spot_img

H ανασκόπηση του Automotonews για το 2022

Οι συντάκτες του Automotonews κάνουν τη δική τους ανασκόπηση για την αγωνιστική σεζόν της Formula 1 για το 2022. 

Η Formula 1 μας χάρισε μία πολύ ιδιαίτερη χρονιά το 2022, την αυγή της νέας εποχής του σπορ. Ζήσαμε 22 συναρπαστικούς αγώνες, με κάποιους να ξεχωρίζουν και κάποιους άλλους όχι. Ήδη έχουμε κάνει την αξιολόγηση των οδηγών (δείτε εδώ) και των ομάδων (δείτε εδώ) για το 2022, όμως τι ισχύει συνολικά;

Οι Στάθης Κοκκορόγιαννης, Θοδωρής Μητράκου, Εύα Καλαντίδη και Θωμάς Μανώλης χρίζουν: Οδηγό της Χρονιάς, Ομάδα της Χρονιάς, Αγώνα της Χρονιάς, Έκπληξη της Σεζόν, Απογοήτευση της Σεζόν και την Ευχή για το 2023.

Οδηγός της Χρονιάς

Στάθης Κοκκορόγιαννης: Max Verstappen

Ο Ολλανδός με εξαίρεση ελάχιστες περιπτώσεις, έδειξε τρομερή ταχύτητα και βελτίωση σε σύγκριση με προηγούμενα χρόνια. Η κυριαρχία του σε ορισμένους αγώνες μαρτυρά το γεγονός πως πρόκειται για έναν άξιο παγκόσμιο πρωταθλητή. Έπειτα από μία «εύκολη» σεζόν, θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πόσο τον έκαναν να ωριμάσει, ειδικά σε περίπτωση που υπάρχουν πάνω από δύο διεκδικητές για το πρωτάθλημα.

Θοδωρής Μητράκου: Max Verstappen

Αρκετοί ήταν οι οδηγοί που μου έκαναν εντύπωση τη σεζόν του 2022 στη Formula 1. Ο Charles Leclerc με τις περισσότερες pole position, όπως και το 2019, ο George Russell που έδειξε πως μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις μίας μεγάλης ομάδας. Επίσης, οι Lando Norris και Fernando Alonso ήταν αυτοί που ξεχώρισα από το midfield. Ωστόσο, ο οδηγός που στα δικά μου μάτια ήταν καλύτερος όλων με διαφορά ήταν ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Max Verstappen. Ο Ολλανδός είχε κορυφαία απόδοση το 2022 και δε φάνηκε να λυγίζει ποτέ στην πίεση του πρωταθλητισμού, επιβεβαιώνοντας πως δε βρέθηκε τυχαία στην πρώτη θέση της βαθμολογίας και φέτος.

Εύα Καλαντίδη: Max Verstappen

Ο Ολλανδός φέτος οδηγούσε εντός πίστας με τον αέρα ενός Παγκοσμίου Πρωταθλητή και δικαιωματικά κλείδωσε το 2⁰ τίτλο της καριέρας του στην Formula 1. Παρά την πίεση και το δύσκολο ξεκίνημα στη σεζόν ήταν συστηματικός και σχεδόν αλάνθαστος μέχρι το τέλος. Έχει ωριμάσει. 

Θωμάς Μανώλης: Max Verstappen

Ο απόλυτος κυρίαρχος της φετινής σεζόν. Νικητής σε 15 από τους 22 αγώνες, διαλύοντας συνήθως τον ανταγωνισμό, ο Ολλανδός κατεκτησε πανάξια τον δεύτερο τίτλο του. Η RB18 ήταν αδιαμφισβήτητα σημαντικός παράγοντας, ωστόσο και ο ίδιος ο Verstappen ήταν ξεκάθαρα σε διαφορετικό επίπεδο από τους υπόλοιπους.

Μην χάσετε την εκπομπή Slipstream #104 την Τρίτη 27 Δεκεμβρίου στις 21:00 με… Χριστουγεννιάτικη διάθεση. Βρείτε το link με ένα κλικ εδώ.

Ομάδα της Χρονιάς

Στάθης Κοκκορόγιαννης: Alpine

Στις προβλέψεις, είχα αναφέρει πως θα είναι η απογοήτευση. Το ξεκίνημα της σεζόν με επιβεβαίωσε, όμως το τελικό αποτέλεσμα με διέψευσε. Η Alpine είχε ίσως τη μεγαλύτερη εξέλιξη εντός του 2022 και βελτίωσε το μονοθέσιό της σε τέτοιο βαθμό που έθεσε τη βάση ώστε να πλησιάσει τους «τρεις μεγάλους» από το 2023. Εάν λύσει και τα προβλήματα αξιοπιστίας, θα είναι μία ομάδα που θα μας απασχολήσει θετικά.

