Λίγο πριν ξεκινήσει η δράση στην Αυστρία, ήρθε η ώρα να δούμε ποιοι ήταν αυτοί στο GP Μ. Βρετανίας που μας άφησαν θετικές εντυπώσεις και ποιοι μας απογοήτευσαν.
Στάση στο μαγικό Silverstone για το GP Μ. Βρετανίας έκανε η Formula 1 το περασμένο Σαββατοκύριακο, χαρίζοντάς μας ένα ανεπανάληπτο τριήμερο. Η πίστα κυριολεκτικά βούλιαξε από θεατές, με πάνω από 400.000 άτομα να την επισκέπτονται από Παρασκευή ως και Κυριακή και το μόνο βέβαιο είναι πως δεν απογοητεύτηκαν. Από την F3 και την F2 ως τον μεγάλο αγώνα της F1, παρακολουθήσαμε ένα φεστιβάλ μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Με τις κατατακτήριες να γίνονται υπό βροχή και να εξελίσσονται σε μια απίστευτα αγωνιώδη και ταυτόχρονα συναρπαστική διαδικασία, την Κυριακή παρακολουθήσαμε έναν αγώνα που τα είχε όλα. Μάχες, υπέροχα προσπεράσματα, ένα σφοδρό ατύχημα, μηχανικές βλάβες, παιχνίδια στρατηγικής ήταν αυτά που συνέθεσαν το μενού του Grand Prix Μεγάλης Βρετανίας. Από όλα αυτά νικητής βγήκε ο Carlos Sainz, κατακτώντας για πρώτη φορά νίκη σε ένα Grand Prix της Formula 1, ενώ το Σάββατο είχε κατακτήσει και την πρώτη του pole position. Έγινε έτσι μόλις ο δεύτερος Ισπανός που ανεβαίνει στο μεσαίο σκαλί του βάθρου και συνάμα ο 40ος νικητής για την Ferrari.
Πριν όμως διαβάσεις ποιοι μας εντυπωσίασαν και ποιοι όχι στο GP Μ. Βρετανίας, ακούστε την εκπομπή Slipstream με την ανάλυση του αγώνα στο Silverstone.
Ας δούμε λοιπόν ποιοι μας εντυπωσίασαν και ποιοι όχι στο πάντα ανατρεπτικό Silverstone
Ποιοι μας εντυπωσίασαν
Charles Leclerc: Για πολλούς, ο Μονεγάσκος είναι ο μεγάλος χαμένος του Βρετανικού GP και όχι άδικα. Η στρατηγική της Ferrari, που τόσο πολύ έχει συζητηθεί, ενώ υπάρχει και έντονη φημολογία για κόντρες στο εσωτερικό της ομάδας μετά από τον αγώνα, χαντάκωσε στην κυριολεξία τον Leclerc, ο οποίος θα μπορούσε ειδάλλως να έχει κερδίσει τον αγώνα. Καθ’ όλη τη διάρκεια του Grand Prix ήταν συστηματικά ταχύτερος από τον Carlos Sainz, ενώ το επιπλέον στοιχείο που μας εντυπωσίασε είναι πως από τον πρώτο ουσιαστικά γύρο του αγώνα έτρεχε με σπασμένο δεξί endplate στην εμπρός αεροτομή, κάτι που του κόστιζε περίπου ενάμιση δέκατο στον γύρο, αλλά ήταν και πάλι ταχύτερος του Ισπανού. Μετά το Safety Car, αντιμετώπισε επάξια τα μονοθέσια με μαλακά ελαστικά ( σ.σ. Ο Leclerc είχε σκληρή γόμα 13 γύρων), επιδεικνύοντας τρομερή μαχητικότητα με τους Hamilton και Perez. Στα highlight είναι σίγουρα το προσπέρασμά του επί του Hamilton στην Copse, πέντε γύρους πριν το τέλος. Η 4η θέση είναι φτωχό αποτέλεσμα για τον Charles που έδειξε το μεγάλο του ταλέντο και την ταχύτητά του στο Silverstone και ελπίζουμε για το δικό του καλό, αλλά και του πρωταθλήματος, η Ferrari να του φερθεί όπως του αρμόζει εφεξής.
