O Kimi Raikkonen έκλεισε την Παρασκευή ταχύτερος στο Spa και έκανε το δύο στα δύο για την Ferrari και η μάχη με την Mercedes να αναμένεται μεγάλη το Σάββατο.
Ο Φινλανδός έδειξε από τη πρώτη στιγμή πως είναι γρήγορος και με την super-soft γόμα θέλησε να το επιβεβαιώσει. Στην δεύτερη προσομοίωση κατατακτηρίων, έγραψε το 1:43.355, χρόνος που αποτελεί τον ταχύτερο της ημέρας και τον έφερε στη κορυφή της κατάταξης. Στην 2η θέση ακολούθησε ο Lewis Hamilton 0.168s πιο αργός, με την W09 να χάνει στο πρώτο και στο τρίτο κομμάτι από την SF71-H, ενώ κερδίζει στο δεύτερο. Ο Valtteri Bottas έκλεισε την ημέρα στην 3η θέση, όμως ήταν 0.3s πιο αργός του teammate του.
Ο Max Verstappen έφερε την Red Bull στην 4η θέση, όμως ήταν 0.691s μακριά από την κορυφή, πράγμα λίγο απογοητευτικό για τα δεδομένα της ομάδας και τις βλέψεις που μπορεί να έχει στον αγώνα. Ο Sebastian Vettel έμεινε στην 5η θέση, ο οποίος δεν είχε καθαρό γύρο με την super-soft γόμα και αύριο αναμένεται να δείξει τον πραγματικό του εαυτό. Ο Daniel Ricciardo προσπάθησε να σώσει ότι μπορούσε από το FP1 και έμεινε στην 6η θέση.
Ο Sergio Perez ήταν ο Best of the Rest στην 7η θέση και ο χρόνος του ήταν εντυπωσιακός παρά το 1.3s από τον Raikkonen. O Carlos Sainz έφερε την Renault στην 8η θέση, μπροστά από τις δύο Sauber των Marcus Ericsson και Charles Leclerc. Όμως, οι διαφορές είναι τόσο μικρές όπου οι οδηγοί από την 8η μέχρι και την 20η θέση είναι μέσα στο ίδιο δευτερόλεπτο.
Μέτρια ημέρα για την Haas στις θέσεις 12 και 14, η Toro Rosso είχε τον Pierre Gasly στην 15η θέση, ενώ η McLaren τον Fernando Alonso στην 16η. Για ακόμα έναν αγώνα, φαίνεται πως η Williams είναι στην τελευταία θέση, με τον Sergey Sirotkin να είναι 3s μακριά από την κορυφή.
Η διαχείριση των ελαστικών θα παίξει πολύ σημαντικό ρόλο, με την διαφορά soft και super-soft γόμας να είναι στο 1s σήμερα, ενώ η φθορά έντονη και στις τρεις διαθέσιμες γόμες.
To FP2
O Ricciardo ήταν ο πρώτος οδηγός που έκανε την εμφάνση του στη συννεφιασμένη πίστα του Spa με την soft γόμα και ήθελε να καλύψει τον χαμένο χρόνο που έχασε στο FP1 λόγω προβλημάτων με την εξάτμιση. Μαζί του ήταν οι δύο Ferrari, οι δύο Haas, o Sirotkin και ο Vandoorne.
Στη διαδικασία αυτή, αναμένεται να δούμε την soft και την super-soft γόμα, με ομάδες και οδηγούς να δοκιμάζουν τόσο προσομοιώσεις καττακτηρίων αλλά και stint αγώνα με πολλά καύσιμα.
Ταχύτερος όλων στα 10 πρώτα λεπτά ήταν ο Raikkonen με χρόνο στο 1:44.400, 0.626s ταχύτερος του teammate του, με τον Ricciardo στην 3η θέση και τις δύο Haas να ακολουθούν. Σύντομα θα βλέπαμε και τους υπόλοιπους οδηγούς, καθώς συνήθως στα πρώτα 40 λεπτά οι οδηγοί έχουν κάνει χρόνους και με τις δύο γόμες.
