GP Ολλανδίας: Ο Verstappen κέρδισε εντός έδρας και είναι αγκαλιά με τον τίτλο

Ο Max Verstappen ανέκτησε εύκολα την πρώτη θέση, την οποία έχασε στο καθεστώς του αυτοκινήτου ασφαλείας, και αναδείχθηκε νικητής στο GP Ολλανδίας, με τους George Russell και Charles Leclerc να συμπληρώνουν το podium.

Το GP Ολλανδίας δεν είχε ιδιαίτερη αγωνιστική δράση στα 2/3 της διάρκειάς του, όμως μετά την πρώτες εγκαταλείψεις, είχε ένα συναρπαστικό φινάλε. Η εμφάνιση αρχικά του εικονικού κι έπειτα του κανονικού αυτοκινήτου ασφαλείας έφερε το Lewis Hamilton στην κορυφή και το Max Verstappen πίσω του. Ωστόσο, ο Βρετανός είχε μεγάλο μειονέκτημα με τα ελαστικά που χρησιμοποιούσε και έχασε άμεσα την πρώτη θέση από τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή του 2021. Ο Ολλανδός έκτοτε δεν απειλήθηκε, φτάνοντας στη δεύτερη συνεχόμενη νίκη στον αγώνα της πατρίδας του, με τους συμπατριώτες του στις κερκίδες να πανηγυρίζουν εύκολα. Ο Hamilton, αντίστοιχα, έπεσε εκτός του podium, ενώ διεκδικούσε τη νίκη.

Ο Max Verstappen, συνεπώς, με Red Bull Racing, πήρε τη νίκη στο Circuit Zandvoort, με τον George Russell (Mercedes) να τερματίζει στη 2η θέση. Ο Charles Leclerc με Ferrari συμπλήρωσε το podium στην 3η θέση, μπροστά από το Lewis Hamilton (Mercedes) που περιορίστηκε στην 4η θέση. Την πρώτη πεντάδα ολοκλήρωσε ο Sergio Perez με Red Bull Racing. Η Alpine είχε και πάλι διπλή βαθμολόγηση, έχοντας τους Fernando Alonso και Esteban Ocon στις θέσεις 6 και 9 αντίστοιχα. Ανάμεσά τους ήταν ο Lando Norris με McLaren στην 8η θέση, ενώ πίσω του έπεσε ο Carlos Sainz με Ferrari. Ο Ισπανός δέχθηκε ποινή 5 δευτερολέπτων, καθώς στα pit οι μηχανικοί του τον άφησαν να φύγει με επικίνδυνο τρόπο και έχασε τρεις θέσεις. Ο Lance Stroll με Aston Martin πήρε τον τελευταίο βαθμό στη 10η θέση.

Εκτός δεκάδας βρέθηκε ο Pierre Gasly στην 11η θέση, με τον Alex Albon με Williams να τερματίζει στη 12η θέση. Η Haas είχε τους Mick Schumacher και Kevin Magnussen στις θέσεις 13 και 15 αντίστοιχα. Ανάμεσά τους βρέθηκε ο Sebastian Vettel με Aston Martin (14η θέση). Οι Zhou Guanyu με Alfa Romeo, Daniel Ricciardo με McLaren και Nicholas Latifi με Williams συμπλήρωσαν την κατάταξη των οδηγών που τερμάτισαν.

Οι οδηγοί που δεν ολοκλήρωσαν το GP Ολλανδίας ήταν οι Valtteri Bottas με Alfa Romeo και Yuki Tsunoda με Alpha Tauri.

Ακούστε την εκπομπή Slipstream με την ανάλυση του GP Βελγίου.

Αγώνας

Ο καιρός ήταν αίθριος, με τις θερμοκρασίες αέρα και ελαστικών στους 22 και 32 βαθμούς κελσίου αντίστοιχα.

Αναφορικά με τις επιλογές ελαστικών, οι Hamilton, Russell, Norris, Schumacher, Albon και Magnussen εκκινούσαν με medium ελαστικά, οι υπόλοιποι επέλεξαν τη soft γόμα. Οι Leclerc, Sainz, Perez, Tsunoda και Gasly, μάλιστα, είχαν χρησιμοποιημένο σετ.