Θοδωρής Μητράκου: Red Bull Racing

Λίγες ομάδες εντυπωσίασαν θετικά τη φετινή σεζόν στη Formula 1. Η Haas και η Alpine ήταν οι μοναδικές από τις μικρομεσαίες ομάδες που φάνηκε να κάνουν ένα βήμα προς τα εμπρός, σε σύγκριση με το 2021, όπως και η Alfa Romeo. Ωστόσο, η καλύτερη όλων ήταν η Red Bull Racing. Η αυστριακή ομάδα δημιούργησε ένα κορυφαίο μονοθέσιο, ήταν εξίσου άψογη στην εξέλιξή του εντός της σεζόν, ενώ απέφυγε και τα λάθη σε επίπεδο στρατηγικής, αντίθετα με τους ανταγωνιστές της.

Εύα Καλαντίδη: Red Bull Racing

Η αυστριακή ομάδα κατάφερε το 2022 να φέρει ένα από τα πιο ανταγωνιστικά και σταθερά μονοθέσια στο grid. Έμοιαζε λες και δεν υπήρχε πίστα που μπορούσε να αποκαλύψει τις αδυναμίες τις RB18. Ήταν ξεκάθαρο σχεδόν από την αρχή πως θα μονοπωλήσει στο Πρωτάθλημα. 

Θωμάς Μανώλης: Red Bull Racing

Οι παγκόσμιοι πρωταθλητές για το 2022 κυριολεκτικά σάρωσαν. Φέτος είχαν την καλύτερη τους σεζόν με διαφορά, σπάζοντας πολλά ρεκόρ και κατακτώντας και τα δύο πρωταθλήματα με σχετική ευκολία, παρά το κακό τους ξεκίνημα. Τεράστια επιτυχία για τους Ταύρους που έβαλαν τέλος στην δυναστεία της Mercedes με εμφατικό τρόπο. 

Αγώνας της Χρονιάς

Automotonews 2022

Στάθης Κοκκορόγιαννης: GP Ουγγαρίας

Ο τελευταίος αγώνας πριν το καλοκαιρινό διάλειμμα αποδείχθηκε άκρως εντυπωσιακός και ανατρεπτικός. Η μάχη για τη νίκη κρίθηκε ανάμεσα σε τρεις ομάδες και ο τελικός νικητής, Max Verstappen  εκκίνησε από τη 10η θέση, ενώ ο 2ος Hamilton από την 9η. Εκπληκτικές εμφανίσεις από τους δύο οδηγούς, μεγάλες μάχες εντός πίστας ανάμεσα σε πληθώρα οδηγών και πολλές ανατροπές από πλευράς στρατηγικής. Λίγοι ήταν οι αγώνες που ξεχώρισαν το 2022, αλλά αυτός της Ουγγαρίας μου έρχεται πάντα πρώτος στο μυαλό.

Θοδωρής Μητράκου: GP Ουγγαρίας

Δυστυχώς οι επιλογές σε αυτή την κατηγορία δεν ήταν πολλές, καθώς από ένα σημείο και μετά στην κορυφή δεν υπήρχαν ιδιαίτερες μάχες. Ο αγώνας που θυμάμαι πιο έντονα από το 2022 ήταν το GP Ουγγαρίας. Η κακή διαχείριση του αγώνα που έκανε η Scuderia Ferrari, για λογαριασμό του Charles Leclerc, έφερε ανατροπή στην κορυφή, ο Max Verstappen ανέβηκε από τη 10η θέση στην πρώτη, ενώ η Mercedes-AMG για πρώτη φορά το 2022 έδειξε πως μπορεί να διεκδικήσει κάτι παραπάνω από μία απλή παρουσία στο podium.

Εύα Καλαντίδη: GP Μ. Βρετανίας

Ένα κομμάτι από το πάτωμα του μονοθεσίου του Pierre Gasly ήταν αρκετό να καταστρέψει τον αγώνα του Max Verstappen και να μας προσφέρει μερικές από τις πιο χορταστικές μονομαχίες στην πίστα του Silverstone με τον Carlos Sainz να σημειώνει την παρθενική του pole position και νίκη στην Formula 1.

Θωμάς Μανώλης: GP Μ. Βρετανίας

Μάχες, δράμα, προσπερασματα, ανατροπές και αγωνία μέχρι το τελευταίο λεπτό μας προσεφερε το ιστορικό Silverstone. Νικητής ο Carlos Sainz, σε ένα απόγευμα που θα μπορουσαν να έχουν κερδίσει ίσως και  6 οδηγοί τον αγώνα.

Ακούστε την εκπομπή Slipstream #103 για τον κόσμο της Formula 1. 

Έκπληξη της Χρονιάς 

Στάθης Κοκκορόγιαννης: Το δείπνο των Οδηγών στο Άμπου Ντάμπι

Ξεκάθαρα η αγαπημένη μου στιγμή από το 2022. Οι 20 οδηγοί της F1 συναντήθηκαν σε ένα εστιατόριο, δείπνησαν μαζί, διασκέδασαν, έβγαλαν μία ξεχωριστή φωτογραφία, όλα προς τιμήν ενός συναθλητή τους, του Σεμπάστιαν Φέτες που αποχώρησε από το σπορ, δείχνοντάς του την τεράστια εκτίμηση και σεβασμό που έχουν.

Θοδωρής Μητράκου: Kevin Magnussen

Ο Kevin Magnussen επέστρεψε στη Formula 1, μετά από απουσία ενός έτους και φάνηκε σα να μην έλειψε ποτέ. Ήταν πολύ καλύτερος από τον teammate του, Mick Schumacher, με το highlight της χρονιάς να έρχεται, από πλευράς του Δανού, στις κατατακτήριες του GP Βραζιλίας, όπου και πήρε την πρώτη του pole position. Επίσης, η Haas ήταν πολύ ευχάριστη έκπληξη, καθώς στην αρχή της χρονιάς οικονομικά αντιμετώπισε πολλά προβλήματα. Κατάφερε, ωστόσο, να ανέβει στην 8η θέση του Πρωταθλήματος κατασκευαστών, συγκεντρώνοντας 37 πόντους από τους μηδέν του 2021.

Εύα Καλαντίδη: Alpine

Η καταστροφική εικόνα της Alpine κατά τις χειμερινές δοκιμές δημιούργησε το ερώτημα όχι απλά εάν η ομάδα θα είναι ανταγωνιστική, αλλά κατά πόσο θα καταφέρει να ολοκληρώσει το Πρωτάθλημα. Μπορεί η σεζόν να μην εξελίχθηκε και με τον καλύτερο δυνατό τρόπο είναι αξιοθαύμαστο πως κατάφεραν να ανακάμψουν.

Θωμάς Μανώλης: Aston Martin

Η βρετανική ομάδα ξεκίνησε πολύ άσχημα τη σεζόν και πολλοί πίστευαν ότι δύσκολα θα βγει από το τέλμα που είχε πέσει. Ωστόσο, οι αναβαθμίσεις σε συνδυασμό και με τις πολύ καλές εμφανίσεις των οδηγών ( ιδίως του Sebastian Vettel), γύρισαν το παιχνίδι και κατέκτησαν την 7η θέση, διεκδικώντας μάλιστα την 6η μέχρι τον τελευταίο γύρο της φετινής σεζόν.

Απογοήτευση της Σεζόν

Στάθης Κοκκορόγιαννης: To αγύριστο κεφάλι της Ferrari

Πολύ απλά θα μπορούσαμε να πούμε πως μεγάλη απογοήτευση ήταν η Mercedes-AMG. Όμως αυτά που έγιναν στη Scuderia Ferrari είναι αρκετά χειρότερα. Όπως αποδεικνύεται στο ιταλικό εργοστάσιο είχαν σκοπό να διώξουν τον Ματία Μπινότο από τον Ιούνιο, δηλαδή μετά την εμφάνιση των πρώτων προβλημάτων. Η ιστορία επαναλήφθηκε και δεν είδαμε στήριξη στον Ιταλό και με την πρώτη ευκαιρία επέλεξαν να τον αντικαταστήσουν. Πλέον με τον Φρεντ Βασέρ πρέπει να βρει τα πατήματά της από το μηδέν και για το 2023 η υπόθεση πρωτάθλημα είναι ίσως από τώρα χαμένη υπόθεση.