Όταν ήρθε η ώρα των δύο Mercedes, o Bottas ήταν με την soft γόμα, ενώ ο Hamilton με την medium για τα πρώτα στάδια της διαδικασίας ακολουθώντας το παράδειγμα της Ferrari. Ο Φινλανδός στον πρώτο του γύρο ήταν 0.5s πίσω από τον Raikkonen, ενώ στον δεύτερο βελτίωσε και βρέθηκε 0.357s μακριά. Ο Hamilton από την άλλη έκανε λάθος στον πρώτο του γύρο, όμως στον δεύτερο ήταν ταχύτατος και με το 1:44.369 ανέβηκε στην 1η θέση με πιο αργή γόμα. Θετική εμφάνιση για την ώρα από τον Perez, o οποίος ήταν 1.4s μακριά από την κορυφή, ενώ ο Ocon ήταν ο τελευταίος που δεν είχε κάνει χρόνο.
Εξαιρετική δουλειά είχαν κάνει για την ώρα οι Ericsson και Gasly, καθώς ήταν και οι δύο μέσα στην 10άδα, ενώ και πάλι οι δύο οδηγοί της Haas ήταν εκτός αυτής.
Τα μονοθέσια είχαν επιστρέψει στα γκαράζ των ομάδων τους και ετοιμαζόντουσαν σιγά σιγά για τα περάσματα στη πίστα με την super-soft γόμα. Ομάδες και οδηγοί θα πάρουν εδώ τα πρώτα δείγματα από προσομοιώσεις κατατακτηρίων.
Ο Raikkonen ήταν και πάλι ο πρώτος που έκανε χρονομετρημένη προσπάθεια και έγραψε το 1:43.355 για να βρει 1s από τον Hamilton και να ανέβει και πάλι στην 1η θέση. Ο Bottas ήταν ο επόμενος οδηγός που θα έγραφε χρόνο και έμεινε στην 2η θέση, 0.448 πίσω από την κορυφή. Ο Hamilton ήταν πιο πίσω και παρά το γεγονός πως στον δεύτερο τομέα ήταν ταχύτερος, στον τελευταίο έχασε αρκετό χρόνο και έμεινε στην 2η θέση για 0.168s από τον Kimi. O Vettel από την άλλη, έκανε λάθος στον πρώτο του γύρο και παράτησε τη προσπάθεια του. Στην δεύτερη όμως, ήταν 0.774s πιο αργός από τον teammate του.
Ο Verstappen μπήκε σφήνα στη μάχη Mercedes και Ferrari και ήταν 0.691s πίσω από τον Raikkonen στην 4η θέση της κατάταξης, ενώ ο Ricciardo ήταν 0.2s πιο πίσω του. Στη μάχη για την 10άδα είχαμε τις Force India και τις Renault να μάζονται μεταξύ τους. Απογοητευτική για την ώρα η εμφάνιση της McLaren, με τους Alonso και Vandoorne στις δύο τελευταίες θέσεις, όμως δεν είχαν κάνει χρόνο με την super-soft γόμα.
Όταν ολοκλήρωσαν και οι δύο, ο Ισπανός ανέβηκε στην 16η θέση και ο Βέλγος ήταν στην τελευταία, όμως η μεταξύ τους διαφορά ήταν στα 0.3s. Αυτά ήταν και τα δύο τελευταία μονοθέσια που δεν είχαν κάνει χρονομετρημένες προσπάθειες, με αρκετούς ήδη να έχουν ξεκινήσει προσομοίωση αγώνα.
Έπειτα από τις χρονομετρημένες προσπάθειες, βλέπουμε στην κατάταξη, πως ο Sainz από την 8η θέση, έχει στο ίδιο δευτερόλεπτο πίσω του όλους τους οδηγούς, μέχρι και την τελευταία θέση στην κατάταξη, πράγμα που μαρτυρά το πόσο κλειστές είναι οι διαφορές.
Από την προσομοίωση αγώνα που έκαναν οι οδηγοί, παρατηρήθηκε έντονη φθορά στα ελαστικά, κυρίως στον πίσω άξονα. Ο ρυθμός αγώνα έχει λίγη σημασία, καθώς ταχύτερος ήταν ο Hamilton, όμως έκανε λιγότερους γύρους, που σημαίνει ρυθμό με πιο φρέσκα ελαστικά. Η διαδικασία ολοκληρώθηκε, με τον Raikkonen στη κορυφή, μπροστά από τις Mercedes των Hamilton και Bottas.
Αποτελέσματα FP2