Ο Lewis Hamilton ήταν ο μεγάλος νικητής στο GP Ουγγαρίας, πανηγυρίζοντας την 6η του νίκη στο Hungaroring και την 67η στην καριέρα του.
Ο Βρετανός τα έκανε όλα τέλεια, από την καθαρή του εκκίνηση, την εξαιρετική διαχείριση της ultra-soft γόμας που κράτησε 25 γύρους με γεμάτο ρεζερβουάρ και 55 βαθμούς θερμοκρασία πίστας. Πίεσε εκεί που έπρεπε, κράτησε σε απόσταση ασφαλείας τους αντιπάλους του και με τη δεύτερη σερί νίκη του αύξησε τη διαφορά στη βαθμολογία στους 24 βαθμούς και πάει στο καλοκαιρινό διάλειμμα με ένα μεγάλο προβάδισμα. Ο Sebastian Vettel βρέθηκε στην 2η θέση έχοντας διαφορετική στρατηγική από τους αντιπάλους του και κάνοντας το μέγιστο που μπορούσε, μείωσε όσο περισσότερο μπορούσε τις απώλειες βαθμών. Μάλιστα ήταν και πολύ τυχερός όταν είχε επαφή με τον Bottas 5 γύρους πριν το τέλος και δεν είχε κάποιο κλατάρισμα, όμως και άτυχος όταν στην αλλαγή ελαστικών του έχασε πάνω από 1 δευτερόλεπτο. Ο Kimi Raikkonen κατάφερε να βρεθεί στην 3η θέση του αγώνα, έχοντας καλό ρυθμό και πήρε το μέγιστο για την Scuderia δίχως να έχει κιόλας τη δυνατότητα να πιεί από το ειδικό υγρό
O Daniel Ricciardo κατάφερε να κάνει έναν αγώνα ανάκαμψης και να βρεθεί στην 4η θέση έχοντας πολλαπλές επαφές με πιο σημαντική αυτή με τον Bottas στον 68ο γυρο. Ο Φινλανδός τερμάτισε στην 5η θέση, όμως είχε τελειωμένα ελαστικά και αναμένεται να δεχθεί κάποιου είδους ποινή για την επαφή με τον Αυστραλό.
Best of the Rest σήμερα ήταν ο Pierre Gasly με την Toro Rosso, o οποίος έκανε εξαιρετική εκκίνηση και δεν απειλήθηκε ποτέ και από κανέναν και μάζεψε αρκετούς βαθμούς. Ο Kevin Magnussen έκανε ακόμα έναν πολύ καλό αγώνα για την Haas στην 7η θέση, ενώ ο Fernando Alonso με εξαιρετική στρατηγική της McLaren τερμάτισε στην 8η. Θα μπορούσε να είναι μια διπλή βαθμολόγηση για την ομάδα του Woking, όμως ένα πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων έφερε τον Stoffel Vandoorne εκτός αγώνα. Την 10άδα έκλεισαν οι Carlos Sainz και Romain Grosjean.
O Αγώνας
Στην εκκίνηση, ο Hamilton έκανε την καλύτερη εκκίνηση από όλους και ο Bottas αμέσως πήγε από πίσω του ώστε να προστατέψει την 2η θέση του από τις δύο Ferrari. O Vettel έστριψε στην 4η θέση, αλλά βρήκε ευκαιρία να πάρει την εξωτερική για τη στροφή 3, ο Raikkonen δεν τον εμπόδισε και τον άφησε να περάσει. Η κίνηση αυτή ήταν πολύ σημαντική, καθώς ο Γερμανός και ο Sainz ήταν τα μόνα μονοθέσια από την πρώτη 10άδα που ξεκίνησαν με την soft γόμα.
Στη στροφή 1 οι Ericsson και Ricciardo είχαν επαφή, όπως και οι Perez και Leclerc. O Verstappen ξεκίνησε επιθετικά και έστριψε στην 5η θέση, ενώ και ο Vandoorne είχε κάνει καλή εκκίνηση.
Ο Hamilton μπροστά είχε ανοίξει αμέσως τη διαφορά από τον Bottas ενώ ο Leclerc μόλις στο τέλος του πρώτου γύρου έγινε η πρώτη εγκατάλειψη της ημέρας. Κερδισμένος από την εκκίνηση ήταν και ο Magnussen, καθώς από την 9η θέση βρέθηκε στην 7η.
Μέχρι τον 5ο γύρο, ο Hamilton είχε ανοίξει τη διαφορά στα 3.5s, ενώ ο Vettel μπορούσε να κρατηθεί στο 1.5s από τον Bottas. Στον 6ο γύρο όμως, ο Verstappen αντιμετώπισε ακόμα ένα μηχανικό πρόβλημα στην έξοδο της στροφής 1 και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει στο δεύτερο κομμάτι. Το Virtual Safety Car έκανε την εμφάνισή του αλλά για πολύ λίγο. Όταν αποχώρησε, ο Grosjean με έξυπνο τρόπο βρέθηκε κοντά στον Alonso και κατάφερε να τον προσπεράσει για την 10η θέση. Ο Ricciardo είχε περάσει τον Vandoorne λίγους γύρους πριν και έπειτα από μάχη δύο γύρων, επιτέθηκε και πέρασε στη στροφή 1 τον Ισπανό.
Καθώς είχαμε φτάσει στον 12ο γύρο, ο Hamilton είχε τον απόλυτο έλεγχο του ρυθμού και του αγώνα, με τους περισσότερους οδηγούς να κάνουν περισσότερο διαχείριση ελαστικών, παρά να αγωνίζονται. Η διαφορά ήταν στα 5.6s από τον Bottas, ενώ από τον Vettel στα 7.8s. O Raikkonen προσπαθούσε και μπορούσε να μείνει κοντά στον teammate του. Όμως η Ferrari τον τράβηξε για αλλαγή ελαστικών στον 15ο γύρο και πέρασε στην soft γόμα ελαστικών. Όμως το pit-stop της Ferrari ήταν κακό στα 5.1s και βγήκε στην 6η θέση, πίσω από τον Magnussen. Στην Mercedes απάντησαν αμέσως με τον Bottas και τον έφεραν στα pit, ενώ ο Hamilton την ίδια στιγμή είχε ξεκινήσει να πιέζει και να γράφει τον τον ένα ταχύτερο γύρο μετά τον άλλο.
Ο οδηγός της Mercedes έπιασε γρήγορα τον Gasly και τον προσπέρασε στον 18ο γύρο, με τον Raikkonen να είναι στην 5η θέση και να γράφει τον ταχύτερο γύρο. Ο Vettel την ίδια στιγμή μπορούσε να κινηθεί σε παρόμοιο ρυθμό με τον Hamilton και η διαφορά είχε σταθεροποιηθεί στα 8.7s. Όμως, μέσα σε έναν γύρο, ο Hamilton έχασε 2s όταν είχε φτάσει πίσω από τον Ericsson για να τον ντουμπλάρει, ενώ η ζωή των ελαστικών του δεν ήταν και η ιδανική. Επιπλέον, ο Vettel είχε αυξήσει τη διαφορά από τον Bottas σε σημείο που ήταν κρίσιμο για το αν θα έβγαινε μετά και τη δική του αλλαγή ελαστικών.
Είχαμε φτάσει στον 25ο γύρο και ο Hamilton είχε τη διαφορά στα 6.8s και στο σημείο εκείνο η Mercedes τράβηξε τον Βρετανό για αλλαγή στην soft γόμα ελαστικών. Όταν βγήκε είχε 13.4s διαφορά από τον Vettel, αλλά το πιο κρίσιμο ήταν τα μονοθέσια που έπρεπε να δώσει γύρο ξανά. Αμέσως έγραψε νέο ταχύτερο γύρο και την έριξε στα 12.9s, αλλά η κίνηση που βρήκε και πάλι μπροστά του την επανέφεραν στα 14.6s.
Ο Vettel είχε πλέον διαφορά για να βγει μπροστά από τον Bottas και όταν φτάσει στο παράθυρο περίπου στον 50ο γύρο, θα είναι μεγάλη απειλή για την νίκη, καθώς θα βγει αρκετά κοντά στον Βρετανό. Ο Raikkonen από την άλλη, είχε μειώσει τη διαφορά από τον συμπατριώτη του και είχε μπει στη ζώνη DRS. O Ricciardo ήταν 4s πίσω από τον οδηγό της Ferrari και είχε μια άνετη διαφορά από τον Gasly.
Οι δύο McLaren είχαν ανέβει στην 10άδα, δίχως όμως να έχουν μπει για αλλαγή ελαστικών και θα έχει ενδιαφέρον στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα να δούμε που θα είναι στην κατάταξη. Οι Alonso και Vandoorne έδιναν μάχη με τους Sainz, Grosjen, Hartley & Hulkenberg και έχοντας κολλήσει πίσω από τον Ocon, έχαναν χρόνο.
