Η Aston Martin Racing ανακοίνωσε επίσημα πως αναστέλλει όλες τις αγωνιστικές λειτουργίες του προγράμματος Hypercar, βάζοντας μπελάδες στο WEC.
H βρετανική μάρκα πρόσφατα είδε τον Lawrence Stroll μαζί με εμπλεκόμενους επενδυτές να βάζουν στην εταιρία ρευστό ύψους 500 εκατομμυρίων ευρώ. Η κίνηση αυτή έγινε ώστε να μην μπει σε κατάσταση διαχείρισης και έπειτα πτώχευσης, καθώς τα οικονομικά της Aston Martin πήγαιναν από το κακό στο χειρότερο. Έκτοτε, η μετοχή της εκτοξεύθηκε και οι κινήσεις στο παρασκήνιο είναι πολλές.
Από το 2021, η Aston Martin θα μπει στην Formula 1, αναλαμβάνοντας την Racing Point, η οποία ανήκει στον Stroll και το στάτους της ομάδας θα αναβαθμιστεί σε εργοστασιακή ομάδα. Αυτή θα είναι η πρώτη φορά μετά τη δεκαετία του ’60 που η Aston Martin θα επιστρέψει στο σπορ.
Όμως η εξέλιξη αυτή δημιούργησε ακόμα περισσότερα ερωτηματικά στα υπάρχοντα, σχετικά με το πρόγραμμα της AMR στο WEC με την Valkyrie στη κατηγορία Le Mans Hypercar. Το αγωνιστικό ήταν προγραμματισμένο να πατήσει πίστα τον Αύγουστο πριν το πρώτο αγώνα στο Silverstone τον Σεπτέμβρη.
Η Valkyrie εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Red Bull Advanced Technologies και αποτελεί δημιούργημα του Adrian Newey, ο οποίος είχε ως όνειρο το δικό του αγωνιστικό να τρέξει στο Le Mans. Η αγωνιστική έκδοση θα κατασκευαζόταν από την Multimatic και θα φορούσε τον V12 κινητήρα της Cosworth και μαζί με την εργοστασιακή ομάδα, η οποία θα είχε την υποστήριξη της Red Bull, θα είχαμε ακόμα δύο στο grid, με την R-Motorsport να είχε συμφωνήσει να εισέλθει στο grid. Οι σχέσεις όμως του Stroll με τη Racing Point αλλάζουν τα συμφέροντα της Aston Martin, που θα λύσουν τη συνεργασία τους στο τέλος του έτους, όταν και αρχίσουν να παραδίδουν τα πρώτα αυτοκίνητα δρόμου της Valkyrie.
Στην επίσημη ανακοίνωση της, η Aston Martin σημείωσε πως αναβάλλει την συμμετοχή της στη κορυφαία κατηγορία του WEC, την LMHypercar και θα εστιάσει στο 2021 με την Vantage GTE. Η απόφαση αυτή έρχεται μετά την ανακοίνωση πως η ACO και η IMSA συμφώνησαν σε κοινούς κανονισμούς ώστε τα LMHypercar τύπου αγωνιστικών θα είναι σε μία κοινή κατηγορία με την LMDh, την δεύτερη γενιά των DPi που αγωνίζονται στην IMSA. Αυτό σημαίνει πως οι ελπίδες να δούμε την Aston Martin στη κορυφαία κατηγορία δεν έχουν μηδενιστεί.
Η Toyota είναι εντός προγράμματος με το δικό της LMHypercar και οι πηγές του Automotonews.gr κάνουν λόγο, πως η ομάδα θα είναι ετοιμη για το Silverstone με δύο αγωνιστικά. Η SCG που έχει ανακοινώσει συμμετοχή στην LMHypercar δεν θα είναι έτοιμη για το Silverstone και δεν αποκλείεται να τη δούμε πρώτη φορά στο grid το 2021. Όσον για την ByKolles, η σιωπή είναι η επιλογή τους, έχοντας δηλώση πριν μήνες πως θέλουν να παρατάξουν το δικό τους LMHypercar.
Το WEC ταξιδεύει στο Circuit of the Americas αυτό το σαββατοκύριακο 22 και 23 Φεβρουαρίου για τον επόμενο αγώνα της σεζόν 8, ενώ στο Sebring που είναι ο επόμενος σταθμός, θα έχουμε τελικές ανακοινώσεις για τη κατηγορία LMDh και ανακοινώσεις κατασκευαστών για προγράμματα στο WEC.