Ο Valtteri Bottas ήταν ο ταχύτερος οδηγός στο FP1 για το GP Ισπανίας, με την Mercedes να κυριαρχεί στη διαδικασία και να θέτει τον ρυθμό.
Ο Φινλανδός μπήκε στο δεύτερο μισό της διαδικασίας με την soft γόμα ελαστικών για να γράψει το 1:16.785 και πήρε την 1η θέση στη διαδικασία. Ο χρόνος αυτός ήταν κατά πολύ ταχύτερος από τον χρόνο του FP1 του 2019, κάτι το οποίο μας δείχνει ότι θα σπάσει το ρεκόρ πίστας στις κατατακτήριες. O Lewis Hamilton ακολούθησε στην 2η θέση 0.039s πίσω από τον teammate του, όμως είχε ένα κακό τελευταίο κομμάτι που του στέρησε τη πρωτιά στη διαδικασία. Οι δύο Mercedes φαίνεται πως είναι σε δικό τους ρυθμό ήδη από τη πρώτη περίοδο, καθώς το μονοθέσιο τους δουλεύει άψογα και αυτό φαίνεται από τα χρονόμετρα. Ο Max Verstappen ήταν 0.9s πίσω από τον Bottas και ήταν στη 3η θέση, επίσης με την soft γόμα ελαστικών και από εδώ προκύπτουν ερωτήματα σχετικά με το φορτίο καυσίμου στις δύο ομάδες.
Άξιο αναφοράς είναι η διαφορά στις ευθείες, με την Red Bull να έχει τις χειρότερες τελικές ταχύτητες και τουλάχιστον τρεις οδηγοί της Honda ήταν στις τελευταίες τρεις θέσεις. Η διαδικασία χρησιμοποιήθηκε για αξιολόγηση ελαστικών επίσης, καθώς οι θερμοκρασίες ήταν αρκετά υψηλές και θα συνεχίσουν να αυξάνονται όσο περνάνε οι μέρες. Η απόδοση της soft γόμας όμως δεν ήταν ενθαρρυντική, με αρκετούς οδηγούς να μην μπορούν να βρουν το χρόνο που θέλουν και η πρόσφυση μειώθηκε ανά τον γύρο αρκετά.
Στην 4η θέση βρέθηκε ο Charles Leclerc με την Ferrari, με τον Sebastian Vettel να είναι 0.011s πιο αργός στην 5η θέση. Όμως οι δύο SF1000-H έκλεισαν 1.1s μακριά από την κορυφή της κατάταξης. Στην 6η θέση είχαμε τον Romain Grosjean που έκανε την έκπληξη με την Haas αφήνοντας πίσω του στην 7η τον Sergio Perez που επέστρεψε στο τιμόνι της RP20 μετά από απουσία δύο αγώνων, βάζοντας και αρκετούς γύρους στη διαδικασία. Ο Alex Albon έμεινε 8ος 1.8s μακριά από την κορυφή, όμως ο ταχύτερος γύρους δεν ήταν ο πρώτος με την soft γόμα ελαστικών, κάτι το οποίο σημαίνει ότι έχει επιπλέον χρόνο να βρει. Ο Kevin Magnussen έφερε την δεύτερη Haas στη 10άδα την οποία έκλεισε ο Lance Stroll.
O Carlos Sainz με την McLaren ήταν μόλις στην 11η θέση και για ακόμα έναν αγώνα η ομάδα του Woking δεν κυνήγησε χρόνους στη πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών, μένοντας 1.9s μακριά από την Mercedes. O Esteban Ocon με επιπλέον αυτοπεποίθηση μετά την φοβερή εμφάνιση στο Silverstone ακολούθησε μπροστά από τον Lando Norris. O Pierre Gasly αντιμετώπισε ορισμένα προβλήματα, όμως έκανε τον 14ο ταχύτερο χρόνο, μπροστά από τις δύο Alfa Romeo, με τον Antonio Giovinazzi να είναι ο ταχύτερος. Οι δύο Williams ολοκλήρωσαν στις τελευταίες θέσεις, με τον Nicholas Latifi 3.5s μακριά από την κορυφή και μπροστά από τον Roy Nissanny που έκανε το ντεμπούτο του στο FP1 αντικαθιστώντας για τη διαδικασία και μόνο τον George Russell.
Στα τελευταία λεπτά οι ομάδες έβγαλαν τους οδηγούς τους με πολλά καύσιμα για αξιολόγηση των ελαστικών και να πάρουν πολλά δεδομένα για να βελτιώσουν το στήσιμο των μονοθεσίων τους ενόψει της συνέχειας.
Αποτελέσματα FP1 του GP Ισπανίας
Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με την ανάλυση του GP 70ης επετείου και φυσικά όλο το παρασκήνιο της Formula 1.