Η Ferrari αποφάσισε να ρίξει τα ζάρια και έφερε στον 38ο γύρο τον Raikkonen για αλλαγή ελαστικών στην soft γόμα και πάλι, δοκιμάζοντας μια διαφορετική στρατηγική. Όμως, τον έβγαλε πίσω από κίνηση, όμως στο τέλος θα βλέπαμε την μεγάλη μάχη.
Στον επόμενο γύρο, έφεραν τον Vettel για αλλαγή ελαστικών, ίσως λίγο νωρίτερα απ’όσο θα μπορούσαν στην Ferrari. Οι μηχανικοί έβαλαν την ultra-soft γόμα αλλά το εμπρός αριστερά μπουλόνι δεν κούμπωσε αμέσως και έχασε πάνω από 1s. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, να βγει πίσω από τον Bottas στην 3η θέση, αλλά ήταν σε απόσταση βολής από τον Φινλανδό. Από τον Hamilton, η διαφορά ήταν στα 9.1s με τη κίνηση να αυξομειώνει συνεχώς τις διαφορές.
Οι δύο McLaren κατάφεραν με εξαιρετική διαχείριση ελαστικών και έχοντας εξαιρετικό ρυθμό, μπήκαν για αλλαγή ελαστικών και βγήκαν στις θέσεις 8 και 9, ενώ ξεκίνησαν από τις θέσεις 11 και 15. Όμως η τύχη δεν ήταν με τον Βέλγο. Στην έξοδο της τελευταία στροφής στον 51ο γύρο, ένα μηχανικό πρόβλημα στο κιβώτιο τον έκανε να κολλήσει σε συγκεκριμένη ταχύτητα και ο αγώνας του έλαβε τέλος.
Ο Vettel είχε την νίκη να απομακρύνεται όλο και περισσότερο και αποφάσισε να πιέσει και πάλι τον Bottas και αμέσως βρέθηκε σε ζώνη DRS. O Raikkonen από τη μεριά του, άρχιζε να κόβει και είχε φτάσει στα 4.3s μόλις. Ο Γερμανός ήταν στο DRS του Φινλανδού, αλλά στο δεύτερο κομμάτι δεν μπορούσε να ακολουθήσει η SF71-H την W09 και μέχρι τον 58ο γύρο, δεν είχε καθαρή ευκαιρία.
Πλέον είχαμε μπει στους τελευταίους 10 γύρους, με τον Hamilton μπροστά κατά 18s από τον Bottas, o οποίος έβλεπε δύο αγριεμένες Ferrari ακριβώς πίσω του, με τον ίδιο να έχει τα χειρότερα σε ηλικία ελαστικά και η πίεση ήταν απίστευτη. Ο Vettel δεν μπορούσε να βρει διάδρομο στην μεγάλη ευθεία, ενώ ο teammate του περίμενε υπομονετικά.
Στον 65ο γύρο όμως, ο Vettel πήρε την εξωτερική στα φρένα για την στροφή 1, και έχοντας καλύτερη έξοδο επιτάχυνε πολύ καλύτερα από τον αντίπαλό του. Πηγαίνοντας για τα φρένα στη στροφή 3 ο οδηγός της Ferrari ήταν μπροστά, αλλά ο Bottas μπλόκαρε τον τροχό του καθώς δεν είχε χώρο και έπεσε πάνω στον Vettel αλλά με μικρή ζημιά για τον ίδιο. Ο Γερμανός ως εκ θαύματος δεν είχε κλατάρισμα στο πίσω του ελαστικό, με την αεροτομή του οδηγού της Mercedes να έχει πληγωθεί έντονα.
Ο Ricciardo δεν άργησε να τον φτάσει και στον 68ο γύρο, οι δύο τους ήταν δίπλα δίπλα και ο Bottas έχοντας πολύ φθαρμένα ελαστικά δεν κατάφερε να φρενάρει σωστά και είχε επαφή με τον οδηγό της Red Bull, πληγώνοντας και τα δύο μονοθέσια. Ο Ricciardo κατάφερε να συνεχίσει και στον επόμενο γύρο τον έφτασεκαι πάλι και κατάφερε στην έξοδο από τη στροφή 1 να πάρει την 4η θέση, έστω και με αυτό τον τρόπο.
Έτσι, ολοκληρώθηκε ακόμα ένα επεισοδιακό GP Ουγγαρίας, με τον Hamilton να περνά την γραμμή του τερματισμού στην 1η θέση και να παίρνει την 6η του νίκη στο Hungaroring μπροστά από τις δύο Ferrari.
Αποτελέσματα Αγώνα