Θοδωρής Μητράκου: Scuderia Ferrari

Δύσκολη η επιλογή, καθώς υπάρχουν πολλές καταστάσεις που μου έκαναν αρνητική εντύπωση. Σε επίπεδο οδηγών, δυσάρεστες εκπλήξεις είναι ο Daniel Ricciardo, όπως και το γεγονός πως ο Mick Schumacher έχασε τη θέση του στο grid της Formula 1. Σε επίπεδο ομάδων, η Aston Martin ήταν αυτή που βρέθηκε πολύ χαμηλότερα από τις αρχικές προσδοκίες που έθεσε. Ωστόσο, αυτό που μένει ως η μεγαλύτερη απογοήτευση είναι η απουσία μάχης για τα Πρωταθλήματα, μία χρονιά μετά από ένα άκρως συναρπαστικό 2021. Και τη μεγαλύτερη ευθύνη για αυτό τη φέρει η Scuderia Ferrari, με τα ουκ ολίγα λάθη της στους αγώνες.

Εύα Καλαντίδη: Mercedes-AMG

Όσο και αν κατάφερε να βελτιώσει την απόδοσή της προς το τέλος της σεζόν, το 2022 είναι σίγουρα μια χρονιά που θα ήθελαν να ξεχάσουν στην Mercedes. Το παράτολμο επιχείρημα της W-13 E-Performance αποδείχθηκε και η καταδίκη της ομάδας. 

Θωμάς Μανώλης: Mercedes-AMG

Η κραταιά γερμανική ομάδα, ο απόλυτος πρωταγωνιστής εδώ και 8 χρόνια είχε μια ανώμαλη προσγείωση το 2022. Φέτος έμεινε πολύ μακρυά από την διεκδίκηση των τίτλων, ενώ η μόλις μια νίκη και η μια pole position πιστοποιούν την άσχημη, για τα δεδομένα της ομάδας , σεζόν. Πιάστηκαν εξ’ απήνης με τον σχεδιασμό του ground effect μονοθεσιου και σίγουρα θα είναι χρονιά που θέλουν να ξεχάσουν.

Ευχή για το 2023

Στάθης Κοκκορόγιαννης: Τέλος στην τοξικότητα

Δυστυχώς έχουμε φτάσει σε ένα σημείο που ο καθένας βρίσκει την παραμικρή ευκαιρία να τσακωθεί, να βρίσει, να ασκήσει αρνητικά σχόλια για τον οποιονδήποτε δεν συμπαθεί ή είναι εναντίων του οδηγού που υποστηρίζει. Κόντρες ανάμεσα στο fanbase των οδηγών υπήρχε ανέκαθεν όμως πλέον έχουν ξεπεραστεί τα όρια και πρέπει να σταματήσει. Δεν γίνεται ημιμαθείς άνθρωποι που θεωρούν τους εαυτούς τους «οπαδούς της F1» να έχουν δυνατή φωνή στα social media και γίνονται οι απόψεις τους viral, ενώ στα σχόλια γίνεται κόλαση. Η Formula 1 είναι ξεχωριστό σπορ, με τεράστια ιστορία και δεν πρέπει να το αφήσουμε να γίνει γήπεδο αμόρφωτων και τοξικών χούλιγκαν.

Θοδωρής Μητράκου: Νέος παίκτης στο παιχνίδι του τίτλου και…

Η κλασική ευχή ενός φιλάθλου της Formula 1 για μία σεζόν που έρχεται είναι να βλέπει πλούσιους σε θέαμα αγώνες. Όντας ένας από αυτούς, δε θα αποκλίνω από την επιθυμία αυτή. Η προσδοκία να διεκδικούν σταθερά νίκες περισσότερες από δύο ομάδες εξακολουθεί να υπάρχει, ενώ θα μου ήταν πολύ ευχάριστο να υπάρξει κάποια νέα παρουσία στην κορυφή του grid, εκτός των Red Bull Racing, Ferrari και Mercedes. Επιπλέον, θα ήθελα οι αγωνοδίκες να έχουν μεγαλύτερη σταθερότητα στις αποφάσεις τους, ώστε να σταματήσουν οι συζητήσεις σχετικά με το πώς αξιολογούν τα συμβάντα εντός πίστας.

Θωμάς Μανώλης: Περισσότερες μάχες

Για το 2023 εύχομαι περισσότερες μάχες για τις κορυφαίες θέσεις μεταξύ περισσότερων ομάδων. Επίσης εύχομαι όλο το grid να είναι συνολικά πιο κοντά και να μας χαρισει μια αξέχαστη σεζόν.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Ακούστε τις εκπομπές μας στο Spotify
  • Μπείτε στον server μας στο Discord

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles