O Valtteri Bottas ήταν ο ταχύτερος στην δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών στην Monza, με την Mercedes να παραμένει στη κορυφή.
Ο Φινλανδός, ήταν πολύ γρήγορος με την super-soft γόμα ελαστικών και οδήγησε στην Mercedes σε ακόμα ένα 1-2. O Bottas έγραψε ταχύτερο χρόνο στη διαδικασία στο 1:21.406. Στην 2η θέση ολοκλήρωσε ο Lewis Hamilton σε μία εξαιρετική ημέρα για τα ασημί μονοθέσια. Ο Βρετανός δεν είχε τον πιο καθαρό γύρο, όμως βρέθηκε πολύ κοντά στον teammate του. Στην 3η θέση ολοκλήρωσε ο Sebastian Vettel με την Ferrari. Η ιταλική ομάδα, έχει μειώσει τη διαφορά στο ελάχιστο και περιμένουμε μεγάλη μάχη τις επόμενες ημέρες.
Ο Raikkonen βρέθηκε στη κλασική 4η θέση, με τις δύο Red Bull να ακολουθούν. Εντυπωσιακές οι δύο McLaren στις θέσεις 7 και 8, με την ομάδα του Woking να δουλεύει την στρατηγική της με το slipstream εξαιρετικά.
Με την έναρξη του FP2, οι δύο Haas βγήκαν στη πίστα και για τα πρώτα λεπτά ήταν τα μόνα μονοθέσια που έκαναν γύρους. Σύντομα όμως, οι Hulkenberg, Palmer και Ocon μπήκαν κι εκείνοι με τη σειρά τους.
Οι καιρικές συνθήκες ήταν καλύτερες από το FP1, την απειλή της βροχής όμως, να είναι υπαρκτή. Η θερμοκρασία στο οδόστρωμα είχε ανέβει, αλλά και η υγρασία ήταν σε υψηλά επίπεδα.
Ο Sergio Perez είχε τον ταχύτερο χρόνο στα πρώτα λεπτά με το 1:23.633, με τον teammate του να τον ακολουθεί 0.1s πίσω. Όμως, εκείνη τη στιγμή, είχαν βγει στην πίστα οι δύο Red Bull, οι δύο Ferrari και ο Valtteri Bottas.
O Φινλανδός οδηγός της Mercedes, έγραψε το 1:22.475 και ανέβηκε στην 1η θέση, ε τον Verstappen να τον ακολουθεί, ενώ πίσω από τον Ολλανδό ήταν οι δύο Ferrari. Όμως, οι χρόνοι κατέβαιναν συνεχώς, με τον Raikkonen να περνά προσωρινά στην πρωτοπορία, ο Bottas να τον ξαναπερνά, ενώ ο Vettel ανέβηκε στην 3η θέση, 0.1s πίσω.
Ο Lewis Hamilton βγήκε λίγο αργότερα κι εκείνος στην πίστα και ήταν ταχύτερος όλων γράφοντας το 1:22.103. Όλοι οι οδηγοί είχαν κάνει χρονομετρημένη προσπάθεια με την soft γόμα ελαστικών. Από τα πρώτα δείγματα, φαίνεται πως η Ferrari έχει μειώσει τη διαφορά από την Mercedes, τουλάχιστον για την ώρα.
Όμως, ο Hamilton επιτέθηκε στον δεύτερο γρήγορο γύρο του και βελτίωσε τον χρόνο του στο 1:21.956 και αύξησε τη διαφορά από τους διώκτες του στα 0.4s.
Μπαίνοντας στο δεύτερο ημίωρο της διαδικασίας, αρκετοί οδηγοί βγήκαν στη πίστα με την super-soft γόμα ελαστικών. Το FP2 είναι άκρως σημαντικό για την έκβαση του τριημέρου, καθώς οι ομάδες κάνουν τους πρώτους τους γύρους σε ρυθμό κατατακτήριων δοκιμών. Επιπλέον, στα τελευταία λεπτά, δοκιμάζουν με πολλά καύσιμα τον ρυθμό αγώνα.
Ο Vettel με την super-soft γόμα, ήταν ταχύτατος και έγραψε το 1:21.546 και ανέβηκε στην 1η θέση της κατάταξης. Ο Raikkonen ήταν πολύ πιο αργός, καθώς δεν κατάφερε να περάσει ούτε τον Hamilton μένοντας στην 3η θέση. Και ήταν η ώρα των Mercedes.
O Bottas ήρθε πιο γρήγορα από τις Ferrari και έγραψε το 1:21.406 για να ανέβει στην 1η θέση της κατάταξης. Ο Hamilton όμως, μπορεί να έκανε ταχύτερο δεύτερο κομμάτι, όμως ήταν κατά 0.056s πιο αργός από τον teammate του.
Οι Mercedes έβρισκαν λιγότερο χρόνο από την Ferrari στη μετάβαση από την soft, στην super-soft. Τα ασημί μονοθέσια έβρισκαν 0.5s, ενώ τα κόκκινα 0.8s. Η διαφορά τους τώρα είναι στα 0.1s.
Η McLaren συνέχισε την τακτική που ξεκίνησε στο Spa, με τον Alonso να δίνει ένα καλό slipstream στον Vandoorne, ώστε να μπορέσουν στις κατατακτήριες να έχουν μια καλή εμφάνιση. Μάλιστα, η βοήθεια ήταν πολύ καλή για τον Βέλγο, ο οποίος ανέβηκε στην 9η θέση, όντας 1.6s πίσω από τον Bottas. H διαφορά του να μην ακολουθήσουν τη συγκεκριμένη τακτική ήταν μεγάλη, με τον Alonso να είναι 0.5s πίσω από τον teammate του.
O Vandoorne έκανε κι άλλη χρονομετρημένη προσπάθεια και ανέβηκε στην 7η θέση, προκαλώντας έκπληξη σε όλους, με βάση την εικόνα της ομάδας στο Spa.
Σιγά σιγά, οι ομάδες ξεκίνησαν τις προσομοιώσεις αγώνα με σχεδόν 40 λεπτά να απομένουν στο ρολόι για την ολοκλήρωση της διαδικασίας. Όλες οι ομάδες δοκίμασαν και τις δύο γόμες ελαστικών, με το 1 pit-stop στον αγώνα να είναι ο στόχος όλων.
Μπορεί όλοι να ήταν σε πρόγραμμα προσομοίωσης αγώνα, όμως οι ατυχίες δεν έλειψαν. Ο Carlos Sainz είδε τον κινητήρα της Renault να παραδίδει το πνεύμα και να παρκάρει το μονοθέσιό του στην άκρη της πίστας. Ο δεύτερος ήταν ο Kevin Magnussen. O Δανός, είδε την ανάρτηση της Haas να αστοχεί και σταμάτησε στην στροφή Ascari.
Μέχρι το τέλος της διαδικασίας, κανένας οδηγός δεν βελτίωσε, με την Mercedes να κάνει το 1-2, όμως η Ferrari να κάνει αισθητή τη παρουσία της.
Αποτελέσματα FP2