O Oscar Piastri ήταν ο νικητής στο άκρως επεισοδιακό GP Ισπανίας σε έναν αγώνα που σημαδεύτηκε από τα γεγονότα των τελευταίων γύρων.
Το Grand Prix Ισπανίας στο Circuit de Catalunya ήταν ο ένατος φετινός αγώνας για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 και ο πέμπτος που είχε για νικητή τον Oscar Piastri. Ο Αυστραλός οδηγός της McLaren φέτος κάνει εκπληκτική χρονιά και με την εύκολη νίκη του στη Βαρκελώνη πήρε μια μικρή βαθμολογική ανάσα στο Πρωτάθλημα Οδηγών.
Ο Piastri ξεκίνησε από την pole position, έστριψε πρώτος και ουσιαστικά δεν ξανακοίταξε πίσω, εκτελώντας τη στρατηγική της ομάδας του και ελέγχοντας τη διαφορά σε όλο το μήκος του αγώνα.
Μην χάσετε τη Δευτέρα 2/6 στις 21:00 την εκπομπή μας για τη Formula 1 με την ανάλυση του GP Ισπανίας. Μπορείτε να ακούστε την εκπομπή πατώντας ΕΔΩ.
Το ιδανικό απόγευμα για τη McLaren συμπλήρωσε ο Lando Norris με τη δεύτερη θέση. Ο Βρετανός έχασε τη θέση του προσωρινά στην εκκίνηση από τον Verstappen αλλά σχετικά γρήγορα την πήρε πίσω, δεν είχε όμως απαντήσεις στο ρυθμό του Piastri για να διεκδικήσει τη νίκη.
Ακούστε την εκπομπή μας για τη Formula 1 με την ανάλυση του Grand Prix Μονακό και τη νίκη του Lando Norris έναντι του Charles Leclerc σε έναν αγώνα που δεν ήταν αγώνας
Ο αγώνας έγινε «ροντέο» στους τελευταίους καθώς το Αυτοκίνητο Ασφαλείας βγήκε για να απομακρυνθεί η Mercedes του Antonelli, όταν ακινητοποιήθηκε λόγω μηχανικού προβλήματος. Αυτό μηδένισε τις διαφορές και έδωσε σε όλους τους πρωτοπόρους να κάνουν μια «δωρεάν» αλλαγή ελαστικών. Οι δύο πρώτοι δεν επηρεάστηκαν αλλά πίσω τους έγινε ένας μικρός χαμός.
Ο Charles Leclerc ξεκίνησε τον αγώνα από την 7η θέση αλλά είχε ένα μικρό στρατηγικό πλεονέκτημα, που ήταν τα δύο φρέσκα σετ μεσαίων ελαστικών. Ο Μονεγάσκος οδηγός και η Ferrari επένδυσαν σε αυτό το πλεονέκτημα και η στρατηγική τους απέδωσε, με τον Leclerc να τερματίζει τελικά στην 3η θέση και να παίρνει ένα ανέλπιστο βάθρο.
Ο Max Verstappen και η Red Bull, γνωρίζοντας τον ανώτερο ρυθμό των McLaren, δοκίμασαν μια ακραία στρατηγική τριών pit stop, σε αντίθεση με τα δύο που έκαναν οι υπόλοιποι. Ήταν αξιέπαινη προσπάθεια, και ο Verstappenτην εκτέλεσε όσο καλύτερα μπορούσε αλλά μετά το Αυτοκίνητο Ασφαείας ο Ολλανδός είχε μόνο ένα σετ σκληρής γόμας και έμεινε εκτεθειμένος στον Leclerc, χάνοντας έτσι την 3η θέση. Στη συνέχεια έχασε πολύ περισσότερα, καθώς στη μάχη του με τον Russell συγκρούστηκε με τον Βρετανό και πήρε ποινή 10”, που τον έστειλε στη 10η θέση.
Ο George Russell είχε καλή θέση στην εκκίνηση αλλά στον πρώτο κιόλας γύρο είδε και τις δύο Ferrari να τον προσπερνούν. Στο τέλος με τη στρατηγική και την ταχύτητά του κατάφερε να περάσει τη μία και να τερματίσει στην 4η θέση μετά την ποινή του Φερστάπεν.
Η στρατηγική της Ferrari μπορεί να ήταν πολύ καλή για τον Leclerc, δεν μπορεί όμως να ειπωθεί το ίδιο για τον Lewis Hamilton, που έχασε μία θέση από εκείνη που είχε στην εκκίνηση και τερμάτισε 6ος.
Η μεγαλύτερη «έκπληξη» του αγώνα ήταν η 5η θέση του Nico Hulkenberg με την όχι ιδιαίτερα ανταγωνιστική Sauber. Πολύ καλός αγώνας για τον Isack Hadjar της Racing Bulls που πήρε την 7η θέση, μπροστά από τον Pierre Gasly της Alpine. Ο Fernando Alonso με την Aston Martin πήρε τους πρώτους φετινούς του βαθμούς, τερματίζοντας στην 9η θέση και τη 10άδα συμπλήρωσε ο Max Verstappen μετά την ποινή.
Έπειτα από ένα απαιτητικό triple header, το πρωτάθλημα της F1 θα κάνει ένα μικρό -αλλά πολύ ευπρόσδεκτο- διάλειμμα και ο επόμενος αγώνας θα είναι, σε δύο εβδομάδες, το GP Καναδά το 3ήμερο 13-15 Ιουνίου.