spot_img

GP Σιγκαπούρης Race: Στρατηγικός θρίαμβος Vettel στο 1-2 της Ferrari

O Sebastian Vettel ήταν ο μεγάλος νικητής του GP Σιγκαπούρης, πανηγυρίζοντας τη πρώτη του φετινή νίκη έπειτα από ένα χρόνο ξηρασίας και τέλειας στρατηγικής της Ferrari.

Ο Γερμανός έκανε μια καλή εκκίνηση και κράτησε τη 3η θέση που ξεκίνηση, έχοντας καλό ρυθμό στο πρώτο μέρος του αγώνα όπου όλοι έκαναν οικονομία στα ελαστικά. Όταν όμως έπρεπε μπήκε για αλλαγή ελαστικών ένα γύρο πριν τον teammate του και έχοντας έναν καταπληκτικό γύρο εξόδου τον πέρασε και κρατήθηκε εκεί μέχρι το τέλος. Παρά τη πίεση και τα τρία Safety Car, ο Γερμανός κράτησε το κεφάλι του καθαρό και πήρε τη πρώτη του νίκη μετά από 1 ολόκληρο χρόνο με στυλ. Ο Charles Leclerc έμεινε τη 2η θέση και σίγουρα θα νιώθει αδικημένος από τη στρατηγική της ομάδας του, αλλά ο ίδιος στον γύρο εισόδου έκανε λάθη που του στέρησαν στο τέλος την ευκαιρία να κερδίσει τον αγώνα. Ο Max Verstappen έμεινε στη 3η θέση έχοντας έναν πολύ ήσυχο αγώνα, καθώς δεν απείλησε και δεν απειλήθηκε ποτέ, παίρνοντας 15 πολύ σημαντικούς βαθμούς.

Ο Lewis Hamilton ολοκλήρωσε τον αγώνα στη 4η θέση και μόνο απογοητευμένος πρέπει να νιώθει, καθώς η ομάδα του επέλεξε ξανά τη λάθος στρατηγική που του κόστισε δύο θέσεις, όμως αύξησε τη διαφορά στο πρωτάθλημα οδηγών από τον Valtteri Bottas που έκλεισε τη πρώτη 5άδα. Ο Alex Albon έμεινε 6ος μπροστά από τον Lando Norris που ήταν ο Best of the Rest, επιστρέφοντας στα καλά αποτελέσματα για τη McLaren. O Βρετανός κράτησε πίσω του τον Pierre Gasly που είχε πιο φρέσκα ελαστικά, με τον Nico Hulkenberg στην 9η θέση και τον Antonio Giovinazzi να βαθμολογείται ξανά με έναν βαθμό.

O Αγώνας

Στην εκκίνηση, ο Leclerc έκανε τέλειο πέταγμα, με τον Hamilton να δέχεται πίεση από τον Vettel για τη δεύτερη θέση. Ο Γερμανός επιτέθηκε μέχρι και τη στροφή 8 αλλά δεν μπόρεσε να περάσει. Πιο πίσω, ο Hulkenberg μπήκε στην εσωτερική του Sainz με τους δύο να έχουν επαφή και τον Ισπανό με κλαταρισμένο πίσω δεξί ελαστικό. Αμφότεροι μπήκαν στα pit για αλλαγή ελαστικού και αεροτομής για τη Renault πέφτοντας στις τελευταίες θέσεις. Ως αποτέλεσμα, ο Norris ανέβηκε 7ος μπροστά από τους Giovinazzi, Magnussen και Gasly.

 Μπροστά ο ρυθμός ήταν πολύ αργός, με τον Leclerc να ελέγχει τη διαφορά, ενώ ο Verstappen προσπαθούσε να είναι στο DRS του Vettel. Μάλιστα, οι οδηγοί μπροστά πήγαιναν τόσο αργά, που ο Hulkenberg με τη hard γόμα έκανε τον ταχύτερο γύρο, με τον Russell στη Williams να είναι ο δεύτερος ταχύτερος οδηγός. Όλοι προσπαθούσαν να είναι τόσο αργοί, ώστε να διατηρήσουν τα ελαστικά σε καλή κατάσταση, διότι το προσπέρασμα είναι πολύ δύσκολο.