Lewis Hamilton: Ο Βρετανός πολυπρωταθλητής έκανε στην Βρετανία τον καλύτερο του φετινό αγώνα με διαφορά. Θυμίζοντας τον Hamilton που ξέρουμε, ήταν η πρώτη φορά στο φετινό πρωτάθλημα, όπου τόσο ο ίδιος, όσο και η Mercedes διεκδίκησαν τη νίκη σε ένα Grand Prix, με σοβαρές πιθανότητες να την κατακτήσουν μάλιστα. Το Silverstone ταίριαζε στην W13 και ήδη από την Παρασκευή ο Hamilton έδειξε πως είχε τον ρυθμό να ανταγωνιστεί τις Red Bull και Ferrari. Την Κυριακή αυτό επαληθεύτηκε, καθώς ο Βρετανός βρισκόταν συνεχώς πολύ κοντά στις δύο Ferrari, κινούμενος συχνά ταχύτερα. Είναι χαρακτηριστικό μάλιστα πως χωρίς το Safety Car η Mercedes πίστευε πως θα κέρδιζε τον αγώνα εν τέλει ( ενώ και εμείς θεωρούμε πως θα τερμάτιζε τουλάχιστον δεύτερος). Στους τελευταίους δέκα γύρους έδωσε μια πανέμορφη μάχη με τους Perez και Leclerc, καταφέρνοντας να δει την καρό σημαία στην τρίτη θέση, ανεβαίνοντας για 13η φορά στο βάθρο στο Silverstone, αριθμό που αποτελεί ρεκόρ. Δεν ξέρουμε τι θα γινόταν χωρίς το SC, το σίγουρο όμως είναι πως ο Hamilton οδήγησε καταπληκτικά στον αγώνα της πατρίδας του.
Nicholas Latifi: Για πολλούς, ο Latifi ήταν η μεγαλύτερη έκπληξη του περασμένου Σαββατοκύριακου. Φέτος ο Καναδός κάνει γενικά μια κακή σεζόν, μη μπορώντας να ανταγωνιστεί σε καμία περίπτωση τον Alexander Albon, ενώ έχει και αρκετά ατυχήματα συχνά. Στο Silverstone μάλιστα δεν θα είχε και τη νέα, μεγάλη αναβάθμιση της Williams στο μονοθέσιο του. Ωστόσο αυτό δεν τον εμπόδισε από τα σοκάρει με την επίδοσή του το Σάββατο τον κόσμο της Formula 1. Σε ένα βρεγμένο session, κατάφερε να περάσει στο Q3 για πρώτη φορά στην καριέρα του, την ώρα που ο teammate του έμενε εκτός ήδη από το Q1. Την Κυριακή ο Niki κατάφερε από την 10η θέση να κάνει μια καλή εκκίνηση, απέφυγε το ατύχημα της πρώτης στροφής και στη συνέχεια προσπάθησε όσο καλύτερα μπορούσε, τερματίζοντας εν τέλει 12ος. Μπορεί να μην πήρε βαθμούς και να είναι πλέον ο μόνος οδηγός που δεν έχει βαθμολογηθεί στο πρωτάθλημα, ο αγώνας του όμως ήταν πολύ καλός και η συνολική του εμφάνιση στο τριήμερο είναι άκρως θετική. Αν θέλει να έχει κάποια ελπίδα για να παραμείνει στο grid και την επόμενη χρονιά, πρέπει από δω και πέρα να έχει ανάλογες εμφανίσεις.
Haas: Η αμερικανική ομάδα, μετά από μια δύσκολη περίοδο, κατάφερε να έχει έναν πολύ καλό αγώνα, με τα δύο της μονοθέσια μάλιστα να τερματίζουν αμφότερα στη δεκάδα, για πρώτη φορά μετά το 2019. Αν και το Σάββατο η προσγείωση ήταν απότομη, με τους Magnussen και Schumacher να μένουν εκτός ήδη από το Q1, ενώ ιδίως φέτος διαπρέπουν συνήθως σε κατατακτήριες με βροχή, την Κυριακή τα πράγματα ήταν διαφορετικά. Η θέση εκκίνησης των δύο μονοθεσίων βοήθησε ώστε να μην εμπλακούν στο τρομερό ατύχημα της πρώτης στροφής και έτσι στην επανεκκίνηση, ουσιαστικά βρέθηκαν κερδισμένοι κατά τέσσερις θέσεις. Έπειτα ο ρυθμός αγώνα τόσο για τον Magnussen, αλλά ιδίως για τον Mick ήταν εξαιρετικός, με τα δύο λευκά μονοθέσια να ανεβαίνουν γρήγορα σε βαθμολογούμενες θέσεις. Τo Safety Car βοήθησε ακόμα περισσότερο αυτή την προσπάθεια, καθώς με νέα μαλακά ελαστικά, ο Mick κατόρθωσε να περάσει σχετικά εύκολα τον Sebastian Vettel για την 8η θέση και έπεσε έτσι στο κυνήγι του Max Verstappen. Μπορεί ο Ολλανδός να αντιμετώπιζε σοβαρό πρόβλημα με το κράτημα του μονοθεσίου του, αυτό όμως σε τίποτα δεν μειώνει την προσπάθεια του Γερμανού που έδωσε μια πολύ όμορφη μάχη μαζί του μέχρι την γραμμή του τερματισμού. Έτσι ο Mick βαθμολογήθηκε για πρώτη φορά στην καριέρα του σε αγώνα της Formula 1, ενώ και η 10η θέση του Magnussen συμπλήρωσε το πολύ καλό απόγευμα της ομάδας που επιτέλους είδε ξανά βαθμούς μετά την Imola.