Εκκίνηση χωρίς απρόοπτα

Η εκκίνηση πραγματοποιήθηκε χωρίς κάποιο σοβαρό συμβάν, εκτός από μία μικρή επαφή του Sainz με το Hamilton, στη μάχη τους για την 3η θέση, με τον Ισπανό να μένει μπροστά. Ο Verstappen υπερασπίστηκε επιτυχώς τη θέση του από το Leclerc, ο Perez διατήρησε την 5η θέση, ο Norris πέρασε το Russell για την 6η θέση, ενώ τη δεκάδα συμπλήρωναν οι Stroll, Ocon και Schumacher.

Βγαίνει εκτός DRS o Verstappen

Ο Verstappen κατάφερε να χτίσει διαφορά πάνω από 1s από το Leclerc, με τον οδηγό της Ferrari να μην μπορεί να χρησιμοποιήσει, αρχικά, το DRS. Παράλληλα, στην έναρξη του 4ου γύρου ο Russell ανέκτησε την 6η θέση από το Norris. Ο Hamilton έμενε κοντά στο Sainz, παρά τη διαφορετική επιλογή ελαστικών.

Απαντά με ταχύτερο γύρο ο Leclerc

Ο Leclerc διατηρούσε τη διαφορά γύρω από το 1s, κάνοντας ταχύτερο χρόνο στο 1:16.213 στον 6ο γύρο. Οι διαφορές σταδιακά είχαν σταθεροποιηθεί, με τη μεγαλύτερη μάχη εκτός της Hamilton-Sainz να πραγματοποιείται εκτός βαθμών. Ο Alonso προσπέρασε τον Gasly στην έναρξη του 10ου γύρου στα φρένα της στροφής 1.

 

Ελέγχει τη διαφορά ο Verstappen, ανεβαίνει ο Alonso

Ο Verstappen κατάφερε να φτάσει τη διαφορά του από το Leclerc στα 2s στο 12ο γύρο, ενώ ο Alonso πέρασε και τον Tsunoda για την 11η θέση. Ο Ισπανός, ωστόσο, έκανε pitstop στο τέλος του γύρου, βάζοντας hard ελαστικά, σε αντίθεση με όσους μπήκαν μέχρι τώρα, που άλλαξαν σε medium.

Καταστροφή για Schumacher και Sainz στα pits

Ο Schumacher ήταν ο πρώτος οδηγός από τη δεκάδα που μπήκε για pitstop, όμως ήταν σταματημένος για 10 δευτερόλεπτα. Ο Γερμανός βγήκε στη 18η θέση, πίσω από το Vettel. Ο Sainz έκανε pitstop στο 14ο γύρο, όμως καθυστέρησε ιδιαίτερα, ολοκληρώνοντας την αλλαγή σε medium σε 12,7 δευτερόλεπτα κι έπεσε στην 11η θέση, πίσω από τον Bottas. Ο Perez μπήκε την ίδια στιγμή και βγήκε 8ος.

Pitstop για Leclerc, ακολουθεί τη στρατηγική ο Verstappen

Ο Leclerc μπήκε για pitstop στο 17ο γύρο, βάζοντας medium. Ο Μονεγάσκος έπεσε στην 4η θέση, με το Norris να κάνει και αυτός την αλλαγή του από medium σε hard ελαστικά. Ο Verstappen δεν πήρε ρίσκο και μπήκε στα pit στο ένα γύρο αργότερα, βάζοντας medium ελαστικά. Ο Ολλανδός βγήκε στην 3η θέση, μπροστά από το Μονεγάσκο, με τη διαφορά τους να βρίσκεται στα 5s. Το δικό του pitstop έκανε και Ocon στον ίδιο γύρο, βάζοντας hard ελαστικά. Παράλληλα, ο Sainz ανέβηκε στην 6η θέση, περνώντας τον Albon.

Επιτίθεται στις Mercedes ο Verstappen

Ο Verstappen είχε μειώσει στα 1,5s τη διαφορά του από το Russell στον 26ο γύρο, ενώ αντάλλαζε ταχύτερους γύρους με το Leclerc. Ο Ολλανδός ήταν φανερά ταχύτερος και στον 28ο γύρο πέρασε τον οδηγό της Mercedes στα φρένα της στροφής 1. Ο Ricciardo ήταν ο πρώτος που έκανε δεύτερο pitstop στον 27ο γύρο, βάζοντας hard ελαστικά, πιθανότατα για να πάει ως το τέλος με αυτά.

