Ο Max Verstappen ήταν ο μεγάλος πρωταγωνιστής του QP για το GP Ολλανδίας, με τον οδηγός της Red Bull Racing να αντέχει στην πίεση του Lewis Hamilton.
Ο Max Verstappen κατέκτησε την Pole Position στο GP Ολλανδίας με τις 2 Mercedes να βρίσκονται πίσω του. Μεγάλη μάχη με τα χρονόμετρα για Verstappen και Hamilton με τη μεταξύ τους διαφορά να είναι μόλις στα 0,038s.
Διαβάστε επίσης: Σαν Σήμερα στη Formula 1 και το μηχανοκίνητο αθλητισμό
Η Red Bull φάνηκε από το FP3 να είναι το γρηγορότερο μονοθέσιο στην πίστα. Ο Max Verstappen επιβεβαίωσε την ταχύτητα του μονοθεσίου του παίρνοντας την pole position στην πίστα Zandvoort, παρά το γεγονός πως η Mercedes έδειξε δυνατότερη συγκριτικά με τις πρωινές ελεύθερες δοκιμές. Ο Lewis Hamilton έκανε πολύ καλό γύρο στην τελευταία του προσπάθεια αλλά δεν μπόρεσε να βρεθεί στην πρώτη θέση. Πίσω του ο Valtteri Bottas ήταν 0,3s από τους 2 “μονομάχους” της pole position. Ο Pierre Gasly κατάφερε για 0,5s να βρεθεί μπροστά από τις Ferrari των Leclerc και Sainz. Πολύ καλή εμφάνιση ο Giovinazzi με την 7η θέση. Η υπόλοιπη 10αδα είχε τις 2 Alpine των Ocon και Alonso, καθώς και τη McLaren του Daniel Ricciardo.
Οι δύο Williams κατάφεραν να περάσουν στο Q2, είχαν όμως αμφότερες τις εξόδους τους και κατέληξαν στην 11η (Russell) και 14η (Latifi) θέση. Ο Lance Stroll ήταν στη 12η θέση και ο Lando Norris στη 13η. Ήταν η πρώτη φορά φέτος που ο Βρετανός δεν μπόρεσε να περάσει στο Q3. Ο Yuki Tsunoda ήταν 15ος και ο Sergio Perez, μετά από κακούς υπολογισμούς της Red Bull, κατέληξε στην 16η θέση. Την κατάταξη συμπλήρωσαν οι Sebastian Vettel με Aston Martin, Robert Kubica με Alfa Romeo και οι δύο Haas, με τον Mick Schumacher μπροστά από το Nikita Mazepin.
Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με την ανάλυση του GP Βελγίου.
Q1
Στην πρώτη προσπάθεια η Mercedes ήταν η μόνη ομάδα που έβγαλε τους οδηγούς της με medium ελαστικά. Ο Max Verstppen πήρε αρχικά το προβάδισμα με 1:10.036, πίσω του ο Hamilton για 0,147s αλλά με medium ελαστικά και στην 3η θέση ο Pierre Gasly. Λίγα λεπτά αργότερα, ο Bottas έκανε αυτός την 3η επίδοση. Ο Carlos Sainz βγήκε εγκαίρως στην πίστα μετά το ατύχημά του στο FP3, βρήκε την ταχύτητα που χρειαζόταν και πλασαρίστηκε στην 8η θέση. Εντυπωσιακό ξεκίνημα από τις Williams που είχαν στα 5 λεπτά πριν τη λήξη της διαδικασίας και τα δύο μονοθέσιά της στους πρώτους 15 της κατάταξης. Ταυτόχρονα η τελική 5άδα είχε τους Stroll, Schumacher, Vettel, Kubica, Mazepin.
Στα τελευταία λεπτά βγήκαν οι οδηγοί με soft ελαστικά στην πίστα, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων. Την παράσταση έκλεψαν οι δύο Ferrari, που έκαναν το 1-2, με τον Leclerc στην κορυφή, εντυπωσιακοί ήταν και οι Giovinazzi, Latifi στην 4η και 5η θέση αντίστοιχα. Αρνητικός πρωταγωνιστής ο Sergio Perez που δεν πρόλαβε να περάσει τη γραμμή τερματισμού εγκαίρως, δεν έκανε χρόνο και έπεσε στη 16η θέση. Λίγο έλειψε να έχουμε απρόοπτα στη στροφή 13, όταν στη διάρκεια της τελευταίας προσπάθειας των οδηγών, επικράτησε μποτιλιάρισμα, χωρίς ωστόσο να υπάρξει κάποια επαφή.
Μαζί με τον Sergio Perez, αποκλείστηκαν στο Q1 οι Vettel, Kubica, Schumacher, Mazepin.
Q2
Από την αρχή της διαδικασίας ο Max Verstappen έδειξε διάθεση να επιβάλλει το ρυθμό του. Ήταν από τους πρώτους που επιχείρησε να κάνει χρόνο, κάνοντας απίστευτη προσπάθεια με 1:09.071. Οι Mercedes ακολούθησαν στα 0,6s και 0,7s με τον Hamilton οριακά μπροστά από τον Bottas. Όλοι οι οδηγοί ήταν με τα soft ελαστικά. Όσο συμπλήρωναν χρόνο και οι υπόλοιποι, πολύ καλές προσπάθειες έκαναν ο Leclerc και ο Gasly που ανέβηκαν στη 2η και 3η θέση αντίστοιχα. Την ίδια ώρα, στην 5αδα αποκλεισμού από το Q3 βρίσκονταν οι Russell, Stroll, Norris, Latifi και Tsunoda.
Με 4 λεπτά να απομένουν για την ολοκλήρωση της διαδικασίας, ο George Russell ενώ βρισκόταν σε γρήγορο γύρο έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του στη στροφή 13, ακουμπώντας ελαφρώς με το πίσω μέρος στα προστατευτικά ελαστικά. Αμέσως βγήκε η κόκκινη σημαία, με το ρολόι να σταματάει στο 3:54 για το τέλος του Q2. Ο ίδιος συνέχισε και κατάφερε να μπει στο pitlane έχοντας ακόμα μία ευκαιρία για να μπει στο Q3. Στην επανεκκίνηση της διαδικασίας, ο teammate του Russell, Nicholas Latifi, είχε έξοδο στη στροφή 8, χτύπησε με μεγάλη ταχύτητα στα προστατευτικά ελαστικά και τέθηκε εκτός μάχης από τη διαδικασία, με την κόκκινη σημαία να εμφανίζεται εκ νέου.
Αυτό έμελλε να ήταν το οριστικό τέλος της διαδικασίας, καθώς με το ρολόι να δείχνει 1:38, το race control αποφάσισε ότι δε θα συνεχιστεί η διαδικασία. Ιδιαίτερα άτυχος ήταν ο Lando Norris με McLaren, που βρέθηκε εκτός Q3 για πρώτη φορά το 2021.
Η 5αδα που αποκλείεται από τη συνέχεια της διαδικασίας είναι: Russell, Stroll, Norris, Latifi, Tsunoda.
Q3
Το 3ο σκέλος των κατατακτήριων δοκιμών ξεκίνησε με καθυστέρηση λόγω εργασιών στο σημείο του ατυχήματος του Nicholas Latifi, δηλαδή στη στροφή 8.
Ο Max Verstappen κατέβηκε στο 1:08 για πρώτη φορά στο τριήμερο, έκανε χρόνο 1:08.923, με τις δύο Mercedes να τον ακολουθούν. Ο Bottas ήταν στη 2η θέση με 0,299s διαφορά από τον Ολλανδό, ενώ ο Hamilton ήταν στην 3η θέση στα 0,345s πίσω από την κορυφή. Ο Pierre Gasly έκανε τον 4ο χρόνο και οι δύο Ferrari συμπλήρωσαν την πρώτη 6αδα με τον Leclerc μπροστά από το Sainz.
Περίπου στα 3 λεπτά πριν τη λήξη της διαδικασίας ξεκίνησαν να βγαίνουν οι οδηγοί για την τελική τους προσπάθεια. Ο Max Verstappen βελτίωσε ελαφρώς το χρόνο του κάνοντας το 1:08.885, ενώ ο Lewis Hamilton πέρασε στη 2η θέση. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής βελτίωσε σημαντικά το χρόνο του, αυτό όμως δεν αρκούσε καθώς ήταν κατά 0,038s πιο αργός από τον Ολλανδό της Red Bull. Ο Valtteri Bottas δε βελτίωσε στην τελευταία του προσπάθεια και θα εκκινήσει από την 3η θέση. Στις ίδιες θέσεις οι Gasly, Leclerc, Sainz, με τον οδηγό της Alpha Tauri να κερδίζει για 0,05s τη μάχη με τις δύο Ferrari. Εκπληκτική προσπάθεια ο Giovinazzi, κατετάγη 7ος, ενώ τη 10αδα ολοκλήρωσαν οι Ocon, Alonso με Alpine και ο Daniel Ricciardo με McLaren.