Η ασφάλεια των σύγχρονων μονοθεσίων: Δεν χρειάζεται να αναλύσουμε το σοκαριστικό ατύχημα του Zhou Guanyu στην πρώτη στροφή κατά την εκκίνηση του Βρετανικού Grand Prix. Στους αγώνες πάντα υπάρχει, με μεγάλο ποσοστό, η πιθανότητα να συμβεί κάτι τέτοιο και αυτό είναι κάτι που δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάμε. Ωστόσο το ότι ο οδηγός μετά από ένα τέτοιο ατύχημα κατόρθωσε, μόλις μιάμιση ώρα μετά, να δίνει συνέντευξη στους δημοσιογράφους στα paddock χωρίς την παραμικρή αμυχή, το οφείλουμε στην FIA και το αρμόδιο τμήμα των γιατρών, μηχανικών και λοιπών επιστημόνων που δουλεύουν αδιάκοπα για την βελτίωση της ασφάλειας των μηχανοκίνητων σπορ. Τα μονοθέσια έχουν φτάσει σε τέτοια επίπεδα ασφάλειας, που κάποιος κινδυνεύει περισσότερο κάνοντας μια πολύ απλούστερη δραστηριότητα, παρά έχοντας ένα ατύχημα με μονοθέσιο της Formula 1. Τρελό αν το σκεφτούμε, αλλά και ελπιδοφόρο ταυτόχρονα, καθώς όλη αυτή η εξέλιξη κάποια στιγμή περνάει και στα αυτοκίνητα που οδηγούμε εμείς με κάποιον τρόπο. Επομένως αξίζουν μόνο συγχαρητήρια στην FIA, για όσα έχει κάνει στον τομέα της ασφάλειας τα τελευταία χρόνια, όπως για παράδειγμα το halo, και ελπίζουμε να αργήσουμε να ξαναδούμε ένα τέτοιο ατύχημα.
Ποιοι μας απογοήτευσαν
Η ομάδα της Ferrari: Ένα θέμα για το οποίο έχουν γραφτεί και ειπωθεί πολλά αυτές τις μέρες αποτελεί ο τρόπος που η Scuderia διαχειρίστηκε τον αγώνα των δύο οδηγών της. Με τις Red Bull εκτός μάχης από νωρίς, θα περίμενε κανείς το απόγευμα στο Silverstone να είναι μια ήσυχη βόλτα για τους κόκκινους. Κάθε άλλο όμως, αφού με τις αποφάσεις τους και την γενικότερη προσέγγιση του αγώνα, όχι μόνο δεν έκαναν το 1-2, αλλά υπήρχε σοβαρή πιθανότητα να μην κέρδιζαν εν τέλει ούτε τον αγώνα, καθώς ο Lewis Hamilton ήταν κυριολεκτικά κολλημένος πίσω από τα δύο ιταλικά μονοθέσια. Ο Carlos Sainz ήταν φανερά πιο αργός του Charles Leclerc, όμως παρ’ όλ αυτά η Ferrari δεν δοκίμασε καν να δοθεί εντολή αλλαγής θέσης στο πρώτο στιντ των οδηγών. Αυτό έγινε στο δεύτερο στιντ, μετά από μια μικρή μάχη που είχαν οι δύο οδηγοί και που φάνηκε εκ νέου πως ο Μονεγάσκος είναι ταχύτερος. To «τελειωτικό χτύπημα» ήρθε μόλις εμφανίστηκε το Safety Car, όπου η Ferrari προτίμησε να μην αλλάξει ελαστικά στον Leclerc, αν και προλάβαινε, αφήνοντάς τον ευάλωτο με φθαρμένη σκληρή γόμα έναντι νέας μαλακής των υπολοίπων, με τη δικαιολογία να πως η μαλακή εμφανίζει γρήγορα μεγάλη φθορά. Επιπλέον ζήτησε από τον Sainz να καθυστερήσει τον Hamilton στην επανεκκίνηση, κάτι που ευτυχώς γι αυτούς, ο Ισπανός δεν ακολούθησε. Έτσι η Ferrari μπορεί να κέρδισε εν τέλει με τον Carlos, κατέστρεψε εντελώς όμως τον αγώνα του Leclerc και έχασε ένα πολύ πιθανό 1-2.
Carlos Sainz: Ίσως να είναι και η πρώτη φορά που μας εντυπωσιάζει αρνητικά σε ένα Grand Prix ο οδηγός που το κέρδισε. Και αυτό γιατί, ο Ισπανός ήταν ξεκάθαρο πως δεν είχε την ταχύτητα για να κερδίσει την Κυριακή, ίσως ούτε καν για να τερματίσει 2ος, καθώς και ο Lewis Hamilton έδειχνε αρκετά πιο γρήγορος από αυτόν. Το Σάββατο πήρε πανάξια την pole, καθώς έμεινε μακρυά από λάθη, αν και Leclerc και Verstappen στον τελευταίο τους γύρο ήταν πιο γρήγοροι από αυτόν, όμως την Κυριακή ήδη από πολύ νωρίς έδειξε πως δεν μπορεί να κινηθεί με τον ρυθμό των υπολοίπων. Ένας λάθος στον 8ο γύρο στην έξοδο της Chapel υπό την πίεση του Ολλανδού ήταν αρκετό για να χάσει την πρώτη θέση. Τα προβλήματα του πρωταθλητή μετέπειτα του την ξαναέδωσαν πίσω, όμως πλέον είχε τον Charles Leclerc να κινείται ταχύτερα από αυτόν, με σπασμένο μάλιστα endplate όπως είπαμε. Για το υπόλοιπο Grand Prix είχαμε τον Sainz να ζητάει από την ομάδα του διαρκώς να του δώσει ευκαιρίες να ανεβάσει τον ρυθμό του, πριν προχωρήσουν σε αλλαγή θέση, κάτι που έγινε τελικά στον 29ο γύρο. Από εκεί και πέρα ο Hamilton πλησίαζε περισσότερο τον Ισπανό απ’ ο,τι αυτός τον Leclerc και θα πρέπει να αισθάνεται τυχερός που το Safety Car και η αλλοπρόσαλη στρατηγική της Ferrari του έδωσαν την ευκαιρία να πανηγυρίσει την νίκη. Σε καμία περίπτωση δεν μειώνουμε την αξία της, όμως σίγουρα δεν ήταν αυτός ο ταχύτερος οδηγός την Κυριακή.
Daniel Ricciardo: Η νόρμα στο φετινό πρωτάθλημα είναι ο Αυστραλός να κάνει κακούς αγώνες και να τερματίζει εκτός βαθμών. Όταν δε αυτό γίνεται στον εντός έδρας αγώνα της ομάδας σου, την ώρα που μάλιστα ο teammate σου παίρνει βαθμούς, δίνοντας μάχη ( έστω τυπικά) για το βάθρο στο τέλος του αγώνα, τότε αυτό αποκτά βαρύνουσα σημασία. Ο Ricciardo ήταν κυριολεκτικά άφαντος στο Silverstone, χωρίς να είναι σε κανένα σημείο ικανός να διεκδικήσει βαθμούς. Το Σάββατο ήταν απογοητευτικός, αφού μετά βίας προκρίθηκε στο Q2 και κατέκτησε τελικά την 14η θέση μόλις, μπροστά από τον Esteban Ocon μόνο, ο οποίος σημειωτέον αντιμετώπιζε πρόβλημα με το ERS του μονοθεσίου του. Στο Grand Prix, όπως είπαμε, ενώ ο Lando Norris μαχόταν στις εμπρός θέσεις και κατέκτησε τελικά την πολύ καλή 6η θέση, ο Daniel πάλευε δίχως νόημα με τους Stroll και Latifi, μην έχοντας την δυνατότητα να απειλήσει για βαθμούς ούτε καν μετά το Safety Car. Εϊναι χαρακτηριστικό μάλιστα πως μέσα σε 10 γύρους, από τον 42ο μέχρι τον 52ο και τελευταίο, έχασε 21 περίπου δευτερόλεπτα με τον teammate του. Με μόλις δύο τερματισμούς σε βαθμολογούμενη θέση φέτος στα Grand Prix, η σεζόν του Αυστραλού πάει από το κακό στο χειρότερο και πραγματικά δεν ξέρουμε που είναι ο πάτος του βαρελιού γι αυτόν. Το μόνο σίγουρο είναι πως αποτελεί πραγματικά σκιά του Ricciardo που ξέραμε παλιότερα.
