα και με DRS δεν μπορούσε να τον πλησιάσει αρκετά.
Μπαίνοντας στον τελευταίο γύρο του GP Ιαπωνίας, ο Hamilton ήταν ακόμα πίσω και δεν μπορούσε να περάσει, με τον Vettel να μην χρειάζεται να παίξει ούτε άμυνα. Την ίδια στιγμή, ο Perez που είχε ανέβει στη 10άδα, έκανε λάθος και έφυγε στις μπαριέρες, χάνοντας ένα πολύ καλό αποτέλεσμα.
Ο Bottas όμως με άνεση πήρε τη νίκη στο GP Ιαπωνίας και επέστρεψε στις νίκες στο 2019, μετά το Αζερμπαϊτζάν. Ο Vettel τερμάτισε στη 2η θέση, μπροστά από τον Hamilton, ο οποίος είχε μια πολύ παράξενη στρατηγική.
Αποτελέσματα Αγώνα GP Ιαπωνίας και Βαθμολογίες Οδηγών/Κατασκευαστών