Αυτός που έδινε ια την ώρα θέαμα ήταν ο Ricciardo, o οποίος στον 11ο γύρο είχε ανέβει στην 12η θέση και κοιτούσε τους βαθμούς, με τον Kvyat να είναι το μεγάλο θύμα χάνοντας τρεις θέσεις σε ένα γύρο. Τα pit-stop ξεκίνησαν νωρίς και μέχρι τον 15ο γύρο είχαν μπει οι Perez και Kvyat, με τον δεύτερο να κάνει ταχύτερο γύρο.

Στη κορυφή, ο ρυθμός ήταν τέτοιος όπου ο Norris ήταν πλέον 2.4s πίσω από τον Albon και ο Giovinazzi στα 3s μακριά και ο πονοκέφαλος των ομάδων γίνεται ανά γύρο πιο έντονος. Ο Leclerc άρχισε να πιέζει και άνοιξε τη διαφορά στα 2s, με τον Hamilton να τη ρίχνει αμέσως στο 1.5s με το παράθυρο για αλλαγή ελαστικών να είναι για τα καλά ανοικτό. Τα κομπουτεράκια της στρατηγικής είχαν πάρει φωτιά, καθώς όλα ήταν ανοικτά. Αν έμπαιναν όλοι στον 18ο γύρο, θα έβγαιναν πίσω από τον Stroll στη 12η θέση. Οι δύο πρώτοι άρχισαν να ξεμακραίνουν, με τη μάχη να είναι στην 4η θέση ανάμεσα σε Verstappen και Bottas.

Στον 19ο γύρο, οι Vettel και Verstappen μπήκαν για αλλαγή ελαστικών στη hard γόμα και βγήκαν στη πίστα στη 10η και 12η θέση. Ο Leclerc μπήκε στον αμέσως επόμενο γύρο, με την Mercedes να μένει έξω και με τον Hamilton και με τον Bottas. To undercut της Ferrari δούλεψε για τον Vettel, ο οποίος ήταν πλέον μπροστά από τον Leclerc.

Οι επόμενοι γύροι ήταν κρίσιμοι για τον Hamilton, με τον Bottas να μπαίνει στον 22ο γύρο και έβαλε την hard γόμα και βγήκε πίσω από τον Verstappen. Αν έμπαινε τώρα ο Hamilton, θα έβγαινε στη 4η θέση, με τη Mercedes να έχει υπερεκτιμήσει τη δυνατότητα της στρατηγικής της. Όμως στον 25ο γύρο, ο Giovinazzi που ήταν πλέον 2ος κέρδιζε χρόνο, με τη διαφορά να είναι στα 17s.

H διαφορά είχε πέσει στα 15.8s και από τις Ferrari ήταν στα 20s, με τον μέσο όρο να είναι στα 27s για αλλαγή ελαστικών και πλέον κινδύνευε και από τον Bottas. Τελικά ο Βρετανός μπήκε στον 27ο γύρο και έβαλε τη hard γόμα και βγήκε πίσω από τον Verstappen, με τον Bottas κολλημένο πίσω του. Ο Βρετανός έχασε δύο θέσεις, όμως είχε 8 γύρους πιο φρέσκα ελαστικά και 5.5s διαφορά από τον Verstappen.

H στρατηγική της για την ώρα ήταν αποτυχημένη, ενώ ταυτόχρονα για να σώσει ότι μπορεί έδωσε εντολή στον Bottas να μην πάει αρκετά γρήγορα για να μην τον προσπεράσει. Πλέον στη κορυφή του αγώνα ήταν ο Giovinazzi με τον Gasly 1.1s Πίσω του και τον Ricciardo μπροστά από τον Vettel. O Stroll ήταν 5ος μπροστά ακριβώς από τον Verstappen.