AlphaTauri: Ακόμα ένας κακός αγώνας για την μικρή ιταλική ομάδα φέτος. Μετά την εκπληκτική περσινή χρονιά, πολλοί περίμεναν την μικρή αδερφή της Red Bull Racing να τα πάει ακόμα καλύτερα φέτος. Ωστόσο τα αποτελέσματα και οι εμφανίσεις κάθε άλλο παρά ενθαρρυντικές είναι. ΤΟ Silverstone θεωρητικά δεν ταίριαζε στην AT04, όπως τόνισε και ο Pierre Gasly, o οποίος βλέποντας τον ρυθμό της ομάδας του την Παρασκευή, προσευχόταν για βροχή. Όντως, το Σάββατο στις κατατακτήριες η ομάδα τα πήγε ανέλπιστα καλά, με τον Γάλλο να κατακτά την 11η θέση και τον Yuki Tsunoda την 13η. Στον στεγνό αγώνα της Κυριακής όμως, η AlphaTauri επέστρεψε εκεί που βρισκόταν στα FP. Αρχικά και τα δύο μονοθέσια ενεπλάκησαν στα συμβάντα της εκκίνησης, όμως μπόρεσαν αμφότερα να συνεχίσουν. Στην επανεκκίνηση έχασαν πολύ γρήγορα την επαφή με την δεκάδα με τον ρυθμό που είχαν και βρέθηκαν να παλεύουν τελικά μεταξύ τους, έχοντας μάλιστα και μια σύγκρουση στην στροφή τρια στον 10ο γύρο ( από την οποία προέκυψαν και τα θραύσματα που κατέστρεψαν το πάτωμα του Verstappen). Ο Pierre Gasly, αποκομίζοντας ζημιά από το συμβάν, εγκατέλειψε στον 26ο γύρο, ενώ ο Ιάπωνας, ο οποίος ευθύνεται και για τη σύγκρουση δεν κατάφερε να βρει ποτέ τον ρυθμό για να παλέψει για κάτι καλό και τερμάτισε 14ος και τελευταίος τον αγώνα. Έτσι η Ιταλοί έφυγαν με 0 βαθμούς από την Αγγλία και πλέον η 7η θέση κάθε άλλο παρά ασφαλής είναι, καθώς Aston Martin και Haas πλησιάζουν επικίνδυνα στη βαθμολογία.
Σκηνοθεσία: Έχουμε δει πολύ χειρότερα σκηνοθετημένους αγώνες στο παρελθόν, ωστόσο στο Silverstone εντοπίσαμε κάποια πράγματα που θα μπορούσαν να έχουν γίνει καλύτερα, ιδίως κατά την μετάδοση των μαχών των τελευταίων γύρων. Αρχικά οι πολλαπλές επαναλήψεις του ατυχήματος του Zhou, μόλις διαπιστώθηκε πως ο Κινέζος ήταν καλά, χαρακτηρίζονται ως και άβολες ( και αυτό φυσικά αφορά και τα social media της F1 που γέμισαν με βίντεο και φωτογραφίες από το συμβάν περισσότερο από όσο χρειάζεται). Έπειτα υπήρξε μια αλλόκοτη εναλλαγή απο πανοραμικά πλάνα σε onboard, με μεγαλύτερο «φάουλ» αυτό του γύρου 45, όπου την στιγμή που ο Leclerc προσπερνούσε τον Hamilton από την εξωτερική στην Copse, o σκηνοθέτης θεώρησε καλή ιδέα να γύρισε το πλάνο σε onboard του Μονεγάσκου, αφήνοντάς μας με την απορία για το αν ολοκληρώθηκε η όχι το προσπέρασμα τελικά. Επίσης για άλλη μια φορά φέτος υπήρξαν οδηγοί από τους οποίους είδαμε ελάχιστα πλάνα μέσα σε 52 γύρους, όπως για παράδειγμα ο Lance Stroll, πράγμα το οποίο σίγουρα δεν είναι δίκαιο και ωραίο να γίνεται, ιδίως όταν δεν υπάρχει κάποια μεγάλη μάχη εν εξελίξει. Ελπίζουμε σιγά σιγά η Formula 1 να αρχίσει να διορθώνει αυτά τα κακώς κείμενα και να αρχίσουμε να απολαμβάνουμε ακόμα καλύτερες μεταδόσεις.
Δείτε το GP Κίνας για το ελληνικό πρωτάθλημα Formula G.
Θωμάς Μανώλης