Ο Sebastian Vettel ήταν ο ταχύτερος οδηγός στη τελευταία περίοδο ελεύθερων δοκιμών στο Spa, με την Ferrari να είναι ταχύτερη της Mercedes.
O Γερμανός έψαχνε έναν καλό γύρο και στην τελευταία του προσπάθεια και δεύτερη με το συγκεκριμένο σετ έγραψε το 1:42.661 και πήρε την 1η θέση στη διαδικασία θέτοντας τον εαυτό του φαβορί για την pole. Στην 2η θέση ολοκλήρωσε ο Kimi Raikkonen κάνοντας το 1-2 για την Scuderia, ο οποίος ήταν 0.063s πιο αργός και η μεταξύ τους μάχη θα έχει πολύ ενδιαφέρον στο Q3. Αυτή ήταν η πρώτη φορά στο 2018 όπου η Ferrari κυριάρχησε σε όλες τις ελεύθερες δοκιμές ενός αγωνιστικού τριημέρου.
Ο Lewis Hamilton έμεινε στην 3η θέση της κατάταξης, 0.1s πίσω από τα κόκκινα μονοθέσια και σίγουρα στο Q3 θα δώσει τον καλύτερο του εαυτό ώστε να φτάσει σε ακόμα μια pole position. O Valtteri Bottas έμεινε 4ος, αλλά ήταν πολύ πιο αργός από τον teammate του, όμως ταχύτερος των δύο Red Bull που έμειναν στις θέσεις 5 και 6, δίχως να γράψουν αντιπροσωπευτικό χρόνο λόγω της κόκκινης σημαίας και κίνησης στο τέλος. Όμως, το σίγουρο είναι πως δεν είναι σε θέση να μπουν ανάμεσα στους παραπάνω τέσσερις.
Best of the Rest ήταν ο Charles Leclerc με την Sauber, o οποίος ήταν από τους πρώτους που βγήκαν στα τελευταία δύο λεπτά, όμως η μάχη στο μέσον του grid δεν είναι ξεκάθαρη, διότι αρκετοί δεν έκαναν χρόνο με την super-soft γόμα.
To FP3
H περίοδος ξεκίνησε με τα πρώτα μονοθέσια να κάνουν από νωρίς την εμφάνιση τους στη πίστα, με τις καιρικές συνθήκες να είναι μαζί με τις ομάδες για την ώρα. Φυσικά, υπήρχε συνεχώς η νευρικότητα όσον αναφορά τον καιρό, με τα ραντάρ να είναι συνεχώς σε λειτουργία παρά τον ήλιο που έλουζε την πίστα.
Στην McLaren έβαλαν σε ισχύ τη στρατηγική που ακολουθούν τα τελευταία χρόνια. Το ένα μονοθέσιο να ακολουθεί το άλλο και να λαμβάνει μια γενναία δόση slipstream. Οι Alonso και Vandoorne ήταν με την medium γόμα και είχαν τους δύο πρώτους χρόνους.
Όμως η Ferrari είχε βάλει την super-soft γόμα από πολύ νωρίς στους οδηγούς της, με τον Raikkonen να γράφει το 1:43.425, ενώ στον πρώτο του γύρο ο Vettel βρήκε κίνηση. Στον δεύτερο γύρο του όμως, έγραψε ένα ικανοποιητικό πέρασμα, αλλά έμεινε στην 2η θέση, 0.444s μακριά από τον Φινλανδό. Μέχρι εκείνο το σημείο, είχαμε 8 οδηγούς στα πρώτα 15 λεπτά που είχαν γράψει χρονομετρημένη προσπάθεια.
Σε εκείνο το σημείο, η Mercedes έβγαλε τα μονοθέσια της, με τον Bottas να είναι ο πρώτος, με διαφορά δύο λεπτών. Και οι δύο οδηγοί είχαν την soft γόμα ελαστικών, με τον Φινλανδό στο πρώτο του πέρασμα να είναι 0.425s πιο αργός από τον συμπατριώτη του. Ο Hamilton λίγο αργότερα, ήταν σε φοβερό ρυθμό μέχρι το δεύτερο κομμάτι. Στο τελευταίο όμως, έχασε πάνω από 0.3s και έμεινε στην 2η θέση για 0.098s πίσω από τον οδηγό της Ferrari.
Μέχρι να συμπληρωθούν τα πρώτα 30 λεπτά, όλοι οι οδηγοί είχαν γράψει χρονομετρημένη προσπάθεια, με τον Verstappen να είναι η ταχύτερη Red Bull, αλλά 0.974s εκτός ρυθμού. Και πάλι οι δύο Racing Point Force India ήταν στη 10άδα, όμως η επιλογές των ελαστικών για πολλούς ήταν διαφορετικές. Για τα πρώτα περάσματα, είχαμε δει και τις τρεις διαφορετικές γόμες.
H πίστα είχε συννεφιάσει και στην Mercedes και την Ferrari αποφάσισαν από τώρα να βγάλουν τους οδηγούς τους με φρέσκο σετ της super-soft γόμας. Αυτή θα είναι πιθανότατα και η τελευταία προσομοίωση κατατακτηρίων, μιας και τα ελαστικά δεν αντέχουν να δώσουν το 100% για δύο γύρους.
Ο Bottas ήταν ο πρώτος που έγραψε χρόνο, όμως έμεινε στην 2η θέση και ο Raikkonen φρόντισε να κατεβάσει κατά πολύ, γράφοντας το 1:42.734. Ο Vettel ήταν σε γρήγορο πέρασμα, όμως έμεινε στην 2η θέση για μόλις 0.033s. O Hamilton ήταν ακριβώς πίσω του αλλά έμεινε στην 3η θέση για μόλις 0.064s, με τη μάχη των δύο ομάδων να ξεκινά από τώρα.
Το παράδοξο δεν άργησε να έρθει, με τις W09 να επιστρέφουν στο γκαράζ και οι SF71-H έμειναν έξω για να γράψουν και ένα δεύτερο γρήγορο γύρο. O Raikkonen βελτίωσε στον δεύτερο γρήγορο γύρο κατά 0.010s, όμως ο Vettel βρήκε περισσότερο χρόνο και με το 1:42.661 ανέβηκε στην 1η θέση και φέρνει τη Ferrari σε θέση ισχύος για την pole position.
Με 10 λεπτά να απομένουν, είχαμε ακόμα αρκετούς οδηγούς ώστε να γράψουν χρονομετρημένες προσπάθειες. Όμως η κόκκινη σημαία έκανε την εμφάνισή της. Οι δύο McLaren δοκίμαζαν τη στρατηγική του slipstream όταν ο Bottas βρέθηκε ανάμεσά τους. Ο Vandoorne που ήταν πίσω προσπάθησε να τον περάσει, βρέθηκε στο γρασίδι, έχασε τον έλεγχο και κατέληξε στις μπαριέρες, δίχως όμως να προκαλέσει ζημιά στο μονοθέσιο του.
Η πράσινη σημαία βγήκε για τα τελευταία δύο λεπτά, με λίγους οδηγούς να προλαβαίνουν να γράψουν χρόνο. Δύο απ΄αυτούς ήταν οι Verstappen και Leclerc, με τον πρώτο να μένει στην 5η θέση και τον δεύτερο να ανεβαίνει στην 7η, 2.3s μακριά από τον χρόνο του Vettel που ήταν και ο ταχύτερος της διαδικασίας.
Αποτελέσματα FP3