Ο Kimi Raikkonen βρέθηκε στη 1η θέση στη πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Ρωσίας, με τις δύο Mercedes να ακολουθούν.
Ο Φιλανδός, σημείωσε αργά μέσα στη διαδικασία το 1:36.074 με τη super soft γόμα ελαστικών, για να βρεθεί μπροστά από τον Valtteri Bottas. O έτερος Φιλανδός είχε ένα πολύ καλό 90λεπτο και ήταν μόλις 0.045s πίσω από τον οδηγό της Ferrari.
O Hamilton συμπλήρωσε τη πρώτη 3άδα, όμως ο ρυθμός του δεν ήταν καλός. Το ίδιο συνέβη και με τον Sebastian Vettel, ο οποίος φάνηκε να μην έχει βρει τα πατήματά του.
To FP1 ξεκίνησε με τους οδηγούς να κάνουν τους καθιερωμένους installation laps. O πρώτος χρόνος σημειώθηκε με περίπου 10 λεπτά στο ρολόι από τον Valtteri Bottas, με τον teammate του, Lewis Hamilton να ακολουθεί με έναν αργό χρόνο.
Η διαδικασία εξελίχθηκε με τον χειρότερο τρόπο για τον Sergey Sirotkin, ο οποίος σε out lap είδε τη Renault να σταματάει στην έξοδο της στροφής 3. Από την ομάδα, του έδωσαν οδηγίες για να μπορέσει μέσω της MGU-K να βάλει και πάλι μπρος το μονοθέσιο. Αλλά το σημείο που βρισκόταν ήταν αρκετά επικίνδυνο, με τους ανθρώπους της πίστας να τον μεταφέρουν σε ασφαλές σημείο.
Ο Sebastian Vettel είχε ανέβει στη κορυφή των χρόνων με το 1:38.907, με τον Raikkonen να μπαίνει ανάμεσα στις δύο Mercedes. Το πρώτο ημίωρο έφτανε στο τέλος του, με τις ομάδες να αρχίζουν το πρόγραμμά τους.
Ο Bottas ήταν ο πρώτος που έβαλε τη super soft γόμα ελαστικών και ανέβηκε στη 1η θέση με χρόνο 1:36.998. Ο Hamilton από τη μεριά του δεν ολοκλήρωσε τον πρώτο του γρήγορο χρόνο με την ίδια γόμα. Όταν έκανε χρόνο ο Βρετανός ήταν 0.6s πιο αργός.
Οι δύο Ferrari βελτίωσαν το χρόνο τους, με τον Vettel στη 3η θέση και τον Raikkonen στη 4η, μόλις 0.028s πίσω του, ενώ τα πρώτα 30 λεπτά είχαν συμπληρωθεί.
Οι δύο Mercedes βελτίωσαν τους χρόνους τους με την κόκκινη γόμα, με τον Bottas και πάλι 0.5s μπροστά από τον Hamilton.
O Massa ήταν στη 4η θέση ως best of the rest, με τους Perez, Ricciardo, Ocon, Sainz και Kvyat να κλείνουν τη πρώτη 10άδα. Πέραν από τις δύο Mercedes, ο Sainz ήταν ο τρίτος της παρέας που χρησιμοποίησε τη super soft γόμα.
Οι δύο McLaren ξεκίνησαν αρκετά αθόρυβα το αγωνιστικό σ/κ, με τον Alonso στη 14η θέση και τον Vandoorne 16ο.
Για αρκετή ώρα, υπήρχε νεκρική σιγή στη πίστα, καθώς τα μονοθέσια είχαν επιστρέψει στα pit και η δράση ήταν μηδαμινή.
Τη σιωπή έσπασε ο Magnussen, με τον Stroll και τον Perez να ακολουθούν. Όλοι οι οδηγοί από εδώ και πέρα θα χρησιμοποιούσαν τη super soft γόμα, καθώς ο χρόνος ήταν ο αντίπαλος.
Ο Raikkonen πέρασε στη 1η θέση με χρόνο στο 1:36.074, ενώ την ίδια ο teammate του ήταν στα pit. Ο Perez βελτίωσε κι εκείνος τον χρόνο του και ανέβηκε 4ος.
Όμως, πριν ο Vettel κάνει χρόνο, βγήκε η κόκκινη σημαία με περίπου 25 λεπτά να απομένουν για την ολοκλήρωση της διαδικασίας. Ο λόγος ήταν πως στο τέλος της πρώτης ευθείας, το κάλυμμα κινητήρα από το μονοθέσιο του Ocon αποκολλήθηκε, με πολλά θραύσματα να έχουν μείνει στη πίστα.
Ο Vettel με τη πολύ μαλακή γόμα δεν κατάφερε πραγματοποιήσει καλό χρόνο, ενώ είχε μια έντονη στιγμή υπερστροφής στη στη 13η στροφή. Λίγο αργότερα, έχασε τον έλεγχο στην έξοδο της στροφής 16, κάνοντας ένα μεγαλοπρεπές τε-τα-κε.
Οι δύο Red Bull είχαν προβλήματα με το μονοθέσιο, με τους μηχανικούς να αναγκάζονται να αλλάξουν την εμπρός ανάρτηση του Ricciardo. Την ίδια ώρα, ο Vandoorne ανέφερε απώλεια ισχύος.
Οι δύο Mercedes δεν επικεντρώθηκαν σε χρόνους στο τέλος του FP1, αλλά ήταν με την μαλακή γόμα. Ο Verstappen κατάφερε να βελτιώσει την επίδοσή του και να ανέβει στη 3η θέση, όμως ήταν 1.1s πίσω από τον Raikkonen.
Μέχρι το τέλος της διαδικασίας δεν άλλαξε τίποτα, με τον Raikkonen να παραμένει στη κορυφή, τις δύο Mercedes να ακολουθούν, με τη πρώτη 10άδα να κλείνουν ι Verstappen, Vettel, Ricciardo, Perez, Massa, Stroll και Ocon.
Αποτελέσματα FP1