Πρώτο pitstop για τη Mercedes

Ο Hamilton μπήκε στα pit από την πρώτη θέση στον 28ο γύρο, αλλάζοντας σε hard ελαστικά. Ο Russell ακολούθησε την επιλογή αυτή 3 γύρους αργότερα, πέφτοντας στην 5η θέση, πίσω από τον teammate του. Παράλληλα, στην κορυφή οι Verstappen και Leclerc είχαν μεταξύ τους διαφορά 8s στον 33ο γύρο.

Επιστρέφει στην πρώτη τριάδα ο Hamilton

Ο Hamilton πλησίασε αρκετά γρήγορα τον Perez και, μετά από 2 αποτυχημένες απόπειρες, προσπέρασε το Μεξικανό και ανέβηκε στην 3η θέση στον 37ο γύρο. Ο Russell απαλλάχθηκε και αυτός από τη Red Bull Racing του «Checo» 2 γύρους αργότερα και ανέβηκε στην 4η θέση.

Δεύτερο pitstop για Perez και Sainz

Ο Perez ήταν ο πρώτος από τους κορυφαίους συνδυασμούς που έκανε το δεύτερό του pitstop στον 40ό γύρο και έβαλε hard ελαστικά. Ο Μεξικανός έπεσε στην 7η θέση. Ο Sainz, με τη σειρά του, έκανε το δικό του pitstop στο γύρο 43, βάζοντας hard ελαστικά.

Αλλάζει σε hard ο Leclerc

Ο Leclerc έβαλε και αυτός hard ελαστικά στον 45ο γύρο κι έπεσε στην 4η θέση, με τη διαφορά του από το Russell να κυμαίνεται στα 18s. Παράλληλα, ο Tsunoda είχε αρκετά προβλήματα, νωρίτερα σταμάτησε στην πίστα, πριν συνεχίσει για να μπει στα pit για 3η φορά. Ωστόσο, αυτό δε διόρθωσε την κατάσταση και ο Ιάπωνας εγκατέλειψε.

Εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας, pitstop οι πρωτοπόροι

Η εγκατάλειψη του Tsunoda έφερε την πίστα σε καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας, μέχρι να απομακρυνθεί με ασφάλεια το μονοθέσιό του. Αρχικά, για pitstop μπήκαν οι Norris και Alonso, για να ακολουθήσουν οι Verstappen, Hamilton και Russell. Ο Leclerc ήταν ο μεγάλος χαμένος της υπόθεσης, καθώς έμεινε, πλέον, στην 4η θέση. Παράλληλα, ο Sainz ήταν στην 7η θέση με hard ελαστικά, έχοντας τους Norris και Alonso πίσω του με soft. Το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας απομακρύνθηκε μετά από περίπου 2 γύρους.

Αυτοκίνητο ασφαλείας, η Mercedes στην κορυφή

Ο Bottas αποτέλεσε τη δεύτερη εγκατάλειψη του GP Ολλανδίας, με το Sainz να περνά τον Ocon υπό το καθεστώς κίτρινης σημαίας. Άμεσα εμφανίστηκε το αυτοκίνητο ασφαλείας, το οποίο «ανακάτεψε» την κατάταξη. Η Mercedes επέλεξε να μείνει στην πίστα με τα medium ελαστικά, ενώ οι Verstappen και Leclerc μπήκαν για pitstop, βάζοντας soft. Στον επόμενο γύρο, οι οδηγοί πέρασαν από το pitlane, με το Russell να αλλάζει σε soft ελαστικά, όπως και ο Sainz, τον οποίο άφησαν οι μηχανικοί του να φύγει επικίνδυνα.

Δύσκολη αποστολή για Hamilton

Ο Hamilton έμεινε στην πρώτη θέση με τα medium ελαστικά, με τους Verstappen, Russell, Leclerc να έχουν πίσω του soft. Ο Perez με το Sainz ακολουθούν, με τη δεκάδα να συμπληρώνεται από τους Alonso, Norris, Ocon και Stroll. Το αυτοκίνητο ασφαλείας έφυγε στο γύρο 60, με την κανονική ροή του αγώνα να συνεχίζεται.

Άμεση προσπέραση του Verstappen για τη νίκη

Ο Verstappen πέρασε άμεσα το Hamilton για την πρώτη θέση, ενώ ο Russell διατήρησε την 3η από το Leclerc. Ταυτόχρονα, ο Sainz κατάφερε να περάσει τον Perez για να ανέβει στην 5η θέση. 

Ο Hamilton χάνει μέσα σε λίγους γύρους το podium

Στον 64ο γύρο, ο Russell πέρασε το Hamilton για τη δεύτερη θέση, έχοντας πιο γρήγορη γόμα ελαστικών, με τον τελευταίο να διαμαρτύρεται για τη στρατηγική της Mercedes. Δύο γύρους αργότερα (66) ο Leclerc πραγματοποίησε και αυτός, με τη σειρά του, προσπέρασμα στο Hamilton για την 3η θέση. Εκτός της μάχης του Sainz με τον Perez, δεν υπήρξε κάτι αξιοσημείωτο στους τελευταίους γύρους.

Νέος θρίαμβος για Verstappen, καταστροφή για Hamilton

Ο Verstappen κατάφερε να κερδίσει και φέτος το GP Ολλανδίας, με τους Russell και Leclerc να συμπληρώνουν το podium. Ο Hamilton έπεσε στην 4η θέση, ενώ οι Perez, Alonso και Norris ανέβηκαν μία θέση, μετά την ποινή του Sainz. Οι Ocon και Stroll ήταν οι τελευταίοι οδηγοί που βαθμολογήθηκαν.

Εκτός της δεκάδας τερμάτισαν οι Gasly, Albon, Schumacher, Vettel, Magnussen, Zhou, Ricciardo και Latifi. Οι Bottas και Tsunoda ήταν οι οδηγοί που εγκατέλειψαν στο GP Ολλανδίας.

Αποτελέσματα GP Ολλανδίας

Image

Related Articles

Η Mercedes στέλνει μήνυμα ενόψει 2023

Στη Mercedes-AMG επικρατεί αισιοδοξία πως το 2023 θα είναι σε θέση να παλέψουν για το πρωτάθλημα σε αντίθεση με το κακό 2022, τη χειρότερη...

H Red Bull «βλέπει» τη Mercedes ως βασικό της αντίπαλο το 2023

Στη Red Bull Racing πιστεύουν πως η Mercedes-AMG θα είναι η βασική τους αντίπαλος στο πρωτάθλημα της F1 το 2023 και όχι η Scuderia...

Ο Elkann δεν πίστεψε ποτέ στον Binotto

Σύμφωνα με τον ιταλικό Τύπο, η διοίκηση της Ferrari δεν εμπιστεύθηκε ποτέ τον επικεφαλής της Scuderia, Mattia Binotto, και τον απομάκρυνε με την πρώτη...

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -

Latest Articles

Η Mercedes στέλνει μήνυμα ενόψει 2023

Στη Mercedes-AMG επικρατεί αισιοδοξία πως το 2023 θα είναι σε θέση να παλέψουν για το πρωτάθλημα σε αντίθεση με το κακό 2022, τη χειρότερη...

H Red Bull «βλέπει» τη Mercedes ως βασικό της αντίπαλο το 2023

Στη Red Bull Racing πιστεύουν πως η Mercedes-AMG θα είναι η βασική τους αντίπαλος στο πρωτάθλημα της F1 το 2023 και όχι η Scuderia...

Ο Elkann δεν πίστεψε ποτέ στον Binotto

Σύμφωνα με τον ιταλικό Τύπο, η διοίκηση της Ferrari δεν εμπιστεύθηκε ποτέ τον επικεφαλής της Scuderia, Mattia Binotto, και τον απομάκρυνε με την πρώτη...

Δισεκατομμυριούχος από το Χονγκ Κονγκ έχει βάλει στόχο τη Formula 1

Ο δισεκατομμυριούχος από το Χονγκ Κονγκ, Calvin Lo, εξέφρασε τον ζήλο του να εισέλθει στη Formula 1 ως βασικός επενδυτής και πιθανός με μια...

Η προειδοποίηση του Norris προς τη McLaren

O Lando Norris παρά το γεγονός πως παραμένει ιδιαίτερα πιστός στη McLaren, θέλει να έχει σύντομα στα χέρια του ένα μονοθέσιο που θα του...