Ο Vettel ήξερε πως έχει ευκαιρία για νίκη, και πέρασε τον Ricciardo και ταυτόχρονα ο Leclerc τον Stroll. Στον επόμενο γύρο, ο Vettel με μια γενναία κίνηση στην εσωτερική του Gasly έπιασε και στη στροφή 7 ανέβηκε στη 2η θέση. Τέλος, στον 31ο γύρο ο Giovinazzi οδηγώντας για την Alfa Romeo έκανε στην άκρη και άφησε τον Vettel να πάριε τη 1η θέση και είχε δύο μονοθέσια ανάμεσα σε αυτόν και τον teammate του. Ο Gasly έχασε αμέσως δύο θέσεις, με τον Leclerc να περνά άμεσα στον Giovinazzi και πλέον η Ferrari ήταν στο 1-2. Καθώς ήρθαν οι Verstappen και Hamilton, ο Ιταλός αμύνθηκε άκρως ειρωνικά, νεώ πριν από λίγες στροφές είχε απλώσει κόκκινο χαλί στις Ferrari. O Ricciardo ήθελε να εκμεταλλευτεί το γεγονός πως ο οδηγός της Alfa έχανε θέσεις. Επιτέθηκε στη στροφή 7 αλλά στην έξοδο ο Αυστραλός είχε υπερστροφή με τους δύο να ακουμπούν. Ο Ricciardo είχε κλατάρισμα πίσω δεξιά, ενώ ο Ιταλός έπεσε στη 15η θέση.

Μπροστά ο Vettel είχε διαφορά 5s από τον Leclerc, με τον Verstappen στα 3.6s και τον Hamilton στα 6s πίσω.

Στον 36ο γύρο, ο Grosjean προσπάθησε στην στροφή 8 να περάσει τον Russell από την εξωτερική, με τους δύο να έχουν επαφή και τον οδηγό της Williams να καταλήγει στον τοίχο. Με αρκετή καθυστέρηση το race control αποφάσισε να βγάλει το SC. ΄

H Ferrari ευχόταν για κάτι τέτοιο με τα ελαστικά της να είναι πιο παλιά σε ηλικία, ενώ ο Sainz πήρε το γύρο του πίσω και έτρεχε να προλάβει τον Grosjean. To SC αποχώρησε στο τέλος του 40ου γύρου και ο Vettel προσπάθησε να ανοίξει αμέσως τη διαφορά.

Οι δύο Ferrari άνοιξαν αμέσως τη διαφορά, με τις Mercedes να δυσκολεύονται με θερμοκρασίες ελαστικών. Τα πράγματα για τη Racing Point πήγαν από το κακό στο χειρότερο, με τον Stroll να έχει κλατάρισμα μετά από επαφή στον τοίχο, ενώ ο Perez σταμάτησε στην άκρη της πίστας με μηχανικό πρόβλημα φέρνοντας ακόμα ένα SC.

Στη Ferrari, o Leclerc είπε πως ήθελε μέγιστη δύναμη, με την ομάδα να του λέει ουσιαστικά να μην επιτεθεί στον Vettel, με το SC να αποχωρεί στο τέλος του 47ου γύρου. Ο Raikkonen ¨εχανε τη μια θέση μετά την άλλη, με τον Gasly να κερδίζει θέσεις ανεβαίνοντας 8ος, με τον Hulkenberg πίσω του.

Ο Kvyat ήθελε να κερδίσει θέσεις και με μια εντυπωσιακή βουτιά στον Raikkonen παραλίγο να περάσει όταν ο Φινλανδός δεν τον είδε, έστριψε πάνω του και έσπασε την ανάρτηση της Alfa Romeo. To SC βγήκε για ακόμα μια φορά και πλέον είχαμε 11 γύρους για το τέλος και κίνδυνος να μην ολοκληρωθούν οι γύροι πριν τις 2 ώρες.

Όταν συνεχίστηκε ο αγώνας, ο Vettel άνοιξε αμέσως τη διαφορά κάνοντας και ταχύτερο γύρο, αφήνοντας τους Verstappen και Hamilton να δίνουν μάχη για το βάθρο, με 5 γύρους να μένουν και λίγα λεπτά για να συμπληρωθούν 2 ώρες.

Για δεύτερο σερί αγώνα, ο Magnussen έκανε το ταχύτερο γύρο, μπαίνοντας στο τέλος για σετ της soft γόμας.

Ο Hamilton μπορεί να ήταν στο DRS του Verstappen αλλά δεν μπόρεσε ποτέ να τον απειλήσει έχοντας ακόμα και τα πιο φρέσκα ελαστικά.

Μπροστά, οι Ferrari είχαν μια άνετη διαφορά, με τον Vettel δίχως ποινή αυτή τη φορά πέρασε τη γραμμή του τερματισμού στη 1η θέση και πήρε τη πρώτη του φετινή νίκη, πρώτη μετά από το Spa του 2018 και πρώτο 1-2 της Ferari από την Ουγγαρία του 2017.

Αποτελέσματα Αγώνα

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles